Μεγάλη πτώση τζίρου κατέγραψε το 84,1% των εμπορικών καταστημάτων της πρωτεύουσας το Μάιο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών(ΕΣΑ). Στόχος της έρευνας είναι να καταγράψει την πραγματική κατάσταση της αγοράς την πρώτη περίοδο της επαναλειτουργίας της.
Εκτίμηση του συλλόγου είναι ότι η ελαχιστοποίηση της χρήσης των ΜΜΜ ως μέτρο προστασίας από την covid-19 και η έλλειψη τουρισμού, έχουν ως αποτέλεσμα η πτώση του τζίρου στο κέντρο της Αθήνας να είναι πολύ μεγαλύτερη από τις περιφερειακές αγορές, ενώ ειδικά η παραδοσιακή αγορά της Πλάκας και του Μοναστηρακίου, όπου δραστηριοποιούνται εμπορικές επιχειρήσεις που απευθύνονται αποκλειστικά στον εισερχόμενο τουρισμό, αντιμετωπίζουν κάθετη πτώση τζίρου.
«Η επαναλειτουργία της αγοράς σε καθεστώς χαμηλών τζίρων» δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΣΑ Σταύρος Καφούνης «και η διαπίστωση ότι χρειάζεται πολύς χρόνος ακόμα για να επανέλθουμε στους ρυθμούς του 2019 έχοντας βελτιωμένη ρευστότητα, δείχνει ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις χρειάζονται ακόμα στοχευμένη στήριξη για να καλυφθεί “το βουνό των υποχρεώσεων” που μεταφέρθηκαν από την περίοδο της πανδημίας στο εγγύς μέλλον. Είναι απαραίτητο οι επιχειρήσεις να λειτουργήσουν έως το τέλος του έτους με μειωμένες δαπάνες και να έχουν τη δυνατότητα μίας γενναίας ρύθμισης των συνολικών οφειλών τους, με παράλληλη διατήρηση του μέτρου της υποχρεωτικής μείωσης των ενοικίων για ένα ακόμα εξάμηνο και στοχευμένη στήριξη του λιανεμπορίου με τη δημιουργία ενός ειδικού προγράμματος ΕΣΠΑ, ακολουθώντας το παράδειγμα της στήριξης του κλάδου της εστίασης»
Οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο της πρωτεύουσας, τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάιο του 2019, δείχνουν ότι η πλειοψηφία 84,1% δηλώνει πτώση τζίρου με το 55,2% των ερωτηθέντων να δηλώνει πτώση τζίρου κάτω από 30% ενώ μόνο 8,8% δήλωσαν αύξηση τζίρου και αυτό οφείλεται στην ίδρυση νέων υποκαταστημάτων το 2021.
Επίσης, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, λιγότεροι από τους μισούς (45,3%) δήλωσαν πτώση του τζίρου τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάιο του 2020, όμως χαρακτηρίζεται ενθαρρυντικό ότι ένας στους τέσσερεις (24,9%) πέτυχε αύξηση έως 15% τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με το Μάιο του 2020, αν και περισσότεροι από τους μισούς (50,2%) είχαν ίδια αποτελέσματα με τον περυσινό Μάιο ή δήλωσαν αυξημένο τζίρο.Σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις του πεντάμηνου, το 68% των ερωτηθέντων κατέγραψαν πτώση τζίρου και μόνο, σχεδόν ένας στους 10 (11,6%) πέτυχε αύξηση τζίρου στο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα.
Latest News
ΑΧΙΑ για Πειραιώς: Θετική απόδοση σε όλες τις γραμμές στα αποτελέσματα β' τριμήνου
Τι περιμένει η AXIA για τις επιδόσεις της τράπεζας Πειραιώς στο δεύτερο τρίμηνο
Η πολυτέλεια στα... logistics - Τι δείχνει έκθεση της DHL
Οι πέντε βασικοί τομείς που θα βοηθήσουν τα πολυτελή brands να προσαρμοστούν
Στο μικροσκόπιο της Βουλής το deal της Attica Bank με Παγκρήτια - Ο «Ηρακλής ΙΙΙ» και η ΑΜΚ
Προχωρά η διαδικασία για τη δημιουργία του 5ου τραπεζικού πόλου - Τα βήματα έως τα τέλη του μήνα
Ξεκινά η διαπραγμάτευση της Softweb στην EN.A Plus
Η τιμή έναρξης διαπραγμάτευσης των μετοχών της εταιρείας Softweb είναι €0,86 ανά μετοχή
myΔΕΗ: Πάνω από 1 εκατ. χρήστες με εκπτώσεις στο ρεύμα, προνόμια σε ψώνια αλλά και σε ταξίδια…
Ο γενικός διευθυντής Marketing και Προϊόντων της ΔΕΗ Άγγελος Σπανός μας ξεναγεί στον ψηφιακό κόσμο του myΔΕΗ δίνοντας απαντήσεις σε 8 γρήγορα διλήμματά μας
Η «κρυμμένη» δυναμική του ελληνικού επιχειρείν - Ποιοι κλάδοι απογειώθηκαν [γραφήματα]
Τι δείχνει η ανάλυση των επιμέρους κλάδων των ελληνικών επιχείρησεων
Πόσο κοστίζει το μέσο καλάθι στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ [γραφήματα]
Ανάπτυξη σημείωσε το πρώτο εξάμηνο του 2024 ο κλάδος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ (online super market). Συγκεκριμένβα, για το πρώτο μισό του 2024, η αύξηση του τζίρου των Online Super Market ήταν 7% και άγγιξε τα €164εκ σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ, χωρίς όμως να περιλαμβάνονται Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood […]
Επιβεβαιώνει την τιμή στόχο της ΕΧΑΕ στα 6,40 ευρώ η Axia
H Axia αναμένει ότι η ΕΧΑΕ θα παρουσιάσει ένα συνολικό σταθερό σύνολο αποτελεσμάτων για το 2ο τρίμηνο σε ετήσια βάση
Αρχίζει την κάλυψη της Intrakat η Euroxx με τιμή στόχο τα 6,40 ευρώ
Η Euroxx πιστεύει ότι η Intrakat είναι πλέον έτοιμη να επωφεληθεί από την ανάπτυξη του κατασκευαστικού κλάδου μετά την πολυετή κρίση
Τριπλά εγκαίνια για τη JYSK στην Ελλάδα - Τι προβλέπει το πλάνο επέκτασης
Στόχος της JYSK είναι να ξεπεράσει τα 70 καταστήματα στην Ελλάδα, από 62 που λειτουργεί σήμερα