Δύο αμερικανικοί επιχειρηματικοί κολοσσοί, η αμυντική-αεροδιαστημική εταιρεία Lockheed και η αυτοκινητοβιομηχανία General Motors, ανακοίνωσαν ότι θα συνεργαστούν για να αναπτύξουν νέα -τελευταίας τεχνολογίας- ηλεκτροκίνητα σεληνιακά ρόβερ (Lunar Terrain Vehicle-LTV) -τόσο ρομποτικά όσο και επανδρωμένα με οδηγό- για τις μελλοντικές διαστημικές αποστολές των ΗΠΑ στο φεγγάρι.
Τα νέα ρόβερ του νέου προγράμματος «Άρτεμις» της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA) θα έχουν σημαντική ενεργειακή αυτονομία και δυνατότητα να κινηθούν σε πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις από ό,τι εκείνα του ιστορικού προγράμματος «Απόλλων» της δεκαετίας του 1970, τα οποία δεν είχαν ξεπεράσει τα 7,6 χιλιόμετρα από το σημείο προσελήνωσης.
Η General Motors είχε βοηθήσει στον σχεδιασμό και εκείνων των παλαιότερων σεληνιακών οχημάτων (Lunar Roving Vehicles), ενώ η Lockheed Martin έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα πολλά αμερικανικά διαστημικά σκάφη. Προς το παρόν, πάντως, οι δύο εταιρείες δεν έχουν υπογράψει επίσημη συμφωνία με τη NASA, ενώ θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν με ρόβερ και άλλους πιθανούς πελάτες που θέλουν να πάνε στο φεγγάρι.
Οι εταιρείες δεν ανακοίνωσαν λεπτομέρειες για τον σχεδιασμό των ρόβερ τους και περιμένουν πρώτα τη NASA να δώσει, αργότερα εντός του έτους, περισσότερα στοιχεία για το τι περιμένει από τα ρόβερ. Σίγουρα τα ανοικτά οχήματα θα μεταφέρουν δύο αστροναύτες και θα πρέπει να σκαρφαλώνουν και να τα βγάζουν πέρα με ανώμαλο έδαφος.
Η NASA σκοπεύει -αυτήν τη φορά- να στείλει μέσα στο 2024 (εάν όντως προλάβει αυτήν την ημερομηνία) αποστολές κοντά στον Νότιο Πόλο της Σελήνης, όπου ελπίζει να βρει μέσα σε κρατήρες νερό σε μορφή πάγου. Εκτός από ανοικτά οχήματα, στα οποία οι αστροναύτες θα πρέπει να φορούν συνεχώς τις στολές τους, η NASA σχεδιάζει να παραγγείλει και ένα μεγαλύτερο κλειστό ρόβερ, στο οποίο οι αστροναύτες δεν θα χρειάζεται να φορούν στολή. Αυτό, πιθανώς, θα αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Ιαπωνική Διαστημική Υπηρεσία (JAXA), η οποία, επίσης, ήδη κατασκευάζει ένα άλλο σεληνιακό όχημα σε συνεργασία με την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Γάλλος μεγιστάνας τεχνολογίας προειδοποιεί ότι η Ευρώπη κινδυνεύει να γίνει παγκόσμιος ουραγός
Ο Ξαβιέ Νιέλ θεωρεί ότι η Ευρώπη θα μείνει πίσω εάν χάσει αυτή την κρίσιμη ευκαιρία
Προειδοποίηση Google: Μαζί με τον χειμώνα, στην Ευρώπη έρχεται και η ελίτ των ρώσων χάκερ
Η διαβόητη ομάδα hacking «Sandworm» που στοχεύει τα ευρωπαϊκά ενεργειακά δίκτυα σύμφωνα με τη Google
Ο πρωτοπόρος της AI Γιόσουα Μπένγκιο προειδοποιεί: Μπορεί να στραφεί κατά των ανθρώπων
Υπάρχει κίνδυνος η τεχνητή νοημοσύνη να βρεθεί στα χέρια λίγων, λόγω τους κόστους της προειδοποιεί ο Γιόσουα Μπένγκιο
Διπλασιάστηκαν οι κυβερνοεπιθέσεις στον ενεργειακό τομέα - Οι συστάσεις της Eurelectric
Από όλους τους γεωγραφικούς στόχους, οι επιθέσεις σε χώρες της ΕΕ αυξήθηκαν από 9,8% σε 46,5% κατά τους πρώτους έξι μήνες το 2023
H Amazon ανεβάζει στα 8 δισ. δολάρια την επένδυσή της στην Anthropic
H Anthropic αποτελεί τον μεγαλύτερο αντίπαλο της OpenAI στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ συνολικά η Amazon έχει επενδύσει σε αυτή 8 δισ. δολάρια
Πώς να κρατήσετε τα προσωπικά σας δεδομένα μακριά από το dark web
Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, το dark web, δηλαδή το «σκοτεινό διαδίκτυο», δεν είναι παράνομο και δεν είναι γεμάτο μόνο από κυβερνοεγκληματίες
Προσοχή στις ψεύτικες προσφορές της Black Friday - Προστατέψτε το πορτοφόλι και τα δεδομένα σας
Οι χάκερ αντιγράφουν νόμιμους ιστότοπους και επαναχρησιμοποιούν πρότυπα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου phishing - υποσχόμενοι «είδη πολυτελείας» όπως ρολόγια Rolex και τσάντες Louis Vuitton σε απίστευτες εκπτώσεις
Η Microsoft αποκαλύπτει τις νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες της AI στο Ignite 2024
Έως και 10 φορές πιο αποδοτικές για τις σύγχρονες επιχειρήσεις οι επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη
Εκκληση Microsoft σε Τραμπ να «πιέσει πιο σκληρά» κατά των χάκερ από Ρωσία-Κίνα
Η Microsoft κάνει λόγο για κύμα «κρατικών κυβερνοεπιθέσεων» με στόχο αξιωματούχους της κυβέρνησης των ΗΠΑ και προεκλογικές καμπάνιες
Γιατί τα υποθαλάσσια καλώδια είναι «πειρασμός» για τους σαμποτέρ
Επιχειρήσεις και κυβερνήσεις βασίζονται στα υποθαλάσσια καλώδια για κρίσιμες δραστηριότητες - Πόσο ασφαλή είναι και πώς προκαλούνται φθορές