Στα τελευταία μέτρα ενός μαραθώνιου διαγωνισμού βρίσκεται το ΤΑΙΠΕΔ για την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Ένα έργο που η αξία του εκτιμάται ότι θα φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ. Ο διαγωνισμός, που έχει καταλήξει σήριαλ διαρκείας 4 ετών, έχει βάλει πλώρη για την ανάδειξη αναδόχου. Μένουν όμως καθοριστικά βήματα, που θα χρειαστούν ίσως κάποιες εβδομάδες για να ολοκληρωθούν.
Αρχικά, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να συνεδριάσει, ακόμα και στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, εφόσον βέβαια δεν προκύψουν εντωμεταξύ οι αναμενόμενες διοικητικές ανατροπές, που μπορούν να αλλάξουν τον σχεδιασμό.
Αρχικά, λοιπόν, αφού εξεταστούν τα νομιμοποιητικά έγγραφα των δύο συμμετεχόντων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS και VINCI HIGHWAYS – VINCI CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – ΑΒΑΞ, και εφόσον είναι πλήρη, αναμένεται να εγκριθεί η συμμετοχή των δύο διεκδικητών στην επόμενη φάση. Εν συνεχεία, θα δοθεί και το πράσινο φως για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, όπου και θα κριθεί φυσικά το ποια από τις δύο κοινοπραξίες θα κόψει το νήμα.
Ώσπου να φτάσουμε όμως εκεί, αρχικά θα πρέπει οι φάκελοι να ανοιχθούν παρουσία των ενδιαφερομένων και να εξεταστεί η πληρότητα του φακέλου που έχουν αυτοί καταθέσει. Αυτός περιλαμβάνει επιστολή χρηματοδοτικής υποστήριξης, businessplan, εγγυητικές επιστολές κ.ά. Εφόσον αυτά είναι τα απαιτούμενα από τη διαδικασία του διαγωνισμού, τότε θα γίνει νέο Διοικητικό Συμβούλιο στο οποίο θα ανοιχτούν οι αποτιμήσεις, το fairness opinion και οι οικονομικές προσφορές.
Το πιθανότερο είναι το Ταμείο, όπως εξάλλου κάνει κατά πάγια τακτική σε τέτοιου μεγέθους διαγωνισμούς, να ζητήσει και βελτιωμένες προσφορές από τους συμμετέχοντες. Ο ακριβής χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση αυτών των τελευταίων κρίσιμων μέτρων ως την ολοκλήρωση του διαγωνισμού είναι πάντως δύσκολο να προβλεφθεί αυτή τη στιγμή.
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ