Στα τελευταία μέτρα ενός μαραθώνιου διαγωνισμού βρίσκεται το ΤΑΙΠΕΔ για την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Ένα έργο που η αξία του εκτιμάται ότι θα φτάσει το 1,5 δισ. ευρώ. Ο διαγωνισμός, που έχει καταλήξει σήριαλ διαρκείας 4 ετών, έχει βάλει πλώρη για την ανάδειξη αναδόχου. Μένουν όμως καθοριστικά βήματα, που θα χρειαστούν ίσως κάποιες εβδομάδες για να ολοκληρωθούν.
Αρχικά, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να συνεδριάσει, ακόμα και στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, εφόσον βέβαια δεν προκύψουν εντωμεταξύ οι αναμενόμενες διοικητικές ανατροπές, που μπορούν να αλλάξουν τον σχεδιασμό.
Αρχικά, λοιπόν, αφού εξεταστούν τα νομιμοποιητικά έγγραφα των δύο συμμετεχόντων, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EGIS PROJECTS και VINCI HIGHWAYS – VINCI CONCESIONES – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – ΑΒΑΞ, και εφόσον είναι πλήρη, αναμένεται να εγκριθεί η συμμετοχή των δύο διεκδικητών στην επόμενη φάση. Εν συνεχεία, θα δοθεί και το πράσινο φως για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, όπου και θα κριθεί φυσικά το ποια από τις δύο κοινοπραξίες θα κόψει το νήμα.
Ώσπου να φτάσουμε όμως εκεί, αρχικά θα πρέπει οι φάκελοι να ανοιχθούν παρουσία των ενδιαφερομένων και να εξεταστεί η πληρότητα του φακέλου που έχουν αυτοί καταθέσει. Αυτός περιλαμβάνει επιστολή χρηματοδοτικής υποστήριξης, businessplan, εγγυητικές επιστολές κ.ά. Εφόσον αυτά είναι τα απαιτούμενα από τη διαδικασία του διαγωνισμού, τότε θα γίνει νέο Διοικητικό Συμβούλιο στο οποίο θα ανοιχτούν οι αποτιμήσεις, το fairness opinion και οι οικονομικές προσφορές.
Το πιθανότερο είναι το Ταμείο, όπως εξάλλου κάνει κατά πάγια τακτική σε τέτοιου μεγέθους διαγωνισμούς, να ζητήσει και βελτιωμένες προσφορές από τους συμμετέχοντες. Ο ακριβής χρονικός ορίζοντας για την ολοκλήρωση αυτών των τελευταίων κρίσιμων μέτρων ως την ολοκλήρωση του διαγωνισμού είναι πάντως δύσκολο να προβλεφθεί αυτή τη στιγμή.
Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα, που έχει ήδη κατασκευαστεί και βρίσκεται σε λειτουργία. Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Ηπείρου (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία). Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία). Η σύμβαση παραχώρησης αφορά στην χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Εγνατίας Οδού και των τριών καθέτων οδικών αξόνων για χρονική περίοδο 35 ετών.
Latest News
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο