Τελικά για μια ακόμη φορά ο Δαυίδ νίκησε τον Γολιάθ, στο πλαίσιο μιας αναμέτρησης που θα συζητείται για πολύ καιρό στους κόλπους του ενεργειακού κλάδου και που δίνει το στίγμα της επέλασης της πράσινης νέας εποχής στην οποία καμία εταιρεία, όσο ισχυρή κι αν είναι, δεν θα μπορέσει να αντισταθεί.
Στο πλαίσιο, λοιπόν, της πλέον θυελλώδους γενικής συνέλευσης που βίωσε ο κολοσσός της ExxonMobil εδώ και χρόνια, η ανταρσία που «έστησε» το ανερχόμενο hedge fund της Engine Νο.1 στέφθηκε με επιτυχία, ωθώντας αναγκαστικά τη στρατηγική του Ομίλου προς την κατεύθυνση της υιοθέτησης πιο πράσινων τακτικών και της δραστικής μείωσης των εκπομπών των αερίων άνθρακα.
Θυμίζουμε πως η εξειδικευμένη σε πράσινες επενδύσεις Engine No.1, με μετοχικό μερίδιο μόλις της τάξεως του 0,02% στην Exxon, έβαλε πλώρη να αντικαταστήσει τέσσερα μέλη του Δ.Σ. του Ομίλου και μέσα από την αλλαγή αυτή να επιβάλει μια πολιτική μηδενισμού των ρύπων μέχρι το 2050 (σύμφωνα και με τους όρους της διεθνούς Συνθήκης του Παρισιού για το Κλίμα). Για την προσπάθεια της αυτή είχε ήδη αποσπάσει τη στήριξη αρκετών από τους έτερους μετόχους του Ομίλου (όπως κυρίως μεγάλα συνταξιοδοτικά funds) και μάλιστα πληροφορίες του πρακτορείου Reuters ανέφερε πως είχε τη μερική στήριξη και του επενδυτικού κολοσσού της BlackRock, που είναι ο τρίτος μεγαλύτερος μέτοχος της Exxon με ποσοστό ύψους 6%.
Ισχυρή στήριξη
Τελικά παρά την παρατεταμένη καθυστέρηση στη συζήτηση της γενικής συνέλευσης, αλλά και στην καταμέτρηση των ψήφων, (με τους επικριτές να μιλούν για εσκεμμένη καθυστέρηση από την πλευρά της διοίκησης προκειμένου να αλλάξει γνώμη σε κάποιους μετόχους) έγινε γρήγορα σαφές πως η Engine No.1 διασφάλιζε άνετα την εκλογή δύο νέων μελών του Δ.Σ., ενώ παρέμενε ανοιχτό το ενδεχόμενο να κερδίσει κι άλλες θέσεις.
«Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για το θρίαμβο του Δαυίδ επί του Γολιάθ, αν και στην προκειμένη περίπτωση ο Δαυίδ είχε αρκετούς… Γολιάθ στο πλευρό του» σχολίασε χαρακτηριστικά ένας αναλυτής, αναφερόμενος τους μεγαλομετόχους που στήριξαν την Engine No.1 και την μάταιη προσπάθεια των πετρελαϊκών κολοσσών να επιμένουν να αντιστέκονται στην πράσινη αλλαγή που έρχεται.
Πραγματικά, η πλειοψηφία των μετόχων συμφώνησε, έστω και μερικώς, και με το ψήφισμα που ασκούσε κριτική στη διοίκηση επειδή δεν έχει επενδύσει επαρκώς στην πράσινη ενέργεια, γεγονός που μπορεί να βλάψει την κερδοφορία της στο μέλλον. Μάλιστα, οι μέτοχοι επεσήμαναν ότι ο Όμιλος θα πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα των μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών του κλάδου, όπως η BP και η Total, ενισχύοντας σημαντικά την επένδυση του σε project ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Γεγονός που ανοίγει το δρόμο για διορθωτικές κινήσεις στη διαμόρφωση της στρατηγικής της Exxon.
Αλλαγή… εποχής
Νωρίτερα, στη γενική συνέλευση της έτερης αμερικανικής Chevron, η γενική συνέλευση επίσης υπερψήφισε την πρόταση για τη δραστική μείωση των εκπομπών αερίων CO2 από τον πετρελαϊκό κολοσσό, ενώ στην έτερη ακτή του Ατλαντικού, στην Ολλανδία, τοπικό δικαστήριο δικαίωσε την αγωγή ακτιβιστών επιβάλλοντας στην Royal Dutch Shell, ακόμη πιο σκληρούς όρους μείωσης των ρύπων, έως και κατά 45% μέχρι το 2030. Μάλιστα, η δικαστική απόφαση θεωρείται πως ανοίγει το παράθυρο σε ανάλογες αγωγές εναντίον κι άλλων πετρελαϊκών ομίλων, αλλάζοντας τα δεδομένα σε όλο τον κλάδο!
Latest News
Τι θα συμβεί εάν δεν ασφαλιστούμε έναντι φυσικών καταστροφών - Οι «ποινές»
Ποιοι απειλούνται με πρόστιμο 10.000-20.000 ευρώ - Οι νέες φορολογικές ρυθμίσεις που ενεργοποιούνται από την 1η Ιουνίου 2025 φέρνουν ανατροπές
Κλείνει εργοστάσιο της BYD στη Βραζιλία λόγω συνθηκών «σκλαβιάς»
Η BYD ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι διέκοψε τις σχέσεις της με την εμπλεκόμενη εταιρεία και παρέμεινε προσηλωμένη στην «πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Βραζιλίας»
Mega lifting της ΔΕΗ σε μονάδες ρεύματος στα νησιά - Οι πρώτες στη Σαντορίνη
Οι νέες μονάδες θα συμβάλουν στη διασφάλιση της ενεργειακής επάρκειας του νησιού ενόψει της θερινής περιόδου.
Δυναμικό το αποτύπωμα της ηλεκτρικίνησης στο 2024 - Πώς διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις
Το 2024 χαρακτηρίζεται δημιουργικό έτος στον τομέα των πωλήσεων, καθώς φέτος κυκλοφόρησαν περίπου 17 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται