Στην τελική ευθεία βρίσκεται η υλοποίηση του κώδικα διαφάνειας για την εποπτεία του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για τη δημιουργία της σχετικής πλατφόρμας παρακολούθησης των online αγορών.
Στην πλατφόρμα θα συμμετέχουν τόσο τα e-shops, όσο και τα marketplaces (ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπου συνευρίσκονται προμηθευτές και αγοραστές και διενεργούνται αγοραπωλησίες ειδών ή υπηρεσιών) μέσω δύο μητρώων.
Στόχος είναι η καταγραφή και εποπτεία των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου και των παρόχων online υπηρεσιών, με ταυτοποίηση μέσω ΑΦΜ και διασύνδεση με το ΓΕΜΗ.
Συγκεκριμένα θα δημιουργηθεί ένα ψηφιακό σήμα διασφάλισης, το οποίο θα παρέχεται από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή σε κάθε επιχείρηση που δραστηριοποείται μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
Με βάση το σήμα αυτό, οι καταναλωτές που επισκέπτονται το εκάστοτε πιστοποιημένο ηλεκτρονικό κατάστημα ή marketplace θα γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο εάν τηρείται πλήρως η νομοθεσία και οι βέλτιστες πρακτικές, ενισχύοντας έτσι σε μέγιστο βαθμό το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις online αγορές.
Η πρόταση της ΓΓ Εμπορίου είναι να διαμορφωθούν τρείς βαθμίδες πιστοποίησης:
. Πράσινο: Το ηλεκτρονικό κατάστημα πληροί όλα τα κριτήρια.
. Πορτοκαλί: Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι υπό διερεύνηση.
. Κόκκινο: Το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν πληροί τα κριτήρια.
Εάν το ηλεκτρονικό κατάστημα ή η πλατφόρμα διαμεσολάβησης παροχής αγαθών και υπηρεσιών δεν διαθέτει καθόλου σήμα, αυτό θα σημαίνει ότι δεν έχει δεχθεί εθελοντικά την αξιολόγηση.
Με βάση πληροφορίες, το σήμα αξιοπιστίας θα διαμορφώνεται μέσω αξιολόγησης δεδομένων από διαφορετικές πηγές, όπως είναι οι αναφορές και οι αξιολογήσεις καταναλωτών είτε στην ηλεκτρονική φόρμα του σήματος, είτε στο 1520, οι αναφορές και αξιολογήσεις από συνεργαζόμενους επιχειρηματίες για τα marketplaces, σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα κ.ά.
Αυξήθηκαν οι online πωλήσεις και οι απάτες
Προφανώς, η πανδημική κρίση και τα απανωτά lockdown έπαιξαν κομβικό ρόλο στην εκτόξευση του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων στη χώρα μας.
Το 2020, η αξία των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή e-shops το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας εκτιμάται ότι ήταν κοντά στα 11 δισ. ευρώ, που σημαίνει ότι σημείωσε μία αύξηση κατά περίπου 35% σε σχέση με το 2019.
Με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης «τρέχει» το ηλεκτρονικό εμπόριο και τους πρώτους μήνες του 2021.
Ωστόσο, μαζί με το νέο αγοραστικό πρότυπο που ανατρέπει το παραδοσιακό μοντέλο εξυπηρέτησης, όπου η επαφή της επιχείρησης και των πελατών περιοριζόταν σχεδόν αποκλειστικά στην αγορά σε φυσικό χώρο, αναπτύσσονται και οι απάτες.
Σύμφωνα με την έρευνα, Future Consumer Index Ελλάδα 2021, που παρουσίασε η ΕΥ Ελλάδος και διεξήχθη με τη συνεργασία της MRB, οι Έλληνες καταναλωτές προβληματίζονται ως προς την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων κατά τις συναλλαγές, καθώς αναφέρεται από το 37% των συμμετεχόντων, έναντι 21%-24% στις άλλες περιοχές/χώρες.
Πάντως το μεγαλύτερο «αγκάθι» για τους Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, είναι οι υπηρεσίες παράδοσης των προϊόντων που αγοράζουν online και το υψηλό κόστος παράδοσης /αποστολής. Σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες προβληματίζεται για τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις (το 49%) και για το υψηλό κόστος παράδοσης (το 47%).
Το θέμα της εμπιστοσύνης υπογραμμίζεται και στην έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν-ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (2020). Σύμφωνα με τα ευρήματα, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιλογή αγοράς από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εμπιστοσύνη (πάνω από 75% των καταναλωτών ορίζουν τον παράγοντα «εμπιστοσύνη» στις 2 πρώτες θέσεις).
Το ψηφιακό σήμα αξιοπιστίας θα συμβάλλει στο αίσθημα εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ θα βοηθήσει και στην ανάπτυξη της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και του διασυνοριακού εμπορίου.
Latest News
Alpha Bank: Με ψηφιακό βοηθό που χρησιμοποιεί Generative AI
Σύμφωνα με την Alpha Bank, περισσότερες από 5.500 ψηφιακές συνομιλίες την εβδομάδα διεκπεραιώνει ο νέος ψηφιακός βοηθός από τους πρώτους μήνες που τέθηκε σε εφαρμογή
Αποκλειστική συμφωνία διανομής του ομίλου Mantis με το Κτήμα Άλφα
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου Mantis εμφάνισε το 2023 άνοδο κατά 17,8% έναντι του 2022, φθάνοντας στα 54,38 εκατ. ευρώ
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Η DBC diadikasia True Leader 2023 της Ελληνικής Οικονομίας από την ICAP CRIF
Η ανάδειξη της DBC Diadikasia επιβράβευσε τη συμβολή της στην ελληνική οικονομία, τιμώντας την ως μία από τις εταιρείες που σημείωσαν εντυπωσιακή ανάπτυξη και ανταποκρίθηκαν με επιτυχία στις απαιτήσεις της αγοράς.
Ολοκληρώθηκε η πρωτοβουλία του ΣΕΒ «Skills4Jobs» στη Θράκη
Δημιουργήθηκε, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του ΣΕΒ «Skills4Jobs» ένα οικοσύστημα τεχνικής κατάρτισης – απασχόλησης προσαρμοσμένο στις ανάγκες των επιχειρήσεων της περιοχής
Για τον σχεδιασμό «πράσινης» φορολογικής πολιτικής - Πώς η ΕΥ στηρίζει το Υπουργείο Οικονομικών
Οι βασικοί στόχοι του έργου περιλαμβάνουν την ανάπτυξη προτάσεων για μία πράσινη φορολογική πολιτική
Σε Premia, Dimand και ΕBRD 460 ακίνητα του Skyline – Πώς θα αξιοποιηθούν
Πρόκειται για την ολοκλήρωση της μεγαλύτερης συναλλαγής χαρτοφυλακίου ακινήτων που πραγματοποιήθηκε υπό όρους ανοιχτής αγοράς στην Ελλάδα τα τελευταία έτη
ΑΔΜΗΕ: Έως το 2028 παραμένει CEO ο Μάνος Μανουσάκης - Επιβεβαίωση ΟΤ
Ο Μάνος Μανουσάκης βρίσκεται αδιαλείπτως στη θέση του προέδρου και CEO του ΑΔΜΗΕ από τον Ιούνιο του 2017.
Με 55% η Dimand στην κοινοπραξία για το Skyline - Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση από την Alpha Bank
Για τη Dimand η συναλλαγή σηματοδοτεί μία στρατηγική διεύρυνση του αντικειμένου της ανάπτυξης και μεταβίβασης επενδυτικών ακινήτων
ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Στο 84,78% το ποσοστό της Masdar
Απέκτησε 16.984.573 κοινές ονομαστικές μετοχές με τίμημα 20 ευρώ ανά μετοχή