Περισσότερο ψύχραιμοι, αλλά και περισσότερο υγιεινιστές σε σχέση με πέρσι αποδείχθηκαν οι Έλληνες καταναλωτές στη δεύτερη καραντίνα.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η περίοδος της Σαρακοστής, η οποία φέτος λόγω του παρατεταμένου lockdown ήταν κάπως… λειψή, αφού δεν επετράπη ο καθιερωμένος εορτασμός της Καθαράς Δευτέρας, αλλά και της 25ης Μαρτίου.
Συγκρίνοντας την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών μεταξύ των δύο lockdown, διαπιστώνεται ότι τη φετινή Σαρακοστή αρκετές κατηγορίες τροφίμων, όπως οι κονσέρβες ψαριών και θαλασσινών, τα όσπρια, το ταχίνι και οι ξηροί καρποί, που παραδοσιακά καταναλώνονται την περίοδο αυτή, παρουσιάζουν αρνητικό πρόσημο. Ο λόγος, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων NielsenIQ, ήταν πως εφέτος δεν πραγματοποιήθηκαν μαζικές αγορές, όπως πέρσι κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown υπό τον φόβο της πανδημίας και του κλεισίματος των σούπερ μάρκετ.
Βέβαια ανοδική πορεία στις αγορές παραδοσιακών σαρακοστιανών προϊόντων σε σχέση με τις προηγούμενες 8 εβδομάδες του ίδιου έτους υπήρξε. Και συγκεκριμένα ο μακεδονικός χαλβάς ήταν ο αδιαμφισβήτητος «νικητής» (+259%), ενώ τριψήφια αύξηση κατέγραψαν επίσης τα έτοιμα κονσερβοποιημένα γεύματα, όπως ντολμαδάκια γιαλαντζί, γίγαντες, ρεβύθια κ.α. (+222%), οι αλοιφές, όπως ταραμοσαλάτες, μελιτζανοσαλάτες κ.α. (+58%).
Επιπλέον αύξηση παρατηρήθηκε και στα κονσερβοποιημένα θαλασσινά, καλαμάρι, σουπιά κ.α. (+13%).
Ενδιαφέρον παρουσιάζει ωστόσο ότι μια άλλη νηστίσιμη κατηγορία, τα όσπρια, κινήθηκε οριακά πτωτικά (-5%) εν συγκρίσει με την προ-σαρακοστιανή περίοδο.
Υγιεινές επιλογές
Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι θετικό πρόσημο σημείωσαν και οι υγιεινές επιλογές, όπως το ταχίνι (+23%), τα βούτυρα καρπών, όπως το βούτυρο από αμύγδαλα, κάσιους, φυστίκια, φουντούκια κ.λπ. (+3%), αλλά και οι ξηροί καρποί (+1%) ενισχύοντας περαιτέρω την ανοδική τάση που σημειώνουν το τελευταίο χρονικό διάστημα.
Στον αντίποδα, συναντά κανείς κατηγορίες προϊόντων ζωικής προέλευσης όπως το γάλα (-6%), το τυρί (-5%) και το γιαούρτι (-5%) που παρουσίασαν ελαφριά υποχώρηση ενώ έντονα ανοδικά συνέχισε να κινείται η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων (+51%).
Αναμενόμενη ήταν και η επιβράδυνση των πωλήσεων των χύμα, συσκευασμένων (-20%) αλλά και κονσερβοποιημένων αλλαντικών (-18%) κατά την περίοδο της Σαρακοστής.
Όσο για τα ποτά που συνόδευσαν το Σαρακοστιανό τραπέζι, αυξημένη παρουσιάστηκε η ζήτηση σε μπύρα (73%), ούζο και τσίπουρο (+36%) αλλά και κρασί (8%).
Για την αξιολόγηση της πορείας των κατηγοριών τη φετινή Σαρακοστή εξετάστηκαν οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν στα σούπερ μάρκετ από την εβδομάδα πριν την Καθαρά Δευτέρα έως και την Μεγάλη Εβδομάδα (8 εβδομάδες σύνολο). Ως περίοδο σύγκρισης, έχουν υπολογιστεί οι προηγούμενες 8 εβδομάδες του ίδιου έτους, αλλά και οι εβδομάδες που αποτέλεσαν την περσινή περίοδο της Σαρακοστής.
Latest News
Χρονιά ανάκαμψης το 2024 για τη Goldair
Μέσα στο 2024 η Goldair πρόσθεσε δυο ακόμα εμπορικές συμφωνίες με αεροπορικές εταιρείες για εξαγωγή εμπορευμάτων στις αγορές της Κίνας και του Ισραήλ
ΔΕΗ: Στις 13 Δεκεμβρίου η ακύρωση του προγράμματος buy back μετοχών
Με την απόφαση της ΓΣ της ΔΕΗ, μειώνεται ο συνολικός αριθμός των μετοχών από 382.000.000 σε 369.270.000 κοινές ονομαστικές μετοχές, λόγω ακύρωσης 12.730.000 ιδίων μετοχών
Ικανοποίηση των εμπόρων για παράταση του πλαφόν 3% στις μισθώσεις
Με τη χρονική παράταση του πλαφόν για ένα ακόμη έτος, οι εμπορικές επιχειρήσεις θα είναι σε καλύτερη θέση, λέει ο πρέδρος της ΕΣΕΕ Στ.Καφούνης
Πετρόπουλος: Ολοκληρώθηκε η απόκτηση της ΤΕΜΜΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η εταιρεία
Χτίζοντας ένα βιώσιμο αύριο: Το όραμα της Motor Oil, ως ένας διεθνής πολυενεργειακός Όμιλος
Η Motor Oil έχει αποδείξει ότι προσαρμόζεται στις παγκόσμιες συνθήκες, ενώ παραμένει σταθερά προσηλωμένη στις αξίες της
BAE Systems – εταίρος για την προστασία και την ευημερία
Η BAE Systems είναι η κορυφαία εταιρεία της Ευρώπης στον τομέα της άμυνας και βασική εταιρεία για την ευρωπαϊκή ασφάλεια
Τέλος εποχής για την Fieratex από το ΧΑ - Διαγράφεται από το ταμπλό
H Fieratex τελεί σε αναστολή διαπραγμάτευσης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 6 μηνών - Δεν έχει δημοσιεύσει οικονομικές καταστάσεις εξαμήνου 2024
ΕΥ Ελλάδος: Ποιες είναι οι κυρίαρχες καταναλωτικές τάσεις – Οι 10+1 προτάσεις για τις επιχειρήσεις
Η έρευνα της ΕΥ Ελλάδος δείχνει την ανάγκη των επιχειρήσεων για εξατομίκευση της εξυπηρέτησης - Ενισχύεται το private label
Ολοκληρώθηκαν δύο νέα έργα ΑΠΕ της Melten στη Χιλή
Τα συγκεκριμένα έργα της Metlen έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν καθαρή, 100% ανανεώσιμη ενέργεια στην Enel Χιλής
Briq Properties: Έπεσαν οι υπογραφές για την απορρόφηση της Ιntercontinental International
Εκτιμάται ότι τις ερχόμενες ημέρες θα ολοκληρωθεί η έγκριση από την Γενική Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή