Κάποιες φορές πιστεύω ότι φερόμαστε ως εάν να μην καταλαβαίνουμε πόσο εξαιρετικά επείγοντα είναι ορισμένα πράγματα.
Και πόσο ζωτικά.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η κλιματική αλλαγή.
Ή, για να το πω διαφορετικά, η επικείμενη κλιματική καταστροφή.
Ακόμη πιο σωστά: η βέβαιη κλιματική καταστροφή, εάν δεν πάρουμε μέτρα τώρα.
Γιατί δεν μιλάμε για κάποιο ενδεχόμενο, μια ανησυχία των επιστημόνων, κάποια δεδομένα που δεν ταιριάζουν με το μοντέλο.
Μιλάμε για τη βεβαιότητα ότι εάν ληφθούν τώρα μέτρα και δεν υπάρξει μια ραγδαία αλλαγή πολιτικής, από το 2030 θα μετράμε μη αντιστρέψιμες αλλαγές, το 2050 ήδη θα πληρώνουμε ακριβό κόστος και μέχρι το τέλος του αιώνα θα έχουμε κάνει μεγάλο μέρος του πλανήτη αβίωτο.
Το οικονομικό, κοινωνικό και ανθρώπινο κόστος θα είναι ανυπολόγιστο.
Και ξέρουμε καλά ότι για να μπορέσουμε να αποφύγουμε αυτή την καταστροφή πρέπει να προχωρήσουμε άμεσα στην απεξάρτησή μας από τα ορυκτά καύσιμα.
Δεν μιλάμε για μείωση της χρήσης: λέμε ότι πρέπει το συντομότερο δυνατό να μην τα χρησιμοποιούμε καθόλου. Και αυτό με σκοπό να μην προσθέσουμε παραπάνω εκπομπές αερίων σε αυτές που έχουν ήδη σωρευθεί στην ατμόσφαιρα.
Με αυτή την έννοια η πράσινη μετάβαση δεν σημαίνει απλώς ότι θα προσθέσουμε και λίγες ΑΠΕ στο ενεργειακό μίγμα.
Δεν αφορά καν κάποιες επενδύσεις ή επιχειρηματικές ευκαιρίες, παρότι ο επιχειρηματικός τομέας έχει να παίξει σημαντικό ρόλο.
Δεν αφορά κάποια πολιτικά ή πειραματικά προγράμματα.
Η πράσινη μετάβαση αφορά το εάν θέλουμε να υπάρχει μέλλον.
Αφορά το εάν θέλουμε τα παιδιά μας να ζήσουν, κυριολεκτικά, μέχρι τα βαθιά γεράματα.
Και αυτό πρέπει να το καταλάβουμε όλοι.
Τα επόμενα χρόνια θα υπάρξουν μεγάλες αλλαγές.
Μερικές ήδη τις βλέπουμε: ο λιγνίτης, που τροφοδότησε με ενέργεια την ελληνική ανοικοδόμηση, ήδη εγκαταλείπεται. Το φυσικό αέριο χρησιμοποιείται, αλλά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι και αυτό έχει ημερομηνία λήξης.
Οι ΑΠΕ θα γίνουν σταδιακά η βασική και τελικά η μόνη πηγή ενέργειας στη χώρα.
Και με αυτόν τον τρόπο θα συνεχίσουμε να έχουμε ενέργεια και ανάπτυξη. Θα συνηθίσουμε τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κυρίως τα ηλεκτροκίνητα μέσα μαζικής μεταφοράς. Θα δώσουμε έμφαση στις συσκευές μικρής κατανάλωσης.
Και βέβαια θα φτιάξουμε πολύ περισσότερες ΑΠΕ.
Γιατί αλλιώς δεν γίνεται.
Ξέρω ότι γύρω από αυτό το θέμα υπάρχουν και αντιδράσεις.
Είναι αλήθεια ότι κάποια τοπία μας φαίνονται παράξενα εάν τους προσθέσουμε ανεμογεννήτριες.
Και σίγουρα συγκεκριμένες περιοχές και τοπία πρέπει να προστατευτούν.
Και ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπιστούν τέτοια προβλήματα είναι όλα αυτά να αποφασίζονται σε συνεννόηση με τις τοπικές κοινωνίες.
Αλλά δεν μπορούμε χωρίς ΑΠΕ, χωρίς ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά.
Ή για να το πω διαφορετικά: Σε πρώτη φάση μπορούμε. Αλλά μετά δεν θα μπορούμε να ζούμε.
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας