Περισσότερο ψύχραιμοι, αλλά και περισσότερο υγιεινιστές σε σχέση με πέρσι αποδείχθηκαν οι Έλληνες καταναλωτές στη δεύτερη καραντίνα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η περίοδος της Σαρακοστής, η οποία φέτος λόγω του παρατεταμένου lockdown ήταν κάπως… λειψή, αφού δεν επετράπη ο καθιερωμένος εορτασμός της Καθαράς Δευτέρας, αλλά και της 25ης Μαρτίου.
Συγκρίνοντας την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών μεταξύ των δύο lockdown, διαπιστώνεται ότι τη φετινή Σαρακοστή αρκετές κατηγορίες τροφίμων, όπως οι κονσέρβες ψαριών και θαλασσινών, τα όσπρια, το ταχίνι και οι ξηροί καρποί, που παραδοσιακά καταναλώνονται την περίοδο αυτή, παρουσιάζουν αρνητικό πρόσημο. Ο λόγος, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων NielsenIQ, ήταν πως εφέτος δεν πραγματοποιήθηκαν μαζικές αγορές, όπως πέρσι κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown υπό τον φόβο της πανδημίας και του κλεισίματος των σούπερ μάρκετ.
Βέβαια ανοδική πορεία στις αγορές παραδοσιακών σαρακοστιανών προϊόντων σε σχέση με τις προηγούμενες 8 εβδομάδες του ίδιου έτους υπήρξε. Και συγκεκριμένα ο μακεδονικός χαλβάς ήταν ο αδιαμφισβήτητος «νικητής» (+259%), ενώ τριψήφια αύξηση κατέγραψαν επίσης τα έτοιμα κονσερβοποιημένα γεύματα, όπως ντολμαδάκια γιαλαντζί, γίγαντες, ρεβύθια κ.α. (+222%), οι αλοιφές, όπως ταραμοσαλάτες, μελιτζανοσαλάτες κ.α. (+58%).
Επιπλέον αύξηση παρατηρήθηκε και στα κονσερβοποιημένα θαλασσινά, καλαμάρι, σουπιά κ.α. (+13%).
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ωστόσο ότι μια άλλη νηστίσιμη κατηγορία, τα όσπρια, κινήθηκε οριακά πτωτικά (-5%) εν συγκρίσει με την προ-σαρακοστιανή περίοδο.
Υγιεινές επιλογές
Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι θετικό πρόσημο σημείωσαν και οι υγιεινές επιλογές, όπως το ταχίνι (+23%), τα βούτυρα καρπών, όπως το βούτυρο από αμύγδαλα, κάσιους, φυστίκια, φουντούκια κ.λπ. (+3%), αλλά και οι ξηροί καρποί (+1%) ενισχύοντας περαιτέρω την ανοδική τάση που σημειώνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Στον αντίποδα, συναντά κανείς κατηγορίες προϊόντων ζωικής προέλευσης όπως το γάλα (-6%), το τυρί (-5%) και το γιαούρτι (-5%) που παρουσίασαν ελαφριά υποχώρηση ενώ έντονα ανοδικά συνέχισε να κινείται η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων (+51%).
Αναμενόμενη ήταν και η επιβράδυνση των πωλήσεων των χύμα, συσκευασμένων (-20%) αλλά και κονσερβοποιημένων αλλαντικών (-18%) κατά την περίοδο της Σαρακοστής.
Όσο για τα ποτά που συνόδευσαν το Σαρακοστιανό τραπέζι, αυξημένη παρουσιάστηκε η ζήτηση σε μπύρα (73%), ούζο και τσίπουρο (+36%) αλλά και κρασί (8%).
Για την αξιολόγηση της πορείας των κατηγοριών τη φετινή Σαρακοστή εξετάστηκαν οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν στα σούπερ μάρκετ από την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα έως και την Μεγάλη Εβδομάδα (8 εβδομάδες σύνολο). Ως περίοδο σύγκρισης, έχουν υπολογιστεί οι προηγούμενες 8 εβδομάδες του ίδιου έτους, αλλά και οι εβδομάδες που αποτέλεσαν την περσινή περίοδο της Σαρακοστής.
Latest News
Γιατί «φορτώνουν» με επιπλέον έξοδα τους ισολογισμούς οι τράπεζες - Ο πήχης για τα μερίσματα
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η δημοσιοποίηση των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων από τις τράπεζες - Η στρατηγική και ο στόχος για τα μερίσματα
Το «bonus» των Γερμανών στη Miele Hellas, το στοίχημα των 100 εκατ. και ο Κωτσόβολος
Τι ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Miele Hellas για την πορεία ανάπτυξης – Το μήνυμα των ιδιοκτητών για την ανάθεση του cluster – Πώς θα αναπτυχθεί
Διορθωτικές παρεμβάσεις στο νόμο 4982/22 για τις βιομηχανικές περιοχές ζητούν οι επιχειρήσεις των ΒΙΠΕ
Οι βουλευτές της ΝΔ μαζί με εκπροσώπους του ΠΑΣΕΒΙΠΕ, θα επιδιώξουν συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης «ώστε να διαμορφωθεί ενα βιώσιμο μέλλον» για τις βιομηχανικές περιοχές
Η Miele Hellas επεκτείνεται σε Σλοβενία, Κροατία και Βοσνία
Η επιτυχημένη πορεία της Miele Hellas οδηγεί σε ανάληψη της νέας αρμοδιότητας του νέου Miele Cluster Adria Aegean
Jumbo: Αύξηση 11% στις πωλήσεις τον Ιανουάριο
Αυξημένες 15% οι πωλήσεις στην Ελλάδα τον Ιανουάριο - Τι αναφέρει η διοίκηση της Jumbo
Υψηλό το ενεργειακό κόστος λένε οι κλωστοϋφαντουργοί - Υπόμνημα σε Σκυλακάκη
Υπεισέρχεται πλέον στο κόστος του προϊόντος περίπου κατά 50%, και είναι 40% υψηλότερο από Ισπανία και Πορτογαλία αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΚ
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Μια εύστοχη στρατηγική κίνηση εν μέσω πιέσεων των επιτοκιακών εσόδων
Το σενάριο της απόκτησης της Εθνικής Ασφαλιστικής το 2025 - Βραχυπρόθεσμες προκλήσεις
Δύο νέα “Public + home” καταστήματα σε Ίλιον και Ηράκλειο Κρήτης
Τα νέα μεγάλα “Public + home” αποτελούν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου των €10 εκατ. ευρώ που υλοποιεί η εταιρία
Νέο κέντρο R&D στην Πάτρα για την Profile Software
Το νέο κέντρο R&D της Profile Software θα εστιάζει στη δημιουργία Χρηματοοικονομικών και Επιχειρησιακών λύσεων με χρήση AI και LLM
«Άλμα» 9% στις πωλήσεις των online σούπερ μάρκετ - Η δημοφιλής ημέρας [γραφήματα]
Ποιες κατηγορίες προϊόντων πρωταγωνιστούν στα online σούπερ μάρετ