Με θετικό πρόσημο συνεχίζουν να κινούνται οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων NielsenIQ.
Συνολικά για το πρώτο 4μηνο του έτους, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +2,1% (στοιχεία YTD έως 2 Μάϊου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα FMCGs (ταχυκίνητα προϊόντα) στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,7%.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,0%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -6,2% & -4,4% αντίστοιχα.
Να σημειωθεί ότι η NielsenIQ καταγράφει τις πωλήσεις σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών και του discount καναλιού.
Πώς κινήθηκε το λιανεμπόριο τροφίμων το Πάσχα
Σημαντική ανάπτυξη σε επίπεδο πωλήσεων της τάξης του +10,9% παρουσίασε η εβδομάδα πριν το Πάσχα (26/4-2/5), σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή Μεγάλη Εβδομάδα (13/4-19/4), η οποία είχε παρουσιάσει πιο συγκρατημένη θετική τάση στο +5,5%. Αποδομώντας την τάση του +10,9% μεταξύ των διαφορετικών κατηγοριών παρατηρούμε ότι αυτή η αύξηση οδηγείται κατά κύριο λόγο από την κατηγορίες τροφίμων και ποτών, καθώς και από τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα.
Σε επίπεδο τυπολογιών καταστημάτων, τα μεγάλα σούπερ μάρκετ (αίθουσες μεταξύ 1000-2500 τ.μ.) συνεισφέρουν περισσότερο σε αυτή την ανάπτυξη και ακολουθούν τα υπερ-μάρκετ (αίθουσες άνω των 2500 τ.μ.), ενώ η εικόνα ήταν αντίστροφη την περσινή περίοδο, με τους καταναλωτές να προτιμούν τις πιο μεγάλες αίθουσες.
Μεγαλύτερη ανάπτυξη η περιφέρεια παρά την καραντίνα
Ακόμη μια αξιοσημείωτη διαφορά σε σχέση με το Πάσχα του 2020, που πρώτη φορά το βιώσαμε με συνθήκες «καραντίνας», είναι το γεγονός ότι φέτος όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές, όπως τις ορίζει η NielsenIQ παρουσιάζουν θετική τάση, ωστόσο τους πιο υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τους παρουσιάζουν όχι τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά η περιφέρεια, με την περιοχή της Πελοποννήσου να αναπτύσσεται κατά +18,3%, η Κεντρική Ελλάδα με +16,8%, αλλά και η Κρήτη με +10,2%.
Διψήφια άνοδος για αποσμητικά και αφρόλουτρα
Σε επίπεδο κατηγοριών, παρατηρείται μια σχετικά διαφορετική αγοραστική συμπεριφορά το φετινό Πάσχα, η οποία φαίνεται να υποδηλώνει μια πιο εξωστρεφή διάθεση των καταναλωτών. Για παράδειγμα, κατηγορίες, οι οποίες τη Μεγάλη Εβδομάδα του 2020 είχαν παρουσιάσει αρνητική τάση, φέτος αντέστρεψαν την τάση τους και κινήθηκαν ιδιαίτερα θετικά.
Ενδεικτικά αναφέρονται τα αποσμητικά (2020 vs. 2019: -15,4%, 2021 vs. 2020: +41,1%), τα αφρόλουτρα (2020 vs. 2019: -15,3%, 2021 vs. 2020: +17,6%), καθώς και τα προϊόντα styling για τα μαλλιά (2020 vs. 2019: -48,6%, 2021 vs. 2020: +44,1%).
Στον αντίποδα, η επαναλειτουργία των κομμωτηρίων είχε σαν αποτέλεσμα μια αντίστροφη πορεία για τις βαφές μαλλιών (2020 vs. 2019: +75,4%, 2021 vs. 2020: -28,4%).
Στοπ στον πανικό του καθαρίσματος
Όσον αφορά στις κατηγορίες φροντίδας του σπιτιού, φαίνεται οι Έλληνες καταναλωτές να έχουν μετριάσει σημαντικά την κατανάλωση ορισμένων κατηγοριών καθαρισμού, καθώς φαίνεται να υπάρχει κάποια εκλογίκευση σε σχέση με τον πρώτο πανικό. Και πάλι ενδεικτικά αναφέρονται τα καθαριστικά σπιτιού (2020 vs. 2019: +39,1%, 2021 vs. 2020: -1,9%), αλλά και τα καθαριστικά πατώματος (2020 vs. 2019: +23,4%, 2021 vs. 2020: +0,1%).
Εκτόξευση πωλήσεων για ουίσκι, μπύρες και κρασιά
Τέλος, την φετινή Μεγάλη εβδομάδα φαίνεται να είχαμε περισσότερη διάθεση για διασκέδαση στο σπίτι με την κατανάλωση όλων των αλκοολούχων κατηγοριών να παρουσιάζουν ανάπτυξη πωλήσεων, όπως για παράδειγμα το ουίσκι (+81,9%), αλλά και οι μπύρες (+40,6%) και τα κρασιά (+22,4%). Θετική ήταν και η τάση που παρουσίασαν τα αναψυκτικά στο σύνολο τους (+16,2%), τα οποία την αντίστοιχη περσινή Μεγάλη Εβδομάδα είχαν παρουσιάσει μείωση της τάξης του -8,7%, γεγονός το οποίο πιθανότατα να σχετίζεται και με την εποχικότητα.
Latest News
Έκδοση Κοινού Ομολογιακού Δανείου εως 650.000 ευρώ απο την CNL Capital
Το ομολογιακό δάνειο της εταιρείας, χωρίς εμπράγματες εξασφαλίσεις, έχει ως σκοπό την ενίσχυση της επενδυτικής στρατηγικής της CNL CAPITAL Ε.Κ.Ε.Σ.-Δ.Ο.Ε.Ε
Νέος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών ο Θάνος Τσαγγάρης
Κύριο μέλημα η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, λέει ο νέος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Schneider Electric: Νέες συνεργασίες για αύξηση υιοθέτησης ενεργειακών τεχνολογιών και λύσεων αυτοματισμού
Ο CEO και άλλα στελέχη της Schneider Electric θα συμμετάσχουν σε διατομεακές συναντήσεις και συζητήσεις σε πάνελ, στο Νταβός
Η JP Morgan «ακτινογραφεί» τις ελληνικές τράπεζες [πίνακες]
Τι αναφέρει η JP Morgan στον «οδηγό», όπως τον χαρακτήρισε των ευρωπαϊκών τραπεζών για 2025 - Οι τιμές-στόχοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Πράσινο φως στα πληροφοριακά των ΤΕΝΕΡΓ και ΟΛΘ
Έγκριση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και για το squeeze-out της ΒΙΣ
Έως τις 20 Φεβρουαρίου η δημόσια πρόταση των Dreyfus για το 21% του ΟΛΘ
Η Επιτροπή κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το πληροφοριακό δελτίο για τη δημόσια πρόταση της LEONIDSPORT για τον ΟΛΘ
Placement 2% στη Eurobank από τον Γουάτσα
Σύμφωνα με πηγές από τη Eurobank, είναι μια κίνηση που σχετίζεται αποκλειστικά με προσαρμογή σε εποπτικές απαιτήσεις
Δωρεά για δομή κοινωνικής προστασίας στη Θεσσαλονίκη από την Παπαστράτος
Η εταιρεία Παπαστράτος ανέλαβε εξ ολοκλήρου όλες τις εργασίες διαμόρφωσης του χώρου με βάση τις ισχύουσες προδιαγραφές προσβασιμότητας, καθώς και την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού
ΑΧΙΑ για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αυξάνει στα 27,40 ευρώ την τιμή στόχο - Βλέπει περιθώριο ανόδου έως 48%
Τι λέει η ΑΧΙΑ σε έκθεση για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Το αξιόπιστο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων και το παραγωγικό 2024
H Ελλάδα μπορεί να καλύψει τις ανάγκες της Ευρώπης σε γάλλιο - Τι γράφει η Handelsblatt
H γερμανική εφημερίδα Handelsblatt κάνει εκτενή αναφορά στη νέα επένδυση της Metlen στον Άγιο Νικόλαο Βοιωτίας