Στην πίεση που δέχονται οι πετρελαϊκοί κολοσσοί από τους καταναλωτές, αλλά και τους μετόχους, για πρασινότερες στρατηγικές ήρθε να προστεθεί και απόφαση-σταθμός από ολλανδικό δικαστήριο, το οποίο απαίτησε από τον γίγαντα της Royal Dutch Shell να προχωρήσει σε μειώσεις των εκπομπών άνθρακα κατά 45% μέχρι το 2030.
Την αγωγή είχαν καταθέσει, το 2019, επτά διαφορετικές ομάδες ακτιβιστών –μεταξύ τους η Greenpeace και η Friends of the Earth- για λογαριασμό 17.200 Ολλανδών πολιτών που ισχυρίζονταν πως το επιχειρηματικό μοντέλο της Shell σε θέματα περιβάλλοντος «αποτελεί απειλή για τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ανθρώπινη ζωή», σύμφωνα και με τα όρια που έχουν θεσπιστεί από την παγκόσμια Συνθήκη του Παρισιού για το Κλίμα.
Νίκη των ακτιβιστών
Οι ακτιβιστές ισχυρίστηκαν πως οι σημερινές δεσμεύσεις της εταιρείας για μείωση των εκπομπών CO2 κατά τουλάχιστον 6% έως το 2023, κατά 20% μέχρι το 2030 και μηδενισμό τους μέχρι το 2050, δεν επαρκούν για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του φαινομένου του θερμοκηπίου και της κλιματικής αλλαγής.
Πραγματικά, σύμφωνα με την απόφαση της δικαστού Λαρίσα Άλγουιν η πολιτική της Shell για το κλίμα «δεν είναι συμπαγής και είναι γεμάτη προϋποθέσεις, με αποτέλεσμα να μην είναι επαρκής». Επομένως «το συμπέρασμα του δικαστηρίου είναι πως η Shell είναι κοντά στο να παραβιάσει την υποχρέωση της να μειώσει τις εκπομπές των αερίων».
Η ετυμηγορία του δικαστηρίου υποχρεώνει, λοιπόν, την εταιρεία –αλλά και τους συνεργαζόμενους προμηθευτές της!- να προσαρμόσει τους βραχυπρόθεσμους, μεσοπρόθεσμους και μακροχρόνιους στόχους της με το σχέδιο βημάτων της Συνθήκης του Παρισιού για το Κλίμα και ανεβάζει το πλαφόν των στόχων που είναι υποχρεωμένος να ακολουθήσει ο πετρελαϊκός κολοσσός.
Εμβληματική νομική απόφαση
Δεν είναι τυχαίο που νομικοί και όχι μόνο κύκλοι μιλούν για μια απόφαση-σταθμό στα νομικά αλλά και επιχειρηματικά δεδομένα, που ανοίγει τον Ασκό του Αιόλου για ανάλογες υποθέσεις διεθνώς σε ένα διάστημα που η λαϊκή πίεση προς τους ενεργειακούς κολοσσούς για πιο πράσινες τακτικές για την πάταξη του φαινομένου του θερμοκηπίου, έχει ενταθεί σημαντικά.
«Πρόκειται για μια τεράστια νίκη για μας αλλά και για όποιον άλλον (στον πλανήτη) επηρεάζεται από την κλιματική αλλαγή» σχολίασε, μιλώντας στο πρακτορείο Reuters για την απόφαση, ο διευθυντής της Friends of the Earth, Ντόναλντ Πολς. «Πρόκειται για μια ιστορική απόφαση, καθώς είναι η πρώτη φορά που ένα δικαστήριο δίνει εντολή σε μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες ρύπων να μειώσει τις εκπομπές» προσέθεσε.
Σημειώνουμε πως μόλις την περασμένη εβδομάδα, κατά τη γενική συνέλευση μετόχων της Shell, η πλειοψηφία των μετόχων ψήφισε υπέρ της προτεινόμενης στρατηγικής της διοίκησης και των περιβαλλοντολογικών στόχων που είχε βάλει, αν και μια μειοψηφία επέμεινε, χωρίς επιτυχία, στην υιοθέτηση τολμηρότερων στόχων για την πάταξη του φαινομένου του θερμοκηπίου.
Η διοίκηση της Shell ανακοίνωσε αμέσως πως θα καταθέσει έφεση, ελπίζοντας να ανατρέψει την απόφαση.
Latest News
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
«Πράσινο φως» από Κομισιόν στην ενίσχυση 150 εκατ. για την αποθήκη CO2 στον Πρίνο
Το μέτρο είναι αναγκαίο και κατάλληλο για την επίτευξη τόσο των ενωσιακών κλιματικών στόχων όσο και των εθνικών κλιματικών στόχων της Ελλάδας, επισημαίνει η Κομισιόν
Mαύρα μαντάτα από ΟΗΕ - Ρεκόρ συγκέντρωσης αερίων του θερμοκηπίου το 2023
Λίγες ημέρες πριν την σύνοδο κορυφής του ΟΗΕ για το κλίμα, δόθηκε στη δημοσιοτητα η ετήσια έκθεση του WMO που κρούει ηχηρό καμπανάκι για την κλιματική αλλαγή
Συντηρητικές οι εκτιμήσεις της LG για τα έσοδα του επόμενου έτους
Η LG που προμηθεύει την Tesla, τη General Motors και τη Hyundai Motor , «βλέπει» ότι επιβραδύνεται η ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων