Η κυπριακή ναυτιλία έχει δείξει την ανθεκτικότητά της εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού και υποστήριξε την κυπριακή οικονομία, δήλωσε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, χαιρετίζοντας την 32η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ΚΝΕ).
Στην ομιλία του, ο κ. Αναστασιαδης, δήλωσε πως «παρά τις οικονομικές δυσκολίες λόγω της πανδημίας και το γεγονός ότι ο κυπριακός ναυτιλιακός τομέας δραστηριοποιείται σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο και εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, είμαστε περήφανοι διότι η χώρα μας κατάφερε να διατηρήσει την θέση της ως ο τρίτος μεγαλύτερος στόλος στην Ευρώπη και ο ενδέκατος στον κόσμο, ενώ είναι το τρίτο μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης στην Ευρώπη».
Σύμφωνα με το κείμενο της ομιλίας του, ο Πρόεδρος τόνισε ότι ο κυπριακός ναυτιλιακός τομέας κατάφερε να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα του και να κρατήσει τη ναυτιλία ως ένα από τους κύριους πυλώνες της οικονομίας, με συμβολή της τάξης περίπου 7% στο ΑΕΠ της Κύπρου, ενώ παράλληλα κατά την πανδημία η ναυτιλιακή βιομηχανία έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στις προσπάθειες αντιμετώπισης της, αφού κράτησε το εμπόριο «ζωντανό» και τη ροή εμπορευμάτων συνεχή.
Τόνισε, επίσης, ότι από τη σύσταση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας έχουν γίνει αξιόλογα βήματα για βελτίωση της ναυτιλιακής υποδομής και των σχετικών υπηρεσιών στην Κύπρο, μέσω ενός καλά δομημένου στρατηγικού σχεδίου.
Καταλήγοντας, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης διαβεβαίωσε ότι η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να δίδει προτεραιότητα στην περαιτέρω ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της κυπριακής ναυτιλίας, αλλά και για την εφαρμογή απαραίτητων μεταρρυθμίσεων σε διάφορους κύριους τομείς της οικονομίας, όπως, για παράδειγμα, για την πράσινη και την ψηφιακή οικονομία.
Δημητριάδης: 2,5 εκατ. ευρώ για πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Υφυπουργείου
Στον δικό του χαιρετισμό, ο Βασίλης Δημητριάδης τόνισε πως το Υφυπουργείο εργάζεται στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του μέσω του οργανικού επανασχεδιασμού και της αύξησης της παραγωγικότητας, επιτάχυνση των διαδικασιών πλήρωσης των κενών θέσεων και της ψηφιοποίησης όλων των υπηρεσιών του Υφυπουργείου, δημιουργώντας έτσι πιο ισχυρές προϋποθέσεις για τη δημιουργία ενός σημείου μονοθυριδικης εξυπηρέτησης (One Stop Shop).
«Για αυτό το έργο η κυβέρνηση εξασφάλισε κονδύλια ύψους €2,5 εκατ. περίπου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», πρόσθεσε.
Αναφέρθηκε στο στρατηγικό όραμα του Υφυπουργείου, το οποίο περιλαμβάνει τρία συστατικά στοιχεία, τη βιωσιμότητα, την εξωστρέφεια και την προσαρμοστικότητα. Επανέλαβε τέλος την βούληση και αποφασιστικότητα του Υπουργείου του να εργαστεί μαζί με το Επιμελητήριο «για μια πιο ανθεκτική, πιο ανταγωνιστική και πιο εξωστρεφή ναυτιλία».
Η επόμενη μέρα να μας βρει έτοιμους
Ο απερχόμεος Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κ. Φίλιπππος Φιλής, παρουσίασε τις σημαντικές δραστηριότητες του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου κατά το 2020 αναφέροντας τόσο τις περιβαλλοντικές προκλήσεις της διεθνούς Ναυτιλίας αλλά και τις επιτυχίες της Κυπριακής Ναυτιλίας εν μέσω πανδημίας, όπως η επιτυχής ανανέωση του Κυπριακού Φορολογικού Συστήματος.
Πρόσθεσε ότι, κρίνεται απαραίτητη η συνέχιση της πολιτικής στήριξης στο ναυτιλιακό τομέα μέσω στοχοπροσηλωμένης εθνικής στρατηγικής, για να διατηρήσει την ηγετική θέση του και να αντιμετωπίσει τις τρέχουσες διεθνείς προκλήσεις. Ειδική αναφορά έγινε στην εισήγηση του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου για την πιθανότητα δημιουργίας ενός Εξειδικευμένου Χρηματοδοτικού Οργανισμού στον τομέα της Ναυτιλίας και ευρύτερα των Μεταφορών, με γνώμονα την “Πράσινη, Βιώσιμη και Κυκλική” Οικονομία.
Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης πραγματοποιήθηκαν διεργασίες για την εκλογή του νέου δωδεκαμελούς Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου. Νέος Πρόεδρος του Επιμελητηρίου εκλέγηκε ο κ. Θέμης Παπαδόπουλος, διαδεχόμενος τον απερχόμενο Πρόεδρο κ. Φίλιππο Φιλή, ο οποίος αναλαμβάνει την Προεδρία της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών, τον Ιανουάριο του 2022.
Latest News
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023