
Αλλαγές στις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας και στις χρεώσεις των συνδρομητών φέρνει ο νέος κανονισμός που ενέκρινε η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), ο οποίος θα επιφέρει βελτιώσεις τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις αλλάζοντας τους όρους στα συμβόλαια.
Τέσσερις είναι οι βασικές βελτιώσεις που επιφέρει ο νέος κανονισμός.
Αρχικά, ο καταναλωτής που έχει δέσμευση μέσω συμβολαίου, θα μπορεί να αλλάξει το πακέτο υπηρεσιών του, χωρίς κανένα κόστος για τον ίδιο, όταν κάποια από τις υπηρεσίες του πακέτου του είναι προβληματική. Με άλλα λόγια, αν ο καταναλωτής έχει πακέτο σταθερής και κινητής τηλεφωνίας και Ίντερνετ και κάποια από αυτές τις υπηρεσίες του παρουσίασει πρόβλημα, μπορεί να καταγγείλει το σύνολο του πακέτου για το οποίο είναι δεσμευμένος, χωρίς κανένα κόστος. Σύμφωνα με τα όσα ίσχυαν έως τώρα, εφόσον ο καταναλωτής δεσμευόταν από το συμβόλαιό του, θα μπορούσε να αλλάξει, χωρίς κόστος για τον ίδιο, την υπηρεσία που παρουσιάζει πρόβλημα.
Η δεύτερη σημαντική βελτίωση για τα συμβόλαια στις τηλεπικοινωνίες, είναι ότι με τον νέο κανονισμό, στην περίπτωση που ο καταναλωτής καταγγείλει νωρίτερα ένα δεσμευτικό για τον ίδιο συμβόλαιο, η αποζημίωση για το υπόλοιπο του χρόνου δέσμευσης, θα υπολογίζεται με βάση τη πραγματική χρέωση.
Αυτή η ρύθμιση έχει μεγάλη σημασία για τους καταναλωτές, γιατί μέχρι πρόσφατα η αποζημίωση του παρόχου για τον υπολειπόμενο χρόνο δέσμευσης γίνονταν, όχι με την συμφωνηθείσα (πραγματική) χρέωση μεταξύ παρόχου και πελάτη, αλλά με την ονομαστική. Για μια υπηρεσία που κοστίζει (ονομαστικά) 100 ευρώ τον μήνα και είχε παρασχεθεί από τον πάροχο με έκπτωση π.χ. στα 70 ευρώ, η αποζημίωση για τον υπόλοιπο χρόνο του δεσμευτικού συμβολαίου γίνονταν με βάση την ονομαστική χρέωση, δηλαδή τα 100 ευρώ. Τώρα με το νέο κανονισμό η αποζημίωση θα δίδεται στον πάροχο με βάση την πραγματική τιμή, δηλαδή τα 70 ευρώ.
Μια τρίτη αλλαγή έχει να κάνει με την αυτόματη μετατροπή ενός συμβόλαιο τηλεφωνίας (π.χ. 12μηνο ή 24μηνο) ορισμένης διάρκειας σε αορίστου διάρκειας, χωρίς κόστος για τον καταναλωτή.
Με τον υφιστάμενο κανονισμό, ο πάροχος θεωρητικά έχει το δικαίωμα, μετά από τη λήξη της σύμβασης, να επαναφέρει τις αρχικές ονομαστικές χρεώσεις, δηλαδή να πάρει πίσω τις εκπτώσεις που είχε δώσει πριν 12 ή 24 μήνες, όταν ήθελε να δελεάσει τον καταναλωτή.
Τέλος, η αυτόματη διακοπή συμβολαίου λόγω οφειλών αυξάνει στα 150 ευρώ αντί 100 ευρώ που είναι σήμερα. Επιδίωξη της ΕΕΤΤ με τις ρυθμίσεις αυτές, είναι σταματήσει η μεγάλη στρέβλωση που υπάρχει στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών μεταξύ ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων.
Ο πραγματικός στόχος είναι η σύγκληση του επιπέδου ονομαστικών και πραγματικών χρεώσεων στις τηλεπικοινωνίες, έτσι ώστε να μην συμβαίνει το οξύμωρο: η Ελλάδα να συγκαταλέγεται μεταξύ των πιο ακριβών χωρών της Ε.Ε. και ταυτόχρονα οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι να παραπονιούνται για «ξεπούλημα» των υπηρεσιών τους.
Μία ακόμη αλλαγή που έρχεται με τον νέο κανονισμό στις τηλεπικοινωνίες, έχει να κάνει με το πράσινο αποτύπωμά της βιομηχανίας.
Οι τηλεπικοινωνίες είναι η πρώτη παραδοσιακή βιομηχανία utilities στην Ελλάδα που εισάγει υποχρεωτικά τους ψηφιακούς λογαριασμούς.
Από τις αρχές Ιουνίου, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να στέλνουν ηλεκτρονικά τους λογαριασμούς στους πελάτες του, και προαιρετικά μέσω χαρτιού, για όποιον τον ζητήσει ή υπάρχει πρόβλημα παροχής της ψηφιακής υπηρεσίας.
Η εφαρμογή του μέτρου αναμένεται να δημιουργήσει σημαντικές αντιδράσεις στις ταχυδρομικές υπηρεσίες ενώ προϋποθέτει ο καταναλωτής να διαθέτει ηλεκτρονικό λογαριασμό κ.λπ. Ωστόσο ο πάροχος δεν θα είναι υποχρεωμένος πλέον να στέλνει χάρτινους λογαριασμούς.
Οι παραπάνω αλλαγές αναμένεται να ισχύσουν από τις αρχές Ιουνίου και αφού δημοσιευθεί σε ΦΕΚ ο νέος ΓΚΑ που ενέκρινε χθες η ΕΕΤΤ.


Latest News

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025

Βελτιωμένες δυνατότητες της τεχνολογίας WiBAS G5 παρουσίασε η Intracom Telecom
Μεταξύ των βελτιωμένων δυνατοτήτων που παρουσίασε η Intracom Telecom είναι τα 2 Gbps Ταχύτητα Λήψης ανά Συνδρομητή

Ο CEO της DT θέλει έναν... Μασκ για την Ευρώπη - «Αυτό που χρειάζεται είναι ένα DOGE»
Ο CEO της Deutsche Telekom, Τιμ Χέτγκες, έκανε μια έντονη έκκληση για μείωση της γραφειοκρατίας στην Ευρώπη στις τηλεπικοινωνίες

Στα 127 δισ. δολάρια οι επενδύσεις στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας
Ο ρόλος «κλειδί» των παρόχων κινητής τηλεφωνίας - Προκλήσεις και ευκαιρίες

Τα σημεία κλειδιά για την ανάπτυξη του ΟΤΕ το 2025 - Ο ρόλος της τεχνολογίας FWA
Ο ΟΤΕ έκλεισε το 2024 με 1,7 εκατομμύρια εγκατεστημένες συνδέσεις FTTH και στόχο να φτάσουν τα 2,1 εκατομμύρια συνδέσεις μέχρι το τέλος του 2025 - Πώς θα αντιμετωπίσει το Starlink του Ίλον Μασκ

Γερμανός: Έμφαση το 2025 σε οπτική ίνα, τηλεόραση, ψηφιακά εργαλεία και συνέργειες
Τα αποτελέσματα της χρονιάς που πέρασε, η νέα εμπορική πολιτική και οι στόχοι για το 2025 παρουσιάστηκαν στο συνέδριο του δικτύου καταστημάτων Γερμανός

Επενδύσεις 620 εκατ. για το 2025 από τον ΟΤΕ - Πώς χτίζει υψηλότερο EBITDA
Ο Κώστα Νεμπής προανήγγειλε επενδύσεις έως και 620 εκατ. ευρώ για το 2025 - Πώς σχολίασε την επικείμενη είσοδο της ΔΕΗ στην τηλεπικοινωνιακή αγορά

«Κλείνει» εντός του 2025 η πώληση της Telekom Romania από τον ΟΤΕ
Η διοίκηση του ΟΤΕ κατά το σημερινό conference call ξεκαθάρισε ότι αναμένει ολοκλήρωση της πώλησης της θυγατρικής της στη Ρουμανία εντός του α' εξαμήνου του έτους - Στα 70 εκατ. ευρώ οι επιπτώσεις σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης

Έσοδα 3,6 δισ. ευρώ για τον ΟΤΕ το 2024 - Μέρισμα 0,7216 ευρώ
«Το 2024 πετύχαμε τους στόχους μας, καταγράφοντας ισχυρές λειτουργικές και οικονομικές επιδόσεις στην Ελλάδα» ανέφερε ο CEO του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής

Ο Μιλέι απειλεί να τινάξει στον αέρα deal 1,25 δισ. στις τηλεπικοινωνίες της Αργεντινής
Ο Χαβιέ Μιλέι προειδοποίησε την Telefonica ότι η κυβέρνησή του θα επανεξετάσει το deal με την Telecom Argentina