
Η αλματώδης άνοδος των ναύλων στο χύδην ξηρό φορτίο αντικατοπτρίζεται και στα αποτελέσματα των ναυτιλιακών εταιρειών του κλάδου.
Πρόσφατο θετικό παράδειγμα η Star Bulk Carriers, εισηγμένη στο NYSE, που διευθύνεται από τον έλληνα εφοπλιστή Πέτρο Παππά. Η εταιρεία είδε τα έσοδά της το πρώτο τρίμηνο του 2021 να ξεπερνούν τα 200 εκατ. δολ έναντι 160,8 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και τα κέρδη να εκτοξεύονται στα 35,763 εκατ. δολ από 2,755 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν.
Η άνοδος των κερδών οδήγησε το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας στην απόφαση να επαναφέρει την πολιτική των μερισμάτων, την καταβολή των οποίων είχε αναστείλει λόγω των δυσμενών αποτελεσμάτων της.
Ο Πέτρος Παππάς, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, σχολίασε σχετικά ότι η Star Bulk παρουσίασε ένα ισχυρό πρώτο τρίμηνο του 2021, με καθαρά κέρδη 35,8 εκατομμυρίων δολαρίων, έσοδα TCE (Ισοδύναμο Χρονοναύλωσης) 156,4 εκατομμυρίων δολαρίων, και ε ημερήσια TCE ανά πλοίο στα 15.461 δολ.
Η πλειονότητα του στόλου παραμένει εκτεθειμένη στην spot αγορά πρόσθεσε και συμπλήρωσε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο τροποποίησε την πολιτική μερισμάτων της Εταιρείας για να αυξήσει σημαντικά την απόδοση κεφαλαίου για τους μετόχους της. Ως αποτέλεσμα, η Εταιρεία θα πληρώσει μέρισμα για το πρώτο τρίμηνο των 0,30 δολ/μετοχή.
Τους τελευταίους μήνες η Star Bulk συνέχισε να αυξάνει τον στόλο της με την απόκτηση δώδεκα πλοίων, μικρότερης ηλικίας από την μέση του υφιστάμενου στόλου, εννέα εκ των οποίων παραδόθηκαν εντός του πρώτου τριμήνου. Τα υπόλοιπα τρία πλοία θα παραδοθούν κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου.
Οι προσδοκίες για την ναυλαγορά παραμένουν θετικές για την διοίκηση της Star Bulk, λόγω του ανοίγματος της παγκόσμιας οικονομίας και της επακόλουθης αυξημένης ζήτησης σε όλα τα βασικά εμπορεύματα. Θετικά σύμφωνα με τον κ. Παππά, επιδρά στην πορεία της αγοράς και το γεγονός ότι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Η Star Buk Carriers ελέγχει ένα στόλο από 128 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.


Latest News

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία