Σε πλήρη εξέλιξη έχουν τα σχέδια τους για την καλοκαιρινή σεζόν οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας του πλανήτη, εστιάζοντας φέτος στη χώρα μας, η οποία προηγείται στην επανέναρξη των δραστηριοτήτων του κλάδου από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα.
Σύμφωνα με τους επικεφαλής ορισμένων από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας που μίλησαν στο 6ο Posidonia Sea Tourism Forum, η Μεσόγειος είναι αυτή τη στιγμή ο πρώτος προορισμός για κρουαζιέρες στο κόσμο με τον Πειραιά, να παρουσιάζει μια εικόνα ανάλογη αυτής της δεκαετίας του 1970, όταν όπως είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) Γιώργος Κουμπενάς, οι αναχωρήσεις από το μεγαλύτερο ελληνικό λιμάνι να είναι περισσότερες από τις transit προσεγγίσεις.
Οι μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας όπως η Carnival, Celebrity, ΜSC, Τui είναι ήδη εδώ, ενώ άλλοι προορισμοί μόλις τώρα ανοίγουν όπως ανέφερε η εκπρόσωπος της Clia κα. Μαρία Δελληγιάννη.
Οι εταιρείες έχουν ήδη αναπτύξει 18 πλοία στην Ανατολική Μεσόγειο και σε άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς και σκοπεύουν να αυξήσουν τις δραστηριότητές τους με 28 πλοία τον Ιούνιο και 50 τον Ιούλιο, προτού φτάσουν τον μέγιστο στόχο του καλοκαιριού για 60 κρουαζιερόπλοια σε πλήρη λειτουργία τον Αύγουστο, ειπώθηκε χαρακτηριστικά, ενώ τα σχέδια για την δρομολόγηση και άλλων είναι σε εξέλιξη εφόσον η ζήτηση το επιτρέψει.
Η Ελλάδα έχει επαινεθεί διεθνώς για τις προσπάθειές της να αναπτύξει ένα τουριστικό προϊόν ικανό να εμπνεύσει εμπιστοσύνη ως ασφαλής προορισμός που είναι πλήρως προετοιμασμένος να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της πανδημίας. Η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που πέτυχαν νωρίτερα από άλλες την επανέναρξη της κρουαζιέρας, τόνισε ο Pierfrancesco Vago, Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) και Εκτελεστικός Πρόεδρος της MSC Cruises, μιλώντας χθες στους 500 εκπροσώπους του κλάδου από όλο τον κόσμο που συμμετείχαν διαδικτυακά στο φετινό Φόρουμ.
Ήδη, περισσότεροι από 200.000 επιβάτες έχουν κάνει ταξίδια κρουαζιέρας με ασφάλεια από το τέλος του περασμένου καλοκαιριού και φέτος η Ανατολική Μεσόγειος δείχνει τον δρόμο της επανεκκίνησης νωρίτερα από άλλες περιοχές, κάτι που μπορεί να βοηθήσει την Ελλάδα να γίνει σε μόνιμη βάση χώρα επιβίβασης και αφετηρίας για κρουαζιέρες, σύμφωνα με τον κ. Vago.
Κρουαζιέρα μόνο με Ελλάδα η TUI
Είναι χαρακτηριστικό ότι η TUI μεταξύ Μαΐου και Οκτωβρίου φέτος προσφέρει ως μόνο προορισμό την Ελλάδα, όπως δήλωσε η Wybcke Meier, Διευθύνουσα Σύμβουλος της TUI Cruises.
Η Tui ξεκίνησε εκ νέου την περασμένη εβδομάδα τα δρομολόγιά της από την Κρήτη και το σχέδιό της για αυτό το καλοκαίρι είναι να προσφέρει ταξίδια στην Ελλάδα με αφετηρία το Ηράκλειο, με δύο διαφορετικά δρομολόγια. «Αν αρθούν περαιτέρω οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, θα επιστρέψουμε και σε άλλα δρομολόγια» πρόσθεσε.
Εκτός προγράμματος Ασία και Β. Αμερική
Επίσης, σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της MSC Cruises, Gianni Onorato «το πράσινο πιστοποιητικό θα επιτρέψει σε περισσότερους Ευρωπαίους να επικεντρωθούν στην Ευρώπη και η Ελλάδα θα είναι ένας από τους κύριους προορισμούς για αυτούς».
Ο ίδιος εκτίμησε ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι θα στραφούν στην Ευρώπη για κρουαζιέρες αυτό το καλοκαίρι, καθώς είναι αποκομμένοι από διηπειρωτικούς προορισμούς λόγω περιορισμών στις αεροπορικές μεταφορές και ταξιδιωτικών πρωτοκόλλων. Όπως είπε, ορισμένες περιοχές όπως η Ασία και η Βόρεια Αμερική εξακολουθούν να είναι εκτός προγράμματος για τον τομέα κρουαζιέρας.
Σχέδια επέκτασης μέχρι Δεκέμβριο
Ο Michael Thamm, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Costa Group and Carnival Asia, συμφωνεί: «Η Ελλάδα είναι σταθερός πυλώνας για τους Γερμανούς, τους Ιταλούς και τους Γάλλους. Θέλουμε να επεκτείνουμε την παρουσία μας στην Ελλάδα πέρα από τη σεζόν, ίσως ακόμη και τον Δεκέμβριο. Και οι δύο εταιρείες μας έχουν επανεκκινήσει τα δρομολόγιά τους στην Ελλάδα, ενώ θα υπάρξουν περισσότερα πλοία που θα έρθουν στη χώρα».
Τέλος να σημειωθεί ότι ο κ. Μανώλης Αλευρόπουλος, Vice President της Marine Operations Celebrity Cruises Inc., αναφερόμενος στα οφέλη του home porting τόνισε ότι τα πλοία της Celebrity και της Royal Caribbean που θα ξεκινούν από ελληνικά λιμάνια μεταξύ των οποίων και το νεότευκτο Celebrity Apex που θα κάνει homeporting στον Πειραιά, αναμένεται να ξοδέψουν σε Έλληνες προμηθευτές πάνω από 8,4 εκατ. δολ. μη συμπεριλαμβανομένων των δαπανών για καύσιμα και οι άλλες λιμενικές υπηρεσίες.
Ο Δήμος Πειραιά με περίπτερο στην έκθεση
«O Πειραιάς, ως η πόλη με το μεγάλο λιμάνι της χώρας, η φυσική έδρα των Ελλήνων εφοπλιστών με τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως, αλλά και η βασική πύλη εισόδου και εξόδου για εκατομμύρια τουρίστες, δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από το διεθνές συνέδριο και την έκθεση Posidonia Sea Tourism Forum, σε μια ιδιαιτέρως κρίσιμη περίοδο, η οποία συμπίπτει με το άνοιγμα του τουρισμού και την επανεκκίνηση της κρουαζιέρας», δήλωσε ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης και συμπλήρωσε: «Μέσω του Destination Piraeus, του Οργανισμού που έχουμε συστήσει για την τουριστική προβολή του Πειραιά, η πόλη μας θα είναι παρούσα με στόχο τη δικτύωση και την ενημέρωση των εκπροσώπων της κρουαζιέρας για το τουριστικό προϊόν του Πειραιά και τις προοπτικές ανάπτυξής του, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί, με βάση και τα νέα δεδομένα που έχει επιφέρει η υγειονομική κρίση».
Latest News
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA
Σε εξαγορά εταιρείας που ελέγχει 18 τάνκερ προχώρησε ο Όμιλος Αγγελικούση
Πώς ο όμιλος Αγγελικούση θα αξιοποιήσει τη νέα επενδυτική κίνηση - Πότε θα ολοκληρωθεί το deal
Νέοι παίκτες εισέρχονται στη ναυτιλία - Πολύ λίγοι οι «μεγάλοι»
Τι είδε ο οίκος Xclusiv για την πορεία στη ναυτιλία του κλάδου δεξαμενοπλοίων και πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής