Για τις άμεσες προτεραιότητες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στη Δυτική Ελλάδα, τις εξελίξεις στην Πατρών – Πύργου, την υπογειοποίηση του τρένου της Πάτρας, τον δρόμο Καλαμάτα – Μεθώνη αλλά και τον εκσυγχρονισμού του αεροδρομίου της Καλαμάτας, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Ionian TV και τον δημοσιογράφο Τάσο Θεοδόση.
Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, ειδικά για το Πατρών –Πύργου, σύντομα θα είναι πραγματικότητα, αφού το μόνο που περιμένουμε είναι το τυπικό, τελικό «ok» από την Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.
«Το θέμα τέθηκε μετ’ επιτάσεως, στην πρόσφατη συνάντηση με την κ. Μαργκρέτε Βεστάγκερ και από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό και αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα του υπουργείου μας και της κυβέρνησης», είπε ο υπουργός, επισημαίνοντας ότι η ολοκλήρωσή του είναι δυνατή περί τα τέλη του 2023, αρχές του ‘24.
«Η ΝΔ “έσωσε” το έργο»
«Το έργο, με τις επιλογές των κατατμήσεων της προηγούμενης κυβέρνησης, κινδύνευε να μη γίνει, αλλά τελικά τα καταφέραμε. Πλέον βρισκόμαστε στο τελικό στάδιο», σημείωσε ο κ. Καραμανλής.
Μάλιστα, σχολιάζοντας τις δηλώσεις του αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, ότι δήθεν το έργο είχε ξεκινήσει και η κυβέρνηση της ΝΔ το σταμάτησε, ξεκαθάρισε ότι αυτά δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
«Ακούσαμε πράγματα από τον κ. Τσίπρα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Για ποιο έργο είναι υπερήφανος; Για ένα έργο που δεν θα τελείωνε ποτέ, αν δεν το είχαμε σώσει;», αναρωτήθηκε ο υπουργός και συμπλήρωσε ότι ο δρόμος, σήμερα, θα είχε ολοκληρωθεί αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τον είχε σπάσει σε οκτώ κομμάτια. Μάλιστα, τόνισε ότι η «πρόοδος» των εργασιών στις 8 εργολαβίες ήταν από 0,1% έως 10%!
«Αυτό το έκανε γιατί πίστευε ότι βόλευε τον τότε αγαπημένο του εργολάβο κ. Καλογρίτσα, προφανώς ως μέρος της προίκας για να φτιάξει το περίφημο «ΣΥΡΙΖΑ channel» για το οποίο τόσα ενδιαφέροντα μαθαίνουμε τελευταία από την Προανακριτική. Και το αποτέλεσμα ήταν το έργο να μπλέξει και επί χρόνια κινδύνευσε σοβαρά να μην γίνει ποτέ».
«Κάναμε πράξη τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις»
Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στις ενέργειες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα δύο τελευταία χρόνια, ώστε το έργο να επιστρέψει στον παραχωρησιούχο, την Ολυμπία Οδό και μάλιστα, να κατασκευαστεί με λιγότερα χρήματα.
Συγκεκριμένα, οι ενέργειες που έχουν γίνει, όπως είπε, είναι οι εξής:
- «Πρώτον, μπήκε τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησης σε 8 κομμάτια.
- Δεύτερον, δόθηκε το «πράσινο φως» για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του πέραν του 2023.
- Τρίτον, και πιο δύσκολο, εντάχθηκε στη Σύμβαση της Ολυμπίας Οδού.
- Τέταρτον, λάβαμε το πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς της Κομισιόν.
- Πέμπτον, αναμένουμε το οριστικό “ok” και από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού.
- Έκτον, επειδή οι πολίτες δεν μπορούν να περιμένουν άλλο και έχουν δίκιο, κάνουμε κάτι που δεν έχει πουθενά στην Ελλάδα: Δημοπρατήσαμε ένα έργο 30 εκατ. ευρώ για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον υπάρχοντα δρόμο έως ότου κατασκευαστεί ο νέος. Το ζητούμενο είναι η οδική ασφάλεια και έχουμε καταστήσει σαφές ότι είναι άμεση προτεραιότητά μας»
«Δηλαδή μέσα σε λιγότερο από 2 χρόνια κάναμε όσα δεν έγιναν τα προηγούμενα 4,5», κατέληξε ο υπουργός.
Επενδύσεις σε σιδηροδρομικά έργα στη Δυτική Ελλάδα
Όσον αφορά την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι πρόκειται για μια σημαντική παράμετρο, του ευρύτερου προγράμματος σιδηροδρομικών έργων που εκπονεί το υπουργείο, ύψους 3,3 δισ. ευρώ.
«Πρόκειται για ένα μεγάλο έργο, προϋπολογισμού περίπου μισό δισ. που δεν μπορούσαμε να το χρηματοδοτήσουμε από το ΠΔΕ. Δυστυχώς, η προηγούμενη κυβέρνηση, έταξε ένα φαραωνικό έργο που ούτε μπορούσε να υλοποιήσει, ούτε το χρειάζεται πραγματικά η πόλη. Έταζαν κάτι που δεν μπορούσαν να κάνουν και έλεγαν πως δήθεν το προχωρούν, ενώ στην πραγματικότητα δεν είχαν ούτε καν μελέτες!»
Σύμφωνα με τον υπουργό, ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε μερική υπογειοποίηση, γύρω στα 2 χιλιόμετρα. Τελικά θα υπογειοποιηθούν 5,6 χλμ. ικανοποιώντας ορισμένες βασικές αρχές όπως:
- Είναι ρεαλιστικό και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από την ΕΕ
- Πατά ακριβώς πάνω στη χάραξη της υφιστάμενης γραμμής, απλώς ένα πολύ μεγάλο μέρος της υπογειοποιείται
- Απελευθερώνει έτσι το κέντρο της πόλης, το αποκαθιστά με αναπλάσεις κι αποδίδει την Πάτρα ξανά στους Πατρινούς
- Ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα
- Eνώνει το λιμάνι της Πάτρας με έναν σύγχρονο σιδηρόδρομο
- Διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό
- Ενισχύει την ασφάλεια πεζών και οδηγών.
«Εμείς δεν μπορούμε να κοροϊδεύουμε τον κόσμο. Δεν λειτουργούμε ποτέ με τη λογική “πες ωραία μεγάλα λόγια σήμερα κι άσε τον επόμενο να καθαρίσει”, όπως έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, που σχεδίασε τα πάντα με απίστευτη προχειρότητα», είπε ο κ. Καραμανλής.
«Ο δρόμος Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ»
Όπως είπε ο κ. Καραμανλής, ο δρόμος αυτός θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ, ενώ ήδη βρισκόμαστε στη Β΄ φάση του διαγωνισμού, με στόχο στο τέλος του 2021 να υπάρχει ο προσωρινός ανάδοχος.
Επίσης τόνισε ότι την Παρασκευή θα προχωρήσει η προκήρυξη του έργου, προϋπολογισμού 4,5 εκατ. ευρώ περίπου που αφορά στην ολοκλήρωση της βελτίωσης της 38ης Επαρχιακής Οδού Σουληνάρι-Κρεμμύδια-Κορυφάσιο έως 9η Εθνική Οδό, που βελτιώνει την πρόσβαση προς το Κόστα Ναβαρίνο.
«Να πω για άλλη μια φορά κάτι που είναι κομβικής σημασίας για την κυβέρνηση της ΝΔ και του Κυριάκο Μητσοτάκη: Όταν εξαγγέλλουμε έργα, εξαγγέλλουμε έργα που θα και μπορούν να γίνουν. Εμείς δεν μπορούμε, ούτε δημαγωγία να κάνουμε, ούτε μουτζούρες στους χάρτες και να τους παρουσιάζουμε για έργα. Βρίσκουμε τα χρήματα, ωριμάζουμε τις μελέτες και πραγματοποιούμε τα έργα».
Εκσυγχρονισμός του αεροδρομίου Καλαμάτας
Ερωτώμενος τέλος, για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι υπάρχουν έτοιμες μελέτες για τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων, επισημαίνοντας ότι πρέπει να αξιοποιηθεί το αεροδρόμιο, το οποίο έχει πολύ μεγάλη εμπορική κίνηση.
«Με τη νέα διοίκηση του Υπερταμείου εξετάζουμε όλα τα ενδεχόμενα για να μπορέσει και αυτό το αεροδρόμιο, μόνο του –όχι πακέτο με τα υπόλοιπα 23 αεροδρόμια – να παραχωρηθεί σε ιδιώτη για να γίνει όπως είναι και τα υπόλοιπα της Fraport ή του «Ελευθέριος Βενιζέλος», δηλαδή να υπάρχει μια σύμπραξη μεταξύ του Δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα για την καλύτερη αξιοποίησή τους.
Latest News
Ένα ριψοκίνδυνο στοίχημα του Φρίντριχ Μερτς με το μεταναστευτικό
Πολιτικό σεισμό απειλεί να προκαλέσει στη Γερμανία το διαφιλονικούμενο άνοιγμα του ηγέτη των Χριστιανοδημοκρατών στην άκρα Δεξιά
Πέθανε η σπουδαία τραγουδίστρια και ηθοποιός Μαριάν Φέιθφουλ
Η Μαριάν Φέιθφουλ πέθανε σε ηλικία 78 ετών
Για ψευδή κατάθεση ερευνάται ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train
Ο ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train καλείται να δώσει εξηγήσεις με την ιδιότητα του υπόπτου τέλεσης της αξιόποινης πράξης της ψευδούς κατάθεσης
Σεισμός: Επίκεντρο στην Χαλκίδα – Αισθητός στην Αττική
Η σεισμική δόνηση στην Εύβοια ήταν μεγέθους 4,2 βαθμών
Η ενεργειακή διαμάχη με την ΕΕ οδηγεί σε κατάρρευση την κυβέρνηση της Νορβηγίας
Ο ευρωσκεπτικιστής εταίρος του συνασπισμού παραιτείται μετά τις πιέσεις του πρωθυπουργού να εφαρμόσει τις ενεργειακές οδηγίες των Βρυξελλών
Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για 3 νέα προγράμματα απασχόλησης στη Θεσσαλία
Οι στοχευμένες δράσεις απασχόλησης της ΔΥΠΑ στη Θεσσαλία είναι συνολικού προϋπολογισμού 109 εκατομμυρίων ευρώ
«Εμφύλιος» στο CDU - Πυρά Μέρκελ στον Μερτς για τη συμφωνία-βόμβα με την AfD
Κριτική Μέρκελ στον Μερτς ότι έσπασε τη συμφωνία για απομόνωση του ακροδεξιού κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD)
«Απάντηση» της Hellenic Train: Τι μετέφερε το τρένο που εκτροχιάστηκε στα Τέμπη
Μέσω ανακοίνωσης που εξέδωσε η Hellenic Train επανέλαβε ότι το 12ο και 13ο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας ήταν κενά
ΔΥΠΑ: 143 εργαστήρια ομαδικής συμβουλευτικής τον Φεβρουάριο
Η ΔΥΠΑ θα πραγματοποιήσει 125 δια ζώσης εργαστήρια σε 80 Κέντρα Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2) και 18 διαδικτυακά εργαστήρια
Τραμπ για αεροπορικό δυστύχημα στην Ουάσιγκτον: Η συντριβή θα έπρεπε να είχε αποφευχθεί
Ο Τραμπ σε ανάρτησή του στην πλατφόρμα του Truth Social, ανέφερε ότι το ατύχημα έπρεπε να είχε αποφευχθεί