Σε πλήρη εξέλιξη έχουν τα σχέδια τους για την καλοκαιρινή σεζόν οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας του πλανήτη, εστιάζοντας φέτος στη χώρα μας, η οποία προηγείται στην επανέναρξη των δραστηριοτήτων του κλάδου από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.
Σύμφωνα με τους επικεφαλής ορισμένων από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας που μίλησαν στο 6ο Posidonia Sea Tourism Forum, η Μεσόγειος είναι αυτή τη στιγμή ο πρώτος προορισμός για κρουαζιέρες στο κόσμο με τον Πειραιά, να παρουσιάζει μια εικόνα ανάλογη αυτής της δεκαετίας του 1970, όταν όπως είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Γιώργος Κουμπενάς, οι αναχωρήσεις από το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι να είναι περισσότερες από τις transit προσεγγίσεις.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας όπως η Carnival, Celebrity, ΜSC, Τui είναι ήδη εδώ, ενώ άλλοι προορισμοί μόλις τώρα ανοίγουν όπως ανέφερε η εκπρόσωπος της Clia κα. Μαρία Δελληγιάννη.
Οι εταιρείες έχουν ήδη αναπτύξει 18 πλοία στην Ανατολική Μεσόγειο και σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς και σκοπεύουν να αυξήσουν τις δραστηριότητές τους με 28 πλοία τον Ιούνιο και 50 τον Ιούλιο, προτού φτάσουν τον μέγιστο στόχο του καλοκαιριού για 60 κρουαζιερόπλοια σε πλήρη λειτουργία τον Αύγουστο, ειπώθηκε χαρακτηριστικά, ενώ τα σχέδια για την δρομολόγηση και άλλων είναι σε εξέλιξη εφόσον η ζήτηση το επιτρέψει.
Η Ελλάδα έχει επαινεθεί διεθνώς για τις προσπάθειές της να αναπτύξει ένα τουριστικό προϊόν ικανό να εμπνεύσει εμπιστοσύνη ως ασφαλής προορισμός που είναι πλήρως προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της πανδημίας. Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που πέτυχαν νωρίτερα από άλλες την επανέναρξη της κρουαζιέρας, τόνισε ο Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises, μιλώντας χθες στους 500 εκπροσώπους του κλάδου από όλο τον κόσμο που συμμετείχαν διαδικτυακά στο φετινό Φόρουμ.
Ήδη, περισσότεροι από 200.000 επιβάτες έχουν κάνει ταξίδια κρουαζιέρας με ασφάλεια από το τέλος του περασμένου καλοκαιριού και φέτος η Ανατολική Μεσόγειος δείχνει τον δρόμο της επανεκκίνησης νωρίτερα από άλλες περιοχές, κάτι που μπορεί να βοηθήσει την Ελλάδα να γίνει σε μόνιμη βάση χώρα επιβίβασης και αφετηρίας για κρουαζιέρες, σύμφωνα με τον κ. Vago.
Κρουαζιέρα μόνο με Ελλάδα η TUI
Είναι χαρακτηριστικό ότι η TUI μεταξύ Μαΐου και Οκτωβρίου φέτος προσφέρει ως μόνο προορισμό την Ελλάδα, όπως δήλωσε η Wybcke Meier, Διευθύνουσα Σύμβουλος της TUI Cruises.
Η Tui ξεκίνησε εκ νέου την περασμένη εβδομάδα τα δρομολόγιά της από την Κρήτη και το σχέδιό της για αυτό το καλοκαίρι είναι να προσφέρει ταξίδια στην Ελλάδα με αφετηρία το Ηράκλειο, με δύο διαφορετικά δρομολόγια. «Αν αρθούν περαιτέρω οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, θα επιστρέψουμε και σε άλλα δρομολόγια» πρόσθεσε.
Εκτός προγράμματος Ασία και Β. Αμερική
Επίσης, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της MSC Cruises, Gianni Onorato «το πράσινο πιστοποιητικό θα επιτρέψει σε περισσότερους Ευρωπαίους να επικεντρωθούν στην Ευρώπη και η Ελλάδα θα είναι ένας από τους κύριους προορισμούς για αυτούς».
Ο ίδιος εκτίμησε ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι θα στραφούν στην Ευρώπη για κρουαζιέρες αυτό το καλοκαίρι, καθώς είναι αποκομμένοι από διηπειρωτικούς προορισμούς λόγω περιορισμών στις αεροπορικές μεταφορές και ταξιδιωτικών πρωτοκόλλων. Όπως είπε, ορισμένες περιοχές όπως η Ασία και η Βόρεια Αμερική εξακολουθούν να είναι εκτός προγράμματος για τον τομέα κρουαζιέρας.
Σχέδια επέκτασης μέχρι Δεκέμβριο
Ο Michael Thamm, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Costa Group and Carnival Asia, συμφωνεί: «Η Ελλάδα είναι σταθερός πυλώνας για τους Γερμανούς, τους Ιταλούς και τους Γάλλους. Θέλουμε να επεκτείνουμε την παρουσία μας στην Ελλάδα πέρα από τη σεζόν, ίσως ακόμη και τον Δεκέμβριο. Και οι δύο εταιρείες μας έχουν επανεκκινήσει τα δρομολόγιά τους στην Ελλάδα, ενώ θα υπάρξουν περισσότερα πλοία που θα έρθουν στη χώρα».
Τέλος να σημειωθεί ότι ο κ. Μανώλης Αλευρόπουλος, Vice President της Marine Operations Celebrity Cruises Inc., αναφερόμενος στα οφέλη του home porting τόνισε ότι τα πλοία της Celebrity και της Royal Caribbean που θα ξεκινούν από ελληνικά λιμάνια μεταξύ των οποίων και το νεότευκτο Celebrity Apex που θα κάνει homeporting στον Πειραιά, αναμένεται να ξοδέψουν σε Έλληνες προμηθευτές πάνω από 8,4 εκατ. δολ. μη συμπεριλαμβανομένων των δαπανών για καύσιμα και οι άλλες λιμενικές υπηρεσίες.
Ο Δήμος Πειραιά με περίπτερο στην έκθεση
«O Πειραιάς, ως η πόλη με το μεγάλο λιμάνι της χώρας, η φυσική έδρα των Ελλήνων εφοπλιστών με τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως, αλλά και η βασική πύλη εισόδου και εξόδου για εκατομμύρια τουρίστες, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από το διεθνές συνέδριο και την έκθεση Posidonia Sea Tourism Forum, σε μια ιδιαιτέρως κρίσιμη περίοδο, η οποία συμπίπτει με το άνοιγμα του τουρισμού και την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας», δήλωσε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης και συμπλήρωσε: «Μέσω του Destination Piraeus, του Οργανισμού που έχουμε συστήσει για την τουριστική προβολή του Πειραιά, η πόλη μας θα είναι παρούσα με στόχο τη δικτύωση και την ενημέρωση των εκπροσώπων της κρουαζιέρας για το τουριστικό προϊόν του Πειραιά και τις προοπτικές ανάπτυξής του, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί, με βάση και τα νέα δεδομένα που έχει επιφέρει η υγειονομική κρίση».
Latest News
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος