Μια νέα τεχνική που μετατρέπει το πολυαιθυλένιο σε αεροπορικά καύσιμα και πρώτες ύλες για τη χημική βιομηχανία θα μπορούσε να βοηθήσει κατά της μάστιγας της πλαστικής ρύπανσης.
Η συμβατική ανακύκλωση βασίζεται σε μηχανικές μεθόδους για να διαχωρίσει τα πλαστικά απορρίμματα ανάλογα με τη σύστασή τους, να τα λιώσει και να τα αξιοποιήσει για την παραγωγή νέων χυτών πλαστικών. Η διαδικασία ακούγεται καλή στη θεωρία, στην πράξη όμως το ανακυκλωμένο πλαστικό θεωρείται χαμηλής ποιότητας και το υψηλό κόστος εμποδίζει την εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη.
Ως αποτέλεσμα, μόνο ένα μικρό μέρος των πλαστικών απορριμμάτων ανακυκλώνεται, ενώ το υπόλοιπο στοιβάζεται σε αποθήκες ή καταλήγει στη χωματερή.
«Στη βιομηχανία ανακύκλωσης, το κόστος είναι το κλειδί», σχολιάζει ο Χονγκφέι Λιν του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, επικεφαλής της μελέτης που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Chem Catalysis.
H μέθοδος που ανέπτυξε η ομάδα του δείχνει να πλεονεκτεί σε σχέση με άλλες πειραματικές προσεγγίσεις της λεγόμενης χημικής ανακύκλωσης ή της μετατροπής των πλαστικών προϊόντων σε χημικές πρώτες ύλες. Η νέα καταλυτική τεχνική δεν απαιτεί ακραίες θερμοκρασίες και ανακυκλώνει το πολυαιθυλένιο σε μόλις μία ώρα.
Το πολυαιθυλένιο είναι σήμερα το πλέον χρησιμοποιούμενο πλαστικό και είναι το βασικό υλικό από το οποίο παράγονται πλαστικά μπουκάλια, σακούλες, σωλήνες και πλαστικά είδη οικιακής χρήσης.
Η νέα μέθοδος βασίζεται σε έναν ευρέως χρησιμοποιούμενο διαλύτη και έναν καταλύτη που περιέχει άνθρακα και ρουθήνιο. Τα πειράματα έδειξαν ότι μπορεί να μετατρέπει περίπου το 90% του πολυαιθυλενίου σε αεροπορικά καύσιμα ή άλλους υδρογονάνθρακες σε θερμοκρασία 220 βαθμών Κελσίου, πολύ χαμηλότερη από ό,τι σε άλλες παραπλήσιες μεθόδους.
«Πριν από το πείραμα δεν γνωρίζαμε αν θα λειτουργούσε», λέει ο Τζούχουα Ζία, μεταπτυχιακός φοιτητής στο Πανεπιστήμιο της Ουάσιγκτον. «Το αποτέλεσμα ήταν καταπληκτικό».
Εκτός από καύσιμα, η προσεκτική ρύθμιση των χημικών αντιδράσεων και της θερμοκρασίας επιτρέπει την παραγωγή μιας ποικιλίας άλλων ενώσεων, οι οποίες θα μπορούσαν για παράδειγμα να χρησιμοποιηθούν στην παραγωγή λιπαντικών.
«Ανάλογα με την αγορά στην οποία απευθύνονται, οι εταιρείες μπορούν να τη ρυθμίσουν ανάλογα με τα προϊόντα που επιθυμούν να παραγάγουν» επισημαίνει ο Λι.
«Η μελέτη αυτή αποτελεί ορόσημο στην προσπάθειά μας να επιτρέψουμε την εμπορική αξιοποίηση της νέας τεχνολογίας».
Latest News
Η Κίνα πρωταγωνίστρια στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Αν και παραμένει ο μεγαλύτερος ρυπαντής παγκοσμίως, πέρυσι ο ασιατικός γίγαντας αύξησε κατά 28% την παραγωγή ηλιακής ενέργειας
Πώς κινείται ο τουρισμός στη Θεσσαλία στη μετά Daniel εποχή
Τα ζητήματα αυτά βρέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 1ου Φόρουμ για τη Θεσσαλία
Νέο κέντρο ελέγχου για ΑΠΕ στη Ρουμανία εγκαινίασε ο Όμιλος ΔΕΗ
Ο Όμιλος ΔΕΗ είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ενέργειας από ΑΠΕ στη Ρουμανία με 1,3 GW εγκατεστημένη ισχύς στη χώρα
Πολύ πιθανή η μείωση της κατανάλωσης άνθρακα το 2025 στην Κίνα
Η πρόβλεψη για την Κίνα, μπορεί να ανατραπεί καθώς οι ακραίες καιρικές συνθήκες ή η ισχυρότερη βιομηχανική ανάπτυξη θα μπορούσε να την ανατρέψει
O Μασκ «πήρε το όπλο του» - Στέλνει την ΕΕ στα δικαστήρια για τους δασμούς στα Tesla
Η απόφαση του Ίλον Μασκ σηματοδοτεί την τελευταία αντιπαράθεση μεταξύ του επικεφαλή της Tesla και της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Schneider Electric: Για δεύτερη φορά ανακηρύχθηκε η πιο βιώσιμη εταιρεία στον κόσμο
Η Schneider Electric είναι η πρώτη εταιρεία που κατακτά για δεύτερη φορά την κορυφή της Corporate Knights Global 100 για το 2025, μετά το 2021
ΕΛΕΤΑΕΝ: Στα 5,35 GW η εγκατεστημένη ισχύς των αιολικών - Εγκαταστάσεις 125 MW το 2024 [χάρτης]
Η αιολική ισχύς έφθασε 5.355 ΜW - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΕΤΑΕΝ
«Τρέχει» η επιδότηση για νέο ηλιακό θερμοσίφωνα – Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι δείχνει μελέτη του ΙΟΒΕ για τα οφέλη από την εφαρμογή κινήτρων για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Ηλιακή ενέργεια: Η νέα κυρίαρχη πηγή στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Για πρώτη φορά, η ηλιακή ενέργεια ξεπερνά τον άνθρακα στην παραγωγή ηλεκτρισμού στην ΕΕ – Tα ορυκτά καύσιμα υποχωρούν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές