
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς ενημερώνει πως στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ημέρας για τη Θάλασσα 2021, διοργανώνεται στις 20-21 Μαΐου το συνέδριο European Maritime Day «EMD 2021» στην πόλη Den Helder της Βόρειας Ολλανδίας, από το Υπουργείο Υποδομών και Διαχείρισης Υδάτων.
Είναι μια διήμερη ετήσια εκδήλωση, κατά τη διάρκεια της οποίας, οι ενδιαφερόμενοι για τα θαλάσσια ζητήματα της ΕΕ έρχονται σε φυσική ή διαδικτυακή επαφή, συζητούν και αναπτύσσουν κοινή δράση για τις θαλάσσιες υποθέσεις και τη βιώσιμη γαλάζια οικονομία. Το συνέδριο EMD, αποτελεί το μέρος συνάντησης των «Αρχηγών των Ωκεανών» και παρέχει μια διαδραστική εμπειρία παρακολούθησης και συζήτησης γύρω από την τρέχουσα κατάσταση ενός ευρέως φάσματος θεμάτων, που αφορούν τη γαλάζια οικονομία και το θαλάσσιο περιβάλλον.
Ακόμη, το συνέδριο διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό εξαίρετων ομιλητών, πολλαπλές συνεδρίες που διοργανώνονται από ενδιαφερόμενους φορείς και υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για την προώθηση, διευκόλυνση και επίλυση των προβλημάτων των έργων, καθώς και συναντήσεις διεπιχειρησιακής συνεργασίας.
Ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. Βασίλης Κορκίδης τονίζει το γεγονός ότι μεταξύ των «Αρχηγών των Ωκεανών», η ελληνική ναυτιλία βρίσκεται μακράν κυρίαρχος στη Παγκόσμια Ναυτιλιακή Βιομηχανία με τον ελληνόκτητο στόλο να αποτελεί το 54,3% τους ευρωπαϊκού και το 19,7% του παγκόσμιου.
Την Ελλάδα στη παγκόσμια κλίμακα ακολουθεί η Ιαπωνία με 11,47%, η Κίνα με 10,51%, η Σιγκαπούρη με 6,19%, το Χονγκ Κονγκ με 5%, η Γερμανία με 4,92%, η Κορέα με 3,91%, η Νορβηγία με 3,11%. Ο ελληνόκτητος στόλος απαρτίζεται συνολικά από 4.038 πλοία με μέσω όρο ηλικίας τα 12,1 έτη έναντι 14,5 που είναι ο μέσος όρος του παγκόσμιου στόλου. Η χωρητικότητα είναι 350,4 εκ. τόνους dwt και 205,6 εκ. gross tonnage. Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 158 πλοία συνολικής χωρητικότητας 18,4 εκ. τόνους dw και 13,01 gross tonnage.
Αύξηση 12% σε μια 20ετία
Από το 2000 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 12% όσο αφορά τον αριθμό πλοίων και κατά 126% όσο αφορά τη χωρητικότητα από 151 εκ. τόνους dw στους 350,4.
Ο στόλος αναπτύσσεται συνεχώς όχι μόνο με νεότευκτα, άλλα και με αγορές σύγχρονων second hand πλοίων. Αναλυτικά:
• Τα τελευταία 20 χρόνια ο μέσος όρος ηλικίας του στόλου μειώθηκε κατά 46,3% από τα 21,8 έτη στα 11,7. • Ο μέσος όρος για τα ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια είναι τα 9,6 έτη για τα φορτηγά τα 10,3 και για τα υγραεριοφόρα τα 7,5.
• Ο ελληνόκτητος στόλος αποτελεί το 54,3% της ΕΕ-27 και 19,7% του παγκόσμιου.
• Κάθε χρόνο το 20%-25% των αγορών πλοίων είναι από ελληνικά συμφέροντα. • Το εισερχόμενο συνάλλαγμα έφθασε τα 17,3 δις ευρώ.
• Η ελληνόκτητη ναυτιλία απασχολεί 192.000 εργαζομένους.
• Ελληνικών συμφερόντων είναι το 11,5% των χημικών και product tankers, το 16,4% των bulk carriers, το 26,6% των crude oil tankers, το 12,2% των LNG, το 7% των container ships.
• Η συνεισφορά της επιβατηγού ναυτιλίας, με στοιχεία 2019, εκτιμάται σε 13,6 δις ευρώ ή 7,4% του ΑΕΠ της χώρας και σε όρους απασχόλησης σε 8,5%.
Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περισσότερα από 200 ναυλομεσιτικά γραφεία που ασχολούνται με τις ναυλώσεις και με αγοραπωλησίες πλοίων, ενώ ο Πειραιάς είναι από τα σημαντικότερα λιμάνια επισκευής και εφοδιασμού με πάνω από 800 υποστηρικτικές στη ναυτιλία επιχειρήσεις.
Ο εγγεγραμμένος στόλος στο ελληνικό νηολόγιο είναι 671 πλοία με 68,2 εκ. τόνους dw, αλλά με τη νέα δέσμη μέτρων του υπουργείου στο μέλλον αναμένεται η ελληνική σημαία να προσελκύσει περισσότερα πλοία, αφού ο ελληνόκτητος στόλος είναι μοιρασμένος σε 32 εθνικά νηολόγια.
Το Ε.Β.Ε.Π. επισημαίνει επίσης τη σημασία και το ρόλο της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας για το ευρωπαϊκό αλλά και το παγκόσμιο εμπόριο υπενθυμίζοντας ότι τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα θα πρέπει να δώσουν ιδιαίτερη σημασία στο ρόλο αυτό προασπίζοντας την ανταγωνιστικότητα της στο διεθνές περιβάλλον δεδομένου ότι η ναυτιλία είναι μία δραστηριότητα παγκοσμιοποιημένη και ως τέτοια πρέπει να αντιμετωπίζεται.
Εκστρατεία ενημέρωσης των νέων
Το Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π. με την ευκαιρία της Ευρωπαϊκής Ημέρας Θάλασσας χαιρετίζει την εκστρατεία ενημέρωσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών με τίτλο «Μια θάλασσα ευκαιρίες!» για την επαγγελματική σταδιοδρομία που προσφέρει η θάλασσα και το ναυτικό επάγγελμα.
Η ΕΕΕ με τρία ενημερωτικά βίντεο στέλνει ένα μήνυμα, καλώντας τους νέους της Ελλάδας να έρθουν κοντά στη ναυτιλία για να στελεχώσουν, είτε ως αξιωματικοί είτε ως πληρώματα, όχι μόνο τα περισσότερα από τα 4.038 ελληνόκτητα πλοία, αλλά και τα δεκάδες χιλιάδες της διεθνούς ναυτιλίας, αξιοποιώντας την εξαίρετη φήμη που έχει ο Έλληνας ναυτικός. Σκοπός όλων μας είναι να αναδειχθεί το ναυτικό επάγγελμα και οι προοπτικές σταδιοδρομίας, που παρουσιάζει ως, μία ελπιδοφόρα, προσοδοφόρα, αλλά και σύγχρονη απασχόληση, καθώς το προφίλ των κοινωνικών, οικονομικών και εργασιακών συνθηκών το κατατάσσουν σήμερα ανάμεσα στα πλέον τεχνολογικά αναπτυγμένα, με ανοδική πορεία και καταξίωση επαγγέλματα.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία