![Νικος Αναστασιάδης: Η Κύπρος είναι το τρίτο μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης στην Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/Κυπριακή-Ναυτιλία.jpg)
Η κυπριακή ναυτιλία έχει δείξει την ανθεκτικότητά της εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού και υποστήριξε την κυπριακή οικονομία, δήλωσε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, χαιρετίζοντας την 32η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ΚΝΕ).
Στην ομιλία του, ο κ. Αναστασιαδης, δήλωσε πως «παρά τις οικονομικές δυσκολίες λόγω της πανδημίας και το γεγονός ότι ο κυπριακός ναυτιλιακός τομέας δραστηριοποιείται σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο και εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, είμαστε περήφανοι διότι η χώρα μας κατάφερε να διατηρήσει την θέση της ως ο τρίτος μεγαλύτερος στόλος στην Ευρώπη και ο ενδέκατος στον κόσμο, ενώ είναι το τρίτο μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης στην Ευρώπη».
Σύμφωνα με το κείμενο της ομιλίας του, ο Πρόεδρος τόνισε ότι ο κυπριακός ναυτιλιακός τομέας κατάφερε να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα του και να κρατήσει τη ναυτιλία ως ένα από τους κύριους πυλώνες της οικονομίας, με συμβολή της τάξης περίπου 7% στο ΑΕΠ της Κύπρου, ενώ παράλληλα κατά την πανδημία η ναυτιλιακή βιομηχανία έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στις προσπάθειες αντιμετώπισης της, αφού κράτησε το εμπόριο «ζωντανό» και τη ροή εμπορευμάτων συνεχή.
Τόνισε, επίσης, ότι από τη σύσταση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας έχουν γίνει αξιόλογα βήματα για βελτίωση της ναυτιλιακής υποδομής και των σχετικών υπηρεσιών στην Κύπρο, μέσω ενός καλά δομημένου στρατηγικού σχεδίου.
Καταλήγοντας, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης διαβεβαίωσε ότι η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να δίδει προτεραιότητα στην περαιτέρω ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της κυπριακής ναυτιλίας, αλλά και για την εφαρμογή απαραίτητων μεταρρυθμίσεων σε διάφορους κύριους τομείς της οικονομίας, όπως, για παράδειγμα, για την πράσινη και την ψηφιακή οικονομία.
Δημητριάδης: 2,5 εκατ. ευρώ για πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Υφυπουργείου
Στον δικό του χαιρετισμό, ο Βασίλης Δημητριάδης τόνισε πως το Υφυπουργείο εργάζεται στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του μέσω του οργανικού επανασχεδιασμού και της αύξησης της παραγωγικότητας, επιτάχυνση των διαδικασιών πλήρωσης των κενών θέσεων και της ψηφιοποίησης όλων των υπηρεσιών του Υφυπουργείου, δημιουργώντας έτσι πιο ισχυρές προϋποθέσεις για τη δημιουργία ενός σημείου μονοθυριδικης εξυπηρέτησης (One Stop Shop).
«Για αυτό το έργο η κυβέρνηση εξασφάλισε κονδύλια ύψους €2,5 εκατ. περίπου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», πρόσθεσε.
Αναφέρθηκε στο στρατηγικό όραμα του Υφυπουργείου, το οποίο περιλαμβάνει τρία συστατικά στοιχεία, τη βιωσιμότητα, την εξωστρέφεια και την προσαρμοστικότητα. Επανέλαβε τέλος την βούληση και αποφασιστικότητα του Υπουργείου του να εργαστεί μαζί με το Επιμελητήριο «για μια πιο ανθεκτική, πιο ανταγωνιστική και πιο εξωστρεφή ναυτιλία».
Η επόμενη μέρα να μας βρει έτοιμους
Ο απερχόμεος Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κ. Φίλιπππος Φιλής, παρουσίασε τις σημαντικές δραστηριότητες του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου κατά το 2020 αναφέροντας τόσο τις περιβαλλοντικές προκλήσεις της διεθνούς Ναυτιλίας αλλά και τις επιτυχίες της Κυπριακής Ναυτιλίας εν μέσω πανδημίας, όπως η επιτυχής ανανέωση του Κυπριακού Φορολογικού Συστήματος.
Πρόσθεσε ότι, κρίνεται απαραίτητη η συνέχιση της πολιτικής στήριξης στο ναυτιλιακό τομέα μέσω στοχοπροσηλωμένης εθνικής στρατηγικής, για να διατηρήσει την ηγετική θέση του και να αντιμετωπίσει τις τρέχουσες διεθνείς προκλήσεις. Ειδική αναφορά έγινε στην εισήγηση του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου για την πιθανότητα δημιουργίας ενός Εξειδικευμένου Χρηματοδοτικού Οργανισμού στον τομέα της Ναυτιλίας και ευρύτερα των Μεταφορών, με γνώμονα την “Πράσινη, Βιώσιμη και Κυκλική” Οικονομία.
Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης πραγματοποιήθηκαν διεργασίες για την εκλογή του νέου δωδεκαμελούς Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου. Νέος Πρόεδρος του Επιμελητηρίου εκλέγηκε ο κ. Θέμης Παπαδόπουλος, διαδεχόμενος τον απερχόμενο Πρόεδρο κ. Φίλιππο Φιλή, ο οποίος αναλαμβάνει την Προεδρία της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών, τον Ιανουάριο του 2022.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Capital Link: Με επιτυχία διεξήχθη το 15ο ετήσιο Greek Shipping Forum](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/capital-link-forum-600x318.jpg)
Capital Link: Με επιτυχία διεξήχθη το 15ο ετήσιο Greek Shipping Forum
Tο "2025 Capital Link Greek Shipping Leadership Award" απονεμήθηκε στον κ. Θανάση Μαρτίνο, Managing Director – Eastern Mediterranean Maritime Limited
![Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/seajets123-1-600x371.jpg)
Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα
![Κρουαζιέρα: Δεν ακυρώνουν οι εταιρείες τα δρομολόγια στα ελληνικά νησιά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/cruise-600x400.jpg)
Οι σεισμοί δεν κλυδωνίζουν την κρουαζιέρα – Η Royal Caribbean International στέλνει πρώτη το μήνυμα
Οι εταιρείες στην κρουαζιέρα ανακοινώνουν κανονικά τα προγράμματα τους για το καλοκαίρι του 2025 – Επιλέγουν ως home port τον Πειραιά
![Ερυθρά Θάλασσα: Αύξηση παγκόσμιων πωλήσεων στα ναυτιλιακά καύσιμα το 2024 λόγω εκτροπής από Αφρική](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/container-ship-6631117_1280-1-600x400.jpg)
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα εκτίναξε τις πωλήσεις καυσίμων πλοίων το 2024
Οι εκτροπές των διαδρομών έξω από την Ερυθρά Θάλασσα έχουν πράγματι αυξήσει τη χιλιομετρική απόσταση λόγω μακρύτερων διαδρομών
![Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-1-600x315.jpg)
Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα
![Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/SeaJets-600x364.jpg)
Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη
![ΟΛΘ: Δόθηκε το «πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του Οργανισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/olth-600x368.jpg)
«Πράσινο φως» για τις υποχρεωτικές επενδύσεις του ΟΛΘ - Ξεκινά το project του 6ου προβλήτα
Για ένα σημαντικό ορόσημο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης κάνει λόγο ο ΟΛΘ με ανακοίνωση που εξέδωσε
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027