Οι περιοχές του ευρύτερου Πειραιά και της Δυτικής Αττικής αλλάζουν. Αλλάζουν πολεοδομικά, συγκοινωνιακά, επιχειρηματικά. Αιτία της συντελούμενης αλλαγής τα εμβληματικού χαρακτήρα έργα υποδομών και μεταφορών που θα προσδώσουν δυναμική σε επιχειρηματικό και επιχειρησιακό επίπεδο στον ευρύτερο επιχειρηματικό χώρο. Στην πόλη του Πειραιά η πολεοδομική ανάπλαση στην ευρύτερη περιοχή του Αγίου Διονυσίου και η συνακόλουθη συγκοινωνιακή ανάταξη εκτιμάται ότι θα αλλάξει επι τα βελτίω μία περιοχή που μέχρι πρότινος εθεωρείτο «υποβαθμισμένη» ενώ η αναγέννηση του πύργου του Πειραιά έρχεται να προστεθεί στα έργα- παρεμβάσεις που θα αλλάξουν την εικόνα γύρο από το επιβατικό λιμάνι του Πειραιά.
Στην τελευταία συνεδρίαση του Ε.Β.Ε.Π. στην οποία έλαβε μέρος ο Υπουργός αρμόδιος για θέματα μεταφορών και υποδομών κ. Κ. Καραμανλής, υπήρξε συναντίληψη για την αναγκαιότητα επίσπευσης των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης μιας σειράς παρεμβάσεων που σχετίζονται άμεσα και έμμεσα με την πόλη του Πειραιά, και αντικατοπτρίζουν στην ποιότητα ζωής σε μία πόλη όπου οι ρυθμοί εν πολλοίς υπαγορεύονται από τις ναυτιλιακές και παρα-ναυτιλιακές δραστηριότητες γύρω από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας και της Μεσογείου. Τούτου δοθέντος κατέστη σαφές ότι σχεδιασμοί που σχετίζονται με το Θριάσιο Ι & ΙΙ, την εφοδιαστική αλυσίδα και τις σχετικές με αυτή υποδομές πρέπει να προχωρήσουν άμεσα.
Αναφορικά με το Θριάσιο Ι οι εξελίξεις ήδη τρέχουν δεδομένου ότι σε συμφωνία κατέληξαν οι ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, ο όμιλος Goldair και η κυβέρνηση ώστε να προχωρήσει η μεγάλη επένδυση για το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο. Συμφωνία, που ήταν απαραίτητη προκειμένου να καλυφθούν οι απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Τον τελευταίο ενάμισι χρόνο στο υπουργείο Υποδομών έδωσε σκληρές μάχες επί δώδεκα σημείων που είχε εγείρει ενστάσεις η ΕΕ των οποίων η τροποποίηση θα οδηγήσει στο να προχωρήσει το Θριάσιο Ι. Είναι μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη αλλά και εξόχως σημαντική για τα logistics, την εφοδιαστική γενικότερα αλλά και για το λιμάνι του Πειραιά λόγω της εγγύτητας των υπό ανάπτυξη εγκαταστάσεων του μεγαλύτερου εμπορευματικού κέντρου της χώρας.
Στις εμβληματικού χαρακτήρα παρεμβάσεις είναι ενταγμένες εκείνες που σχετίζονται με το κυκλοφοριακό- συγκοινωνιακό. Το real estate και οι επενδύσεις που έχει προσελκυστεί θα μεταμορφώσουν ουσιαστικά τη πόλη του Πειραιά. Το λιμάνι του Πειραιά αναβαθμίζεται συγκοινωνιακά καθώς το προσεχές καλοκαίρι στον σταθμό των ΗΣΑΠ Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές Μετρό με το λιμάνι, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο και το Τραμ, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς. Το 2022 η διαδρομή Πειραιάς- αεροδρόμιο θα καλύπτεται σε 45 λεπτά γεγονός ιδιαίτερης σημασίας για την διακίνηση επιβατών με προορισμό τα κρουαζιερόπλοια αλλά και τα πλοία της ακτοπλοΐας από και προς αεροδρόμιο. Και δεν είναι μόνο αυτό. Το Επιμελητήριο χαιρετίζει την ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ της υπογειοποίησης των γραμμών των ΗΣΑΠ από το Φάληρο μέχρι το λιμάνι του Πειραιά με στόχο την ανάπτυξη του οδικού άξονα διασύνδεσης του λιμένα με τον άξονα της Εθνικής οδού και την παραλιακή γεγονός που θα μειώσει θεαματικά τους χρόνους πρόσβασης από και προς το επιβατικό λιμάνι. Να σημειωθεί επίσης ότι το Επιμελητήριο υποστηρίζει τις παρεμβάσεις σε μεγάλους οδικούς άξονες διασύνδεσης του Πειραιά, ώστε να ελαφρυνθεί κατά το δυνατόν και η κίνηση που προκαλείται λόγω των δραστηριοτήτων του εμπορικού λιμένα.
Το Επιμελητήριο με τη συνδρομή των επιστημονικών του συμβούλων απέστειλε υπόμνημα στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τεκμηριωμένες προτάσεις για την συγκοινωνιακή, κυκλοφοριακή και βιοκλιματική αναβάθμιση όλης της περιοχής καθώς και την αξιοποίηση των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ στο λιμάνι του Πειραιά και του πρώην εργοστασίου του ΟΣΕ στη Λεύκα. Το υπόμνημα περιλαμβάνει επίσης προτάσεις για την ανάπτυξη των «last mile logistics», τη δημιουργία «park & ride», την «Ιπποδάμεια» αγορά τροφίμων, τη θαλάσσια σύνδεση Πειραιά με Ελληνικό, την ανάπλαση της περιοχής Παπαστράτου, τον κόμβο Σκαραμαγκά, και τη προνομιακή πολεοδομική μεταχείριση όλων των παραγωγικών, εφοδιαστικών και εξαγωγικών δραστηριοτήτων. Τα εμβληματικά έργα υποδομών και μεταφορών αποτελούν προτεραιότητα για τη Κυβέρνηση. Ο Πειραιάς εξελίσσεται στο πληρέστερο συγκοινωνιακό hub της χώρας μας, όπου οι ευκαιρίες δεν περιμένουν, αλλά προηγούνται των αλλαγών στη πολυσχιδή επιχειρηματικότητα της ευρύτερης περιοχής του μεγάλου λιμανιού της χώρας.
Latest News
Χωρίς εργαζομένους
Δεν πρόκειται για αστείο, ούτε για υπερβολή
Η νέα μεγάλη αλλαγή του ενεργειακού σκηνικού
Αυτό που θεωρούσαμε ως δεδομένο πριν από μερικά χρόνια, ότι η ενεργειακή αγορά θα μονοπωληθεί από πράσινα προϊόντα τα επόμενα χρόνια, έχει αλλάξει
Μια βοήθεια από το κράτος…
Η πολιτική αδράνεια είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την Ελλάδα μετά τις ευρωεκλογές
Παγκόσμιο χρέος: Η θύελλα που έρχεται;
Αυτοί που σφυρίζουν αδιάφορα μπροστά στην πορεία του παγκόσμιου χρέους, είναι πολύ πιθανόν να βρεθούν μπροστά σε δραματικά αδιέξοδα...
Χωρίς κίνητρα
Στην Ελλάδα, κίνητρα για αποταμίευση, πέραν της απόδοσης σε χρηματοοικονομικά προϊόντα, δεν υπάρχουν
Ξύνοντας ελβετικές πληγές
Για ένα μέσο δάνειο σε ευρώ με μια διάρκεια αποπληρωμής τα 20 χρόνια καταλήγει ο δανειολήπτης να καταβάλλει περίπου 1,5 φορά το ποσό που δανείστηκε
Το ξεχασμένο ιδιωτικό χρέος
Οι οφειλές παραμένουν οφειλές και βαραίνουν μια ολόκληρη οικονομία και κάποια στιγμή θα πρέπει να αρχίσουμε να συζητάμε ρεαλιστικές λύσεις
Ευκαιρία ζωής
Υπάρχει ένα Ταμείο που έχει δημιουργήσει η σημερινή κυβέρνηση και φέρει το όνομα ΤΕΚΑ
Η οικονομία με τα μάτια των ξένων
Η Ελλάδα, είπε, άλλαξε, αλλά δεν ανθεί
Η συζήτηση που δεν γίνεται για τον προϋπολογισμό
Η Βουλή συζητάει τον προϋπολογισμό, όμως η σοβαρή συζήτηση για την οικονομική πολιτική δεν γίνεται