Η παραγωγή ιχθυέλαιου και ιχθυάλευρου που προορίζονται για τις ευρωπαϊκές και ασιατικές βιομηχανίες στερούν από τον πληθυσμό της δυτικής Αφρικής μεγάλο μέρος των ψαριών που θα μπορούσε να καταναλώσει και συμβάλλουν στη λεηλασία των αλιευτικών πόρων, κατήγγειλε η Greenpeace σε σημερινή της έκθεση.
Περίπου 500.000 τόνοι ψαριών που θα μπορούσαν να καταναλωθούν από 33 εκατομμύρια ανθρώπους μετατρέπονται κάθε χρόνο σε ιχθυέλαιο και ιχθυάλευρο και χρησιμοποιούνται στη γεωργία, την κτηνοτροφία, τα συμπληρώματα διατροφής και τα καλλυντικά, εκτιμά η μη κυβερνητική οργάνωση.
Η παραγωγή ιχθυέλαιου και ιχθυάλευρου σε αυτή την περιοχή της Αφρικής αυξήθηκε από τους 13.000 τόνους το 2010 στους 170.000 τόνους το 2019, σύμφωνα με τη Greenpeace η οποία κρούει εδώ και καιρό τον κώδωνα του κινδύνου.
«Η πρακτική αυτή υπονομεύει όχι μόνο τη διατροφική ασφάλεια των παράκτιων κοινοτήτων της Μαυριτανίας, της Σενεγάλης και της Γκάμπιας, αλλά επίσης στερεί από το Μαλί και τη Μπουρκίνα Φάσο μια από τις σημαντικότερες πηγές πρωτεΐνης», υπογραμμίζει η έκθεση.
Η ΕΕ είναι η βασική αγορά των προϊόντων αυτών. «Το 2019 περισσότερο από το 70% του ιχθυέλαιου που παρήχθη στη Μαυριταυνία προοριζόταν για την ΕΕ», ενώ μεγάλο μέρος της παραγωγής στη Σενεγάλη προορίζεται για την Ισπανία.
Η Κίνα, όπου η ζήτηση για ιχθυάλευρο εκτοξεύθηκε λόγω των αυξημένων αναγκών των ιχθυοκαλλιεργειών, είναι μεταξύ των βασικών χωρών που εισάγουν το προϊόν αυτό από τη δυτική Αφρική, μαζί με άλλες χώρες της Ασίας, όπως το Βιετνάμ και η Μαλαισία.
Η βιομηχανική αυτή παραγωγή έχει «σοβαρές και αρνητικές περιβαλλοντικές και κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις, αλλά και επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία», τονίζει η ΜΚΟ.
Στη Μαυριτανία έχουν αναφερθεί «πολλές χρόνιες ασθένειες και καταγράφηκαν προβλήματα που συνδέονται με το άσθμα, ενώ παράλληλα παρατηρούνται βλάβες στο περιβάλλον στις περιοχές που βρίσκονται κοντά στα εργοστάσια», επισημαίνεται στην έκθεση.
Ο πληθυσμός που επηρεάζεται περισσότερο «είναι οι γυναίκες οι οποίες παραδοσιακά πουλούν στις αγορές καπνιστά ή παστά ψάρια και οι ερασιτέχνες ψαράδες».
Η Greenpeace καλεί τις χώρες της δυτικής Αφρικής να σταματήσουν την παραγωγή ιχθυελαίου και ιχθυάλευρου και να δώσουν προτεραιότητα στην κατανάλωση των ψαριών από τους κατοίκους της περιοχής.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας