Υπεγράφη η προγραμματική σύμβαση μεταξύ της ΜΟΔ ΑΕ και του Δήμου Θερμαϊκού για την εκπόνηση της μελέτης και την κατάρτιση των τεχνικών δελτίων για την κατασκευή μαρίνας στον Δήμο Θερμαϊκού.
Το παραπάνω ανακοίνωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη σημερινή του επίσκεψη στη Νέα Μηχανιώνα.
Τη σύμβαση υπέγραψαν ο Πρόεδρος της ΜΟΔ, κ. Γιώργος Παπαδημητρίου και ο Δήμαρχος Θερμαϊκού, κ. Γιώργος Τσαμασλής, παρουσία μεταξύ άλλων και του Βουλευτή Β’ Θεσσαλονίκης, πρ. Υπουργού Μακεδονίας – Θράκης, κ. Θόδωρου Καράογλου.
Η ΜΟΔ θα αναλάβει πλήρως την κατάρτιση των μελετών και των τεχνικών δελτίων για τη μελέτη, έτσι ώστε να προχωρήσει το συντομότερο δυνατόν στο διαγωνισμό με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και να προχωρήσει αυτό το έργο ώστε να γίνει πραγματικότητα. «Σήμερα λοιπόν ξεκινάμε το πρώτο βήμα και σε λίγα χρόνια, κύριε Δήμαρχε, θα είμαστε εδώ για να το εγκαινιάσουμε», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης.
Διευκρίνισε δε, ότι οι μελέτες για την κατασκευή του έργου ενδεχομένως να ολοκληρωθούν εντός του 2021, ώστε το πρότζεκτ να δημοπρατηθεί εντός του 2022.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Γεωργιάδης επισήμανε ότι στα επόμενα χρόνια η Ελλάδα αναμένεται να είναι η πρωταθλήτρια της ΕΕ στην ανάπτυξη. “Γυρίζουμε σελίδα, αφήνουμε πίσω μας την πανδημία”, τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε: “προχωράμε για να κατακτήσουμε ένα λαμπρό μέλλον”.
Στο πλαίσιο αυτό και μεταξύ των πολλών έργων που θα γίνουν στη χώρα, ο κ. Γεωργιάδης σημείωσε: “θα ήταν αδικία αυτός ο υπέροχος δήμος, ο δήμος Θερμαϊκού να μείνει πίσω, και να μην απολαύσει ένα σημαντικό έργο που θα αλλάξει εντελώς το παραλιακό μέτωπο της περιοχής και τις δυνατότητες της”.
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θερμαϊκού, Γιώργος Τσαμασλής δήλωσε ότι οραματίζεται τη δημιουργία τουλάχιστον 200 θέσεων ελλιμενισμού τουριστικών σκαφών, ώστε να είναι η μαρίνα οικονομικά βιώσιμη, αλλά και τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του αλιευτικού καταφυγίου. Όπως είπε, η σκέψη είναι η επέκταση του υφιστάμενου λιμενοβραχίονα προς τα βορειοδυτικά, για τη δημιουργία της μαρίνας τουριστικών σκαφών.
Μάλιστα, σημείωσε ότι ήδη καταγράφεται έντονο το ενδιαφέρον για ελλιμενισμό σκαφών από ιστιοπλόους και ιδιοκτήτες σκαφών αναψυχής, “καθώς ο χρόνος πλεύσης από τη Μηχανιώνα ως τη Μαρίνα Αρετσούς είναι δύο ώρες”.
Χρηματοδότηση
Αναφορικά με τη χρηματοδότηση, ο ίδιος ανέφερε πως «Έχουμε εξασφαλίσει ένα ποσό που είναι ως 2 εκατομμύρια. Θα χρησιμοποιήσουμε εδώ αυτό που χρειάζεται».
Για τη χρηματοδότηση του έργου από αναπτυξιακά προγράμματα τόνισε χαρακτηριστικά: «Πρώτα από όλα, όπως ξέρετε, σε ένα έργο το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι μελέτη για να ξέρουμε για πόσα λεφτά μιλάμε. Αυτή τη διαδικασία ξεκινάμε από σήμερα. Την Δευτέρα εγκρίθηκε η χρηματοδότηση της ΜΟΔ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για την εκπόνηση αυτής της μελέτης. Όταν σε λίγο καιρό θα την έχουμε στα χέρια μας και θα ξέρουμε γιατί ποσό πρόκειται, θα το εντάξουμε είτε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μέσω της Περιφέρειας, είτε στο νέο ΕΣΠΑ το οποίο σχεδιάζουμε και από το τέλος του χρόνου θα αρχίσει να υλοποιείται.Σήμερα ήρθαμε εδώ για να κάνουμε το πρώτο βήμα. Να το θυμάστε και να το σημειώνετε γιατί εμένα μου αρέσει το αποτέλεσμα και από την ώρα που το ξεκινάμε θα τελειώσει».
Τέλος, για τη μαρίνα Καλαμαριάς ανέφερε: «Είμαστε υπέρ του να γίνει το έργο αυτό και να προχωρήσει και πιστεύω ότι είναι αναπτυξιακό. Ξέρω ότι υπάρχουν και διάφορες άλλες γνώμες στην τοπική κοινωνία. Δεν θέλω εγώ να εμπλακώ σε μία τοπική διαμάχη. Εφόσον η τοπική κοινωνία θέλει να το κάνει και ο Δήμαρχος το υποστηρίζει, πιστεύω θα είναι καλό για την πόλη. Άρα είμαστε σε αυτή την πλευρά».
Latest News
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση
Το λιμάνι της Ρουμανίας που «κερδίζει» από τον πόλεμο στην Ουκρανία - Κόμβος logistics στη Μ. Θάλασσα
Η Ρουμανία έχει γίνει η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγής σιτηρών της Ουκρανίας, μετά την εισβολή της Ρωσίας το 2022
Eπενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό ο ΟΛΘ - Τα οφέλη στους εργαζόμενους
Οι κυβερνο-απειλές αυξάνουν τους κινδύνους και ο ΟΛΘ θωρακίζεται επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια
Νέο ρεκόρ στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης - Κατέπλευσε το «Jean Gabriel» [φωτό]
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7%
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο