Η Costamare, η ναυτιλιακή εταιρεία των 82 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, προσδοκά μια μακροχρόνια σταθερή σχέση εμπιστοσύνης με το επενδυτικό κοινό την Ελλάδα και δεν αποκλείει και άλλες κινήσεις στο μέλλον.
Τα παραπάνω προκύπτουν από τη συνέντευξη του οικονομικού διευθυντή της Cοstamare Γρηγόρη Ζήκου στον ΟΤ με αφορμή την έκδοση του ομολόγου ύψους 100 εκατ. ευρώ από την εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία.
Κύριε Ζήκο κάνατε και στο παρελθόν μια προσπάθεια έκδοσης ομολόγου στην ελληνική κεφαλαιαγορά, η οποία όμως προσπάθεια τελικά δεν ευοδώθηκε τότε. Επιμείνατε ωστόσο και σήμερα έχουμε το πρώτο ναυτιλιακό ομόλογο στο ελληνικό χρηματιστήριο. Γιατί αυτή η επιμονή για Ελλάδα; Γιατί τώρα;
Είναι η ίδια προσπάθεια που ξεκινήσαμε πριν από καιρό. Δεν είναι νέα προσπάθεια. Δεν βρισκόμασταν ούτε τότε, ούτε τώρα υπό πίεση χρόνου, καθώς, όπως γνωρίζετε, διαθέτουμε μεγάλη ρευστότητα, άμεση πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό και ένα στόλο πλοίων που είναι όλα κερδοφόρα σε μία εξαιρετική αγορά για τα containers. Καθότι η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί την πρώτη έκδοση ομολογιών της ποντοπόρου ναυτιλίας που θα διαπραγματεύεται στο Χρηματιστήριο Αθηνών, υπήρχε μια σειρά νομικών και θεσμικών θεμάτων που έπρεπε να επιλυθούν πριν την έναρξη της διαδικασίας.
Τι σημαίνει η έκδοση αυτή για την Costamare και για το ελληνικό χρηματιστήριο;
Θεωρούμε ότι αποτελεί κάτι το καινούριο για την Ελληνική κεφαλαιαγορά, καθώς διευρύνεται η βάση της με τη συμμετοχή της ποντοπόρου ναυτιλίας και πιο συγκεκριμένα με τη συμμετοχή μιας εταιρείας που είναι ήδη εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. Όσον αφορά στην Costamare, μας δίνει τη δυνατότητα να απευθυνθούμε σε ένα νέο επενδυτικό κοινό και να παρουσιάσουμε τον κλάδο των containers. Η αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαστε βασίζεται σε μακροχρόνιες σχέσεις. Υπό το ίδιο πρίσμα προσδοκούμε σε μία μακροχρόνια σχέση με το επενδυτικό κοινό στην Ελλάδα, ανοίγοντας μία νέα χρηματοδοτική αγορά
Η έκδοση πραγματοποιείται σε μία περίοδο πολύ ευνοϊκή για τον κλάδο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.…
Βρισκόμαστε σήμερα σε μία αγορά των containers, η οποία είναι στα υψηλά δεκαπενταετίας. Παρόλα αυτά θα πρέπει να τονίσω ότι η εταιρεία έχει να επιδείξει μία σταθερή πορεία και ως εισηγμένη από το 2010 έκτοτε αλλά και ως ιδιωτική με μία ιστορία στον κλάδο άνω των 47 ετών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2010 που η Costamare εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης δεν έχει πάψει ποτέ να πληρώνει μέρισμα, είναι συνεχώς κερδοφόρα και προφανώς ουδέποτε ζήτησε οιαδήποτε αναδιάρθρωση των δανείων της. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος για τον οποίο και έχουμε εξαίρετες σχέσεις με τον πιστωτικό τομέα.
Επιπλέον ο κλάδος των containers έχει να κάνει ως επί το πλείστων με μακροχρόνιες ναυλώσεις οι οποίες φτάνουν τα 12-15 χρόνια ή και παραπάνω. Η Costamare έχει σήμερα ανεκτέλεστο υπόλοιπο ναυλώσεων (contracted revenues) 2,9 δισ. δολ και μέση υπολειπόμενη διάρκεια ναυλώσεων 4,2 έτη.
Η αυξημένη υψηλή κερδοφορία και η ρευστότητα των πελατών μας (liner companies) λόγω της εξαιρετικής αγοράς είναι ένας επιπρόσθετος παράγοντας που ισχυροποιεί ακόμη περαιτέρω την πιστοληπτική μας ικανότητα.
Τον Οκτώβριο του 2010 όταν η Costamare εισήγαγε τις μετοχές της στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης είχε ένα στόλο από 41 containerships, 211.882 TEUs. Σήμερα έχει ακριβώς τα διπλάσια σε αριθμό containerships, 82 , αλλά μεγαλύτερου μεγέθους 582.837 TEU. Ποιος είναι ο στόχος ανάπτυξης την επόμενη 5ετια;
Θεωρούμε ότι στη ναυτιλία δεν μπορείς να έχεις ένα προκαθορισμένο στόχο ανάπτυξης καθώς, όπως και άλλοι κλάδοι της παγκόσμιας οικονομίας, διέπεται από κυκλικότητα. Καθοριστικής σημασίας είναι η χρονική στιγμή κατά την οποία κάποιος επενδύει ή ρευστοποιεί και όχι κατ’ανάγκη το μέγεθος της επένδυσης.Όσον αφορά ειδικότερα σε εμάς, σε κάθε νέα επένδυση εξετάζουμε πρωτίστως την έκταση του επιχειρηματικού κινδύνου που αναλαμβάνουμε και μόνο εφόσον αισθανόμαστε άνετα με το επίπεδο του ανειλημμένου κινδύνου αποφασίζουμε να συνεχίσουμε και να εξετάσουμε την προσδοκώμενη απόδοση στα κεφάλαιά μας.
Πείτε μας λίγα λόγια για το ομόλογο. Πού θα αξιοποιηθούν τα έσοδα; Να αναμένουμε και άλλες κινήσεις αυτού του είδους από την Costamare στο ελληνικό χρηματιστήριο;
Στοχεύουμε στην άντληση 100 εκατ. ευρώ τα οποία θα διατεθούν όπως αναφέρει και το ενημερωτικό δελτίο για την αγορά πλοίων, κεφάλαιο κίνησης και εξυπηρέτηση δανείων. Όπως προανέφερα η ανάπτυξη της εταιρείας στηρίζεται σε μακροχρόνιες σχέσεις και προσδοκούμε στην ανάπτυξη μίας τέτοιας σχέσης με το ευρύτερο Ελληνικό επενδυτικό κοινό.
Latest News
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος