Το 2020, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) εξήγαγε περίπου 5,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα (βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα), ενώ 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα εισήχθησαν.
Σύμφωνα με την σημερινή ανακοίνωση της Eurostat τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν την πλειονότητα των εξαγόμενων αυτοκινήτων (64% των εξαγωγών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ ), ακολουθούμενα από αυτοκίνητα ντίζελ (22%) και ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (14%).
Όσον αφορά τις εισαγωγές, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν πάνω από το ήμισυ των εισαγωγών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ (53%), ακολουθούμενα από ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (30%) και αυτοκίνητα ντίζελ (18%).
Πρόσφατες τάσεις στο εμπόριο αυτοκινήτων στο προσκήνιο
Παρά τη γενική μείωση του εμπορίου, μετά τα περιοριστικά μέτρα που ελήφθησαν ως απάντηση στην επιδημία COVID-19, οι εξαγωγές και οι εισαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται σταδιακά. Σε σύγκριση με το 2017, οι εξαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ σημείωσαν σχεδόν πενταπλάσια αύξηση από 150 χιλιάδες εξαγόμενα αυτοκίνητα το 2017 σε 725 χιλιάδες το 2020, ενώ οι εισαγωγές εκτός ΕΕ σχεδόν τριπλασιάστηκαν από 301 χιλιάδες εισαγόμενα αυτοκίνητα το 2017 σε 892 χιλ. το 2020.
Στη σχετική ανακοίνωση γίνεται ιδιαίτερη μνεία στην εισαγωγή των 725 χιλιάδων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων: σχεδόν τα μισά από αυτά ήταν υβριδικά non plug in (49%), ενώ περίπου το ένα τέταρτο το καθένα ήταν ηλεκτρικά (27%) ή υβριδικά plug-in (24 %).
Από τα 892 χιλιάδες εισαγόμενα ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα μισά ήταν υβριδικά non plug-in (50%), το ένα τρίτο ήταν ηλεκτρικά (34%) και τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο υπόλοιπο μερίδιο (16%).
Το 2020, οι κύριοι προορισμοί για τις εξαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (αντιπροσωπεύει το 39% των εξαγόμενων αυτοκινήτων), ακολουθούμενο από τις Ηνωμένες Πολιτείες (16%), τη Νορβηγία (10%) και την Κίνα (9%) .
Σχεδόν το ήμισυ των ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εισήχθη στην ΕΕ από την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες (το καθένα αντιπροσωπεύει το 23% των εισαγόμενων αυτοκινήτων), ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα (15%), το Ηνωμένο Βασίλειο (14%), την Τουρκία (10 %) και Κίνα (9%).
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων