Είναι οι εμβολιασμένοι Αμερικανοί αυτοί που κινούν την οικονομία;
Τι δείχνουν τα έως τώρα δεδομένα
Οι εμβολιασμένοι Αμερικανοί βγαίνουν όλο και περισσότερο αυτή την άνοιξη, αλλά όχι τόσο όσο οι μη εμβολιασμένοι.
Όπως δείχνουν οι δαπάνες Απριλίου και τα στοιχεία έρευνας της εταιρείας Cardify, οι εμβολιασμένοι Αμερικανοί ήταν λιγότερο πιθανό να πάνε σε εστιατόρια, κομμωτήρια και χώρους διασκέδασης σε σχέση με όσους δεν σκοπεύουν να εμβολιαστούν.
Οι εμβολιασμένοι «προχωρούν με συγκρατημένη αισιοδοξία», δήλωσε ο Derrick Fung, διευθύνων σύμβουλος της Cardify. «Δεν είναι ακόμη έτοιμοι να βγουν έξω και να περάσουν καλά όπου υπάρχει πολύς κόσμος».
Από την άλλη πλευρά, όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί τείνουν να παίρνουν περισσότερα ρίσκα και να ζουν ήδη μία σχετικά κανονική ζωή, προσέθεσε ο ίδιος. «Καθώς ανοίγουν τα μαγαζιά, οι μη εμβολιασμένοι είναι εκείνοι που αναλαμβάνουν τα ηνία».
Τα έξοδα σε χώρους διασκέδασης τον Απρίλιο ανέρχονταν μέχρι 20%, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2020, μεταξύ των καταναλωτών που δεν σκοπεύουν να εμβολιαστούν. Μεταξύ των εμβολιασμένων τα έξοδα ανέρχονταν σε 10% κατά την ίδια περίοδο σύμφωνα με την Cardify.
Σε ολόκληρη τη χώρα, η κυκλοφορία των πεζών, ως δείκτης δαπανών, στις διά ζώσης παροχές υπηρεσιών, όπως τα αεροδρόμια, τα ξενοδοχεία και τα θέατρα βρίσκεται ακόμη κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα. Ωστόσο, παρατηρήθηκε μία αύξηση από τον χειμώνα, και αυξήθηκε ακόμη πιο γρήγορα στις πολιτείες με ποσοστά εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού κάτω από 45% μέχρι τις 3 Μαΐου, σε σχέση με τις πολιτείες με υψηλότερα ποσοστά, όπως καταδεικνύει ανάλυση της εταιρείας δεδομένων Earnest Research.
Η Cardify ρώτησε περίπου 1,600 καταναλωτές που χρησιμοποιούν τη πλατφόρμα Drop, μία πλατφόρμα επιβράβευσης για κινητά, προκειμένου να γίνει αντιληπτό εάν ήταν εμβολιασμένοι με τουλάχιστον τη μία δόση του εμβολίου και, έπειτα, ανέλυσαν τις ανώνυμες συναλλαγές μέσω πιστωτικών ή χρεωστικών καρτών με βάση την κατάσταση εμβολιασμού.
Τα δεδομένα των δαπανών και της κυκλοφορίας πεζών δείχνουν ότι τα υψηλότερα ποσοστά εμβολιασμού δεν αποτελούν τον βασικό παράγοντα για τα πρώτα στάδια της οικονομικής ανάκαμψης, η οποία ξεκίνησε αυτή την άνοιξη. Η δυναμική αυτή είναι πιθανό να αλλάξει τους επόμενους μήνες καθώς περισσότεροι άνθρωποι εμβολιάζονται, τα κρούσμα κορωνοϊού μειώνονται και η καθοδήγηση δημόσιας υγείας εξελίσσεται, σύμφωνα με τους αναλυτές.
Η Debra Brathwaite, 69 ετών, από το Dayton, στο Oχάιο, συνήθιζε συχνά να τρώει έξω. Όταν ξέσπασε ο ιός την προηγούμενη άνοιξη, κλείστηκε σπίτι για μήνες, για να είναι επιφυλακτική.
Η Δρ. Brathwaite λέει ότι τώρα είναι πλήρως εμβολιασμένη και νιώθει πιο άνετα να βγει έξω. Πρόσφατα έφαγε σε εστιατόριο για πρώτη φορά μέσα σε περίπου έναν χρόνο, απολαμβάνοντας τηγανητό λυθρίνι με μακαρόνια με τυρί και λαχανίδες, μαζί με μία παρέα εμβολιασμένων φίλων της.
Ωστόσο, αποφεύγει ακόμη να πάει σε οποιαδήποτε μουσική εκδήλωση, η τελευταία που πήγε ήταν στη Νέα Υόρκη, τον μήνα πριν ξεσπάσει η πανδημία και διακόψει τη λειτουργία μεγάλων τμημάτων της Αμερικανικής οικονομίας.
«Νιώθω ακόμη αμήχανα όταν βρίσκομαι με πολλά άτομα, ειδικά με άτομα που δεν τηρούν τους κανόνες», ανέφερε. «Δεν θέλω να μπλεχτώ σε καβγάδες. Και γι’ αυτό πιστεύω θα περιμένω μέχρι ο κόσμος να έρθει στα λογικά του.»
Η Δρ. Brathwaite δεν είναι σίγουρη αν θα επανέλθει στις συνήθειές της πριν την πανδημία μέχρι το τέλος αυτής της χρονιάς, ιδιαίτερα αν οι πτήσεις είναι γεμάτες και θα πρέπει να χαλάει πολύ χρόνο στα αεροδρόμια. Ανέφερε, ωστόσο, ότι είναι αισιόδοξη για το επόμενο έτος. Έδωσε μία προκαταβολή για μία εκδήλωση jazz την επόμενη άνοιξη σε μία αίθουσα στην παραλία της Πόλης του Παναμά, στη Φλόριντα.
Ο μέσος όρος των νέων κρουσμάτων κορωνοϊού στις ΗΠΑ μειώνεται εδώ και περίπου ένα μήνα, καθώς ένα μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού εμβολιάστηκε πλήρως.
Σύμφωνα με ανάλυση της Earnest Research, σχεδόν όλες οι πολιτείες με τα υψηλότερα ποσοστά εμβολιασμού, και πιο βραδεία αύξηση δαπανών στις αγορές διά ζώσης, είναι οι πολιτείες που ψήφισαν τον Biden στις εκλογές του 2020. Υπάρχουν πολλές διαφορές μεταξύ των πολιτειών που ψήφισαν τον Biden και των πολιτειών που ψήφισαν τον τέως Πρόεδρο Donald Trump. Μερικές από αυτές θα μπορούσαν να επεξηγήσουν τις διακυμάνσεις στα πρότυπα δαπανών.
Για παράδειγμα, οι «μπλε» πολιτείες (πολιτείες υπέρ του Δημοκρατικού Biden), είχαν πιο σκληρές εμπορικές πρακτικές κατά την πανδημία. Επιπλέον, μερικές από τις πολιτείες αυτές Βορειοδυτικά υπέστησαν σοβαρά πλήγματα εξαιτίας του κορωνοϊού, κάτι που θα μπορούσε να είχε ωθήσει τους κατοίκους σε εκείνες τις περιοχές να υιοθετήσουν συνήθειες ηλεκτρονικών αγορών, σύμφωνα με τον Zach Amsel, διευθυντή ανάλυσης δεδομένων στην Earnest. Οι ηλεκτρονικές δαπάνες συνεχίζουν να αντιπροσωπεύουν ένα υψηλότερο μερίδιο δαπανών στις περισσότερο εμβολιασμένες «μπλε» πολιτείες παρά στις «κόκκινες» (πολιτείες υπέρ του Ρεπουμπλικανού Trump), όπως δείχνουν τα στοιχεία της Earnest.
Όπως δείχνουν τα δεδομένα της Earnest, οι επισκέψεις σε αεροδρόμια, ξενοδοχεία και θέατρα σε πολιτείες με τα χαμηλότερα ποσοστά εμβολιασμού επανήλθαν τον Απρίλιο στο 71.2% των ποσοστών προ κορωνοϊού σε σχέση με το 52.7% στις πολιτείες με τα υψηλότερα ποσοστά εμβολιασμού. Οι επισκέψεις στα γυμναστήρια επέστρεψαν στο 87.3% των επιπέδων προ κορωνοϊού στις πολιτείες με τα χαμηλότερα ποσοστά εμβολιασμού σε σχέση με το 68.5% των πολιτειών με τα υψηλότερα ποσοστά εμβολιασμού.
Σύμφωνα με την Cardify, oι εμβολιασμένοι δεν ξοδεύουν τόσο στις ηλεκτρονικές αγορές, προτιμώντας πλέον περισσότερο τις αγορές διά ζώσης, σε σχέση με τις αρχές της πανδημίας, και ξοδεύοντας περισσότερο σε μερικές κατηγορίες, όπως τα εστιατόρια, φτάνοντας, έτσι, τα πρότυπα δαπανών των μη εμβολιασμένων καταναλωτών.
Όπως δείχνουν τα δεδομένα της Cardify, οι δαπάνες των εμβολιασμένων καταναλωτών σε εστιατόρια ανέρχονταν στο 10% περίπου τον Απρίλιο του 2021 σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020. Μόλις τον Φεβρουάριο του 2021, οι δαπάνες τους σε εστιατόρια παρουσίασαν μείωση κατά 40% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2020.
Ο κ. Fung από την Cardify αναμένει οι δαπάνες των εμβολιασμένων να αυξηθούν αρκετά μέχρι το καλοκαίρι, καθώς η καθοδήγηση δημόσιας υγείας αλλάζει και οι πολίτες θα νιώθουν πιο άνετα να επανέλθουν στις καθημερινές τους δραστηριότητες.
Από στη στιγμή που τα Κέντρα Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων των ΗΠΑ (CDC) εξέδωσαν νέες κατευθυντήριες γραμμές νωρίτερα αυτόν τον μήνα, πολλές εταιρείες όπως η Walmart Inc., η Costco Wholesale Corp. και η Trader Joe’s ανακοίνωσαν ότι χαλαρώνουν τα μέτρα τους σχετικά με τη χρήση μάσκας για όσους έχουν εμβολιαστεί.
Οι υψηλότερες δαπάνες θα συμβάλλουν στην οικονομική ανάπτυξη φέτος. Οι οικονομολόγοι αναμένουν ότι η οικονομική ανάπτυξη θα αυξηθεί περαιτέρω το δεύτερο τρίμηνο και θα παραμείνει σταθερή το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Πολλοί αναμένουν ότι η παραγωγή θα αυξηθεί μεταξύ 6% και 7% το 2021.
Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος
Το νέα σενάρια της Disney παραβλέπουν τον… Ντάμπο στο δωμάτιο
Η Walt Disney παρουσίασε με τόλμη μια τριετή πρόβλεψη, αλλά της διαφεύγουν κάποια πράγματα
Ωμή αλήθεια ή αγένεια - Τα όρια σε έναν εργασιακό χώρο
Οι ευθείς συνομιλητές υπερηφανεύονται για την ειλικρίνεια, αλλά μπορούν να αποθαρρύνουν τους συναδέλφους τους
Παίζοντας μπριτζ στις... αγορές - Η τέχνη του να είσαι τυχερός επενδυτής
Πώς να παίζεις με τα χαρτιά που σου μοιράζουν και να προσαρμόζεσαι σε αυτά - Οι κινήσεις του Μπάφετ
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της