Ο νόμος περί κινητών αξιών του 1933 θεσπίστηκε από το Κογκρέσο των Ηνωμένων Πολιτειών στις 27 Μαΐου 1933, κατά τη διάρκεια του Μεγάλου Κραχ και μετά τη συντριβή του χρηματιστηρίου του 1929. Είναι αναπόσπαστο μέρος του κανονισμού για τις κινητές αξίες των ΗΠΑ. Νομοθετείται σύμφωνα με τη Διαπολιτειακή Ρήτρα Εμπορίου του Αμερικανικού Συντάγματος.
Ο νόμος απαιτεί κάθε προσφορά ή πώληση κινητών αξιών που χρησιμοποιεί τα μέσα και όργανα του διαπολιτειακού εμπορίου να εγγραφεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC), εκτός εάν υπάρχει απαλλαγή από την εγγραφή σύμφωνα με το νόμο. Ο όρος “μέσα και όργανα του διακρατικού εμπορίου” είναι εξαιρετικά ευρύς και είναι σχεδόν αδύνατο να αποφευχθεί η λειτουργία του καταστατικού προσπαθώντας να προσφέρει ή να πουλήσει μια μετοχή χωρίς τη χρήση ενός “οργάνου” του διακρατικού εμπορίου. Οποιαδήποτε χρήση ενός τηλεφώνου, για παράδειγμα, ή ταχυδρομείου θα ήταν πιθανώς αρκετή για την υπαγωγή της συναλλαγής στο καταστατικό.
Ο νόμος του 1933 ήταν η πρώτη μεγάλη ομοσπονδιακή νομοθεσία που διέπει την προσφορά και την πώληση κινητών αξιών. Πριν από τον νόμο, η ρύθμιση των κινητών αξιών διέπεται κυρίως από πολιτειακούς νόμους, που συνήθως αναφέρονται ως νόμοι του γαλάζιου ουρανού (blue sky laws). Όταν το Κογκρέσο θέσπισε τον νόμο του 1933, δεν ανέτρεψε τους ισχύοντες πολιτειακούς νόμους περί τίτλων. Αρχικά επιβλήθηκε από το Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου FTC, έως ότου δημιουργήθηκε η SEC από τον νόμο περί ανταλλαγής κινητών αξιών του 1934.
Ο νόμος του ’33 βασίζεται σε μια φιλοσοφία αποκάλυψης, που σημαίνει ότι ο στόχος του νόμου είναι να απαιτήσει από τους εκδότες να αποκαλύψουν πλήρως όλες τις σημαντικές πληροφορίες που ένας λογικός μέτοχος θα χρειαζόταν για να αποφασίσει σχετικά με την πιθανή επένδυση. Αυτό σημαίνει ότι θεωρητικά, δεν είναι παράνομο να πωλείται μια κακή επένδυση, αρκεί να αποκαλύπτονται με ακρίβεια όλα τα γεγονότα. Αυτό είναι πολύ διαφορετικό από τη φιλοσοφία των νόμων «γαλάζιου ουρανού», οι οποίοι γενικά επιβάλλουν τους λεγόμενους «ελέγχους αξίας». Οι νόμοι «γαλάζιου ουρανού» συχνά επιβάλλουν πολύ συγκεκριμένες, ποιοτικές απαιτήσεις στις προσφορές, και εάν μια εταιρεία δεν πληροί τις απαιτήσεις, τότε απλά δεν θα της επιτρέπεται να κάνει μια καταχωρισμένη προσφορά, ανεξάρτητα από το πόσο πλήρως τα σφάλματα της αποκαλύπτονται στο ενημερωτικό δελτίο.
Μέρος της νέας συμφωνίας, ο νόμος εκπονήθηκε από τους Benjamin V. Cohen, Thomas Corcoran και James M. Landis, και υπογράφηκε σε νόμο από τον Πρόεδρο Franklin D. Roosevelt.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους