Το πρόσφατο deal των 2 δισ. δολαρίων της εξαγοράς της Chipita από τη Μondelez τέθηκε στο μικροσκόπιο των αναλυτών της Moody’s, οι οποίοι εκτιμούν ότι έρχεται να προσθέσει νέες κατηγορίες σνακ στο χαρτοφυλάκιo της. Από την άλλη, οι διευρυμένες δυνατότητες διανομής της ελληνικής εταιρείας στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη επιτρέπουν στην αμερικανική πολυεθνική να βελτιώσει το δικό της δίκτυο διανομής στην περιοχή, επισημαίνουν.
Την ίδια στιγμή, η Mondelez μπορεί να κυκλοφορήσει τα προϊόντα της Chipita στις άλλες αγορές της σε όλο τον κόσμο, επισημαίνεται.
Όπως αναφέρουν οι αναλυτές της Moody’s, η Chipita παράγει γλυκά και αλμυρά σνακ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και εμφάνισε πωλήσεις περίπου 580 εκατ. δολαρίων το 2020. Ιδρύθηκε στην Ελλάδα πριν από 40 χρόνια και σήμερα πουλά τα προϊόντα της σε περισσότερες από 50 χώρες, δηλαδή σε μία αγορά με 2 δισ. καταναλωτές. Αναφέρονται και κάποια brands της Chipita, όπως 7Days, Chipicao και Fineti, ενώ τονίζεται ότι η εταιρεία έχει ισχυρή παραγωγική δυναμικότητα με 13 εργοστάσια και περισσότερους από 5.100 υπαλλήλους.
Η Mondelez περιμένει σημαντικές συνέργειες, οι οποίες θα βοηθήσουν στην επιτάχυνση των αποτελεσμάτων της και τη μείωση του δανεισμού της σε βάθος χρόνου, τονίζει η Moody’s.
Η εξαγορά της Chipita κατά τη Moody’ s, είναι το μεγαλύτερο από μία σειρά deals που έκλεισε τελευταία η Mondelez, στο πλαίσιο της στρατηγικής της να επεκτείνει την παρουσία της στην γοργά αναπτυσσόμενη αμερικανική και διεθνή αγορά των σνακ. Συνολικά, η Mondelez έχει ξοδέψει σχεδόν 4 δισ. δολάρια σε εξαγορές από τον Απρίλιο του 2020.
Ενώ αυτά τα deals δεν είναι μεγάλα εάν τα κοιτάζει κάποιος μεμονωμένα, όλα μαζί συνιστούν μία σημαντική επένδυση στην ανάπτυξη της Mondelez, εξηγεί η Moody’s.
Με έδρα στο Σικάγο, η Mondelez είναι η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων στον κόσμο (μετά τις Nestlé, PepsiCo, Mars και Danone). Με ετήσιο τζίρο 27 δισ. δολαρίων, είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός σνακ παγκοσμίως. Και μάλιστα έχει στο χαρτοφυλάκιό της πέντε brands τα οποία παράγουν τζίρο άνω του 1 δισ. δολαρίων το καθένα. Πρόκειται για τα Oreo, Nabisco, Cadbury, Milka και Trident.
Latest News
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο
Στις 12 Δεκεμβρίου η ΓΣ της Μπλε Κέδρος για την ακύρωση 700.000 ιδίων μετοχών
Ποια θέματα θα συζητηθούν
Γιαν Κάρας (ΟΠΑΠ): «Χτίζουμε» στην επιτυχία του Τζόκερ – Έφθασαν τις 12.000 τα VTLs
Ο ΟΠΑΠ παρουσίασε τα οικονομικά του αποτελέσματα για το γ' τρίμηνο και το εννεάμηνο του 2024 - Στα 352 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Νέα διετής συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς - Ποιες παροχές αυξάνονται
Ποιες θα είναι οι παροχές στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
Αντιδρά η εστίαση στην αύξηση των δημοτικών τελών - Επιστολή ΠΟΕΣΕ στον Δούκα
Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι πρόταση για αύξηση 10% των δημοτικών τελών γίνεται αιφνιδιαστικά χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση