Δύο αμερικανικοί επιχειρηματικοί κολοσσοί, η αμυντική-αεροδιαστημική εταιρεία Lockheed και η αυτοκινητοβιομηχανία General Motors, ανακοίνωσαν ότι θα συνεργαστούν για να αναπτύξουν νέα -τελευταίας τεχνολογίας- ηλεκτροκίνητα σεληνιακά ρόβερ (Lunar Terrain Vehicle-LTV) -τόσο ρομποτικά όσο και επανδρωμένα με οδηγό- για τις μελλοντικές διαστημικές αποστολές των ΗΠΑ στο φεγγάρι.
Τα νέα ρόβερ του νέου προγράμματος «Άρτεμις» της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) θα έχουν σημαντική ενεργειακή αυτονομία και δυνατότητα να κινηθούν σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις από ό,τι εκείνα του ιστορικού προγράμματος «Απόλλων» της δεκαετίας του 1970, τα οποία δεν είχαν ξεπεράσει τα 7,6 χιλιόμετρα από το σημείο προσελήνωσης.
Η General Motors είχε βοηθήσει στον σχεδιασμό και εκείνων των παλαιότερων σεληνιακών οχημάτων (Lunar Roving Vehicles), ενώ η Lockheed Martin έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα πολλά αμερικανικά διαστημικά σκάφη. Προς το παρόν, πάντως, οι δύο εταιρείες δεν έχουν υπογράψει επίσημη συμφωνία με τη NASA, ενώ θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν με ρόβερ και άλλους πιθανούς πελάτες που θέλουν να πάνε στο φεγγάρι.
Οι εταιρείες δεν ανακοίνωσαν λεπτομέρειες για τον σχεδιασμό των ρόβερ τους και περιμένουν πρώτα τη NASA να δώσει, αργότερα εντός του έτους, περισσότερα στοιχεία για το τι περιμένει από τα ρόβερ. Σίγουρα τα ανοικτά οχήματα θα μεταφέρουν δύο αστροναύτες και θα πρέπει να σκαρφαλώνουν και να τα βγάζουν πέρα με ανώμαλο έδαφος.
Η NASA σκοπεύει -αυτήν τη φορά- να στείλει μέσα στο 2024 (εάν όντως προλάβει αυτήν την ημερομηνία) αποστολές κοντά στον Νότιο Πόλο της Σελήνης, όπου ελπίζει να βρει μέσα σε κρατήρες νερό σε μορφή πάγου. Εκτός από ανοικτά οχήματα, στα οποία οι αστροναύτες θα πρέπει να φορούν συνεχώς τις στολές τους, η NASA σχεδιάζει να παραγγείλει και ένα μεγαλύτερο κλειστό ρόβερ, στο οποίο οι αστροναύτες δεν θα χρειάζεται να φορούν στολή. Αυτό, πιθανώς, θα αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Ιαπωνική Διαστημική Υπηρεσία (JAXA), η οποία, επίσης, ήδη κατασκευάζει ένα άλλο σεληνιακό όχημα σε συνεργασία με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Ο Μασκ κόβει και... ξαναράβει σχεδιαστικά το νέο ρομποταξί
Ο Μασκ δεν αποκάλυψε πότε η αυτοκινητοβιομηχανία θα πραγματοποιούσε εκδήλωση για την κυκλοφορία του ρομποταξί
Σε κυκλοφορία η beta έκδοση του νέου λειτουργικού συστήματος της Apple
To Apple iOS 18 ενσωματώνει πολλές αλλαγές, ακόμη και χωρίς την παρουσία του Apple Intelligence, που θα αλλάξουν τον τρόπο εμφάνισης και λειτουργίας των iPhone
«Λουκέτο» στο γραφείο της Kaspersky στις ΗΠΑ - Απολύσεις εργαζομένων
Η εξέλιξη έρχεται αφού το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την πώληση λογισμικού της Kaspersky στις ΗΠΑ από τις 20 Ιουλίου
Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML
Αναλυτές θεωρούν ότι η σύσταση για την εταιρεία θα αναβαθμιστεί καθώς κορυφαίοι κατασκευαστές ημιαγωγών ενδέχεται να αυξήσουν αλλά και να επιταχύνουν τις αγορές σχετικού εξοπλισμού
«Φράουλα»: Τι είναι το απόρρητο πρόγραμμα του ChatGPT
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια συνεχής φημολογία για απόρρητα πρότζεκτ που βρίσκονται υπό εξέλιξη στα εργαστήρια της OpenAI
Καθηλώνεται ο πύραυλος Falcon 9 της SpaceX – Παγώνουν οι αποστολές αστροναυτών
Η αποτυχία της περασμένης εβδομάδας διακόπτει ένα σερί 300 επιτυχημένων εκτοξεύσεων για τον Falcon 9 της SpaceX, έναν από τους πιο επιτυχημένους πυραύλους ολων των εποχών.
Η αγορά υπολογιστών συνεχίζει να ανακάμπτει - Αύξηση 3% το β' τρίμηνο
Σύμφωνα με την εκτίμηση της Canalys, το στάδιο είναι πλέον έτοιμο για μια επιταχυνόμενη ανάπτυξη
Γιατί τα smartphone είχαν την υψηλότερη ανάπτυξη την τελευταία τριετία;
Η παγκόσμια αγορά smartphone αυξήθηκε κατά 6% σε ετήσια βάση το β' τρίμηνο του 2024, σύμφωνα με την εταιρεία μετρήσεων της αγοράς Counterpoint
Πόσο είναι το πάρα πολύ σε ένα χαρτοφυλάκιο; Το δίλημμα των επενδυτών της Nvidia
Οι τοποθετήσεις στην Nvidia των funds αυξήθηκαν καθώς η μετοχή ανέβηκε στα ύψη, αυξάνοντας παράλληλα τον κίνδυνο
Γιατί η Κίνα αυξάνει την παραγωγή τσιπ παλαιού τύπου
Πως η παραγωγή παλαιάς κοπής τσιπ παίρνει γεωπολιτικές διαστάσεις