
Για το καλό του κλίματος, οι πτήσεις μικρών αποστάσεων θα πρέπει να αντικατασταθούν με σιδηροδρομικά δρομολόγια, δήλωσε την Πέμπτη ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Επίτροπος για το κλίμα Φρανς Τίμερμανς.
Το θέμα έθεσαν πρώτοι οι Γερμανοί Πράσινοι και η Γαλλία, η οποία έχει ήδη προχωρήσει σε νομοθετική ρύθμιση.
«Θέλουμε να απαλλαγούμε από τις πτήσεις μικρών αποστάσεων, όχι όμως με απαγορεύσεις ή υψηλότερες τιμές» δήλωσε ο Τίμερμανς.
«Θέλουμε να το οργανώσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνει πιο ελκυστικό για τους πολίτες να ταξιδεύουν με το τρένο. Για αποστάσεις μικρότερες από 600 έως 800 χιλιόμετρα, δεν θα πρέπει πλέον να έχει νόημα να πάρει κανείς το αεροπλάνο, απλώς και μόνο επειδή το ταξίδι με το τρένο διαρκεί περισσότερο» είπε ο επίτροπος σε συνέντευξή του που δημοσιεύεται στις γερμανικές εφημερίδες του Ομίλου Funke.
Ωστόσο, ο Τίμερμανς τάχθηκε υπέρ μιας έμμεσης αύξησης του κόστους της πτήσης. «Είμαι υπέρ της φορολόγησης της κηροζίνης με τον ίδιο τρόπο που φορολογούμε άλλα καύσιμα. Μια εναλλακτική λύση θα ήταν να συμπεριληφθεί περισσότερο η αεροπλοΐα στην εμπορία δικαιωμάτων εκπομπής αερίων του θερμοκηπίου. Αυτό φυσικά σημαίνει ότι η πτήσεις θα γίνουν πιο ακριβές, αλλά αν προσφέρουμε παράλληλα καλές και προσιτές σιδηροδρομικές συνδέσεις με πολύ γρήγορα ή νυχτερινά τρένα, αυτό δεν θα είναι εις βάρος των πολιτών» είπε.
Ο επίτροπος κάλεσε επίσης τους πολίτες να περιορίσουν τα αεροπορικά ταξίδια. «Κανείς δεν πρέπει να πετάει δέκα ή δώδεκα φορές το χρόνο. Εάν προσφέρει κανείς στον εαυτό μια πτήση κάθε χρόνο, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα – ούτε για το κλίμα ούτε για το δικό του πορτοφόλι» υποστήριξε.
Ο Τίμερμανς πρόετρεψε επίσης «να οργανωθεί ο οικολογικός μετασχηματισμός με κοινωνικά δίκαιο τρόπο. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος να διατηρηθεί η υποστήριξη των πολιτών. Εάν έχεις ένα καλό εισόδημα και οι λογαριασμοί ενέργειας ανεβαίνουν λίγο, τότε λίγα πράγματα αλλάζουν στη ζωή σου. Αν όμως δεν κερδίζεις πολλά χρήματα, εάν έχεις μια μικρή σύνταξη, οι υψηλότερες τιμές ενέργειας έχουν ασυνήθιστα μεγάλο αντίκτυπο στην ποιότητα της ζωής σου. Αυτό το θέμα πρέπει να το προσέξουμε», τόνισε.
Ο εκτελεστικός Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ανακοίνωσε επίσης ότι οι νομοθετικές του προτάσεις για την υλοποίηση των κλιματικών στόχων της ΕΕ θα υποβληθούν αργότερα του αναμενόμενου. «Θα παρουσιάσουμε το σχέδιό μας – λίγο αργότερα από ό, τι είχε προγραμματιστεί – στις 14 Ιουλίου. Τότε ό, τι πρόκειται να κάνουμε θα έχει ελεγχθεί σε όλες του τις λεπτομέρειες», κατέληξε.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / Funke-Mediengruppe


Latest News

Πάπας Φραγκίσκος: Από την Αργεντινή μέχρι την Αγία Έδρα
Ο Πάπας Φραγκίσκος, με τη 12ετή θητεία του, άφησε τη σφραγίδα του στην Καθολική Εκκλησία και έγινε ο πιο προσιτός Πάπας των τελευταίων δεκαετιών

Πάσχα: Σε εξέλιξη η επιστροφή των εκδρομέων – Παρατηρούνται μικρές καθυστερήσεις
Η κίνηση αυξάνεται σταδιακά στην Αθηνών – Λαμίας στο ρεύμα προς Αθήνα, ενώ παρατηρούνται ουρές στην Αθηνών _ Πατρών από τα διόδια στο Βέλο μέχρι τα διόδια της Ελευσίνας

Μπορεί ο Καναδάς να γίνει το 28ο μέλος της ΕΕ;
Αναλυτές εκτιμούν ότι ο Καναδάς έχει την κατάλληλη ατμόσφαιρα για τις Βρυξέλλες, ωστόσο υπάρχουν σημαντικά εμπόδια

Στην τελική ευθεία για τις πανελλαδικές – Πότε χτυπά το τελευταίο κουδούνι στα σχολεία
Πλησιάζουν οι ημερομηνίες για τη λήξη των μαθημάτων στα γυμνάσια και λύκεια της επικράτειας

Η περίοδος «sede vacante» στο Βατικανό – Από την κηδεία στο «Habemus Papam»
Ο πάπας Φραγκίσκος απλοποίησε το τελετουργικό της κηδείας για τους ποντίφικες – Θα ταφεί σε ξύλινο φέρετρο σε εκκλησία της Ρώμης

«Σίγησε η φωνή των φτωχών» – Τι γράφει ο ξένος Τύπος για τον θάνατο του Πάπα
Συγκλονισμένη είναι η διεθνής κοινότητα από την είδηση ότι ο Πάπας Φραγκίσκος, ο ταπεινός ποντόφικας που υπερασπιζόταν τους ευάλωτους και μετανάστες, έφυγε από τη ζωή στα 88 του χρόνια

Βατικανό: Πέθανε ο πάπας Φραγκίσκος
Εφυγε από τη ζωή σε ηλικία 88 ετών, ο πρώτος πάπας με καταγωγή απο τη Λατινική Αμερική

Τι ισχύει στα μέσα μεταφοράς Δευτέρα και Τρίτη του Πάσχα - Πότε επιστρέφει ο δακτύλιος
Σε εφαρμογή πρόγραμμα Σαββατοκύριακου και αργιών στα μέσα μαζικής μεταφοράς

Σε κυκλοφορία στα τέλη του 2026 ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Αττικής
O Προαστιακός Δυτικής Αττικής εκτός απο τις περιοχές με πληθυσμό που απασχολείται σε βιομηχανίες της ευρύτερης περιοχής, θα εξυπηρετεί και μεγάλο αριθμό logistics centers που υπάρχουν

Αμετάβλητη η θερμοκρασία - Πού θα σημειωθούν καταιγίδες
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού