
Συνολικά 10 σύγχρονες και άμεσα προσβάσιμες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους μη μισθωτούς (ελεύθερους επαγγελματίες, εργοδότες, αυτοαπασχολούμενους) έχουν τεθεί σε λειτουργία, μέχρι σήμερα, από τον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ), στο πλαίσιο της στρατηγικής του για αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω της ψηφιοποίησης των υποδομών του.
Οι 10 ηλεκτρονικές υπηρεσίες προς τους μη μισθωτούς είναι μερικές μόνο από τις 50 συνολικά ηλεκτρονικές υπηρεσίες που παρέχονται από την ιστοσελίδα του φορέα και την ενιαία ψηφιακή πύλη του Δημοσίου Gov.gr και εντάσσονται στη στρατηγική της κατάργησης των μετακινήσεων από και προς τα φυσικά υποκαταστήματα, της εξάλειψης της άσκοπης ταλαιπωρίας και της αδιάλειπτης, 24ωρης εξυπηρέτησης των πολιτών, μέσω ψηφιακών καναλιών. Μεσοπρόθεσμος στόχος του e-ΕΦΚΑ είναι το σύνολο των συναλλαγών με τους πολίτες να μπορούν να πραγματοποιηθούν και ηλεκτρονικά.
Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, «για το 2021, αναμένεται να πραγματοποιηθούν πάνω από 5 εκατομμύρια ηλεκτρονικές συναλλαγές, κάτι που πρακτικά σημαίνει την κατάργηση αντίστοιχων μετακινήσεων από και προς τα φυσικά σημεία εξυπηρέτησης του e-ΕΦΚΑ, καθώς και εξοικονόμηση χιλιάδων εργατοωρών για τους πολίτες.
Ειδικά, για την κατηγορία των ελεύθερων επαγγελματιών, εργοδοτών και αυτοαπασχολουμένων, η ανάγκη για άμεση εξυπηρέτηση υπήρξε επιτακτική, καθώς οι συναλλαγές με τον e-ΕΦΚΑ είναι ζωτικές για την ομαλή λειτουργία των επιχειρήσεων τους, αλλά και καθημερινές για ζητήματα, όπως η λήψη ασφαλιστικής ενημερότητας, η βεβαίωση απογραφής και εισφορών, οι ρυθμίσεις οφειλών, κ.ά.
Παράλληλα, πριν από λίγες ημέρες, ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική διασύνδεση του πληροφοριακού συστήματος του e-ΕΦΚΑ με το ΓΕΜΗ για τη σύσταση νέων επιχειρήσεων. Πλέον, η εγγραφή του νόμιμου εκπροσώπου/ιδρυτή της εταιρείας στον e-ΕΦΚΑ ολοκληρώνεται σε λίγα δευτερόλεπτα από περίπου 4 ημέρες, που χρειάζονταν, μέχρι πρότινος, καθώς καταργήθηκε η υποχρέωση προσέλευσής του στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ, όπως καταργήθηκαν και όλα τα δικαιολογητικά, που απαιτούνταν να προσκομιστούν για την εγγραφή του».
Αναλυτικά, ο e-ΕΦΚΑ παρουσιάζει τις υπηρεσίες, οι οποίες είναι οι εξής:
«1) Επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας κύριας ασφάλισης, επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών, από 1/1/2021. Μέσω αυτής της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι μπορούν να επιλέξουν αυτόματα την ασφαλιστική τους κατηγορία κάθε χρόνο χωρίς επίσκεψη στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ. Σημειώνεται ότι στην περίπτωση που δεν αλλάξουν την ασφαλιστική τους κατηγορία, παραμένει ενεργή η κατηγορία του προηγούμενου έτους.
2) Έναρξη/Μεταβολή/Λήξη ασφάλισης μη μισθωτών. Μέσα στον Μάρτιο, ολοκληρώθηκε το σύνολο των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που αφορούν την έναρξη/μεταβολή/λήξη ασφάλισης του συνόλου των ασφαλισμένων μη μισθωτών. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα σημαντική ηλεκτρονική υπηρεσία που αντικαθιστά μία επίπονη και άκρως γραφειοκρατική διαδικασία, που υποχρέωνε τους ασφαλισμένους σε αλλεπάλληλες επισκέψεις είτε των ίδιων είτε των λογιστών τους στις οργανικές μονάδες του φορέα και προκαλούσε μεγάλες καθυστερήσεις.
3) Υπηρεσία αποδοχής συμβάσεων παρ. 9 άρθρου 39 Ν. 4387/2016 (ΔΠΥ). Απευθύνεται στους επαγγελματίες ή αυτοαπασχολούμενους που αμείβονται αποκλειστικά με Δ.Π.Υ. ή απασχολούνται σε έναν εργοδότη ως μισθωτοί και προσφέρουν υπηρεσίες σε άλλον/άλλους και μέχρι 2 αντισυμβαλλόμενους (εργοδότες) για τις παρεχόμενες με Δ.Π.Υ. υπηρεσίες.
Ειδικότερα, μέσω της υπηρεσίας Ενημέρωση Ασφαλισμένων για Συμβάσεις, ολοκληρώνεται η αποδοχή των όρων σύμβασης από μέρους του ασφαλισμένου. Εφόσον ο ασφαλισμένος λάβει μήνυμα, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail), καλείται στη συνέχεια να κάνει αποδοχή των όρων σύμβασης, όπως αυτοί δηλώθηκαν από τον αντισυμβαλλόμενο-εργοδότη.
Η όλη διαδικασία γίνεται με ηλεκτρονικό τρόπο και άμεσα, αποφεύγοντας κάθε γραφειοκρατική κωλυσιεργία.
4) Ασφαλιστική ικανότητα. Κάθε μη μισθωτός, μέσω αυτής της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, μπορεί να ελέγξει σε πραγματικό χρόνο το δικαίωμα πρόσβασης στην ιατροφαρμακευτική περίθαλψη (πάροχοι υγείας, φαρμακεία, συμβεβλημένοι γιατροί με τον ΕΟΠΥΥ, κτλ).
5) Χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας έμμεσου μέλους και απογραφή στο μητρώο του e-ΕΦΚΑ. Η Υπηρεσία αυτή παρέχει τη δυνατότητα της διαδικτυακής απογραφής έμμεσου μέλους, σύνδεσής του με τον άμεσα ασφαλισμένο και αυτόματης ενημέρωσης του μητρώου ασφαλισμένων. Ως άμεσο αποτέλεσμα η χορηγηθείσα στο άμεσο μέλος ασφαλιστική ικανότητα χορηγείται και στο έμμεσο μέλος.
6) Αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας. H υπηρεσία αυτή επιτρέπει σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, μεταξύ αυτών και στους μη μισθωτούς ασφαλισμένους, την αυτόματη λήψη αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας, χωρίς περαιτέρω γραφειοκρατικές διαδικασίες και αναμονή. Πάνω από 560.000 φυσικά (μισθωτοί και μη μισθωτοί) και νομικά πρόσωπα αξιοποίησαν την εν λόγω ηλεκτρονική υπηρεσία το δίμηνο Μάρτιος-Απρίλιος 2021.
7) Βεβαίωση εισφορών για φορολογική χρήση. Η Υπηρεσία αυτή παρέχει τη δυνατότητα της άμεσης χορήγησης της εν λόγω βεβαίωσης για φορολογική χρήση τρέχοντος φορολογικού έτους χωρίς καμία αναμονή και ανάγκη αυτοπρόσωπης παρουσίας.
8) Βεβαίωση απογραφής. Η υπηρεσία απευθύνεται σε όλους τους ασφαλισμένους που έχουν ήδη καταχωρηθεί στο μητρώο του e-ΕΦΚΑ (μη μισθωτοί, μισθωτοί , έμμεσα ασφαλισμένοι) και μπορούν να λάβουν άμεσα την εν λόγω βεβαίωση, αποφεύγοντας την προσέλευση και το συνωστισμό στις οργανικές του μονάδες.
9) Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.). Μέσα από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) παρέχονται μία σειρά από συναλλαγές, όπως πιστοποίηση οφειλετών, ηλεκτρονική ενημέρωση οφειλετών, πίνακας χρεών οφειλέτη, ηλεκτρονική καρτέλα οφειλέτη, υπολογισμός δόσεων ρύθμισης και φυσικά ρύθμιση οφειλών.
10) Ηλεκτρονικό αίτημα εξυπηρέτησης/κλείσιμο ραντεβού. Για όσες συναλλαγές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά, παρέχεται η δυνατότητα του προγραμματισμού ραντεβού στα φυσικά υποκαταστήματα του φορέα. Το κλείσιμο του ραντεβού γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά, προσφέροντας στους ασφαλισμένους καλύτερη εξυπηρέτηση, καθώς αποφεύγουν πολύωρες αναμονές και συνωστισμό στις μονάδες του e-ΕΦΚΑ.
Οι συναλλασσόμενοι με απλά βήματα επιλέγουν το υποκατάστημα και το τμήμα που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν και κλείνουν αυτόματα το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού.
Τα ηλεκτρονικά ραντεβού ξεπέρασαν τις 500.000 από τον Σεπτέμβριο του 2020 μέχρι και σήμερα.
Διασύνδεση του e-ΕΦΚΑ με το ΓΕΜΗ
Eδώ και έναν μήνα, από τον Απρίλιο του 2021, πραγματοποιείται με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα η σύσταση νέας επιχείρησης, χάρη στη διασύνδεση των Πληροφοριακών Συστημάτων της Υπηρεσίας μίας στάσης του ΓΕΜΗ με τον e-ΕΦΚΑ.
Ήδη έχουν διεκπεραιωθεί πάνω από 2.000 υποθέσεις λήψης Αριθμού Μητρώου Εργοδότη (e-ΕΦΚΑ), με τη σύσταση νέων εταιρειών με τρόπο αυτόματο, γρήγορο και ηλεκτρονικό.
Πλέον, η εγγραφή του νόμιμου εκπροσώπου/ιδρυτή της εταιρείας στον e-ΕΦΚΑ ολοκληρώνεται σε λίγα δευτερόλεπτα από περίπου 4 ημέρες, που χρειάζονταν, μέχρι πρότινος, καθώς καταργήθηκε η υποχρέωση προσέλευσής του στα υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ, όπως καταργήθηκαν και όλα τα δικαιολογητικά, που απαιτούνταν να προσκομιστούν για την εγγραφή του.
Όλες οι απαραίτητες πληροφορίες συλλέγονται και μεταφέρονται στο πληροφοριακό σύστημα του e-ΕΦΚΑ και από εκεί εκδίδεται αυτόματα ο Αριθμός Μητρώου Εργοδότη.
Ειδικότερα, τα στοιχεία που διαβιβάζονται αυτόματα και ηλεκτρονικά, μέσω της διασύνδεσης από την Υπηρεσία Μίας Στάσης στον e-ΕΦΚΑ, περιλαμβάνουν:
– τον αριθμό ΓΕΜΗ και τον ΑΦΜ της εταιρείας,
– τον Κωδικό Αριθμό Καταχώρισης (ΚΑΚ) της σύστασης της εταιρείας και
– τα στοιχεία της εταιρείας και των εταίρων ή διαχειριστών ή μελών ΔΣ, όπως απαιτούνται από την κείμενη ασφαλιστική νομοθεσία.
Ο e-ΕΦΚΑ, στη συνέχεια, επιστρέφει στην Υπηρεσία μίας Στάσης του ΓΕΜΗ τον Αριθμό Μητρώου Εργοδότη που έλαβε η εταιρεία κατά την ηλεκτρονική εγγραφή της σε αυτόν και η Υπηρεσία Μίας Στάσης ενημερώνει τον ενδιαφερόμενο σε πραγματικό χρόνο, παραδίδοντάς του τον Αριθμό Μητρώου Εργοδότη.
Ο ενδιαφερόμενος, κάνοντας χρήση του Αριθμού Μητρώου Εργοδότη, μπορεί να λάβει ηλεκτρονικά διαπιστευτήρια από τον e-ΕΦΚΑ και να προβεί, στη συνέχεια, σε πρόσληψη προσωπικού, υποβολή ΑΠΔ, κλπ» επισημαίνει ο e-ΕΦΚΑ.


Latest News

Οι 20 παροχές σε είδος και σε χρήμα που είναι αφορολόγητες - Αναλυτικά η λίστα
Το πλαίσιο αυτών των απαλλαγών εμπλουτίστηκε και προσαρμόστηκε στις προβλέψεις του νόμου για τα επαγγελματικά ταμεία και τις αντίστοιχες εισφορές

Ξεκίνησε η δοκιμαστική εφαρμογή του «Εργάνη ΙΙ» - Οι αλλαγές που φέρνει
Η λειτουργία του «Εργάνη ΙΙ» θα είναι δοκιμαστική για ένα ικανό χρονικό διάστημα ώστε να υπάρξει ομαλή μετάβαση και να δοθεί χρόνος στις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στο νέο σύστημα

Αντίστροφη μέτρηση για την αυτόματη υποβολή των δηλώσεων - Τι πρέπει να προσέξετε
Προσυμπληρωμένες από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων είναι οι φορολογικές δηλώσεις

Μία στις τέσσερις δηλώσεις με επιστροφή φόρου - Υποβάλλονται 53.000 την ημέρα
Τι δείχνουν τα στοιχεία εκκαθάρισης τον πρώτο μήνα υποβολής - Στα 1.503 ευρώ ο μέσος πρόσθετος φόρος – στα 342 ευρώ η μέση επιστροφή

Ρεκόρ υποβολής των δηλώσεων - Τρέχουν οι φορολογούμενοι για την έκπτωση 4%
Πάνω από τις προσδοκίες οι φορολογικές δηλώσεις - Με διαδικασίες εξπρές οι επιστροφές φόρου

Ο «μεγάλος αδελφός» της ΑΑΔΕ πηγαίνει σε βαπτίσεις, γάμους και δεξιώσεις
Πρόκειται για το «ψηφιακό μάτι» ή το ψηφιακό πελατολόγιο από την ΑΑΔΕ, το οποίο ενεργοποιήθηκε από την περασμένη Δευτέρα

Αυξήθηκαν οι καταγγελίες για βία και παρενόχληση στην εργασία - Οι κλάδοι
Σε υψηλό επίπεδο το ποσοστό επίλυσης των εργατικών διαφορών βίας και παρενόχλησης στην εργασία - Τι δείχνουν τα στοιχεία της Επιθεώρησης Εργασίας

Φακέλωμα και κυνήγι οφειλετών με καταιγίδα κατασχέσεων
Στενό μαρκάρισμα σε πάνω από 2 εκατ. φορολογούμενους με χρέη στην εφορία. Το χέρι της εφορίας έφθασε σε σχεδόν μισό εκατομμύριο λογαριασμούς το 2024

Λουκέτα και πρόστιμα της ΑΑΔΕ σε γνωστές ταβέρνες και εστιατόρια για μη έκδοση αποδείξεων
Η ΑΑΔΕ επέβαλε λουκέτα για μη έκδοση αποδείξεων και προστιμα για μη διασύνδεση POS

Ξηλώνεται το πουλόβερ του τεκμαρτού εισοδήματος
Ποιες είναι οι παρεμβάσεις που θα περιορίσουν τις επιβαρύνσεις στους ελεύθερους επαγγελματίες