
Σε πλήρη εξέλιξη έχουν τα σχέδια τους για την καλοκαιρινή σεζόν οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας του πλανήτη, εστιάζοντας φέτος στη χώρα μας, η οποία προηγείται στην επανέναρξη των δραστηριοτήτων του κλάδου από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.
Σύμφωνα με τους επικεφαλής ορισμένων από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας που μίλησαν στο 6ο Posidonia Sea Tourism Forum, η Μεσόγειος είναι αυτή τη στιγμή ο πρώτος προορισμός για κρουαζιέρες στο κόσμο με τον Πειραιά, να παρουσιάζει μια εικόνα ανάλογη αυτής της δεκαετίας του 1970, όταν όπως είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Γιώργος Κουμπενάς, οι αναχωρήσεις από το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι να είναι περισσότερες από τις transit προσεγγίσεις.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας όπως η Carnival, Celebrity, ΜSC, Τui είναι ήδη εδώ, ενώ άλλοι προορισμοί μόλις τώρα ανοίγουν όπως ανέφερε η εκπρόσωπος της Clia κα. Μαρία Δελληγιάννη.
Οι εταιρείες έχουν ήδη αναπτύξει 18 πλοία στην Ανατολική Μεσόγειο και σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς και σκοπεύουν να αυξήσουν τις δραστηριότητές τους με 28 πλοία τον Ιούνιο και 50 τον Ιούλιο, προτού φτάσουν τον μέγιστο στόχο του καλοκαιριού για 60 κρουαζιερόπλοια σε πλήρη λειτουργία τον Αύγουστο, ειπώθηκε χαρακτηριστικά, ενώ τα σχέδια για την δρομολόγηση και άλλων είναι σε εξέλιξη εφόσον η ζήτηση το επιτρέψει.
Η Ελλάδα έχει επαινεθεί διεθνώς για τις προσπάθειές της να αναπτύξει ένα τουριστικό προϊόν ικανό να εμπνεύσει εμπιστοσύνη ως ασφαλής προορισμός που είναι πλήρως προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της πανδημίας. Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που πέτυχαν νωρίτερα από άλλες την επανέναρξη της κρουαζιέρας, τόνισε ο Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises, μιλώντας χθες στους 500 εκπροσώπους του κλάδου από όλο τον κόσμο που συμμετείχαν διαδικτυακά στο φετινό Φόρουμ.
Ήδη, περισσότεροι από 200.000 επιβάτες έχουν κάνει ταξίδια κρουαζιέρας με ασφάλεια από το τέλος του περασμένου καλοκαιριού και φέτος η Ανατολική Μεσόγειος δείχνει τον δρόμο της επανεκκίνησης νωρίτερα από άλλες περιοχές, κάτι που μπορεί να βοηθήσει την Ελλάδα να γίνει σε μόνιμη βάση χώρα επιβίβασης και αφετηρίας για κρουαζιέρες, σύμφωνα με τον κ. Vago.
Κρουαζιέρα μόνο με Ελλάδα η TUI
Είναι χαρακτηριστικό ότι η TUI μεταξύ Μαΐου και Οκτωβρίου φέτος προσφέρει ως μόνο προορισμό την Ελλάδα, όπως δήλωσε η Wybcke Meier, Διευθύνουσα Σύμβουλος της TUI Cruises.
Η Tui ξεκίνησε εκ νέου την περασμένη εβδομάδα τα δρομολόγιά της από την Κρήτη και το σχέδιό της για αυτό το καλοκαίρι είναι να προσφέρει ταξίδια στην Ελλάδα με αφετηρία το Ηράκλειο, με δύο διαφορετικά δρομολόγια. «Αν αρθούν περαιτέρω οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, θα επιστρέψουμε και σε άλλα δρομολόγια» πρόσθεσε.
Εκτός προγράμματος Ασία και Β. Αμερική
Επίσης, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της MSC Cruises, Gianni Onorato «το πράσινο πιστοποιητικό θα επιτρέψει σε περισσότερους Ευρωπαίους να επικεντρωθούν στην Ευρώπη και η Ελλάδα θα είναι ένας από τους κύριους προορισμούς για αυτούς».
Ο ίδιος εκτίμησε ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι θα στραφούν στην Ευρώπη για κρουαζιέρες αυτό το καλοκαίρι, καθώς είναι αποκομμένοι από διηπειρωτικούς προορισμούς λόγω περιορισμών στις αεροπορικές μεταφορές και ταξιδιωτικών πρωτοκόλλων. Όπως είπε, ορισμένες περιοχές όπως η Ασία και η Βόρεια Αμερική εξακολουθούν να είναι εκτός προγράμματος για τον τομέα κρουαζιέρας.
Σχέδια επέκτασης μέχρι Δεκέμβριο
Ο Michael Thamm, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Costa Group and Carnival Asia, συμφωνεί: «Η Ελλάδα είναι σταθερός πυλώνας για τους Γερμανούς, τους Ιταλούς και τους Γάλλους. Θέλουμε να επεκτείνουμε την παρουσία μας στην Ελλάδα πέρα από τη σεζόν, ίσως ακόμη και τον Δεκέμβριο. Και οι δύο εταιρείες μας έχουν επανεκκινήσει τα δρομολόγιά τους στην Ελλάδα, ενώ θα υπάρξουν περισσότερα πλοία που θα έρθουν στη χώρα».
Τέλος να σημειωθεί ότι ο κ. Μανώλης Αλευρόπουλος, Vice President της Marine Operations Celebrity Cruises Inc., αναφερόμενος στα οφέλη του home porting τόνισε ότι τα πλοία της Celebrity και της Royal Caribbean που θα ξεκινούν από ελληνικά λιμάνια μεταξύ των οποίων και το νεότευκτο Celebrity Apex που θα κάνει homeporting στον Πειραιά, αναμένεται να ξοδέψουν σε Έλληνες προμηθευτές πάνω από 8,4 εκατ. δολ. μη συμπεριλαμβανομένων των δαπανών για καύσιμα και οι άλλες λιμενικές υπηρεσίες.
Ο Δήμος Πειραιά με περίπτερο στην έκθεση
«O Πειραιάς, ως η πόλη με το μεγάλο λιμάνι της χώρας, η φυσική έδρα των Ελλήνων εφοπλιστών με τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως, αλλά και η βασική πύλη εισόδου και εξόδου για εκατομμύρια τουρίστες, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από το διεθνές συνέδριο και την έκθεση Posidonia Sea Tourism Forum, σε μια ιδιαιτέρως κρίσιμη περίοδο, η οποία συμπίπτει με το άνοιγμα του τουρισμού και την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας», δήλωσε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης και συμπλήρωσε: «Μέσω του Destination Piraeus, του Οργανισμού που έχουμε συστήσει για την τουριστική προβολή του Πειραιά, η πόλη μας θα είναι παρούσα με στόχο τη δικτύωση και την ενημέρωση των εκπροσώπων της κρουαζιέρας για το τουριστικό προϊόν του Πειραιά και τις προοπτικές ανάπτυξής του, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί, με βάση και τα νέα δεδομένα που έχει επιφέρει η υγειονομική κρίση».


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά