Η αλματώδης άνοδος των ναύλων στο χύδην ξηρό φορτίο αντικατοπτρίζεται και στα αποτελέσματα των ναυτιλιακών εταιρειών του κλάδου.
Πρόσφατο θετικό παράδειγμα η Star Bulk Carriers, εισηγμένη στο NYSE, που διευθύνεται από τον έλληνα εφοπλιστή Πέτρο Παππά. Η εταιρεία είδε τα έσοδά της το πρώτο τρίμηνο του 2021 να ξεπερνούν τα 200 εκατ. δολ έναντι 160,8 εκατ. δολ το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και τα κέρδη να εκτοξεύονται στα 35,763 εκατ. δολ από 2,755 εκατ. δολ ένα χρόνο πριν.
Η άνοδος των κερδών οδήγησε το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας στην απόφαση να επαναφέρει την πολιτική των μερισμάτων, την καταβολή των οποίων είχε αναστείλει λόγω των δυσμενών αποτελεσμάτων της.
Ο Πέτρος Παππάς, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, σχολίασε σχετικά ότι η Star Bulk παρουσίασε ένα ισχυρό πρώτο τρίμηνο του 2021, με καθαρά κέρδη 35,8 εκατομμυρίων δολαρίων, έσοδα TCE (Ισοδύναμο Χρονοναύλωσης) 156,4 εκατομμυρίων δολαρίων, και ε ημερήσια TCE ανά πλοίο στα 15.461 δολ.
Η πλειονότητα του στόλου παραμένει εκτεθειμένη στην spot αγορά πρόσθεσε και συμπλήρωσε ότι το Διοικητικό Συμβούλιο τροποποίησε την πολιτική μερισμάτων της Εταιρείας για να αυξήσει σημαντικά την απόδοση κεφαλαίου για τους μετόχους της. Ως αποτέλεσμα, η Εταιρεία θα πληρώσει μέρισμα για το πρώτο τρίμηνο των 0,30 δολ/μετοχή.
Τους τελευταίους μήνες η Star Bulk συνέχισε να αυξάνει τον στόλο της με την απόκτηση δώδεκα πλοίων, μικρότερης ηλικίας από την μέση του υφιστάμενου στόλου, εννέα εκ των οποίων παραδόθηκαν εντός του πρώτου τριμήνου. Τα υπόλοιπα τρία πλοία θα παραδοθούν κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου.
Οι προσδοκίες για την ναυλαγορά παραμένουν θετικές για την διοίκηση της Star Bulk, λόγω του ανοίγματος της παγκόσμιας οικονομίας και της επακόλουθης αυξημένης ζήτησης σε όλα τα βασικά εμπορεύματα. Θετικά σύμφωνα με τον κ. Παππά, επιδρά στην πορεία της αγοράς και το γεγονός ότι οι παραγγελίες νεότευκτων πλοίων βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα.
Η Star Buk Carriers ελέγχει ένα στόλο από 128 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.
Latest News
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023