
Τη δημοπράτηση της Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων (ΜΕΑ) Δυτικού Τομέα Θεσσαλονίκης, η οποία θα είναι η μεγαλύτερη στη χώρα, αποφάσισε η εκτελεστική επιτροπή του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 21 Μαΐου 2021.
Η εγκατάσταση θα εξυπηρετεί περισσότερους από 1.000.000 πολίτες, και συγκεκριμένα τις Περιφερειακές Ενότητες Ημαθίας, Πιερίας, Πέλλας αλλά και τον Δήμο Παιονίας, και θα γίνει σε περιοχή πλησίον του ΧΥΤΑ Μαυροράχης.
Η ονομαστική (μέγιστη) δυναμικότητα της ΜΕΑ θα ανέρχεται σε 300.000 τόνους απορριμμάτων ανά έτος και θα δέχεται το 65% των αποβλήτων της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης.
Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 100 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα συμβάλλει καθοριστικά στον στόχο μείωσης του ποσοστού ταφής αποβλήτων από το 80% που βρίσκεται σήμερα στο 10% ή και χαμηλότερα. Η Μονάδα θα περιλαμβάνει εγκαταστάσεις υποδοχής και διαχωρισμού των αποβλήτων, ανάκτησης ανακυκλώσιμων υλικών, ξεχωριστής επεξεργασίας βιοαποβλήτων για τη μετατροπή τους σε κομπόστ υψηλής ποιότητας και παραγωγής δευτερογενούς καυσίμου.
Η Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων θα δημιουργήσει περισσότερες από 200 νέες, μόνιμες θέσεις εργασίας, ενώ η κατασκευή της αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025 και ταυτόχρονα να ξεκινήσει η λειτουργία της.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας, δήλωσε: «Η μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων στη Δυτική Θεσσαλονίκη, η οποία θα είναι η μεγαλύτερη που θα κατασκευαστεί στη χώρα και θα εξυπηρετήσει πολλές περιοχές στη Βόρεια Ελλάδα, μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης. Πρόκειται για επένδυση που θα υπερβεί τα 100 εκατ. ευρώ, θα αποτελέσει πυλώνα περιφερειακής ανάπτυξης με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας και θα συμβάλλει αποφασιστικά στην επίτευξη του στόχου μας για μείωση του όγκου των απορριμμάτων που καταλήγει σε ταφή».
Ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, δήλωσε: «Τα έργα που κατασκευάζονται μέσω ΣΔΙΤ δημιουργούν άρτιες και καινοτόμες υποδομές με σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Το έργο της Διαχείρισης των Απορριμμάτων Κεντρικής Μακεδονίας θα συμβάλλει στον κεντρικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης που περιλαμβάνει την προώθηση της πράσινης ανάπτυξης και της κυκλικής οικονομίας. Μέλημά μας είναι η αναβάθμιση τόσο της Περιφέρειας όσο και της ποιότητας ζωής των πολιτών, πάντα με σεβασμό προς το περιβάλλον».
Ο Γενικός Γραμματέας Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων, Μανώλης Γραφάκος, δήλωσε: «Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και η Γενική Γραμματεία Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων έχουν συμβάλει καταλυτικά για να φτάσουμε στη σημερινή μέρα. Το έργο είναι ώριμο, έχει περιβαλλοντική αδειοδότηση και αυτό διασφαλίζει την ομαλή πορεία μέχρι την κατασκευή του. Στους 21 μήνες θητείας της Κυβέρνησης έχουμε καταφέρει να δημοπρατήσουμε 17 Μονάδες Επεξεργασίας Αποβλήτων και συνεχίζουμε δυναμικά για τη δημοπράτηση όλων εντός του 2021».
Ο Γενικός Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ, Ορέστης Καβαλάκης, δήλωσε: «Το έργο της Γενικής Γραμματείας Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ ακολουθεί την κυβερνητική στρατηγική που έχει σαν στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας και τη δημιουργία ενός φιλοεπενδυτικού περιβάλλοντος. Σημαντικό σκέλος της Γραμματείας αποτελούν οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ένα αποδεδειγμένα αποτελεσματικό εργαλείο κατασκευής και διαχείρισης μεγάλων έργων υποδομής με αναπτυξιακό, περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόσημο. Η υλοποίηση έργων ολοκληρωμένης διαχείρισης απορριμμάτων με τη διαδικασία των ΣΔΙΤ παρουσιάζει ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα, καθώς εξασφαλίζει την υψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών διαχείρισης απορριμμάτων προς όφελος των πολιτών. Με την έναρξη της διαδικασίας δημοπράτησης του έργου του Φορέα Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟΔΣΑ) Κεντρικής Μακεδονίας, επεκτείνεται η εφαρμογή των έργων ΣΔΙΤ στον τομέα του περιβάλλοντος».


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA