Η EssilorLuxottica μπορεί επιτέλους να πραγματοποιήσει το όραμα της για συγχώνευση. Η εισηγμένη στο Παρίσι εταιρεία την Παρασκευή ολοκλήρωσε το σύμφωνο κατανομής ισχύος που στηρίζει την συγχώνευση του 2018 που ένωσε τον ιταλικό κατασκευαστή γυαλιών ηλίου Ray-Ban με τον γαλλικό προμηθευτή φακών Varilux. Βάζοντας τέλος στις διοικητικές αλληλο-επικαλύψεις αρμοδιοτήτων θα επιτρέψει στον γίγαντα των 63 δισεκατομμυρίων ευρώ να μειώσει το κόστος γρηγορότερα, ενώ ταυτόχρονα θα εξαλείψει μια συνεχιζόμενη υπο-εκτίμηση της αξίας του ομίλου.
Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής γυαλιών στον κόσμο πέρασε τρία χρόνια παλεύοντας κόντρα σε μια πολύπλοκη διοικητική δομή. Ο ιδρυτής της Luxottica, Leonardo Del Vecchio, ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας με μερίδιο 32%, συμφώνησε να μοιραστεί την εξουσία με τους Γάλλους εταίρους του σε ένα 16μελές διοικητικό συμβούλιο. Η μεταρρύθμιση οδήγησε σε διαμάχες υψηλού επιπέδου μεταξύ των δύο πλευρών. Η εταιρεία προσπάθησε επίσης να έχει έναν και μοναδικό διευθύνοντα σύμβουλο, αλλά αντ ‘αυτού επέλεξε μια περιττή αλληλεπικάλυψη διοικητικών ρόλων.
Η EssilorLuxottica έχει πλέον ξεκαθαρίσει το πως θα διοικείται. Το νέο διοικητικό συμβούλιο είναι μικρότερο και αποτελείται κυρίως από ανεξάρτητους διευθυντές. Τοποθετώντας τον Del Vecchio ως πρόεδρο και τον ικανό βοηθό του Francesco Milleri ως διευθύνοντα σύμβουλο, οι μέτοχοι έδωσαν την αδιαμφισβήτητη ηγεσία στους δύο Ιταλούς.
Η σαφέστερη διαχειριστική δομή θα βοηθήσει να απελευθερωθούν έως και 300 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από εξοικονόμηση κόστους που προκύπτει από τη συγχώνευση EssilorLuxottica, έως το 2023, όπως έχει σχεδιαστεί. Αν και το ποσοστό φτάνει μόλις το 2% των συνδυασμένων λειτουργικών δαπανών των εταιρειών το 2019, οι αναλυτές εκτιμούν ότι μέχρι στιγμής έχει προκύψει μια εξοικονόμηση μόλις 50 εκατομμυρίων ευρώ. Η EssilorLuxottica θα μπορούσε να εξοικονομήσει άλλα 200 εκατομμύρια ευρώ εάν ολοκληρώσει την εξαγορά της λιανικής οπτικών GrandVision αξίας 7 δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με την Morgan Stanley.
Ο συνδυασμός χαμηλότερου κόστους και σταθερότερης ηγεσίας θα βοηθήσει την EssilorLuxottica να περιορίσει μια συνεχιζόμενη υπο-εκτίμηση της αξίας του ομίλου. Ο όμιλος, ο οποίος θα ελέγχει σύντομα το 20% της παγκόσμιας αγοράς γυαλιών, δεν έχει σαφή αντίπαλο. Ωστόσο, το απόθεμά της έχει υστερήσει σταθερά σε σχέση με αντιπάλους της στον τομέα, όπως ο ιαπωνικός κατασκευαστής φακών Hoya και πολυτελείς μάρκες όπως η Kering.
Οι μετοχές της EssilorLuxottica διαπραγματεύονται επί του παρόντος περίπου 28 φορές τα προβλεπόμενα για το 2022 κέρδη, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Refinitiv. Αυτή η τιμή είναι κατά 21% χαμηλότερα από τη μέση τιμή 15 άλλων ομίλων οπτικών, ιατρικής τεχνολογίας και καταναλωτικών αγαθών. Η μείωση του χάσματος θα μπορούσε να προσθέσει τουλάχιστον 10 δισεκατομμύρια ευρώ στην αξία της EssilorLuxottica.
Υπάρχουν κίνδυνοι. Ο Milleri, ο οποίος ήταν ελάχιστα γνωστός στους διεθνείς χρηματοοικονομικούς κύκλους πριν από τη συγχώνευση, θα πρέπει να αποδείξει ότι είναι κατάλληλος γι’ αυτό το έργο. Το μέγεθος και το ξεκάθαρον πλέον σχήμα διοίκησης της εταιρείας σημαίνουν ότι δεν θα έχει πολλές δικαιολογίες.
Latest News
Οι μήνες του χάους και το mission impossible του νέου πρωθυπουργού στη Γαλλία
Η πολιτική κρίση έχει ήδη ένα οικονομικό τίμημα και η αβεβαιότητα σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις είναι απρόθυμες να επενδύσουν
Τα οφέλη και τα όρια των ιδιωτικοποιήσεων
Μπορούμε να αντλήσουμε σημαντικά διδάγματα από την ποικίλη εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου
Γιατί οι «εξαιρετικές οικονομίες» απαιτούν και μια... εξαιρετική ευελιξία
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να προσαρμόσουν τις προσεγγίσεις τους, μεταξύ άλλων μέσω προληπτικών διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση Τραμπ
Η Γαλλία, το mode της «γκρινιάρας μαμάς» και το παράδειγμα της Ελλάδας
Η σύγκλιση των γαλλικών αποδόσεων με της Ελλάδας αποτελεί έλεγχο πραγματικότητας
Κρίση χρέους αλά ελληνικά για τη Γαλλία; Η επόμενη ημέρα και τα σενάρια
Οι επενδυτές έχουν συγκλονιστεί από την πολιτική παράλυση και τα άθλια δημόσια οικονομικά
Κοινή λογική: Γιατί το παιχνίδι του Τραμπ με τους δασμούς δεν χρειάζεται να βγάζει νόημα
Υπάρχει ένα στοιχείο υποκρισίας σε αυτή τη λογική, αλλά αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο κατά την τελευταία κυβέρνηση Τραμπ
Η «παγίδα» του μεσαίου διαδρόμου στα Lidl - Γιατί οι άνδρες είναι πιο επιρρεπείς στις περιττές αγορές
Το κυνήγι θησαυρού και οι άσκοπες αγορές έχουν εδώ και καιρό οδηγήσει στην επιτυχία του λιανικού εμπορίου
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος