Ξεκινάει το έργο ΣΔΙΤ για την κατασκευή του υπερσύγχρονου, βιοκλιματικού κτηριακού συγκροτήματος της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή, εγκρίθηκε η διενέργεια του διεθνούς διαγωνισμού για το έργο ΣΔΙΤ, προϋπολογισμού 113 εκατ. ευρώ, καθώς και το τεύχος της πρόσκλησης ενδιαφέροντος για την α’ φάση της διαδικασίας. Το νέο κτηριακό συγκρότημα επί της οδού Πειραιώς θα στεγάσει όλες τις υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, που σήμερα είναι μοιρασμένες σε 13 διάσπαρτα, μισθωμένα κτήρια, εξασφαλίζοντας όφελος 3 εκατ. ευρώ ετησίως για το ελληνικό Δημόσιο.

Το νέο, «έξυπνο» κτηριακό συγκρότημα, που θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για την πόλη, θα βρίσκεται στο ύψος του Ταύρου και θα συνδέεται μέσω πεζογέφυρας με την οδό Πειραιώς, εξασφαλίζοντας την εύκολη και ασφαλή πρόσβαση στο κτήριο και στις αναπλάσεις του περιβάλλοντος χώρου. Υπενθυμίζεται ότι τη σχεδίαση του νέου κτηρίου διενεργήθηκε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών.

Το αντικείμενο της προς ανάθεση σύμβασης ΣΔΙΤ αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή́, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού́, συγχρόνου κτηριακού συγκροτήματος,  που θα σχεδιαστεί με βάση τις αρχές του Βιοκλιματικού Σχεδιασμού, στις οποίες συνυπάρχουν το περιβάλλον και η ενέργεια. Επίσης, θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο).

Περιλαμβάνει, ακόμη, και την κατασκευή πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτήριο, καθώς και την ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας ΟΣΕ, το οποίο διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ, το οποίο και θα αποτελεί́ την πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση συγκροτήματος και του σταθμού́ «Ρουφ» του Προαστιακού́. Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνονται η διάνοιξη οδού που προβλέπει το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, καθώς και η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτισμάτων σε τμήμα του οικοπέδου.

Ο διεθνής διαγωνισμός, για το έργο ΣΔΙΤ που εγκρίθηκε από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ τον περασμένο Ιανουάριο, θα γίνει με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημόσιων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ–ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ). Κριτήριο ανάθεσης είναι η πλέον συμφέρουσα οικονομική προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας- τιμής.

Ακόμη, με την απόφαση, εγκρίθηκε και το τεύχος Πρόσκλησης Υποβολής Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την α’ φάση του διαγωνισμού. Ως αναθέτουσα αρχή ορίζεται η Διεύθυνση Κτηριακών Υποδομών (Δ21) της Γενικής Διεύθυνσης Υδραυλικών, Λιμενικών και Κτηριακών Υποδομών.

Η μετεγκατάσταση όλων των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Υποδομών σε ένα κτήριο, που θα πληροί τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου εργασιακού χώρου και θα προάγει τη σύγχρονη αντίληψη διοίκησης, με άξονες σχεδίασης τη μέγιστη ενεργειακή απόδοση και τη μικρότερη δυνατή συντήρηση, θα συμβάλει σημαντικά:

· στη μείωση των λειτουργικών εξόδων και στην απαλλαγή εξόδων για μισθώσεις κτιρίων,

· στην εξοικονόμηση πόρων από τον καθαρισμό και τη φύλαξη των υφιστάμενων κτηρίων της ΓΓ Υποδομών,

· στην εξοικονόμηση δαπανών τηλεπικοινωνιακών τελών με τη χρήση προηγμένων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών,

· στην κατάργηση των εξόδων επικοινωνίας μεταξύ των υπηρεσιών (υπηρεσιακά οχήματα, μεταβάσεις κλπ.),

· στη μείωση του κόστους εφαρμογής του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης,

· στην ενιαία, εύρυθμη λειτουργία μεταξύ των υπηρεσιών.

Το έργο έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Υποδομών, με προϋπολογισμό 112.579.546 ευρώ.

Ήδη, η αναθέτουσα αρχή έχει συνάψει συμβάσεις τεχνικού και νομικού συμβούλου, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται αντίστοιχα η διαδικασία για την πρόσληψη και χρηματοοικονομικού συμβούλου για την υποβοήθηση της διαδικασίας μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα