Στο υψηλότερο επίπεδο από το 2014 βρίσκονται οι νέες παραγγελίες πλοίων κατά το τρέχον έτος σύμφωνα με τους Clarksons. Υπολογίζεται ότι από την αρχή της χρονιάς έχουν τοποθετηθεί στα ναυπηγεία παραγγελίες για 526 πλοία 46,4 εκατ. dwt και 34,6 εκατ. gt, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services
Εξ αυτών των πλοίων τα 218 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 2,2 εκατ. Teu .
Αντιθέτως οι παραγγελίες για bulkers ήταν μόλις 81, για δεξαμενόπλοια 88 και για πλοία μεταφοράς υγραερίου 57.
Τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας έχουν λάβει τις περισσότερες παραγγελίες το 2021 μέχρι στιγμής, το καθένα αντιπροσωπεύει το 46% του παγκόσμιου συνόλου σε dwt όρους.
Οι τιμές έχουν επίσης αυξηθεί απότομα σε επίπεδα που δεν έχουν δει από το 2014
Αναφορικά με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το βιβλίο παραγγελιών του κλάδου προσεγγίζει το 20% του εν ενεργεία στόλου, έχοντας διπλασιασθεί σε σύγκριση με τον περασμένο Οκτώβριο, αφού πριν κατέγραψε μία μεγάλη πτώση στο 8,8% 8,8% στο τέλος του τρίτου τριμήνου του περασμένου έτους, το χαμηλότερο ποσοστό που καταγράφηκε από τις αρχές του 2000! Από τον περασμένο Οκτώβριο οι νέες παραγγελίες ακολουθούν σε συνεχώς ανοδική πορεία και τώρα φτάνουν στο 17,6% του εν ενεργεία στόλου, σύμφωνα με τον Clarkson Research Services. Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες (liners), όπως η Cosco, η Hapag-Lloyd και η HMM, λέγεται ότι θα ετοιμάσουν περισσότερες παραγγελίες τους επόμενους μήνες, οπότε το 20% ως ποσοστό αναμένεται να ξεπερασθεί. Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης, αναφέρεται ότι οι περισσότερες παραδόσεις νεότευκτων αναμένονται το 2023, με τα συγκεκριμένο έτος να καταγράφεται από τώρα ως η χρονιά με τις περισσότερες παραδόσεις νεότευκτων containerships σε όρους TEU από οποιανδήποτε άλλη χρονιά.
Latest News
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό