
Στο υψηλότερο επίπεδο από το 2014 βρίσκονται οι νέες παραγγελίες πλοίων κατά το τρέχον έτος σύμφωνα με τους Clarksons. Υπολογίζεται ότι από την αρχή της χρονιάς έχουν τοποθετηθεί στα ναυπηγεία παραγγελίες για 526 πλοία 46,4 εκατ. dwt και 34,6 εκατ. gt, σύμφωνα με στοιχεία της Clarkson Research Services
Εξ αυτών των πλοίων τα 218 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 2,2 εκατ. Teu .
Αντιθέτως οι παραγγελίες για bulkers ήταν μόλις 81, για δεξαμενόπλοια 88 και για πλοία μεταφοράς υγραερίου 57.
Τα ναυπηγεία της Κίνας και της Νότιας Κορέας έχουν λάβει τις περισσότερες παραγγελίες το 2021 μέχρι στιγμής, το καθένα αντιπροσωπεύει το 46% του παγκόσμιου συνόλου σε dwt όρους.
Οι τιμές έχουν επίσης αυξηθεί απότομα σε επίπεδα που δεν έχουν δει από το 2014
Αναφορικά με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το βιβλίο παραγγελιών του κλάδου προσεγγίζει το 20% του εν ενεργεία στόλου, έχοντας διπλασιασθεί σε σύγκριση με τον περασμένο Οκτώβριο, αφού πριν κατέγραψε μία μεγάλη πτώση στο 8,8% 8,8% στο τέλος του τρίτου τριμήνου του περασμένου έτους, το χαμηλότερο ποσοστό που καταγράφηκε από τις αρχές του 2000! Από τον περασμένο Οκτώβριο οι νέες παραγγελίες ακολουθούν σε συνεχώς ανοδική πορεία και τώρα φτάνουν στο 17,6% του εν ενεργεία στόλου, σύμφωνα με τον Clarkson Research Services. Μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες (liners), όπως η Cosco, η Hapag-Lloyd και η HMM, λέγεται ότι θα ετοιμάσουν περισσότερες παραγγελίες τους επόμενους μήνες, οπότε το 20% ως ποσοστό αναμένεται να ξεπερασθεί. Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα παράδοσης, αναφέρεται ότι οι περισσότερες παραδόσεις νεότευκτων αναμένονται το 2023, με τα συγκεκριμένο έτος να καταγράφεται από τώρα ως η χρονιά με τις περισσότερες παραδόσεις νεότευκτων containerships σε όρους TEU από οποιανδήποτε άλλη χρονιά.


Latest News

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας