
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης παρουσίασε νομοσχέδιο για τα σκάφη αναψυχής, κατά τη διάρκεια του υπουργικού συμβουλίου.
Το νομοσχέδιο εντάσσεται στο πλαίσιο του Ενοποιημένου Σχεδίου Κυβερνητικής Πολιτικής μέσω του τρίπτυχου «κωδικοποίηση-αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός» του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία του κλάδου των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής.
Το νομοσχέδιο αποβλέπει στη δημιουργία συνεκτικού-ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου: Με επικαιροποίηση και εκσυγχρονισμό των διατάξεων του ν. 4256/2014, που ρυθμίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις για την επαγγελματική δραστηριοποίηση και την εμπορική εκμετάλλευση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων στη χώρα και ένταξη όλων των διατάξεων που αφορούν τη δραστηριοποίηση των σκαφών αναψυχής, καθώς και των διατάξεων που αφορούν τις ειδικές εταιρικές μορφές κυριότητας, εκμετάλλευσης ή διαχείρισης πλοίων αναψυχής με ελληνική σημαία.
Το νέο νομοθετικό πλαίσιο θα αφορά τους ιδιώτες επαγγελματίες και λοιπούς φορείς του κλάδου, αλλά και τη διοίκηση που το εφαρμόζει. Επιπρόσθετα, με τις βασικές τομές που αναπτύσσονται για πρώτη φορά επιλύονται προβλήματα που έχουν ανακύψει από την εφαρμογή του υφιστάμενου πλαισίου.
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης την απόκτηση δικαιώματος εκμετάλλευσης πλοίου αναψυχής, άνω των τριάντα πέντε μέτρων, ανεξαρτήτως σημαίας, που έχει χαρακτηριστεί επαγγελματικό σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας.
Για τον λόγο αυτό, θεσπίζεται «Άδεια εκναύλωσης πλοίου αναψυχής επαγγελματικού σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας ορισμένης ισχύος» “Specified Period Chartering Permission”, η οποία χορηγείται από την, κατά περίπτωση, αρμόδια Λιμενική Αρχή.
Η Άδεια θα παρέχεται για περιορισμένη διάρκεια ανά ημερολογιακό έτος.
Για την έκδοσή της προβλέπεται να πληρούνται προϋποθέσεις αντίστοιχες αυτών που ισχύουν για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής που δραστηριοποιούνται με το καθεστώς καταχώρισης στο e Μητρώο, ενώ θεσπίζεται για πρώτη φορά ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου, με την ονομασία «Τέλος Επαγγελματικού Πλοίου Αναψυχής σύμφωνα με το Δίκαιο Άλλης Χώρας» (Τ.Ε.Π.Α.Δ.Α.Χ.).
Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης ρυθμίσεις για την ασφάλιση επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.


Latest News

Με έξι κρουαζιερόπλοια η MSC Cruises στην Ελλάδα το καλοκαίρι του 2025
Κομβικός ο ρόλος της Ελλάδας στις δραστηριότητες της MSC Cruises στην Ανατολική Μεσόγειο

Κικίλιας: Μειώσεις στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων από την 1η Μαΐου
Η αγορά είναι ελεύθερη, υπάρχει ανταγωνισμός και αναλόγως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες τη ρυθμίζουν, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Βασίλης Κικίλιας

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών