
Η πανδημία έφερε «τα πάνω – κάτω» στην καθημερινότητά μας, τόσο ως πρόσωπα, όσο και ως επιχειρήσεις. Όμως είναι αυτή που την ίδια στιγμή προετοίμασε το έδαφος για την αξιοποίηση νέων τρόπων αποτελεσματικότερης λειτουργίας ιδιαίτερα αυτής των επιχειρήσεων. Πρωταγωνιστικό ρόλο παίζει η τεχνολογία της Πληροφορικής. Σε εμάς έγκειται να την αξιοποιήσουμε και στη μετά-COVID εποχή.
Η «κατάρα» του COVID-19 έφερε πολλά δεινά. Στην υγεία, την κοινωνία, την οικονομία. Άλλαξε άρδην τα δεδομένα της ζωής όλου του πλανήτη. Ανέδειξε την αδυναμία του ανθρώπου μπροστά σε παγκόσμια αρνητικά γεγονότα. Αλλά ταυτόχρονα, κατέδειξε με σαφή τρόπο τη δύναμη του ίδιου ανθρώπου στην προσπάθεια κατίσχυσης επί των αντιξοοτήτων. Κυρίως μέσω της διεθνούς συνεργασίας και εναρμόνισης απέναντι στον κοινό εχθρό.
Το βέβαιο λοιπόν είναι, ότι η πανδημία έχει αρνητικό πρόσημο. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν και αρκετοί που ισχυρίζονται ότι μέσα από αυτή την κατάσταση υπάρχει και η θετική άποψη. Έστω η δυνητικά θετική όψη. Και αυτή προκύπτει από τη δημιουργικότητα η οποία αναπτύσσεται εν προκειμένω για την αντιμετώπιση των δυσχερειών. Και η προσαρμοστικότητα στις νέες καταστάσεις. Εξάλλου, αυτή η προσαρμοστικότητα πιστώθηκε επιστημονικά από την εποχή του Δαρβίνου, ως το όπλο επιβίωσης και εξέλιξης των ειδών.
Η τεχνολογία της Πληροφορικής, εφαλτήριο ανάπτυξης
Αλλά ας έλθουμε σε πιο πρακτικό επίπεδο. Οι σημαντικές αλλαγές του τρόπου ζωής και εργασίας που βιώσαμε και βιώνουμε εδώ και σχεδόν ενάμισι χρόνο, ανέδειξαν μεταξύ των άλλων τον κομβικό ρόλο της τεχνολογίας, και ειδικότερα εκείνης της Πληροφορικής σε όλα τα επίπεδα. Σε προσωπική, κοινωνική και επιχειρηματική κλίμακα.
Αρκεί να σκεφθούμε τι θα γινόταν αν δεν είχαν αναπτυχθεί η 4G και οι πλατφόρμες επικοινωνίας εξ αποστάσεως. Η ασφαλής διαδικτυακή τραπεζική. Το βιομηχανικό λογισμικό, που παρέχει ευελιξία και έλεγχο πόρων στη βιομηχανία, στα logistics και το διεθνές εμπόριο. Είναι δεδομένο ότι η ζωή μας θα ήταν σημαντικά δυσκολότερη.
Πρέπει να σημειωθεί, ότι δεν αναφερόμαστε στην υιοθέτηση απλώς κάποιων εφαρμογών ως “νησίδων” οργάνωσης ή αυτοματοποίησης διαδικασιών. Αυτό μάλλον παραπέμπει σε “μπαλώματα”, με τη γνωστή ανάλογη κατάληξη: σπατάλη πόρων, με αμφίβολο ή και μηδενικό αποτέλεσμα. Η αποτελεσματική δράση, προϋποθέτει συνολική θεώρηση της κατάστασης, και φροντίδα για συνολική οργάνωση -αναδιοργάνωση εν προκειμένω- της επιχείρησης.
Οι κεντρικοί άξονες της σύγχρονης επιστήμης της Πληροφορικής, είναι η συλλογή, επεξεργασία και διαχείριση σημαντικά μεγάλων ποσοτήτων δεδομένων, και η ευελιξία στη διαθεσιμότητα των δεδομένων αυτών οποτεδήποτε, οπουδήποτε και σε οποιονδήποτε απαιτείται.
Σχετικά με αυτούς τους δύο άξονες, πρέπει να σημειωθούν τα εξής:
● Η απλή ύπαρξη δεδομένων, δεν έχει σημασία από μόνη της. Η αξία τους προκύπτει από τη δυνατότητα έξυπνης επεξεργασίας, και την πληροφόρηση για τα αποτελέσματα των κατάλληλων καθέκαστα ανθρώπων
● H αποτελεσματικότητα διασφαλίζεται μόνον όταν βάσει αυτής της πληροφόρησης λαμβάνονται γρήγορα ορθές αποφάσεις που μετατρέπονται σε πρακτικές ενέργειες
● Η απεριόριστη διαθεσιμότητα της πληροφορίας, απαιτεί τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών, όπως αποθήκευση στο “cloud”, ανάπτυξη τεχνητής νοημοσύνης, απρόσκοπτη και ταχύτατη διαδικτυακή λειτουργία. Επιπλέον, βασικός παράγοντας επιτυχίας, είναι η φιλικότητα των εφαρμογών προς το χρήστη. Όσο πιο εξελιγμένη είναι η τεχνολογία, τόσο πιο προχωρημένη είναι η υποδομή της, αλλά και τόσο πιο απλή (πρέπει) να είναι η διαδραστικότητα της
Η μετά-COVID ανάπτυξη λοιπόν, όσον αφορά το μέρος της τεχνολογίας, βασίζεται ήδη στη σύγχρονη Πληροφορική. Είναι δεδομένο, ότι αυτή η εξάρτηση θα είναι ακόμη περισσότερο έντονη στο εγγύς μέλλον. Τούτο γιατί όλο και περισσότερο οι χρήστες, και ιδιαίτερα εκείνοι στο χώρο των επιχειρήσεων, θα απαιτούν μεγαλύτερη ταχύτητα δράσης, πρόσβαση της πληροφορίας από παντού, και “δημοκρατική” χρήση αυτής της πληροφορίας από όλους, ανεξαρτήτως του βαλαντίου που διαθέτουν.
Ο Σταμάτης Παππάς, MEng/MBA, είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων


Latest News

Η Gen Z... μεταξεταστέα με την τεχνητή νοημοσύνη - Τι δείχνει έρευνα της ΕΥ
Ελλείψεις της Gen Z στην κριτική αξιολόγηση και στην ικανότητα εκτίμησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της ΑΙ

Πόσο ικανοποιημένοι είναι οι καταναλωτές από τα χρηματοοικονομικά ιδρύματα;
Η νέα έρευνα της Saleforce επιβεβαιώνει ότι η εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών είναι πλέον σημαντικότερη από τις χρεώσεις και τα επιτόκια για τη διατήρηση των πελατών στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Περισσότερες γυναίκες στα διοικητικά συμβούλια - Τα κριτήρια
Με τις διατάξεις του νομοσχεδίου θεσμοθετείται υποχρεωτική συμμετοχή των γυναικών σε ποσοστό τουλάχιστον κατά 33% στα ΔΣ των εισηγμένων εταιρειών

Το τοξικό εργασιακό περιβάλλον φέρνει αποχωρήσεις - Πόσοι έφυγαν από τη δουλειά τους
Τα ευρήματα της έρευνας Workmonitor της Randstad για τις προσδοκίες των εργαζομένων

Το 93% των στελεχών πληροφορικής σχεδιάζει να εφαρμόσει AI Agents
Τα βασικά ευρήματα της έρευνας της Salesforce δείχνουν ότι η αυξανόμενη ζήτηση στον τομέα της πληροφορικής δημιουργεί νέες ευκαιρίες για βελτίωση της αποδοτικότητας με χαμηλότερο κόστος, μέσω των ΑΙ Agents

Οι εταιρείες έχουν νέο... δίλημμα - ΑΙ ή Gen Z για θέσεις εργασίες;
Tο 40% των μάνατζερ θα προτιμούσε να προσλάβει ρομπότ τεχνητής νοημοσύνης αντί για πτυχιούχους της Gen Z