![Ηλεκτρονικό εμπόριο: Έρχεται Κώδικας Διαφάνειας – Τι σχεδιάζει το ΥΠΑΝ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/onlineshoping.jpg)
Στην τελική ευθεία βρίσκεται η υλοποίηση του κώδικα διαφάνειας για την εποπτεία του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για τη δημιουργία της σχετικής πλατφόρμας παρακολούθησης των online αγορών.
Στην πλατφόρμα θα συμμετέχουν τόσο τα e-shops, όσο και τα marketplaces (ηλεκτρονικές πλατφόρμες όπου συνευρίσκονται προμηθευτές και αγοραστές και διενεργούνται αγοραπωλησίες ειδών ή υπηρεσιών) μέσω δύο μητρώων.
Στόχος είναι η καταγραφή και εποπτεία των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου και των παρόχων online υπηρεσιών, με ταυτοποίηση μέσω ΑΦΜ και διασύνδεση με το ΓΕΜΗ.
Συγκεκριμένα θα δημιουργηθεί ένα ψηφιακό σήμα διασφάλισης, το οποίο θα παρέχεται από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή σε κάθε επιχείρηση που δραστηριοποείται μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου.
Με βάση το σήμα αυτό, οι καταναλωτές που επισκέπτονται το εκάστοτε πιστοποιημένο ηλεκτρονικό κατάστημα ή marketplace θα γνωρίζουν σε πραγματικό χρόνο εάν τηρείται πλήρως η νομοθεσία και οι βέλτιστες πρακτικές, ενισχύοντας έτσι σε μέγιστο βαθμό το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης στις online αγορές.
Η πρόταση της ΓΓ Εμπορίου είναι να διαμορφωθούν τρείς βαθμίδες πιστοποίησης:
. Πράσινο: Το ηλεκτρονικό κατάστημα πληροί όλα τα κριτήρια.
. Πορτοκαλί: Το ηλεκτρονικό κατάστημα είναι υπό διερεύνηση.
. Κόκκινο: Το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν πληροί τα κριτήρια.
Εάν το ηλεκτρονικό κατάστημα ή η πλατφόρμα διαμεσολάβησης παροχής αγαθών και υπηρεσιών δεν διαθέτει καθόλου σήμα, αυτό θα σημαίνει ότι δεν έχει δεχθεί εθελοντικά την αξιολόγηση.
Με βάση πληροφορίες, το σήμα αξιοπιστίας θα διαμορφώνεται μέσω αξιολόγησης δεδομένων από διαφορετικές πηγές, όπως είναι οι αναφορές και οι αξιολογήσεις καταναλωτών είτε στην ηλεκτρονική φόρμα του σήματος, είτε στο 1520, οι αναφορές και αξιολογήσεις από συνεργαζόμενους επιχειρηματίες για τα marketplaces, σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα κ.ά.
Αυξήθηκαν οι online πωλήσεις και οι απάτες
Προφανώς, η πανδημική κρίση και τα απανωτά lockdown έπαιξαν κομβικό ρόλο στην εκτόξευση του ψηφιακού καναλιού πωλήσεων στη χώρα μας.
Το 2020, η αξία των online αγορών προϊόντων και υπηρεσιών από Έλληνες καταναλωτές σε ελληνικά και διεθνή e-shops το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας εκτιμάται ότι ήταν κοντά στα 11 δισ. ευρώ, που σημαίνει ότι σημείωσε μία αύξηση κατά περίπου 35% σε σχέση με το 2019.
Με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης «τρέχει» το ηλεκτρονικό εμπόριο και τους πρώτους μήνες του 2021.
Ωστόσο, μαζί με το νέο αγοραστικό πρότυπο που ανατρέπει το παραδοσιακό μοντέλο εξυπηρέτησης, όπου η επαφή της επιχείρησης και των πελατών περιοριζόταν σχεδόν αποκλειστικά στην αγορά σε φυσικό χώρο, αναπτύσσονται και οι απάτες.
Σύμφωνα με την έρευνα, Future Consumer Index Ελλάδα 2021, που παρουσίασε η ΕΥ Ελλάδος και διεξήχθη με τη συνεργασία της MRB, οι Έλληνες καταναλωτές προβληματίζονται ως προς την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων κατά τις συναλλαγές, καθώς αναφέρεται από το 37% των συμμετεχόντων, έναντι 21%-24% στις άλλες περιοχές/χώρες.
Πάντως το μεγαλύτερο «αγκάθι» για τους Έλληνες καταναλωτές, σύμφωνα με την εν λόγω έρευνα, είναι οι υπηρεσίες παράδοσης των προϊόντων που αγοράζουν online και το υψηλό κόστος παράδοσης /αποστολής. Σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες προβληματίζεται για τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις (το 49%) και για το υψηλό κόστος παράδοσης (το 47%).
Το θέμα της εμπιστοσύνης υπογραμμίζεται και στην έρευνα του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν-ELTRUN, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (2020). Σύμφωνα με τα ευρήματα, ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιλογή αγοράς από ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι η εμπιστοσύνη (πάνω από 75% των καταναλωτών ορίζουν τον παράγοντα «εμπιστοσύνη» στις 2 πρώτες θέσεις).
Το ψηφιακό σήμα αξιοπιστίας θα συμβάλλει στο αίσθημα εμπιστοσύνης των καταναλωτών προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, ενώ θα βοηθήσει και στην ανάπτυξη της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και του διασυνοριακού εμπορίου.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Adidas: Αναβαθμίζει το guidance για το 2024 μετά τις πωλήσεις του β’ τριμήνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/10/2021-05-07T074502Z_2108321790_RC2VAN9Y7486_RTRMADP_5_ADIDAS-RESULTS_med-600x359.jpg)
H Adidas ξεπέρασε τις προσδοκίες στις πωλήσεις και αναβαθμίζει το guidance για το 2024
Οι πωλήσεις της Adidas για το δεύτερο τρίμηνο αυξήθηκαν κατά 9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, στα 5,82 δισ. ευρώ
![Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/klostoi-768x512-1-600x400.jpg)
Μουζάκης: Έλαβε διαταγή πληρωμής για οφειλή 4,93 εκατ. ευρώ από την Εθνική Τράπεζα – Τι απαντά
Αφορά σε εγγυητική ευθύνη υπέρ της πρωτοφειλέτριας εταιρείας Ήλιος Βιομηχανία Πλεκτικής ΑΒΕΕ
![DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Attica-1-600x400.jpg)
DBRS για Attica Bank: Στα 2,3 δισ. τα μη εξυπηρετούμενα ανοίγματα
Η Attica Bank εκτιμά πώς η επιπλέον ζημιά που θα προκύψει από ενδεχόμενη πώληση του εν λόγω χαρτοφυλακίου μέσω τιτλοποίησης υπό το πρόγραμμα κρατικών εγγυήσεων Ηρακλής ΙΙΙ, δεν θα ξεπεράσει το ποσό των 400 εκατ. ευρώ.
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/epixeiriseis_2-600x414.jpg)
Άνοδος 1,5% στον τζίρο των επιχειρήσεων τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής
![Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Σιμόπουλος-Αντωνακόπουλος-Λαμπρόπουλος-600x450.jpeg)
Νέα Οδός – Κεντρική Οδός: Διπλή διάκριση στα Hellenic Responsible Awards 2024
Η Νέα Οδός - Κεντρική Οδός απέσπασε 2 βραβεία στο πεδίο της Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας
![Βρεττού – Attica Bank: Το roadmap για τον 5ο τραπεζικό πόλο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Photo_Eleni-Vrettou-768x546-1-1-600x427.jpg)
Το roadmap της Attica Bank για τον πέμπτο τραπεζικό πόλο - Τι δήλωσε η Βρεττού
Η CEO της Attica Bank μίλησε για το deal και τη συμφωνία με τους μετόχους στη γενική συνέλευση της τράπεζας
![Space Hellas: Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Space-Hellas-600x375.jpg)
Ανέλαβε την τεχνολογική αναβάθμιση του Ιονίου Πανεπιστημίου η Space Hellas
Το έργο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του Ιονίου Πανεπιστημίου και τη λήψη των κατάλληλων τεχνικών μέτρων για τον περιορισμό του κινδύνου παραβίασης ή καταστροφής των πληροφοριακών του συστημάτων
![Attica Bank: Κλειδώνει το deal – Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/attica_bank_774064730-600x375.jpg)
Κλειδώνει το deal για την Attica Bank - Τα βλέμματα στη γενική συνέλευση
Oλοκληρώνονται οι διαδικασίες της Attica Bank για τη δημιουργία του πέμπτου ισχυρότερου πόλου στο εγχώριο τραπεζικό σύστημα
![Linea Piu: Τριπλάσια κέρδη για τον αποκλειστικό αντιπρόσωπο της Chanel στην Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/chanel-flap-bag-600x420.jpg)
«Τα σπάει» η Chanel στην Ελλάδα
Ώθηση από τις νέες μπουτίκ Chanel σε Βουκουρεστίου και Nammos Vilage στη Μύκονο
![Flora: Λίγο πιο «θαμπά» το 2023 τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/flora1-600x398.png)
Γιατί «θάμπωσαν» τα χρυσά κέρδη της μυκονιάτικης αλυσίδας σούπερ μάρκετ Flora
Πόσο επηρέασε η πτώση του τουρισμού στη Μύκονο την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Flora