Παρά τον αντίκτυπο της COVID-19 στο λιανικό εμπόριο, οι αγορές εντός του καταστήματος φαίνεται να παραμένουν η κορυφαία επιλογή για καταναλωτές που ψωνίζουν καθημερινά ή εβδομαδιαία, σύμφωνα με τη μελέτη «March 2021 Global Consumer Insights Pulse Survey» η οποία εντοπίζει τις τάσεις που συνδέονται με τις καταναλωτικές συμπεριφορές όπως αυτές αναδείχθηκαν από την πανδημία.
Όπως και σε πολλούς άλλους κλάδους, ο τομέας της λιανικής έκανε έντονη στροφή προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών. Αυτό μάλιστα καθίσταται ακόμα πιο σημαντικό καθώς σύμφωνα με τη μελέτη, η πανδημία δημιούργησε έντονες διαφοροποιήσεις μεταξύ των καταναλωτικών συμπεριφορών με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση νέων ομάδων καταναλωτών που ενδέχεται να αποτελούν το προμήνυμα νέων στάσεων και συμπεριφορών.
Τέσσερις κατηγορίες καταναλωτών
Οι ομάδες αυτές χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες με δυνατότητα να επηρεάσουν σημαντικά τις επιλογές καναλιών, προϊόντων και brands για τους καταναλωτές.
1. Οι καταναλωτές που εργάζονται κυρίως από το σπίτι συγκριτικά με όσους εργάζονται εκτός σπιτιού, προτιμούν ένα ψηφιακό και φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής ενώ αναμένεται να ξοδέψουν υψηλότερα ποσά για όλες τις κατηγορίες προϊόντων που συμπεριλαμβάνονται στην έρευνα. Το 64% των καταναλωτών που εργάζονται από το σπίτι προτιμούν να κάνουν τα ψώνια τους διαδικτυακά έναντι 55% όσων εργάζονται εκτός σπιτιού. Εφόσον η εργασία από το σπίτι συνεχιστεί, αυτό θα μπορούσε να επηρεάσει σημαντικά τις εταιρείες λιανικής καθώς αναμένεται μείωση στις προτιμήσεις για τα ψώνια σε φυσικό κατάστημα.
2. Οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν στο διαδίκτυο συγκριτικά με μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες. 35% της Γενιάς Z και 43% των Millennials καταναλωτών είναι πιο πιθανόν να ψωνίσουν καθημερινά ή εβδομαδιαία μέσω του κινητού τους τηλεφώνου σε σύγκριση με μεγαλύτερες ηλικίες. Επίσης, σύμφωνα με την μελέτη, ο COVID-19 δεν έχει επηρεάσει τις καταναλωτικές συνήθειες των νεότερων καταναλωτών ενώ αναμένεται αύξηση στα ποσά που δαπανούν κατά τους επόμενους μήνες σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους ηλικιακά καταναλωτές.
3. Μικρότερη η συχνότητα αγορών σε φυσικά καταστήματα από τους καταναλωτές που θέτουν την υγεία και την ασφάλεια ως προτεραιότητα σε σύγκριση με καταναλωτές που δεν είναι τόσο συνειδητοποιημένοι στο θέμα της ασφάλειας. Σε ποσοστό 23% οι συμμετέχοντες στην έρευνα κατατάσσουν τα «αυξημένα μέτρα για την υγεία και την ασφάλεια» ως τον πρώτο ή δεύτερο πιο σημαντικό παράγοντα για τις αγορές εντός καταστήματος. Οι συγκεκριμένοι καταναλωτές είναι επίσης πρόθυμοι να αγοράσουν τόσο μεγαλύτερης αξίας όσο και πιο υγιεινά και φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα.
4. Οι καταναλωτές στην περιοχή Ασίας – Ειρηνικού εστιάζουν στην βιωσιμότητα και είναι λιγότερο συνειδητοποιημένοι σχετικά με την υγεία και την ασφάλεια στην φυσική τους παρουσία στα καταστήματα. Σε ποσοστό 45% οι καταναλωτές στην περιοχή αυτή ψωνίζουν πιο συχνά εντός καταστήματος σε σχέση με τους καταναλωτές της Δύσης καθώς μειώνονται οι ανησυχίες για την υγεία και την ασφάλεια λόγω της άρσης των περιορισμών για τον COVID-19. Στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, την Αφρική και την Μέση Ανατολή οι καταναλωτές εστιάζουν περισσότερο στους παράγοντες ESG σε σύγκριση με άλλες περιοχές του κόσμου. 60% των καταναλωτών στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, και 61% των καταναλωτών στην Αφρική/Μέση Ανατολή είναι συνειδητοποιημένοι για την αγορά προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον . Αυτό αναμένεται να ενταθεί καθώς οι καταναλωτές παγκοσμίως αποκτούν μεγαλύτερη ευαισθησία σε θέματα περιβάλλοντος και βιωσιμότητας.
Προσήλωση στην προστασία του πλανήτη
Ενώ η προσήλωση στην προστασία του πλανήτη συχνά συνδέεται με τους Ευρωπαίους καταναλωτές, η έρευνα καταδεικνύει ότι στον απόηχο της πανδημίας, οι συμμετέχοντες στην μελέτη παγκοσμίως εστιάζουν σε πιο βιώσιμες επιλογές. Ενδεικτικά, 55% των καταναλωτών δήλωσαν ότι κάνουν τις αγορές τους από εταιρείες που είναι ευαισθητοποιημένες ως προς την προστασία του πλανήτη, ενώ κατά 54% ανέφεραν ότι αγοράζουν προϊόντα με οικολογική συσκευασία. Οι καταναλωτές είναι επίσης πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για πιο υγιεινές επιλογές, για τοπικά προϊόντα και για βιώσιμη συσκευασία, ανεξαρτήτως από το αν ψωνίζουν διαδικτυακά ή εντός του καταστήματος.
Latest News
H OGILVY GREECE επενδύει στην πράσινη ενέργεια & συνεργάζεται με τις Greenvolt Next & Globalsat για τον ενεργειακό μετασχηματισμό της
Η συνεργασία μεταξύ των τριών εταιρειών είχε ως αποτέλεσμα τη μεταμόρφωση του κτιρίου της Ogilvy στον Γέρακα
Η Κίνα πρωταγωνίστρια στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Αν και παραμένει ο μεγαλύτερος ρυπαντής παγκοσμίως, πέρυσι ο ασιατικός γίγαντας αύξησε κατά 28% την παραγωγή ηλιακής ενέργειας
Πώς κινείται ο τουρισμός στη Θεσσαλία στη μετά Daniel εποχή
Τα ζητήματα αυτά βρέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 1ου Φόρουμ για τη Θεσσαλία
Νέο κέντρο ελέγχου για ΑΠΕ στη Ρουμανία εγκαινίασε ο Όμιλος ΔΕΗ
Ο Όμιλος ΔΕΗ είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ενέργειας από ΑΠΕ στη Ρουμανία με 1,3 GW εγκατεστημένη ισχύς στη χώρα
Πολύ πιθανή η μείωση της κατανάλωσης άνθρακα το 2025 στην Κίνα
Η πρόβλεψη για την Κίνα, μπορεί να ανατραπεί καθώς οι ακραίες καιρικές συνθήκες ή η ισχυρότερη βιομηχανική ανάπτυξη θα μπορούσε να την ανατρέψει
O Μασκ «πήρε το όπλο του» - Στέλνει την ΕΕ στα δικαστήρια για τους δασμούς στα Tesla
Η απόφαση του Ίλον Μασκ σηματοδοτεί την τελευταία αντιπαράθεση μεταξύ του επικεφαλή της Tesla και της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Schneider Electric: Για δεύτερη φορά ανακηρύχθηκε η πιο βιώσιμη εταιρεία στον κόσμο
Η Schneider Electric είναι η πρώτη εταιρεία που κατακτά για δεύτερη φορά την κορυφή της Corporate Knights Global 100 για το 2025, μετά το 2021
ΕΛΕΤΑΕΝ: Στα 5,35 GW η εγκατεστημένη ισχύς των αιολικών - Εγκαταστάσεις 125 MW το 2024 [χάρτης]
Η αιολική ισχύς έφθασε 5.355 ΜW - Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΕΛΕΤΑΕΝ
«Τρέχει» η επιδότηση για νέο ηλιακό θερμοσίφωνα – Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι δείχνει μελέτη του ΙΟΒΕ για τα οφέλη από την εφαρμογή κινήτρων για ηλιακούς θερμοσίφωνες
Ηλιακή ενέργεια: Η νέα κυρίαρχη πηγή στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Για πρώτη φορά, η ηλιακή ενέργεια ξεπερνά τον άνθρακα στην παραγωγή ηλεκτρισμού στην ΕΕ – Tα ορυκτά καύσιμα υποχωρούν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.