![Μήνυμα των «27» προς την… κλιματική αλλαγή: Αναμείνατε στο ακουστικό σας!](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/intro-12.jpg)
Όπως είπε ο Μάριο Ντράγκι, οι ηγέτες είναι για τα σοβαρά και τις μεγάλες πολιτικές αποφάσεις και ούτε μπορούν ούτε πρέπει να ασχολούνται με λεπτομέρειες και τεχνικές πλευρές. Με τον εύσχημο αυτό τρόπο, ο Ιταλός πρωθυπουργός επιχείρησε να δικαιολογήσει το ναυάγιο της συνόδου κορυφής στο ένα από τα τρία σοβαρά θέματα που περιλάμβανε η ατζέντα της: Την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Άλλοι, όπως ο πρόεδρος του Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ, περιορίστηκαν σε μια τυπικά και διόλου πειστική δήλωση: «Επιβεβαιώσαμε τους κοινούς μας στόχους, οι οποίοι είναι φιλόδοξοι», είπε χαρακτηριστικά, στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε το πέρας της συνόδου. «Η γενική αρχιτεκτονική και οι συμφωνημένες αρχές δεν αλλάζουν», σημείωσε από την πλευρά της η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.
Ο διάβολος στις λεπτομέρειες
Μόνο που το ζητούμενο δεν ήταν να επιβεβαιωθούν οι στόχοι, οι οποίοι έχουν συμφωνηθεί ομόφωνα και έχουν το πράσινο φως και της Ευρωβουλής. Αυτό που καλούνταν να αποφασίσουν οι «27» σε αυτή τους τη συνάντηση ήταν οι λεπτομέρειες της μετάβασης στη νέα, «πράσινη» εποχή της Ευρώπης – και, πρωτίστως, πώς θα διαμοιράσουν το κόστος που αυτό συνεπάγεται.
Σε αυτό, λοιπόν, απέτυχαν παταγωδώς! Οι έντονες διαφωνίες και η απειλή βέτο από κάποια κράτη-μέλη οδήγησαν στο να αφαιρεθούν από τα συμπεράσματα όλες οι κρίσιμες λεπτομέρειες και τα συγκεκριμένα ποσά και ποσοστώσεις, με αποτέλεσμα αυτό που έχει μείνει να είναι περίπου μία «σούπα».
«Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα επανέλθει στο ζήτημα σε κατάλληλο χρόνο, αφότου θα έχουν γίνει γνωστές οι προτάσεις της Κομισιόν», αναφέρεται στο κείμενο που υιοθετήθηκε. Πρακτικά, αυτό σημαίνει τουλάχιστον ένα δίμηνο καθυστέρησης, καθώς η δημοσιοποίηση των προτάσεων προβλέπεται να γίνει, στην καλύτερη περίπτωση, τον ερχόμενο Ιούλιο.
Το προαναγγελθέν αδιέξοδο
Η αλήθεια, βεβαίως, είναι ότι το αδιέξοδο είχε ουσιαστικά προαναγγελθεί. Πολωνία, Τσεχία και άλλες χώρες, προερχόμενες κυρίως από το πάλαι ποτέ επονομαζόμενο «ανατολικό μπλοκ», προέβαλαν σοβαρές ενστάσεις και απαιτούσαν επιπλέον κίνητρα και επιδοτήσεις – άμεσες ή έμμεσες, όπως για παράδειγμα μέσω του συστήματος εμπορίας ρύπων (ETS) – καθώς και μεγαλύτερη ευελιξία όσον αφορά στον ρυθμό μείωσης της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα και άλλων «αερίων του θερμοκηπίου».
Οι χώρες της δυτικής Ευρώπης και του πλούσιου Βορρά δεν ήταν, όμως, έτοιμες να προχωρήσουν σε τέτοιου είδους παραχωρήσεις – πολύ περισσότερο καθώς έχουν ανοιχτά μέτωπα και με διάφορους κλάδους στο εσωτερικό τους (όπως η Γερμανία με τις αυτοκινητοβιομηχανίες). Έτσι, επέλεξαν να αναβάλουν την τελική απόφαση – έστω κι αν η κλιματική αλλαγή είναι γνωστό πώς ούτε περιμένει ούτε καταλαβαίνει από πολιτικές σκοπιμότητες και διπλωματία…
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Κομισιόν για δασμούς: Plan B για τα «made in China» Volkswagen και BMW](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/cupra-600x300.jpg)
Plan B της ΕΕ για τους δασμούς στα «κινεζικά» EV των Volkswagen - BMW
Η Κομισιόν φέρεται πρόθυμη να ταξινομήσει τις VW και BMW ως «συνεργαζόμενες εταιρείες» για να μειώσει τους δασμούς
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού