
Στο υψηλότερο επίπεδο από το 2014 βρίσκονται οι νέες παραγγελίες πλοίων κατά το τρέχον έτος σύμφωνα με τους Clarksons. Υπολογίζεται ότι από την αρχή της χρονιάς έχουν τοποθετηθεί στα ναυπηγεία παραγγελίες για 526 πλοία 46,4 εκατ. dwt και 34,6 εκατ. gt, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services
Εξ αυτών των πλοίων τα 218 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 2,2 εκατ. Teu .
Αντιθέτως οι παραγγελίες για bulkers ήταν μόλις 81, για δεξαμενόπλοια 88 και για πλοία μεταφοράς υγραερίου 57.
Τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας έχουν λάβει τις περισσότερες παραγγελίες το 2021 μέχρι στιγμής, το καθένα αντιπροσωπεύει το 46% του παγκόσμιου συνόλου σε dwt όρους.
Οι τιμές έχουν επίσης αυξηθεί απότομα σε επίπεδα που δεν έχουν δει από το 2014
Αναφορικά με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το βιβλίο παραγγελιών του κλάδου προσεγγίζει το 20% του εν ενεργεία στόλου, έχοντας διπλασιασθεί σε σύγκριση με τον περασμένο Οκτώβριο, αφού πριν κατέγραψε μία μεγάλη πτώση στο 8,8% 8,8% στο τέλος του τρίτου τριμήνου του περασμένου έτους, το χαμηλότερο ποσοστό που καταγράφηκε από τις αρχές του 2000! Από τον περασμένο Οκτώβριο οι νέες παραγγελίες ακολουθούν σε συνεχώς ανοδική πορεία και τώρα φτάνουν στο 17,6% του εν ενεργεία στόλου, σύμφωνα με τον Clarkson Research Services. Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες (liners), όπως η Cosco, η Hapag-Lloyd και η HMM, λέγεται ότι θα ετοιμάσουν περισσότερες παραγγελίες τους επόμενους μήνες, οπότε το 20% ως ποσοστό αναμένεται να ξεπερασθεί. Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης, αναφέρεται ότι οι περισσότερες παραδόσεις νεότευκτων αναμένονται το 2023, με τα συγκεκριμένο έτος να καταγράφεται από τώρα ως η χρονιά με τις περισσότερες παραδόσεις νεότευκτων containerships σε όρους TEU από οποιανδήποτε άλλη χρονιά.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ