
Το 2020, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) εξήγαγε περίπου 5,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα (βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα), ενώ 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα εισήχθησαν.
Σύμφωνα με την σημερινή ανακοίνωση της Eurostat τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν την πλειονότητα των εξαγόμενων αυτοκινήτων (64% των εξαγωγών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ ), ακολουθούμενα από αυτοκίνητα ντίζελ (22%) και ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (14%).
Όσον αφορά τις εισαγωγές, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν πάνω από το ήμισυ των εισαγωγών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ (53%), ακολουθούμενα από ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (30%) και αυτοκίνητα ντίζελ (18%).

Πρόσφατες τάσεις στο εμπόριο αυτοκινήτων στο προσκήνιο
Παρά τη γενική μείωση του εμπορίου, μετά τα περιοριστικά μέτρα που ελήφθησαν ως απάντηση στην επιδημία COVID-19, οι εξαγωγές και οι εισαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται σταδιακά. Σε σύγκριση με το 2017, οι εξαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ σημείωσαν σχεδόν πενταπλάσια αύξηση από 150 χιλιάδες εξαγόμενα αυτοκίνητα το 2017 σε 725 χιλιάδες το 2020, ενώ οι εισαγωγές εκτός ΕΕ σχεδόν τριπλασιάστηκαν από 301 χιλιάδες εισαγόμενα αυτοκίνητα το 2017 σε 892 χιλ. το 2020.
Στη σχετική ανακοίνωση γίνεται ιδιαίτερη μνεία στην εισαγωγή των 725 χιλιάδων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων: σχεδόν τα μισά από αυτά ήταν υβριδικά non plug in (49%), ενώ περίπου το ένα τέταρτο το καθένα ήταν ηλεκτρικά (27%) ή υβριδικά plug-in (24 %).
Από τα 892 χιλιάδες εισαγόμενα ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα μισά ήταν υβριδικά non plug-in (50%), το ένα τρίτο ήταν ηλεκτρικά (34%) και τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο υπόλοιπο μερίδιο (16%).
Το 2020, οι κύριοι προορισμοί για τις εξαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (αντιπροσωπεύει το 39% των εξαγόμενων αυτοκινήτων), ακολουθούμενο από τις Ηνωμένες Πολιτείες (16%), τη Νορβηγία (10%) και την Κίνα (9%) .
Σχεδόν το ήμισυ των ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εισήχθη στην ΕΕ από την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες (το καθένα αντιπροσωπεύει το 23% των εισαγόμενων αυτοκινήτων), ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα (15%), το Ηνωμένο Βασίλειο (14%), την Τουρκία (10 %) και Κίνα (9%).


Latest News

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων