
Με θετικό πρόσημο συνεχίζουν να κινούνται οι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων NielsenIQ.
Συνολικά για το πρώτο 4μηνο του έτους, η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου κινήθηκε θετικά σε αξία, στο +2,1% (στοιχεία YTD έως 2 Μάϊου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο, ενώ τα FMCGs (ταχυκίνητα προϊόντα) στο σύνολό τους παρουσιάζουν σχετικά πιο μετριοπαθή τάση, στο +1,7%.
Όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,0%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -6,2% & -4,4% αντίστοιχα.
Να σημειωθεί ότι η NielsenIQ καταγράφει τις πωλήσεις σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ. σε ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών και του discount καναλιού.
Πώς κινήθηκε το λιανεμπόριο τροφίμων το Πάσχα
Σημαντική ανάπτυξη σε επίπεδο πωλήσεων της τάξης του +10,9% παρουσίασε η εβδομάδα πριν το Πάσχα (26/4-2/5), σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή Μεγάλη Εβδομάδα (13/4-19/4), η οποία είχε παρουσιάσει πιο συγκρατημένη θετική τάση στο +5,5%. Αποδομώντας την τάση του +10,9% μεταξύ των διαφορετικών κατηγοριών παρατηρούμε ότι αυτή η αύξηση οδηγείται κατά κύριο λόγο από την κατηγορίες τροφίμων και ποτών, καθώς και από τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα.
Σε επίπεδο τυπολογιών καταστημάτων, τα μεγάλα σούπερ μάρκετ (αίθουσες μεταξύ 1000-2500 τ.μ.) συνεισφέρουν περισσότερο σε αυτή την ανάπτυξη και ακολουθούν τα υπερ-μάρκετ (αίθουσες άνω των 2500 τ.μ.), ενώ η εικόνα ήταν αντίστροφη την περσινή περίοδο, με τους καταναλωτές να προτιμούν τις πιο μεγάλες αίθουσες.
Μεγαλύτερη ανάπτυξη η περιφέρεια παρά την καραντίνα
Ακόμη μια αξιοσημείωτη διαφορά σε σχέση με το Πάσχα του 2020, που πρώτη φορά το βιώσαμε με συνθήκες «καραντίνας», είναι το γεγονός ότι φέτος όλες οι επιμέρους γεωγραφικές περιοχές, όπως τις ορίζει η NielsenIQ παρουσιάζουν θετική τάση, ωστόσο τους πιο υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τους παρουσιάζουν όχι τα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, αλλά η περιφέρεια, με την περιοχή της Πελοποννήσου να αναπτύσσεται κατά +18,3%, η Κεντρική Ελλάδα με +16,8%, αλλά και η Κρήτη με +10,2%.
Διψήφια άνοδος για αποσμητικά και αφρόλουτρα
Σε επίπεδο κατηγοριών, παρατηρείται μια σχετικά διαφορετική αγοραστική συμπεριφορά το φετινό Πάσχα, η οποία φαίνεται να υποδηλώνει μια πιο εξωστρεφή διάθεση των καταναλωτών. Για παράδειγμα, κατηγορίες, οι οποίες τη Μεγάλη Εβδομάδα του 2020 είχαν παρουσιάσει αρνητική τάση, φέτος αντέστρεψαν την τάση τους και κινήθηκαν ιδιαίτερα θετικά.
Ενδεικτικά αναφέρονται τα αποσμητικά (2020 vs. 2019: -15,4%, 2021 vs. 2020: +41,1%), τα αφρόλουτρα (2020 vs. 2019: -15,3%, 2021 vs. 2020: +17,6%), καθώς και τα προϊόντα styling για τα μαλλιά (2020 vs. 2019: -48,6%, 2021 vs. 2020: +44,1%).
Στον αντίποδα, η επαναλειτουργία των κομμωτηρίων είχε σαν αποτέλεσμα μια αντίστροφη πορεία για τις βαφές μαλλιών (2020 vs. 2019: +75,4%, 2021 vs. 2020: -28,4%).
Στοπ στον πανικό του καθαρίσματος
Όσον αφορά στις κατηγορίες φροντίδας του σπιτιού, φαίνεται οι Έλληνες καταναλωτές να έχουν μετριάσει σημαντικά την κατανάλωση ορισμένων κατηγοριών καθαρισμού, καθώς φαίνεται να υπάρχει κάποια εκλογίκευση σε σχέση με τον πρώτο πανικό. Και πάλι ενδεικτικά αναφέρονται τα καθαριστικά σπιτιού (2020 vs. 2019: +39,1%, 2021 vs. 2020: -1,9%), αλλά και τα καθαριστικά πατώματος (2020 vs. 2019: +23,4%, 2021 vs. 2020: +0,1%).
Εκτόξευση πωλήσεων για ουίσκι, μπύρες και κρασιά
Τέλος, την φετινή Μεγάλη εβδομάδα φαίνεται να είχαμε περισσότερη διάθεση για διασκέδαση στο σπίτι με την κατανάλωση όλων των αλκοολούχων κατηγοριών να παρουσιάζουν ανάπτυξη πωλήσεων, όπως για παράδειγμα το ουίσκι (+81,9%), αλλά και οι μπύρες (+40,6%) και τα κρασιά (+22,4%). Θετική ήταν και η τάση που παρουσίασαν τα αναψυκτικά στο σύνολο τους (+16,2%), τα οποία την αντίστοιχη περσινή Μεγάλη Εβδομάδα είχαν παρουσιάσει μείωση της τάξης του -8,7%, γεγονός το οποίο πιθανότατα να σχετίζεται και με την εποχικότητα.


Latest News

Η ρύθμιση που ξεκλειδώνει κουρέματα και ρυθμίσεις οφειλών σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις
Ο εξωδικαστικός μηχανισμός και η ένταξη περισσότερων υπερχρεωμένων νοικοκυριών κι επιχειρήσεων στις ρυθμίσεις οφειλών, το νέο στοίχημα ΥΠΕΘΟ και servicers

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν
![Επιχειρήσεις: Με τι επιτόκιο δανείζονται – Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Με τι επιτόκιο δανείζονται οι ελληνικές επιχειρήσεις - Πώς θα ξεκλειδώσει περισσότερη ρευστότητα [γράφημα]
Η υποχώρηση των επιτοκίων δημιουργεί αυξημένες ευκαιρίες για τις τράπεζες

Πώς «εθίστηκε» η αγορά στις προσφορές – Από τα προϊόντα κράχτες στο… ζύγι
Οι προσφορές και το χρονικό της γιγάντωσης των προσφορών στην ελληνική αγορά – Ο ρόλος των φθηνών ανώνυμων προϊόντων

Πώς θα λειτουργήσουν καταστήματα και σούπερ μάρκετ το Μ. Σάββατο
Αναλυτικά οι ώρες λειτουργίας - Οι συστάσεις του ΕΦΕΤ

Worldline: Το μέλλον των ψηφιακών πληρωμών είναι ανθρώπινο και προσωποποιημένο
«Το μέλλον των πληρωμών δεν είναι απλώς ψηφιακό. Είναι έξυπνο, ανθρώπινο και εξατομικευμένο» επισήμανε ο κ. Κιτιξής, Country Head and Managing Director της Worldline

Πώς επηρεάζονται οι τραπεζικές συναλλαγές από τις αργίες
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσω web banking και mobile apps θα λειτουργούν κανονικά

Ποιοι χάνουν, ποιοι κερδίζουν από τη μείωση των επιτοκίων της ΕΚΤ
Νέα εποχή φθηνού χρήματος στην Ελλάδα με τη βούλα της ΕΚΤ - Η μείωση στα επιτόκια ρίχνει τα έσοδα στις τράπεζες και τις αποδόσεις στις καταθέσεις

Δωδώνη: Τριάντα χρόνια συγκρούσεων, 3 ιδιοκτήτες και ο νικητής
Μετά από 13 χρόνια και μεγάλη προσπάθεια τα αδέλφια Σαράντη αποκτούν το ισχυρότερο εξαγωγικό brand name στην φέτα, την Δωδώνη