
Οποιος θυμάται την εποχή πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, σίγουρα μία από τις πρώτες εικόνες που φέρνει στο μυαλό του είναι τα εργοτάξια του μετροπόντικα στο κέντρο της πόλης. Μέσα στη δεκαετή κρίση τα μεγάλα έργα υποδομών έγιναν μακρινή ανάμνηση μιας ζωντανής πόλης που αναπτυσσόταν. Κι έμελλε η νέα Γραμμή 4 του μετρό να είναι το έργο που θα βάλει και πάλι μπρος τις μηχανές για τη νέα γενιά έργων υποδομών, που θα αλλάξουν τη «μεγάλη εικόνα» της οικονομίας και τη ζωή των πολιτών.
Με αφετηρία τις αρχές του καλοκαιριού και μέσα στην επόμενη διετία μπαίνουν στις ράγες έργα αξίας άνω των 8,5 δισ. ευρώ. Μέρος του μεγαλύτερου πακέτου έργων από την περίοδο του 2004, ύψους 13 δισ. ευρώ, με τη σφραγίδα του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή. Ενεση ζωής σε έναν κλάδο που μέσα στην οικονομική κρίση απώλεσε 39.000 επιχειρήσεις και 187.000 θέσεις εργασίας και η προστιθέμενη αξία του μειώθηκε κατά 60,7%, που αντιστοιχεί σε 8,1 δισ. ευρώ, σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ.
Εργοτάξια σε Γουδί, Κολωνάκι, Εξάρχεια
Η είδηση της χρονιάς είναι η έναρξη του μεγαλύτερου έργου υποδομής που έχει δρομολογηθεί σήμερα στην Ευρώπη εντός αστικού ιστού, αξίας 1,8 δισ. ευρώ. Η πρώτη φάση της Γραμμής 4, μήκους 12,8 χλμ. με 15 σταθμούς, που θα εξυπηρετεί καθημερινά τουλάχιστον 341.000 επιβάτες, μπαίνει τον επόμενο μήνα στη γραμμή της εκκίνησης.
Τα πρώτα εργοτάξια θα στηθούν για την εκτέλεση πρόδρομων εργασιών στα άκρα της γραμμής, δηλαδή στο Αλσος Βεΐκου και στο Γουδί, πίσω από τον σταθμό Κατεχάκη (χώρος ΓΝΑ), καθώς και στις πλατείες Κολωνακίου και Εξαρχείων. Η σύμβαση του πολύπαθου βασικού έργου αναμένεται να υπογραφεί τον Ιούνιο, ενώ οι μετροπόντικες θα λάβουν θέση στο υπέδαφος τους πρώτους μήνες του 2022.
Μετρό, προαστιακός και Αττική Οδός
Οι επεκτάσεις των μέσων σταθερής τροχιάς στην Αττική έχουν την τιμητική τους. Στα τέλη του 2021 αναμένεται να προκηρυχθεί η δυτική επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ιλιον, προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ, που θα εξυπηρετεί 50.000 επιβάτες. Ενώ το καλοκαίρι του 2022 σχεδιάζεται από την Αττικό Μετρό να παραδοθούν και οι τρεις σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 από τη Νίκαια ως το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.
Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να βγει στον αέρα και ο διαγωνισμός για την αναβάθμιση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, προϋπολογισμού 90 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αφορά την κατασκευή ενός νέου κλάδου από τα Ανω Λιόσια ως τα Μέγαρα, εντός του υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής προς Πελοπόννησο, συνολικού μήκους 36 χλμ. Το έργο θα αναβαθμίσει την καθημερινότητα κατοίκων και εργαζομένων σε Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Λουτρόπυργο, Νεράκι, Νέα Πέραμο, Μέγαρα, ενώ θα εξυπηρετεί και φορτηγά τρένα για τα ΕΛΠΕ Ασπροπύργου και Ελευσίνας.
Αυτή την περίοδο, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ωριμάζει τις μελέτες των τριών επεκτάσεων της Αττικής Οδού, συνολικού προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ. Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, όπως έχει ανακοινώσει ο κ. Καραμανλής, απεμπλέκεται από την ευρύτερη σύμβαση παραχώρησης, που είναι στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ, και θα δημοπρατηθεί με τη χρονιά ως δημόσιο έργο, άρα χωρίς διόδια.
Κατασκευές εθνικής εμβέλειας
Στη νέα γενιά έργων περιλαμβάνονται και μεγάλα έργα εθνικής εμβέλειας με… προϊστορία λόγω ανωριμότητας, δικαστικών εμπλοκών και πολιτικών μεθοδεύσεων. Το μεγαλύτερο οδικό έργο των επόμενων ετών στην Ευρώπη, μήκους 163 χλμ. και εκτιμώμενου κόστους 1,75 δισ. ευρώ, ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης ξεκολλάει από χρόνια απραξίας με ορίζοντα το 2023. Αφού χρειάστηκε να ανατεθούν 16 μελέτες, η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της παραχώρησης Χανιά – Ηράκλειο κατατέθηκε προς έγκριση, ενώ έχει μπει στη β’ φάση ο διαγωνισμός για το ΣΔΙΤ του τμήματος Χερσόνησος – Νεάπολη. Ο ανάδοχος του τμήματος αναμένεται ως το τέλος του 2021 με αρχές 2022.
Σε τροχιά ολοκλήρωσης μπήκε μετά από 10 χρόνια αβεβαιότητας και το βόρειο τμήμα του Ε65, μήκους 70,5 χλμ. και προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ, ενώ για την Πατρών – Πύργου εκκρεμεί η οριστική έγκριση της Κομισιόν, ώστε το έργο να επανενταχθεί στην Ολυμπία Οδό. Εντός του καλοκαιριού θα υπογραφεί η σύμβαση έργων 30 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο υφιστάμενο δίκτυο.


Latest News

Έτοιμο το 73% του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος - Το πλάνο παράδοσης του έργου
Τον Ιούλιο παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα της Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Η AKTOR υπέγραψε τη σύμβαση για το μεγάλο έργο ΣΔΙΤ των φοιτητικών εστιών Κρήτης
Θα κατασκευαστούν δωμάτια και διαμερίσματα συνολικών 4.846 κλινών εκ των οποίων 2.710 στο Ρέθυμνο και 2.136 στο Ηράκλειο
![ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκε η οικοδομική δραστηριότητα κατά 15,6% το Δεκέμβριο [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/DSC9655-2-1024x569-1-600x333.jpg)
Πόσο αυξήθηκαν οι οικοδομικές άδειες - Οι top περιοχές [πίνακες]
Τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ δείχνουν ότι η μεγαλύτερη αύξηση σημειώθηκε στη Δυτική Μακεδονία, στη Κρήτη και την Ανατολική Μακεδονία

Όμιλος AKTOR: Παραδόθηκε το έργο αποκατάστασης της γέφυρας του Αξιού
Παραδόθηκε στην Εγνατία Οδό ΑΕ το έργο δομικής επάρκειας και συντήρησης της γέφυρας του Αξιού

Αναβαθμίστηκε η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές
Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού της ΕΥΔΑΠ στις Αχαρνές τροφοδοτεί το 60% του Λεκανοπεδίου της Αττικής με νερό

Σιδηροδρομικοί: Τι πάει λάθος με τα τρένα στην Ελλάδα – Χτυπούν «καμπανάκι» σε κυβέρνηση και Hellenic Train
Ποιες είναι οι δράσεις που ζητούν οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος και να λειτουργήσει με ασφάλεια

Υπουργείο Υποδομών για Γραμμή 4: «Κανένα ζήτημα ασφάλειας, καμία λάθος χάραξη»
H ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών μετά την αυτοψία του εργοταξίου της Γραμμής 4 του Μετρό στο ύψος του ΓΝΑ

Ομιλος AKTOR: Δόθηκε σε κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Παλιάς ΕΟ Αθηνών – Κορίνθου
Ο Ομιλος AKTOR ανέλαβε την αποκατάσταση των ζημιών μετά από σοβαρή πυρκαγιά σε βυτιοφόρο της 8ης Ιουνίου 2024

Στο μισό τα αποθέματα νερού στην Αττική – Οι μεγάλες απώλειες και τα έργα για την υδροδότηση
Εντείνεται το πρόβλημα με την λειψυδρία στην Αττική – Τα αποθέματα υδάτων σε Μόρνο, Εύηνο, Μαραθώνα και Υλίκη

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη