Στα τελευταία μέτρα ενός μαραθώνιου διαγωνισμού βρίσκεται το ΤΑΙΠΕΔ για την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Ένα έργο που η αξία του εκτιμάται ότι θα φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ. Ο διαγωνισμός, που έχει καταλήξει σήριαλ διαρκείας 4 ετών, έχει βάλει πλώρη για την ανάδειξη αναδόχου. Μένουν όμως καθοριστικά βήματα, που θα χρειαστούν ίσως κάποιες εβδομάδες για να ολοκληρωθούν.

Αρχικά, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να συνεδριάσει, ακόμα και στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, εφόσον βέβαια δεν προκύψουν εντωμεταξύ οι αναμενόμενες διοικητικές ανατροπές, που μπορούν να αλλάξουν τον σχεδιασμό.

Αρχικά, λοιπόν, αφού εξεταστούν τα νομιμοποιητικά έγγραφα των δύο συμμετεχόντων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS και VINCI HIGHWAYS – VINCI CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – ΑΒΑΞ, και εφόσον είναι πλήρη, αναμένεται να εγκριθεί η συμμετοχή των δύο διεκδικητών στην επόμενη φάση. Εν συνεχεία, θα δοθεί και το πράσινο φως για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, όπου και θα κριθεί φυσικά το ποια από τις δύο κοινοπραξίες θα κόψει το νήμα.

Ώσπου να φτάσουμε όμως εκεί, αρχικά θα πρέπει οι φάκελοι να ανοιχθούν παρουσία των ενδιαφερομένων και να εξεταστεί η πληρότητα του φακέλου που έχουν αυτοί καταθέσει. Αυτός περιλαμβάνει επιστολή χρηματοδοτικής υποστήριξης, businessplan, εγγυητικές επιστολές κ.ά. Εφόσον αυτά είναι τα απαιτούμενα από τη διαδικασία του διαγωνισμού, τότε θα γίνει νέο Διοικητικό Συμβούλιο στο οποίο θα ανοιχτούν οι αποτιμήσεις, το fairness opinion και οι οικονομικές προσφορές.

Το πιθανότερο είναι το Ταμείο, όπως εξάλλου κάνει κατά πάγια τακτική σε τέτοιου μεγέθους διαγωνισμούς, να ζητήσει και βελτιωμένες προσφορές από τους συμμετέχοντες. Ο ακριβής χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση αυτών των τελευταίων κρίσιμων μέτρων ως την ολοκλήρωση του διαγωνισμού είναι πάντως δύσκολο να προβλεφθεί αυτή τη στιγμή.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Κατασκευές
ΓΑΙΟΣΕ: Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Επιχειρήσεις |

Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη

Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση