
Η κυπριακή ναυτιλία έχει δείξει την ανθεκτικότητά της εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού και υποστήριξε την κυπριακή οικονομία, δήλωσε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης, χαιρετίζοντας την 32η Ετήσια Γενική Συνέλευση του Κυπριακού Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ΚΝΕ).
Στην ομιλία του, ο κ. Αναστασιαδης, δήλωσε πως «παρά τις οικονομικές δυσκολίες λόγω της πανδημίας και το γεγονός ότι ο κυπριακός ναυτιλιακός τομέας δραστηριοποιείται σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο και εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, είμαστε περήφανοι διότι η χώρα μας κατάφερε να διατηρήσει την θέση της ως ο τρίτος μεγαλύτερος στόλος στην Ευρώπη και ο ενδέκατος στον κόσμο, ενώ είναι το τρίτο μεγαλύτερο κέντρο πλοιοδιαχείρισης στην Ευρώπη».
Σύμφωνα με το κείμενο της ομιλίας του, ο Πρόεδρος τόνισε ότι ο κυπριακός ναυτιλιακός τομέας κατάφερε να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητα του και να κρατήσει τη ναυτιλία ως ένα από τους κύριους πυλώνες της οικονομίας, με συμβολή της τάξης περίπου 7% στο ΑΕΠ της Κύπρου, ενώ παράλληλα κατά την πανδημία η ναυτιλιακή βιομηχανία έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στις προσπάθειες αντιμετώπισης της, αφού κράτησε το εμπόριο «ζωντανό» και τη ροή εμπορευμάτων συνεχή.
Τόνισε, επίσης, ότι από τη σύσταση του Υφυπουργείου Ναυτιλίας έχουν γίνει αξιόλογα βήματα για βελτίωση της ναυτιλιακής υποδομής και των σχετικών υπηρεσιών στην Κύπρο, μέσω ενός καλά δομημένου στρατηγικού σχεδίου.
Καταλήγοντας, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης διαβεβαίωσε ότι η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να δίδει προτεραιότητα στην περαιτέρω ενδυνάμωση της ανταγωνιστικότητας της κυπριακής ναυτιλίας, αλλά και για την εφαρμογή απαραίτητων μεταρρυθμίσεων σε διάφορους κύριους τομείς της οικονομίας, όπως, για παράδειγμα, για την πράσινη και την ψηφιακή οικονομία.
Δημητριάδης: 2,5 εκατ. ευρώ για πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του Υφυπουργείου
Στον δικό του χαιρετισμό, ο Βασίλης Δημητριάδης τόνισε πως το Υφυπουργείο εργάζεται στην ενίσχυση της αποδοτικότητας του μέσω του οργανικού επανασχεδιασμού και της αύξησης της παραγωγικότητας, επιτάχυνση των διαδικασιών πλήρωσης των κενών θέσεων και της ψηφιοποίησης όλων των υπηρεσιών του Υφυπουργείου, δημιουργώντας έτσι πιο ισχυρές προϋποθέσεις για τη δημιουργία ενός σημείου μονοθυριδικης εξυπηρέτησης (One Stop Shop).
«Για αυτό το έργο η κυβέρνηση εξασφάλισε κονδύλια ύψους €2,5 εκατ. περίπου από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», πρόσθεσε.
Αναφέρθηκε στο στρατηγικό όραμα του Υφυπουργείου, το οποίο περιλαμβάνει τρία συστατικά στοιχεία, τη βιωσιμότητα, την εξωστρέφεια και την προσαρμοστικότητα. Επανέλαβε τέλος την βούληση και αποφασιστικότητα του Υπουργείου του να εργαστεί μαζί με το Επιμελητήριο «για μια πιο ανθεκτική, πιο ανταγωνιστική και πιο εξωστρεφή ναυτιλία».
Η επόμενη μέρα να μας βρει έτοιμους
Ο απερχόμεος Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, κ. Φίλιπππος Φιλής, παρουσίασε τις σημαντικές δραστηριότητες του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου κατά το 2020 αναφέροντας τόσο τις περιβαλλοντικές προκλήσεις της διεθνούς Ναυτιλίας αλλά και τις επιτυχίες της Κυπριακής Ναυτιλίας εν μέσω πανδημίας, όπως η επιτυχής ανανέωση του Κυπριακού Φορολογικού Συστήματος.
Πρόσθεσε ότι, κρίνεται απαραίτητη η συνέχιση της πολιτικής στήριξης στο ναυτιλιακό τομέα μέσω στοχοπροσηλωμένης εθνικής στρατηγικής, για να διατηρήσει την ηγετική θέση του και να αντιμετωπίσει τις τρέχουσες διεθνείς προκλήσεις. Ειδική αναφορά έγινε στην εισήγηση του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου για την πιθανότητα δημιουργίας ενός Εξειδικευμένου Χρηματοδοτικού Οργανισμού στον τομέα της Ναυτιλίας και ευρύτερα των Μεταφορών, με γνώμονα την “Πράσινη, Βιώσιμη και Κυκλική” Οικονομία.
Κατά τη διάρκεια της Γενικής Συνέλευσης πραγματοποιήθηκαν διεργασίες για την εκλογή του νέου δωδεκαμελούς Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου. Νέος Πρόεδρος του Επιμελητηρίου εκλέγηκε ο κ. Θέμης Παπαδόπουλος, διαδεχόμενος τον απερχόμενο Πρόεδρο κ. Φίλιππο Φιλή, ο οποίος αναλαμβάνει την Προεδρία της Ένωσης Ευρωπαίων Πλοιοκτητών, τον Ιανουάριο του 2022.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.