Αλλαγές στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας και στις χρεώσεις των συνδρομητών φέρνει ο νέος κανονισμός που ενέκρινε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ο οποίος θα επιφέρει βελτιώσεις τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις αλλάζοντας τους όρους στα συμβόλαια.
Τέσσερις είναι οι βασικές βελτιώσεις που επιφέρει ο νέος κανονισμός.
Αρχικά, ο καταναλωτής που έχει δέσμευση μέσω συμβολαίου, θα μπορεί να αλλάξει το πακέτο υπηρεσιών του, χωρίς κανένα κόστος για τον ίδιο, όταν κάποια από τις υπηρεσίες του πακέτου του είναι προβληματική. Με άλλα λόγια, αν ο καταναλωτής έχει πακέτο σταθερής και κινητής τηλεφωνίας και Ίντερνετ και κάποια από αυτές τις υπηρεσίες του παρουσίασει πρόβλημα, μπορεί να καταγγείλει το σύνολο του πακέτου για το οποίο είναι δεσμευμένος, χωρίς κανένα κόστος. Σύμφωνα με τα όσα ίσχυαν έως τώρα, εφόσον ο καταναλωτής δεσμευόταν από το συμβόλαιό του, θα μπορούσε να αλλάξει, χωρίς κόστος για τον ίδιο, την υπηρεσία που παρουσιάζει πρόβλημα.
Η δεύτερη σημαντική βελτίωση για τα συμβόλαια στις τηλεπικοινωνίες, είναι ότι με τον νέο κανονισμό, στην περίπτωση που ο καταναλωτής καταγγείλει νωρίτερα ένα δεσμευτικό για τον ίδιο συμβόλαιο, η αποζημίωση για το υπόλοιπο του χρόνου δέσμευσης, θα υπολογίζεται με βάση τη πραγματική χρέωση.
Αυτή η ρύθμιση έχει μεγάλη σημασία για τους καταναλωτές, γιατί μέχρι πρόσφατα η αποζημίωση του παρόχου για τον υπολειπόμενο χρόνο δέσμευσης γίνονταν, όχι με την συμφωνηθείσα (πραγματική) χρέωση μεταξύ παρόχου και πελάτη, αλλά με την ονομαστική. Για μια υπηρεσία που κοστίζει (ονομαστικά) 100 ευρώ τον μήνα και είχε παρασχεθεί από τον πάροχο με έκπτωση π.χ. στα 70 ευρώ, η αποζημίωση για τον υπόλοιπο χρόνο του δεσμευτικού συμβολαίου γίνονταν με βάση την ονομαστική χρέωση, δηλαδή τα 100 ευρώ. Τώρα με το νέο κανονισμό η αποζημίωση θα δίδεται στον πάροχο με βάση την πραγματική τιμή, δηλαδή τα 70 ευρώ.
Μια τρίτη αλλαγή έχει να κάνει με την αυτόματη μετατροπή ενός συμβόλαιο τηλεφωνίας (π.χ. 12μηνο ή 24μηνο) ορισμένης διάρκειας σε αορίστου διάρκειας, χωρίς κόστος για τον καταναλωτή.
Με τον υφιστάμενο κανονισμό, ο πάροχος θεωρητικά έχει το δικαίωμα, μετά από τη λήξη της σύμβασης, να επαναφέρει τις αρχικές ονομαστικές χρεώσεις, δηλαδή να πάρει πίσω τις εκπτώσεις που είχε δώσει πριν 12 ή 24 μήνες, όταν ήθελε να δελεάσει τον καταναλωτή.
Τέλος, η αυτόματη διακοπή συμβολαίου λόγω οφειλών αυξάνει στα 150 ευρώ αντί 100 ευρώ που είναι σήμερα. Επιδίωξη της ΕΕΤΤ με τις ρυθμίσεις αυτές, είναι σταματήσει η μεγάλη στρέβλωση που υπάρχει στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών μεταξύ ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων.
Ο πραγματικός στόχος είναι η σύγκληση του επιπέδου ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες, έτσι ώστε να μην συμβαίνει το οξύμωρο: η Ελλάδα να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο ακριβών χωρών της Ε.Ε. και ταυτόχρονα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι να παραπονιούνται για «ξεπούλημα» των υπηρεσιών τους.
Μία ακόμη αλλαγή που έρχεται με τον νέο κανονισμό στις τηλεπικοινωνίες, έχει να κάνει με το πράσινο αποτύπωμά της βιομηχανίας.
Οι τηλεπικοινωνίες είναι η πρώτη παραδοσιακή βιομηχανία utilities στην Ελλάδα που εισάγει υποχρεωτικά τους ψηφιακούς λογαριασμούς.
Από τις αρχές Ιουνίου, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να στέλνουν ηλεκτρονικά τους λογαριασμούς στους πελάτες του, και προαιρετικά μέσω χαρτιού, για όποιον τον ζητήσει ή υπάρχει πρόβλημα παροχής της ψηφιακής υπηρεσίας.
Η εφαρμογή του μέτρου αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικές αντιδράσεις στις ταχυδρομικές υπηρεσίες ενώ προϋποθέτει ο καταναλωτής να διαθέτει ηλεκτρονικό λογαριασμό κ.λπ. Ωστόσο ο πάροχος δεν θα είναι υποχρεωμένος πλέον να στέλνει χάρτινους λογαριασμούς.
Οι παραπάνω αλλαγές αναμένεται να ισχύσουν από τις αρχές Ιουνίου και αφού δημοσιευθεί σε ΦΕΚ ο νέος ΓΚΑ που ενέκρινε χθες η ΕΕΤΤ.
Latest News
Άνοιξε η πλατφόρμα για το Gigabit Voucher - Πώς θα υποβάλετε αίτηση
Περισσότερα από 379 χιλιάδες νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα αποκτήσουν ευρυζωνικές συνδέσεις μέσω του Gigabit Voucher
ΟΤΕ: Γεφυρώνεται το χάσμα με την Ευρώπη στις FTTH συνδέσεις
«Με τον ρυθμό αυτό, μέσα στην επόμενη τριετία θα έχουμε καλύψει το 80% της χώρας με οπτική ίνα», είπε ο Chief Officer Στρατηγικής, Μετασχηματισμού και Παρόχων του Ομίλου ΟΤΕ
Πώς θα «τρέξει» το σχέδιο του ΟΤΕ για την οπτική ίνα – Καταλύτης το voucher
Ο Όμιλος ΟΤΕ εξακολουθεί να ηγείται της αγοράς, έχοντας εγκαταστήσει πάνω από το 70% των γραμμών FTTH (Fiber to the Home) της χώρας
Στα 541 εκατ. ευρώ τα έσοδα της Vodafone Ελλάδος κατά το α' οικονομικό εξάμηνο
Η Vodafone επιβεβαίωσε την προσήλωση στο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ που θα ολοκληρωθεί μέσα στην προσεχή πενταετία, με επέκταση της υποδομής οπτικών ινών και συνέχιση της ανάπτυξης του δικτύου 5G
Νεμπής (ΟΤΕ): Εχουμε φιλόδοξα σχέδια - Έμφαση σε οπτική ίνα, 5G και Cosmote TV
«Τα σχέδια μας για τον ΟΤΕ είναι φιλόδοξα», είπε ο CEO του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, σημειώνοντας ότι η εταιρεία θα βασιστεί στις υποδομές FTTH, στο δίκτυο 5G, στις δραστηριότητες ICT και στην τηλεοπτική πλατφόρμα
Στα 445,2 εκατ. τα προσαρμοσμένα κέρδη στο εννεάμηνο για τον ΟΤΕ
Οι συνδρομητές τηλεόρασης για τον όμιλο ΟΤΕ αυξήθηκαν κατά 24 χιλιάδες, με τον συνολικό αριθμό να φτάνει τους 710 χιλιάδες - Το μήνυμα Νεμπή
Τα θέλω αλλά και οι φοβίες του ΣΕΒ για τις νέες τεχνολογίες - Το «debate» Παπαστεργίου-Θεοδωρόπουλου
«Δεν έχουμε την κουλτούρα να τολμήσουμε και να πειραματιστούμε με τις νέες τεχνολογίες», είπε ο κ. Θεοδωρόπουλος - Παρασκευή ξεκινάει το Gigabit voucher είπε ο κ. Παπαστεργίου
ΟΤΕ: Επίδοση «Α» στον δείκτη MSCI για τις ESG πρακτικές του
Ο ΟΤΕ ανήκει στο 28% των εταιρειών τηλεπικοινωνιών διεθνώς, που έλαβαν επίδοση «Α»
Vodafone: Έργο για την ασφάλεια των ψηφιακών υποδομών του Δήμου Πειραιά
Με την υλοποίηση του έργου ο Δήμος Πειραιά θα αποκτήσει ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης σχεδίων πολιτικής προστασίας, καθώς και σύγχρονα συστήματα Κυβερνοασφάλειας με λειτουργίες AI