![Σε θέσεις μάχης για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/03/ΕΛΛΗΝΙΚΟ2.jpg)
Θέσεις μάχης για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης λαμβάνουν οι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας. Εχοντας περάσει περισσότερο από μία δεκαετία χαμηλών προσδοκιών και ένδειας νέων έργων, λόγω της οικονομικής κρίσης, ο κλάδος των κατασκευών βρίσκεται σε αναμονή για τη νέα γενιά έργων υποδομών, ενέργειας και βιώσιμης ανάπτυξης. Οι πόροι που αναμένεται να εισρεύσουν στη χώρα, από το RRF, το νέο ΕΣΠΑ και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, συνθέτουν ένα συνολικό πακέτο που προσεγγίζει τα 72 δισ. ευρώ.
Μπροστά σε αυτή την επενδυτική καταιγίδα, όλοι οι μεγάλοι παίκτες των κατασκευών προσπαθούν να αναδιατάξουν τις δυνάμεις τους για να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερες απαιτήσεις για πιο σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους υλοποίησης και παραγωγής έργων. Σε συνδυασμό με την ανάγκη να ανταποκριθούν σε στενά χρονοδιαγράμματα, θα απαιτηθεί να έχουν δύναμη πυρός σε όρους οικονομικούς, αλλά και σε όρους ανθρώπινου δυναμικού για να ανταποκριθούν.
Στο ίδιο πλαίσιο, εντάσσονται και οι κινήσεις θεσμικής θωράκισης που έχουν γίνει από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να πατήσουν γκάζι τα έργα νέας γενιάς. Οι πρόσφατες αλλαγές στον Ν. 4412 στόχευσαν στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διαδικασιών προετοιμασίας, ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων, καθώς και στην αποφυγή διαχρονικών στρεβλώσεων, όπως μεγάλες καθυστερήσεις, δικαστικές εμπλοκές, υπερβάσεις προϋπολογισμών.
Μεγάλα έργα, όπως το Ελληνικό, η Γραμμή 4 του μετρό, ο αυτοκινητόδρομος Ε65 και ο ΒΟΑΚ, που έμεναν κολλημένα για χρόνια, βρίσκονται στη γραμμή της εκκίνησης.
Ενα μεγάλο πλάνο, ύψους 13 δισ. ευρώ, έχει ήδη αρχίσει να ξεδιπλώνεται από το υπουργείο Υποδομών, με την αξιοποίηση και νέων εργαλείων που επιταχύνουν τις επενδύσεις. Ηδη, τρέχει για παράδειγμα ένα πακέτο έργων ΣΔΙΤ (έργα οδικά, κτιριακά, ύδρευσης κ.ά.), συνολικού προϋπολογισμού 3,5 δισ. ευρώ, που προχωρά με ταχείς ρυθμούς. Ενώ, τεράστια δεξαμενή αποτελούν και τα έργα «πράσινης» ενέργειας.
Αναθέρμανση του κλάδου & της οικονομίας
Η αναθέρμανση του κατασκευαστικού κλάδου και συνακόλουθα της ελληνικής οικονομίας είναι το μεγάλο στοίχημα. Σε άλλη περίπτωση, η χώρα θα χάσει μια ακόμα τεράστια ευκαιρία να καλύψει το έλλειμμα επενδύσεων που δημιουργήθηκε μέσα στην κρίση. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έρευνα της PwC για τις υποδομές στην Ελλάδα, το επενδυτικό κενό σε έργα υποδομών ανέρχεται σε 0,8% του ΑΕΠ και αντιστοιχεί σε σχεδόν 1,5 δισ. ευρώ ετησίως τα τελευταία 10 χρόνια. Κατά τη δεκαετία 2009-2019, η μείωση των επενδύσεων για υποδομές στη χώρα μας οδήγησε σε μόνιμο έλλειμμα, ύψους 13 δισ. ευρώ έναντι του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Και όλα αυτά, όταν ο οικονομικός πολλαπλασιαστής τέτοιων έργων στην Ελλάδα είναι της τάξεως του 1,8. Σήμερα, όμως, ο κλάδος μπορεί να γυρίσει σελίδα. Οι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας στοιχηματίζουν πολλά στην επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας μετά την πανδημία και ο ανταγωνισμός αναμένεται σκληρός.
MYTILINEOS: Επιδεικνύοντας ανθεκτικότητα και ευελιξία, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η MYTILINEOS Α.Ε. κατέγραψε το 2020 κύκλο εργασιών 1,89 δισ. ευρώ, ενώ η λειτουργική της κερδοφορία (ΕΒΙΤDA) ανήλθε σε 315 εκατ. ευρώ, παραμένοντας αμετάβλητη σε σχέση με το 2019. Παράλληλα, η εταιρεία επιτάχυνε τη διαδικασία μετασχηματισμού της, προκειμένου να δημιουργήσει ένα ευέλικτο σχήμα το οποίο ευνοεί τις συνέργειες μεταξύ των διαφορετικών τομέων και την προσαρμοστικότητα στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, ο τομέας έργων EPC – METKA μετασχηματίστηκε σε μια σύγχρονη επιχειρηματική μονάδα Εργων Βιώσιμης Ανάπτυξης, η οποία από το τέταρτο τρίμηνο του 2020 άρχισε να αποδίδει θετικά αποτελέσματα. Κλείνοντας το πρώτο τρίμηνο του 2021, το ανεκτέλεστο του τομέα ανήλθε σε 923 εκατ. ευρώ, με τη συνολική δεξαμενή έργων να προσεγγίζει πλέον το 1,5 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 80% κατά το τελευταίο δωδεκάμηνο.
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας στα 306,3 εκατ. ευρώ κατέγραψε, παρά την επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών λόγω Covid-19, o Ομιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το 2020, με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται σε 971 εκατ. ευρώ. Το υπογεγραμμένο κατασκευαστικό ανεκτέλεστο στις 31.12.2020 ανήλθε σε 1,6 δισ. ευρώ, διατηρώντας τις προοπτικές μιας υγιούς κατασκευαστικής δραστηριότητας την επόμενη περίοδο. Συνυπολογίζοντας τις υπογεγραμμένες και προς υπογραφή νέες συμβάσεις, αυτό ανεβαίνει στα 2,2 δισ. ευρώ, ενώ αναμένεται να προσεγγίσει το επίπεδο των 3 δισ. ευρώ μόλις ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ανάθεσης σημαντικών έργων, όπως το Integrated Casino Resort στο Ελληνικό.
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Οι αρνητικές επιδόσεις του κλάδου της κατασκευής και η κάμψη των εσόδων των παραχωρήσεων λόγω πανδημίας «στοίχισαν» στον Ομιλο ΕΛΛΑΚΤΩΡ, του οποίου το EBITDA περιορίστηκε στα 30 εκατ. ευρώ το 2020. Τα έσοδα του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε 892 εκατ. ευρώ. Σε μια χρονιά κατά την οποία ο Ομιλος βρισκόταν σε εσωτερικό αναβρασμό, με μια σειρά μετοχικών ανακατατάξεων σε εξέλιξη, που διαμόρφωσαν και το περιβάλλον για τη διοικητική αλλαγή που ήρθε το 2021, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο διαμορφώθηκε σε 1,6 δισ. ευρώ. Για την άμεση κάλυψη των χρηματοδοτικών αναγκών της θυγατρικής Ακτωρ, που εμφανίζει μηνιαίο έλλειμμα 4 εκατ. ευρώ, ο Ομιλος προχώρησε στην έκδοση ομολογιακού δανείου 50 εκατ. ευρώ ως ενδιάμεση χρηματοδότηση, εν όψει και της αύξησης μετοχικού κεφαλαίου 120,5 εκατ. ευρώ.
ΑΒΑΞ: Ο Ομιλος ΑΒΑΞ μέσα στο 2020 επέστρεψε σε κερδοφορία, διατηρώντας σταθερό κύκλο εργασιών στα 576,6 εκατ. ευρώ. Το EBITDA βελτιώθηκε ελαφρώς φτάνοντας στα 61 εκατ. ευρώ. Αυτό που χαρακτήρισε όμως την περασμένη χρονιά ήταν ο οργανωτικός μετασχηματισμός σε διοικητικό επίπεδο με στόχο να αντιμετωπιστούν οι νέες προκλήσεις. Το ανεκτέλεστο του Ομίλου με τις εξασφαλισμένες προς υπογραφή συμβάσεις, κυρίως για το έργο της Γραμμής 4 του μετρό, αγγίζει τα 2 δισ. ευρώ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέα Οδός: 45 ασφαλείς και προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/nea-odos1-1-600x399.jpg)
Στις 45 οι προστατευόμενες θέσεις στάθμευσης βαρέων οχημάτων στη Νέα Οδό
Τι είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας
![ΤΑΙΠΕΔ: Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/volos-port-yachts-rentals-600x302.jpg)
Διαγωνισμός για τα έργα αποκατάστασης στο λιμάνι του Βόλου - Τι αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστος Στυλιανίδης
![Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat): Στόχος για το 2026 τα 2,5 δισ. σε κύκλο εργασιών και 5 με 7 δις ανεκτέλεστο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_exarchou-600x422.png)
Εξάρχου (Intrakat): «Χτίζουμε ισχυρό όμιλο με 2,5 δισ. τζίρο το 2026 και 5 έως 7 δισ. ανεκτέλεστο στην 5ετία»
Ο αντιπρόεδρος και CEO της Intrakat Αλέξανδρος Εξάρχου τόνισε στη ΓΣ των μετόχων τη σημασία της ανάπτυξης του ομίλου στις ΑΠΕ και τα έργα ΣΔΙΤ
![Υπουργείο Υποδομών: Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/201306110829409060.jpg)
Νέα έργα αναβάθμισης κτιριακών υποδομών Παιδείας, Υγείας και Δικαιοσύνης
Ποιους διαγωνισμούς και ώριμα έργα σε κτιριακές υποδομές συνολικής αξίας άνω των 68 εκατ. ευρώ, δρομολογεί το Υπουργείο Υποδομών
![Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/asfaltos-600x401.jpg)
Αθηνών – Θεσσαλονίκης: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω ασφαλτόστρωσης στον Α/Κ Οινοφύτων
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον αυτοκινητόδρομο Αθηνών - Θεσσαλονίκης λόγω εκτέλεσης ασφαλτικών εργασιών στο ύψος των Οινοφύτων
![Thess INTEC: Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thessintec-the-vision-image-mapping-600x290.jpg)
Πέφτει η σπορά για το πάρκο καινοτομίας Thess INTEC με επενδύσεις 100 εκατ. ευρώ
Τα επενδυτικά κεφάλαια από το Ισραήλ και η «επανάσταση» καινοτομίας στην οποία στοχεύει το Thess INTEC
![Αττική Οδός: Στο Ελεγκτικό Συνέδριο εστάλη από το ΤΑΙΠΕΔ ο φάκελος του διαγωνισμού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/attiki-odos-600x375.png)
Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η «Αττική Οδός» - Η πρώτη «στάση» στο ταξίδι… για τον νέο παραχωρησιούχο
Η «Αττική Οδός», έχει πολύ δρόμο για να αλλάξει χέρια με πρώτη στάση το Ελεγκτικό Συνέδριο όπου θα διενεργήσει τον προσυμβατικό έλεγχο
![Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/1-600x400.jpg)
Σταϊκούρας: Το νέο δίκτυο ύδρευσης σε Άρτα, Πρέβεζα, Λευκάδα και Αιτωλοακαρνανία θα εξυπηρετεί 150.000 κατοίκους
Ο Χρήστος Σταϊκούρας σημείωσε πως αποτελεί μια από τις καίριες παρεμβάσεις της κυβέρνησης για την κάλυψη αναγκών ύδρευσης
![Μετρό Θεσσαλονίκης: Το σχέδιο λειτουργίας – Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/thess-metro-600x400-1.jpg)
«Μαρσάρει» το μετρό Θεσσαλονίκης - Το κόστος του εισιτηρίου, οι διαδρομές και οι επεκτάσεις
Αγώνας δρόμου για να λειτουργήσει η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, τον Νοέμβριο
![ΑΒΑΞ: Αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ – Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Bismayah-600x338.jpg)
Η ΑΒΑΞ αναλαμβάνει έργο 82 εκατ. δολαρίων στο Ιράκ - Θα κατασκευάσει μονάδα ηλεκτροπαραγωγής
Eπεκτείνεται ο όμιλος ΑΒΑΞ - H κατασκευή θα διαρκέσει 12 μήνες και αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα