
Υπερδιπλάσιες αγορές πλοίων σημειώθηκαν στη διεθνή ναυτιλία, το πρώτο πεντάμηνο του τρέχοντος έτους σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Ειδικότερα συμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking το πρώτο πεντάμηνο του 2020 άλλαξαν χέρια 395 πλοία second hand συνολικής αξίας 6,29 δις. δολαρίων.
Αντίστοιχα από τις αρχές του τρέχοντος έτους μέχρι το τέλος της προηγούμενης εβδομάδας καταγράφηκαν συναλλαγές σε 858 second hand πλοία συνολικής αξίας 12,276 δισ. δολαρίων
Η καταιγίδα αγοραπωλησιών αφορούσε κυρίως τα Bulkers καθώς 402 πλοία αξίας άνω των 5,55 δισ. δολ. «άλλαξαν χέρια» και ακολουθούν τα δεξαμενόπλοια με 244 πλοία αξίας 4,799 δισ. δολαρίων να περνούν σε νέο πλοιοκτήτη. Στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα containerships καθώς 133 πλοία αξίας 1,39 δις. δολ πουλήθηκαν στην διάρκεια του πρώτου πενταμήνου του 2021.
Μεγάλοι πρωταγωνιστές οι έλληνες πλοιοκτήτες καθώς απέκτησαν συνολικά 187 πλοία, (έκαναν δηλαδή το 22% των αγορών), συνολικής αξίας 2,98 δις. δολαρίων, ή το 25% των επενδύσεων που έγιναν το πρώτο πεντάμηνο σε second hand πλοία στην παγκόσμια ναυτιλία.
Τα ενδιαφέρον των Ελλήνων πλοιοκτητών μονοπώλησε σχεδόν ο τομέας των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου καθώς αγόρασαν 111 bulkers έναντι 48 δεξαμενοπλοίων και 20 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Οι ευοίωνες προοπτικές στον κλάδο των bulkers ενίσχυσε τις συναλλαγές στον συγκεκριμένο τομέα.
Δεύτεροι στις συναλλαγές οι Κινέζοι πλοιοκτήτες καθώς απέκτησαν 148 πλοία αξίας 1,99 δις. δολάρια.
Από την πλευρά των πωλητών πρωταθλητές οι Γιαπωνέζοι που πούλησαν 133 πλοία εκ των οποίων τα 98 bulkers.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά