Ο «τρελός χορός» στην αγορά των επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών καλά κρατεί.

Η εξαγορά της Chipita από την αμερικανική πολυεθνική Mondelez με το ανοικτό ερωτηματικό για την τύχη της αλλαντοβιομηχανίας Νίκας, η παραγωγική ανασυγκρότηση της εισηγμένης Όμιλος Ideal με την συνδρομή της Virtus, οι πολλαπλές εξαγορές του CVC αρχής γενομένης από τη Vivartia, οι επενδύσεις και οι συμμετοχές του EOS Partners αλλάζουν το τοπίο και τροφοδοτούν εξελίξεις που αργά ή γρήγορα θα φθάσουν και στην περίμετρο της χρηματιστηριακής αγοράς με τον ένα ή άλλο τρόπο.

——————————-

Το θέμα δεν είναι να πάρουμε τα λεφτά για το Ταμείο Ανάκαμψης – κάθε άλλο. Σε αυτό συμφωνούν και στη κυβέρνηση. Μάλιστα, όπως επισημαίνει σε σχετικό άρθρο στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ (29-30 Μαΐου 2021) ο διοικητής της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης Νίκος Μαντζούφας: «Συστατική συνιστώσα για την επιτυχία του εγχειρήματος αποτελεί η διαφάνεια και η αποτελεσματικότητα στην υλοποίησή του». Ο ίδιος προαναγγέλει την «ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού συστήματος διαχείρισης και ελέγχου που αποσκοπεί στη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση των πόρων, η οποία σημαίνει οικονομία, αποτελεσματικότητα, αποδοτικότητα», ενώ «μέσω ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος θα παρακολουθούνται ηλεκτρονικά και μηχανογραφημένα όλα τα στάδια υλοποίησης των έργων του Ταμείου». Επιπλέον, «σχεδιάζεται ένας δυναμικός ιστοχώρος ενημέρωσης πολιτών και ένα σύστημα επιχειρησιακής ευφυΐας με οπτικοποίηση της εξέλιξης των έργων και των οροσήμων».

——————————-

Μια μεγάλης έκτασης εκκαθαριστική επιχείρηση στο χώρο του οργανωμένου εγκλήματος στην Ελλάδα ετοιμάζεται, με άκρα μυστικότητα, για τον Ιούνιο. Σε συνεργασία συγκεκριμένων μονάδων της Αστυνομίας και εισαγγελέων. Δεν γίνονται γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες, για λόγους στεγανοποίησης της.

Το μόνο που διέρρευσε είναι ότι το πρώτο μέρος της, θα εξελιχθεί σε δυο πολυσύχναστους τουριστικούς προορισμούς (μάλλον νησιά).

——————————

Στη λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας «τρέχει» ανενόχλητη – με «τσίτα τα γκάζια»- η επένδυση του Αστακού στην Αιτωλοακαρνανία. Μαθαίνω ότι συζητείται σε ανώτατο διυπουργικό επίπεδο για να ενταχθεί στο καθεστώς των Στρατηγικών Επενδύσεων με τις fast track διαδικασίες και την μέγιστη δυνατή προστασία και ασφάλεια των επενδυτών και της ίδιας της επένδυσης. Στον Αστακό σύμφωνα με όσα είναι ήδη γνωστά πρόκειται να κατασκευασθεί η μεγαλύτερη μαρίνα της Μεσογείου.

————————————————————–

Μην ξεχνάμε ότι ένα κομμάτι του Βορείου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ ) θα προχωρήσει ως ένα project ΣΔΙΤ. Το συγκεκριμένο project με αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών προβλέπει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο με «μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη». Όπως έχει γράψει και παλαιότερα ο Ο.Τ το project που βρίσκεται ήδη σε εν εξελίξει διαγωνιστική διαδικασία έχει προϋπολογισμό 290 εκατομμύρια ευρώ.

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης από τους στυλοβάτες της πολιτικής επιλογής για τις ΣΔΙΤ απέσπασε τα εύσημα από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στην εκδήλωση για την παρουσίαση του σχεδίου για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ): « (…) επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, τον Κώστα Καραμανλή, τον Υφυπουργό, τον Γιάννη Κεφαλογιάννη, ένα ξεχωριστό μεγάλο ευχαριστώ στον Γιώργο Καραγιάννη για την πολύ σκληρή δουλειά που έχει κάνει για να φτάσουμε στο σημερινό σημείο και βέβαια σε όλες τις υπηρεσίες του Υπουργείου».

O BOAK – ένα από τα στοιχειωμένα έργα της ελληνικής περιφέρειας- ως γνωστόν θα προχωρήσει με τρεις διαφορετικούς τρόπους: Με σύμβαση παραχώρησης για το μεγάλο κομμάτι από τα Χανιά μέχρι την Χερσόνησο, με ΣΔΙΤ από την Χερσόνησο μέχρι την Νεάπολη και από κει και πέρα ως ένα κλασσικό δημόσιο έργο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο και τελικά μέχρι την Σητεία.

——————————————————–

Ο Χρήστος Τριαντόπουλος την αγαπά την ιδιαίτερη πατρίδα του, τη Νέα Αγχίαλο της Μαγνησίας. Σε μια πρόσφατη ανάρτηση του στο facebook – που συνοδεύει με φωτογραφία όπου είναι μασκοφορεμένος όπως θα έπρεπε απέναντι από τον Γρηγόρη Δημητριάδη της ΕΕΣΥΠ (κοινώς, Υπερταμείο)- αναφέρεται στο εν εξελίξει project της αξιοποίησης των 22 περιφερειακών αεροδρομίων. Μεταξύ αυτών των αεροδρομίων είναι και το πολιτικό αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου, το μοναδικό στο χώρο της Κεντρικής Ελλάδος ( με τις περιφέρειες της Στερεάς Ελλάδας και της Θεσσαλίας).

Πάντως, μεταξύ των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας είναι και εκείνο της Καλαμάτας (το 23ο της λίστας) που παρουσιάζει μια ξεχωριστή σημασία λόγω του τουριστικού ρεύματος υψηλών προδιαγραφών και προσδοκιών. Σε αυτό έχει αναφερθεί και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός στην εκδήλωση της Θεσσαλονίκης για τα αεροδρόμια που έχει αναλάβει και διαχειρίζεται μετά από τις επενδύσεις της η γερμανική Fraport.

Σε κάθε περίπτωση, με οδηγό την Καλαμάτα, η λύση της παραχώρησης με την επωφελή για όλους μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτών θα είναι προτεραιότητα.

——————————————————–

Ξεκίνησε τις προηγούμενες μέρες η αντίστροφη μέτρηση για το πεντάστερο ξενοδοχειακό συγκρότημα Kapsis, στην Αγία Πελαγία της Κρήτης. Συγκεκριμένα, δημοσιεύτηκε η πρόσκληση για τη διενέργεια του πλειοδοτικού διαγωνισμού, που αφορά στην πώληση του συνόλου του ενεργητικού του. Επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει. Από γνωστά ονόματα. Το θέμα είναι που μέχρι που προτίθενται να φτάσουν…

——————————————————–

Πόσο πιθανό είναι αυτή τη στιγμή να γίνει και μια συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν; 50% – 50%, εκτιμούν από ελληνικής πλευράς. Κι αυτό γιατί υπάρχουν ακόμα θέματα προς διευθέτηση, πριν τη συνάντηση. Αν γίνει, πάντως, τότε το πιθανότερο είναι να προγραμματισθεί στο περιθώριο της συνόδου του ΝΑΤΟ, τον Ιούνιο, στις Βρυξέλλες. Το σίγουρο είναι δε ότι μετά τα όσα διαδραματίσθηκαν στη Θράκη τις τελευταίες ώρες, αυτή η προοπτική απομακρύνεται. Μένουν βέβαια οι σημερινές συνομιλίες στην Αθήνα, αλλά και πάλι, ποιος εγγυάται πώς θα εξελιχθούν;

——————————————————–

Εθνική τράπεζα

Ο πρώην υπουργός, καθηγητής Γκίκας Χαρδούβελης παραμένει το μεγάλο φαβορί για τη θέση του προέδρου του ΔΣ της Εθνικής Τράπεζας. Ακούγονται κι άλλα ονόματα (π.χ. της πρώην υπουργού και Επιτρόπου Άννα Διαμαντοπούλου), αλλά προς το παρόν δεν έχουν καμία τύχη. Ιδιαίτερα μετά τη συνάντηση Μητσοτάκη – Χαρδούβελη στο Μέγαρο Μαξίμου, που έγινε προ εβδομάδων, όπου και φαίνεται να «κλείδωσε» η επιλογή της κυβέρνησης.

——————————————————-

«Κλείδωσε» και η επίσκεψη ανώτατων στελεχών της γαλλικής Total, τον Ιούλιο, στην Ελλάδα. Έρχονται για να συζητήσουν με αρμόδιους κυβερνητικούς παράγοντες τις τελευταίες λεπτομέρειες για τις επόμενες κινήσεις τους στα δυο θαλάσσια οικόπεδα όπου θα ξεκινήσει εργασίες η εταιρία.

Τον Οκτώβριο (κι αφού έχει τελειώσει η τουριστική σεζόν) κι αν όλα πάνε καλά μέχρι τότε, η Total θα ξεκινήσει και τις πρώτες σεισμικές έρευνες νότια – νοτιοδυτικά της Κρήτης. Εννοείται ότι θα έχει ενδιαφέρον η τουρκική αντίδραση.

—————————————————

Στην Αθήνα βρίσκονται εδώ και κάποιες μέρες μέλη του Πενταγώνου, που έχουν έρθει με μια πολύ συγκεκριμένη αποστολή: Να συντάξουν τη βελτιωμένη, τελική, προσφορά για τις τέσσερις φρεγάτες. Στο μεταξύ, στελέχη της κατασκευάστριας εταιρίας βρίσκονται στην Ελλάδα πάνω από μήνα. Από τις εδώ επαφές τους, θα προκύψουν οι όποιες απαραίτητες διορθώσεις.

Γιατί το (ξανά)αναφέρουμε; Διότι αυτός είναι και ο λόγος των συχνών επισκέψεων του πρέσβη Pyatt στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Λόγω της εμπλοκής των ναυπηγείων, που είναι της αρμοδιότητας του τελευταίου. Ετσι που τον χάνεις που τον βρίσκεις τον πρέσβη των ΗΠΑ στην Αθήνα στο γραφείο του υπουργού Άδωνι Γεωργιάδη.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories