Μια διαφημιστική καμπάνια του κρυπτονομίσματος Bitcoin στο Ηνωμένο Βασίλειο με το μήνυμα «ήρθε η ώρα να αγοράσετε» είχε άδοξο τέλος καθώς τελικά απαγορεύτηκε από τη ρυθμιστική αρχή διαφημίσεων (ASA) της χώρας και μάλιστα με το αιτιολογικό πως είναι «ανεύθυνη και παραπλανητική».

Αφίσες της υπηρεσίας ανταλλαγής κρυπτονομισμάτων Luno, οι οποίες εμφανίστηκαν σε όλο το δίκτυο του μετρό του Λονδίνου και στα κόκκινα λεωφορεία του Λονδίνου φέτος, περιείχαν μια εικόνα ενός bitcoin και το μήνυμα «Εάν βλέπετε Bitcoin σε ένα λεωφορείο, ήρθε η ώρα να αγοράσετε».

Η βρετανική αρχή που ρυθμίζει τις διαφημίσεις και τα μηνύματα που εκπέμπουν στο κοινό (ASA) ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι οι διαφημίσεις του Bitcoin δεν πρέπει να εμφανιστούν ξανά στην τρέχουσα μορφή τους και ότι απέτυχαν να επισημάνουν τους κινδύνους που ενέχουν τα κρυπτονομίσματα για τους υποψήφιους επενδυτές.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται μια εβδομάδα μετά την πτώση της τιμής του bitcoin κατά 30% μέσα σε μια μέρα, αφήνοντας… ρέστους πολλούς επενδυτές λιανικής που είχαν αγοράσει bitcoin. Έρχεται επίσης δύο εβδομάδες αφότου ο κυβερνήτης της Τράπεζας της Αγγλίας δήλωσε ότι οι επενδυτές σε κρυπτονομίσματα πρέπει να είναι έτοιμοι να χάσουν όλα τα χρήματά τους.

Καταγγελίες

H ASA δήλωσε ότι προηγουμένως είχε λάβει τέσσερις καταγγελίες σχετικά με τη διαφήμιση του Bitcoin. Τρεις από αυτές τις καταγγελίες προέρχονταν από άτομα που πίστευαν ότι η διαφήμιση απέτυχε να καταδείξει τον κίνδυνο της επένδυσης και την κατηγόρησαν ότι είναι παραπλανητική. Κάποιος από τους καταγγέλλοντες είπε ότι η διαφήμιση εκμεταλλεύτηκε την απειρία ή την εμπιστοσύνη του καταναλωτή.

«Θεωρήσαμε ότι οι καταναλωτές θα ερμηνεύσουν τη φράση «ήρθε η ώρα να αγοράσουν» ως έκκληση για δράση και ότι η απλότητα της δήλωσης έδινε την εντύπωση ότι η επένδυση bitcoin είναι απλή και προσβάσιμη», δήλωσε η ASA.

Η ρυθμιστική αρχή πρόσθεσε ότι «η επένδυση bitcoin είναι πολύπλοκη, ευμετάβλητη και θα μπορούσε να εκθέσει τους επενδυτές σε απώλειες και θεώρησε ότι έρχεται σε αντίθεση με την εντύπωση που δίνεται από τη διαφήμιση, ότι η επένδυση είναι απλή και συμβατική».

«Για το λόγο αυτό, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η διαφήμιση ανέφερε ανεύθυνα ότι η συμμετοχή σε επενδύσεις bitcoin μέσω του Luno ήταν απλή και εύκολη», πρόσθεσε.

Η ASA διαμήνυσε στη Luno να διασφαλίσει ότι οι μελλοντικές διαφημιστικές καμπάνιες γύρω από αυτό το θέμα θα καθιστούν «αρκετά σαφές ότι η αξία των επενδύσεων στο bitcoin είναι ευμετάβλητη και θα μπορεί είτε να μειωθεί είτε να αυξηθεί». Πρέπει επίσης να επισημάνουν ότι το Luno και η αγορά bitcoin δεν είναι ρυθμισμένα.

Η Luno συμφώνησε να μην κοινοποιήσει ξανά τις διαφημίσεις στην τρέχουσα μορφή τους και δεσμεύτηκε να διασφαλίσει ότι οι μελλοντικές διαφημίσεις θα φέρουν την κατάλληλη προειδοποίηση κινδύνου, όπως δήλωσε η ASA.

Η Luno, η οποία ανήκει σε έναν όμιλο που κατέχει επίσης τον ιστότοπο του CoinDesk, δεν θέλησε να κάνει κάποιο σχετικό σχόλιο στο CNBC.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Kρυπτονομίσματα
Ψηφιακό ευρώ: Τα χαρτονομίσματα φεύγουν, τα crypto τρέχουν – Παρεμβάσεις Χατζηδάκη – Στουρνάρα
Kρυπτονομίσματα |

Τα χαρτονομίσματα φεύγουν, το ψηφιακό ευρώ αργεί και τα crypto τρέχουν - Παρεμβάσεις Χατζηδάκη - Στουρνάρα για τις απάτες

Τι είπαν Χατζηδάκης - Στουρνάρας για το ψηφιακό ευρώ και το θεσμικό πλαίσιο για τα κρυπτονομίσματα - Τι προανήγγειλε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών