Το 2020, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) εξήγαγε περίπου 5,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα (βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα), ενώ 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα εισήχθησαν.
Σύμφωνα με την σημερινή ανακοίνωση της Eurostat τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν την πλειονότητα των εξαγόμενων αυτοκινήτων (64% των εξαγωγών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ ), ακολουθούμενα από αυτοκίνητα ντίζελ (22%) και ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (14%).
Όσον αφορά τις εισαγωγές, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν πάνω από το ήμισυ των εισαγωγών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ (53%), ακολουθούμενα από ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (30%) και αυτοκίνητα ντίζελ (18%).
Πρόσφατες τάσεις στο εμπόριο αυτοκινήτων στο προσκήνιο
Παρά τη γενική μείωση του εμπορίου, μετά τα περιοριστικά μέτρα που ελήφθησαν ως απάντηση στην επιδημία COVID-19, οι εξαγωγές και οι εισαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται σταδιακά. Σε σύγκριση με το 2017, οι εξαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ σημείωσαν σχεδόν πενταπλάσια αύξηση από 150 χιλιάδες εξαγόμενα αυτοκίνητα το 2017 σε 725 χιλιάδες το 2020, ενώ οι εισαγωγές εκτός ΕΕ σχεδόν τριπλασιάστηκαν από 301 χιλιάδες εισαγόμενα αυτοκίνητα το 2017 σε 892 χιλ. το 2020.
Στη σχετική ανακοίνωση γίνεται ιδιαίτερη μνεία στην εισαγωγή των 725 χιλιάδων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων: σχεδόν τα μισά από αυτά ήταν υβριδικά non plug in (49%), ενώ περίπου το ένα τέταρτο το καθένα ήταν ηλεκτρικά (27%) ή υβριδικά plug-in (24 %).
Από τα 892 χιλιάδες εισαγόμενα ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα μισά ήταν υβριδικά non plug-in (50%), το ένα τρίτο ήταν ηλεκτρικά (34%) και τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο υπόλοιπο μερίδιο (16%).
Το 2020, οι κύριοι προορισμοί για τις εξαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (αντιπροσωπεύει το 39% των εξαγόμενων αυτοκινήτων), ακολουθούμενο από τις Ηνωμένες Πολιτείες (16%), τη Νορβηγία (10%) και την Κίνα (9%) .
Σχεδόν το ήμισυ των ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εισήχθη στην ΕΕ από την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες (το καθένα αντιπροσωπεύει το 23% των εισαγόμενων αυτοκινήτων), ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα (15%), το Ηνωμένο Βασίλειο (14%), την Τουρκία (10 %) και Κίνα (9%).
Latest News
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας
Τι θα συνέβαινε στην Αθήνα αν είχαμε το ίδιο καιρικό φαινόμενο με τη Βαλένθια
Όπως ανέφερε ο κ. Λέκκας «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους