Κατά 7,1% αυξήθηκε μέσα σε μία εβδομάδα το κόστος μεταφοράς ενός container με πλοίο συμφωνα με τον σχετικό δείκτη World Container Index (WCI) το Οίκου Drewry. Ο μέσος ναύλος για ένα container 40 ποδών (ft) αυξήθηκε κατά 408 δολ και έφτασε τα 6.135,44 δολ .Παραμένει 297,8% υψηλότερα από ότι ένα χρόνο πριν.
Νέο ρεκόρ χτύπησαν οι ναύλοι για τα container από την Κίνα στο Ρότερνταμ το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης. Σύμφωνα πάντα με τον Drewry ο μέσος ναύλος για ένα container 40 ft την προηγούμενη εβδομάδα στη γραμμή Σαγκάη-Ρότερνταμ αυξήθηκε κατά 10%, πέρασε για πρώτη φορά τα 9.000 δολ και έφτασε τα 9.865 δολ αυξημένος κατά 889 δολ σε σύγκριση με μια εβδομάδα πριν.
Ανάλογα κινούνται και οι άλλες ναυτιλιακές γραμμές Για παράδειγμα στη γραμμή Σαγκάη-Λος Άντζελες οι ναύλοι αυξήθηκαν 7% ενώ στη γραμμή Σαγκάη Γένοβα κινήθηκαν ανοδικά κατά 6% ή 534 δολ στα 9.477 δολ.
Ο μέσος σύνθετος δείκτης του WCI σε ετήσια βάση, που καταρτίζεται από τον Drewry δείχνει μέσο ναύλο στα 5.193 δολ ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft, υψηλότερο κατά 3.317 δολ από τον μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών που είναι 1.875 δολ ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft.
Εκτίμηση του ναυλομεσιτικού οίκου Drewyr είναι ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν και το επόμενο διάστημα σε υψηλά επίπεδα λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια και τη έλλειψης εξοπλισμού (κουτιών).
Latest News
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στις νέες ναυτιλιακές παραγγελίες
Η μεγαλύτερη αύξηση πραγματοποιήθηκε στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και στα LNG carriers
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ
Στα 2 τρισ. η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου – Οι παραγγελίες για πλοία με εναλλακτικά καύσιμα
Στη ναυτιλία, η αξία του παγκόσμιου εμπορικού στόλου αυξήθηκε στα 2 τρισ. δολ. από 1,2 τρισ. δολά το 2020
Σε ιστορικά υψηλά επίπεδα οι ναύλοι στα Containerships
Tο τρίτο έτος στην ιστορία του κλάδου με τόσο υψηλά κέρδη για τις ναυτιλιακές εταιρείες παρά την αύξηση κατά 10% του παγκοσμίου στόλου
Πόσα πλοία πούλησαν και αγόρασαν το 2024 οι Έλληνες εφοπλιστές – Οι πρωτιές
Οι Έλληνες εφοπλιστές προχώρησαν σε πωλήσεις πλοίων αξιοποιώντας τις υψηλές τιμές – Τα reports διεθνών ναυλομεσιτικών οίκων
Χούθι, Πούτιν και Τραμπ καθορίζουν την παγκόσμια ναυτιλία
Οι νέες παράμετροι αποτελούν μια σημαντική πρόκληση, που παρά τις επενδύσεις θα έχει επιπτώσεις και ανατροπές στη διεθνή σκηνή
Ρεκόρ εσόδων από την κρουαζιέρα το 2024 αλλά και γκρίνια για το «τέλος»
Τα έσοδα από την κρουαζιέρα ανήλθαν στο 1 δισ. ευρώ το 2024 – Διαμαρτύρονται οι εταιρείες για την επιβολή του τέλους