Η παραγωγή ιχθυέλαιου και ιχθυάλευρου που προορίζονται για τις ευρωπαϊκές και ασιατικές βιομηχανίες στερούν από τον πληθυσμό της δυτικής Αφρικής μεγάλο μέρος των ψαριών που θα μπορούσε να καταναλώσει και συμβάλλουν στη λεηλασία των αλιευτικών πόρων, κατήγγειλε η Greenpeace σε σημερινή της έκθεση.
Περίπου 500.000 τόνοι ψαριών που θα μπορούσαν να καταναλωθούν από 33 εκατομμύρια ανθρώπους μετατρέπονται κάθε χρόνο σε ιχθυέλαιο και ιχθυάλευρο και χρησιμοποιούνται στη γεωργία, την κτηνοτροφία, τα συμπληρώματα διατροφής και τα καλλυντικά, εκτιμά η μη κυβερνητική οργάνωση.
Η παραγωγή ιχθυέλαιου και ιχθυάλευρου σε αυτή την περιοχή της Αφρικής αυξήθηκε από τους 13.000 τόνους το 2010 στους 170.000 τόνους το 2019, σύμφωνα με τη Greenpeace η οποία κρούει εδώ και καιρό τον κώδωνα του κινδύνου.
«Η πρακτική αυτή υπονομεύει όχι μόνο τη διατροφική ασφάλεια των παράκτιων κοινοτήτων της Μαυριτανίας, της Σενεγάλης και της Γκάμπιας, αλλά επίσης στερεί από το Μαλί και τη Μπουρκίνα Φάσο μια από τις σημαντικότερες πηγές πρωτεΐνης», υπογραμμίζει η έκθεση.
Η ΕΕ είναι η βασική αγορά των προϊόντων αυτών. «Το 2019 περισσότερο από το 70% του ιχθυέλαιου που παρήχθη στη Μαυριταυνία προοριζόταν για την ΕΕ», ενώ μεγάλο μέρος της παραγωγής στη Σενεγάλη προορίζεται για την Ισπανία.
Η Κίνα, όπου η ζήτηση για ιχθυάλευρο εκτοξεύθηκε λόγω των αυξημένων αναγκών των ιχθυοκαλλιεργειών, είναι μεταξύ των βασικών χωρών που εισάγουν το προϊόν αυτό από τη δυτική Αφρική, μαζί με άλλες χώρες της Ασίας, όπως το Βιετνάμ και η Μαλαισία.
Η βιομηχανική αυτή παραγωγή έχει «σοβαρές και αρνητικές περιβαλλοντικές και κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις, αλλά και επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία», τονίζει η ΜΚΟ.
Στη Μαυριτανία έχουν αναφερθεί «πολλές χρόνιες ασθένειες και καταγράφηκαν προβλήματα που συνδέονται με το άσθμα, ενώ παράλληλα παρατηρούνται βλάβες στο περιβάλλον στις περιοχές που βρίσκονται κοντά στα εργοστάσια», επισημαίνεται στην έκθεση.
Ο πληθυσμός που επηρεάζεται περισσότερο «είναι οι γυναίκες οι οποίες παραδοσιακά πουλούν στις αγορές καπνιστά ή παστά ψάρια και οι ερασιτέχνες ψαράδες».
Η Greenpeace καλεί τις χώρες της δυτικής Αφρικής να σταματήσουν την παραγωγή ιχθυελαίου και ιχθυάλευρου και να δώσουν προτεραιότητα στην κατανάλωση των ψαριών από τους κατοίκους της περιοχής.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Από το σβήσιμο του λιγνίτη στο «drill baby drill» - Γιατί ο Μητσοτάκης φρενάρει την πράσινη μετάβαση
Οι ρυθμοί για την πράσινη μετάβαση της Ελλάδας χαμηλώνουν - Η δημόσια μεταστροφή του πρωθυπουργού – Τα μηνύματα και σε Βρυξέλλες
Πώς ο κλάδος οικοδομών χρησιμοποιεί την τεχνολογία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Ο κλάδος οικοδομών παράγει «με διαφορά» τη μεγαλύτερη εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου από οποιονδήποτε τομέα, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.
«Συναγερμός» από την πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη [γραφήματα]
Οι εταιρείες ζητούν παρέμβαση Βρυξελλών για τους νέους κανονισμούς ρύπων - Φοβίζει ο ανταγωνισμός από Κίνα και τυχόν εμπορικές εντάσεις με ΗΠΑ
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση
Φεύγει από το «κλαμπ των οικολόγων» η Fed - Τι σημαίνει για την ΕΚΤ
Πώς ερμηνεύουν την αποχώρηση της Fed