Ο διευθύνων σύμβουλος της AT&T, Τζον Στάνκεϊ, ύψωσε λευκή σημαία στο ένα μέτωπο ώστε να μπορέσει να δώσει μία νέα μάχη με καλύτερους όρους σε ένα άλλο. Η απόφαση της ξαφνικής εξόδου από τον χώρο των media μέσω μιας συμφωνίας που συγχωνεύει την Warner Media της AT&T με την Discovery ανακοινώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, απελευθερώνοντας πόρους για επενδύσεις στον τομέα του 5G και να μπορέσει να αποπληρώσει μέρος του χρέους της. Στην ουσία η συμφωνία δίνει καλύτερη τοποθέτηση στην AT&T για τη μάχη της αγοράς κινητής.

Στρατηγικά, η Warner Media ποτέ δεν είχε νόημα σαν τμήμα της AT&T. Το τμήμα πίσω από το HBO Max ανταγωνιζόταν τους μοναδικούς αντιπάλους Walt Disney και Netflix, απορροφώντας ρευστό. Η AT&T ξόδεψε 15 δισεκατομμύρια δολάρια σε τηλεοπτικά προγράμματα και κινηματογραφικές ταινίες για το 12μηνο που έληξε τον Μάρτιο. Την ίδια ώρα, ο γίγαντας των τηλεπικοινωνιών με αξία στα 211 δισεκατομμύρια δολάρια έπρεπε να αντιμετωπίσει τους ανταγωνιστές Verizon Communications και T-Mobile US, κανένας από τους οποίους δεν είχε το βάρος να ανεβάσει το κόστος του περιεχομένου.

Η AT&T θα λάβει 43 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά από τη συμφωνία της με την Discovery, τα οποία θα χρησιμοποιήσει για να μειώσει το χρέος της, το οποίο αυτή τη στιγμή υπολογίζεται στα 169 δισεκατομμύρια δολάρια. Το χρέος έχει διογκωθεί το τελευταίο διάστημα καθώς η εταιρεία του Στάνκεϊ πιέστηκε για να χρηματοδοτήσει επενδύσεις επέκτασης φάσματος. Το καθαρό χρέος προς το προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 3,1 φορές, προκαλώντας την S&P Global Ratings να αναθεωρήσει τις προοπτικές της σε αρνητικές από σταθερές τον Μάρτιο.

Μετά τη συμφωνία, η αναλογία αυτή για την AT&T θα μειωθεί σε 2,6 φορές προσαρμοσμένο EBITDA, περισσότερο προσαρμοσμένο από των T-Mobile US και Verizon που επίσης επένδυσαν σε επέκταση φάσματος. Η συμφωνία δίνει στην εταιρεία χώρο να αναπνεύσει και να ανακατευθύνει χρήματα στους τομείς των υποδομών οπτικών ινών και ασύρματης σύνδεσης. Αυξήθηκε η πρόβλεψη δαπανών σε 24 δισεκατομμύρια δολάρια το επόμενο έτος, περίπου το 20% των προβλεπόμενων εσόδων, σε σύγκριση με το 16% της Verizon και το 13% της T-Mobile, σύμφωνα με εκτιμήσεις της UBS.

Και οι τρεις μεγάλες εταιρείες παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών στις ΗΠΑ αγωνίζονται για καλύτερη θέση εκκίνησης καθώς οι καταναλωτές αναβαθμίζουν τις συσκευές τους στα ταχύτερα δίκτυα 5G. Η AT&T φαίνεται να έχει ένα αρχικό προβάδισμα. Κατά τη διάρκεια του α’ τριμήνου πρόσθεσε σχεδόν 595.000 συνδρομητές συμβολαίου ενώ η Verizon έχανε την ίδια περίοδο από το πελατολόγιό της 178.000. Η εταιρεία κάνει επίσης καλύτερη δουλειά διατηρώντας αυτούς τους συνδρομητές: το ποσοστό απώλειας το τελευταίο τρίμηνο, γνωστό ως churn, ήταν χαμηλότερο από των T-Mobile US και Verizon.

Στην ουσία πρόκειται για μία ανταλλαγή. Η AT&T πρόκειται να μικρύνει σχεδόν κατά 35% μετά την πώληση της Warner Media και της μονάδας δορυφορικής συνδρομητικής τηλεόρασης DirecTV, έτσι μειώνει επίσης και τα ποσά που κατευθύνονται σε μερίδια. Αλλά, σύμφωνα με ένα αμερικανικό γνωμικό, κάποιες φορές, μακροπρόθεσμα, είναι προτιμότερο να είσαι ευέλικτος, παρά μεγαλόσωμος και βαρύς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Partners