
Κατά 7,1% αυξήθηκε μέσα σε μία εβδομάδα το κόστος μεταφοράς ενός container με πλοίο συμφωνα με τον σχετικό δείκτη World Container Index (WCI) το Οίκου Drewry. Ο μέσος ναύλος για ένα container 40 ποδών (ft) αυξήθηκε κατά 408 δολ και έφτασε τα 6.135,44 δολ .Παραμένει 297,8% υψηλότερα από ότι ένα χρόνο πριν.
Νέο ρεκόρ χτύπησαν οι ναύλοι για τα container από την Κίνα στο Ρότερνταμ το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης. Σύμφωνα πάντα με τον Drewry ο μέσος ναύλος για ένα container 40 ft την προηγούμενη εβδομάδα στη γραμμή Σαγκάη-Ρότερνταμ αυξήθηκε κατά 10%, πέρασε για πρώτη φορά τα 9.000 δολ και έφτασε τα 9.865 δολ αυξημένος κατά 889 δολ σε σύγκριση με μια εβδομάδα πριν.
Ανάλογα κινούνται και οι άλλες ναυτιλιακές γραμμές Για παράδειγμα στη γραμμή Σαγκάη-Λος Άντζελες οι ναύλοι αυξήθηκαν 7% ενώ στη γραμμή Σαγκάη Γένοβα κινήθηκαν ανοδικά κατά 6% ή 534 δολ στα 9.477 δολ.
Ο μέσος σύνθετος δείκτης του WCI σε ετήσια βάση, που καταρτίζεται από τον Drewry δείχνει μέσο ναύλο στα 5.193 δολ ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft, υψηλότερο κατά 3.317 δολ από τον μέσο όρο των τελευταίων πέντε ετών που είναι 1.875 δολ ανά εμπορευματοκιβώτιο 40ft.
Εκτίμηση του ναυλομεσιτικού οίκου Drewyr είναι ότι οι ναύλοι θα παραμείνουν και το επόμενο διάστημα σε υψηλά επίπεδα λόγω της συμφόρησης στα λιμάνια και τη έλλειψης εξοπλισμού (κουτιών).


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.