Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης παρουσίασε νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής, κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου.
Το νομοσχέδιο εντάσσεται στο πλαίσιο του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής μέσω του τρίπτυχου «κωδικοποίηση-αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός» του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία του κλάδου των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής.
Το νομοσχέδιο αποβλέπει στη δημιουργία συνεκτικού-ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου: Με επικαιροποίηση και εκσυγχρονισμό των διατάξεων του ν. 4256/2014, που ρυθμίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την επαγγελματική δραστηριοποίηση και την εμπορική εκμετάλλευση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων στη χώρα και ένταξη όλων των διατάξεων που αφορούν τη δραστηριοποίηση των σκαφών αναψυχής, καθώς και των διατάξεων που αφορούν τις ειδικές εταιρικές μορφές κυριότητας, εκμετάλλευσης ή διαχείρισης πλοίων αναψυχής με ελληνική σημαία.
Το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα αφορά τους ιδιώτες επαγγελματίες και λοιπούς φορείς του κλάδου, αλλά και τη διοίκηση που το εφαρμόζει. Επιπρόσθετα, με τις βασικές τομές που αναπτύσσονται για πρώτη φορά επιλύονται προβλήματα που έχουν ανακύψει από την εφαρμογή του υφιστάμενου πλαισίου.
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης την απόκτηση δικαιώματος εκμετάλλευσης πλοίου αναψυχής, άνω των τριάντα πέντε μέτρων, ανεξαρτήτως σημαίας, που έχει χαρακτηριστεί επαγγελματικό σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας.
Για τον λόγο αυτό, θεσπίζεται «Άδεια εκναύλωσης πλοίου αναψυχής επαγγελματικού σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας ορισμένης ισχύος» “Specified Period Chartering Permission”, η οποία χορηγείται από την, κατά περίπτωση, αρμόδια Λιμενική Αρχή.
Η Άδεια θα παρέχεται για περιορισμένη διάρκεια ανά ημερολογιακό έτος.
Για την έκδοσή της προβλέπεται να πληρούνται προϋποθέσεις αντίστοιχες αυτών που ισχύουν για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής που δραστηριοποιούνται με το καθεστώς καταχώρισης στο e Μητρώο, ενώ θεσπίζεται για πρώτη φορά ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου, με την ονομασία «Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας» (Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ.).
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης ρυθμίσεις για την ασφάλιση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.
Latest News
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus