
Η αλματώδης άνοδος των ναύλων στο χύδην ξηρό φορτίο αντικατοπτρίζεται και στα αποτελέσματα των ναυτιλιακών εταιρειών του κλάδου.
Πρόσφατο θετικό παράδειγμα η Star Bulk Carriers, εισηγμένη στο NYSE, που διευθύνεται από τον έλληνα εφοπλιστή Πέτρο Παππά. Η εταιρεία είδε τα έσοδά της το πρώτο τρίμηνο του 2021 να ξεπερνούν τα 200 εκατ. δολ έναντι 160,8 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και τα κέρδη να εκτοξεύονται στα 35,763 εκατ. δολ από 2,755 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν.
Η άνοδος των κερδών οδήγησε το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας στην απόφαση να επαναφέρει την πολιτική των μερισμάτων, την καταβολή των οποίων είχε αναστείλει λόγω των δυσμενών αποτελεσμάτων της.
Ο Πέτρος Παππάς, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, σχολίασε σχετικά ότι η Star Bulk παρουσίασε ένα ισχυρό πρώτο τρίμηνο του 2021, με καθαρά κέρδη 35,8 εκατομμυρίων δολαρίων, έσοδα TCE (Ισοδύναμο Χρονοναύλωσης) 156,4 εκατομμυρίων δολαρίων, και ε ημερήσια TCE ανά πλοίο στα 15.461 δολ.
Η πλειονότητα του στόλου παραμένει εκτεθειμένη στην spot αγορά πρόσθεσε και συμπλήρωσε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο τροποποίησε την πολιτική μερισμάτων της Εταιρείας για να αυξήσει σημαντικά την απόδοση κεφαλαίου για τους μετόχους της. Ως αποτέλεσμα, η Εταιρεία θα πληρώσει μέρισμα για το πρώτο τρίμηνο των 0,30 δολ/μετοχή.
Τους τελευταίους μήνες η Star Bulk συνέχισε να αυξάνει τον στόλο της με την απόκτηση δώδεκα πλοίων, μικρότερης ηλικίας από την μέση του υφιστάμενου στόλου, εννέα εκ των οποίων παραδόθηκαν εντός του πρώτου τριμήνου. Τα υπόλοιπα τρία πλοία θα παραδοθούν κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου.
Οι προσδοκίες για την ναυλαγορά παραμένουν θετικές για την διοίκηση της Star Bulk, λόγω του ανοίγματος της παγκόσμιας οικονομίας και της επακόλουθης αυξημένης ζήτησης σε όλα τα βασικά εμπορεύματα. Θετικά σύμφωνα με τον κ. Παππά, επιδρά στην πορεία της αγοράς και το γεγονός ότι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Η Star Buk Carriers ελέγχει ένα στόλο από 128 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ