
Κατά τη σημερινή συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ), υπό την Προεδρία του Γενικού Γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμιου Μπακογιάννη, συζητήθηκαν και επιλύθηκαν μια σειρά από σημαντικά πολεοδομικά και αρχιτεκτονικά θέματα. Ειδικότερα, εγκρίθηκαν οι εξής υποθέσεις:
Δήμος Γλυφάδας – Τροποποίηση της Μελέτης Διαμόρφωσης του Ξενοδοχειακού συγκροτήματος «ΑΣΤΕΡΙΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ» και του πρώην Νυχτερινού κέντρου «ΑΣΤΕΡΙΑ» στις Ζώνες 2β και 4β αντίστοιχα σύμφωνα με το από 1.03.04 ΠΔ/γμα (ΦΕΚ 254 Δ).
Για την Τροποποίηση της Μελέτης Διαμόρφωσης του Ξενοδοχειακού συγκροτήματος «ΑΣΤΕΡΙΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ» και του πρώην Νυχτερινού κέντρου «ΑΣΤΕΡΙΑ» προτάθηκαν ήπιες τροποποιήσεις και παρεμβάσεις στον χώρο, οι οποίες προκύπτουν κυρίως από νεότερες ανάγκες του σχεδιασμού, αλλαγές χρήσεων, κατασκευές που απομακρύνονται για λόγους στατικής επάρκειας, καθώς και νέες χαράξεις που σχετίζονται με υπαίθριες διαμορφώσεις, με οδεύσεις, εισόδους κλπ.
Το ΚΕΣΥΠΟΘΑ απεφάνθη ότι η Μελέτη καλύπτει τις προδιαγραφές σε πολεοδομικό επίπεδο, διαχειρίζεται με άρτιο τρόπο ζητήματα κρίσιμα για την ποιότητα του δημόσιου χώρου, την αισθητική και περιβαλλοντική αναβάθμιση της παράκτιας αυτής έκτασης και λαμβάνει υπόψη και σέβεται τη δασική, περιβαλλοντική και αρχαιολογική νομοθεσία και εν γένει εναρμονίζεται με το ΡΣΑ και το Π. Δ/γμα των Ακτών. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι σύμφωνα με την απόφαση του ΚΕΣΥΠΟΘΑ:
– ο προτεινόμενος ποδηλατόδρομος θα επικοινωνεί με τον σχεδιαζόμενο ποδηλατόδρομο της Λ. Ποσειδώνος,
– θα συνδεθούν οι δύο αρχαιολογικοί περίπατοι με ενοποιημένη χάραξη και υλικά,
– η πρόσβαση στους αρχαιολογικούς χώρους και στην ακτή θα είναι ελεύθερη για το κοινό,
– η φύτευση θα αποτελείται αποκλειστικά από ενδημικά είδη της μεσογειακής παράκτιας χλωρίδας κλπ.
Υπενθυμίζεται ότι η συνολική επιφάνεια του συγκροτήματος ανέρχεται σε 271.709,34 τ.μ. (234.241,53 τ.μ χωρίς το τμήμα αιγιαλού παραλίας). Η Αρχιτεκτονική μελέτη – αναθεώρηση της άδειας δόμησης έχει λάβει θετική γνωμοδότηση από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (11.03.2021) και από τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπ. Πολιτισμού (Εγκρίσεις: Ιούλιος 2020, Ιανουάριος 2021). Επίσης έχει λάβει Περιβαλλοντικούς όρους (2015 και 2016) από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Δήμος Πειραιώς – Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο περιοχής Αγίου Διονυσίου Πειραιά.
Το προτεινόμενο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της περιοχής του Αγ. Διονυσίου Πειραιά χωρικού σχεδιασμού αποτελεί σχέδιο υπερτοπικής κλίμακας και στρατηγικής σημασίας για τη μητροπολιτική περιοχή του Πειραιά, καθώς στοχεύει στη δημιουργία του πλαισίου χωρικής οργάνωσης για την αστική ανάπλαση της περιοχής. Η πρόταση χωρικού προορισμού συνίσταται στον καθορισμό του μεγαλύτερου τμήματος αυτής ως πολεοδομικό κέντρο (με εξαίρεση ορισμένων χρήσεων) και στον καθορισμό τμημάτων ως «ελεύθεροι χώροι-Αστικό πράσινο» και ως «αθλητικές εγκαταστάσεις». Συγκεκριμένα καθορίζονται 2 ζώνες, Πολεοδομικό κέντρο 1 και Πολεοδομικό κέντρο 2 με διαφοροποιήσεις όπως αυτή της χρήσης των πολυκαταστημάτων.
Παράλληλα, το ΕΠΣ εξελίσσει κατά πολύ την προτεινόμενη ανάπλαση του ΓΠΣ του 1988, ρυθμίζοντας πολεοδομικά αυτή την κομβικής σημασίας αναπτυσσόμενη περιοχή του Δήμου. Δίνονται πολεοδομικά κίνητρα για την περιβαλλοντική αναβάθμιση μιας πυκνοδομημένης, αν και υποβαθμισμένης περιοχής, με χρήση ευνοϊκών ρυθμίσεων για παραχώρηση χώρων για δημόσια χρήση με παράλληλη διατήρηση των θεσμοθετημένων συντελεστών δόμησης.
Δήμος Κρωπίας – Αίτημα επέκτασης εγκατεστημένου ελικοδρομίου της εταιρίας «GREEK AIR ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΑΕ» στη θέση «Μπότα» ή «Προφάρτα» του Δήμου Κρωπίας, Περιφέρειας Αττικής.
Αφορά στο αίτημα της εταιρίας «GREEK AIR ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Α.Ε.» με το οποίο ζητεί επέκταση της δραστηριότητας κατά 5.398,04τ.μ. Η εταιρία διαθέτει εγκεκριμένη εγκατάσταση ελικοδρομίου συνολικής έκτασης 22.969,38τ.μ. στη θέση «Μπότα» ή «Προφάρτα» του Δήμου Κρωπίας, Περιφέρειας Αττικής. Προκειμένου να καταστεί λειτουργικότερη η όλη επένδυση, απαιτήθηκε η αγορά συμπληρωματικών οικοπέδων, τα οποία έπρεπε να ενσωματωθούν και να ενοποιηθούν με την αρχική έκταση. Οι επεκτάσεις αποσκοπούν στο υψηλότερο δυνατόν επίπεδο ασφαλούς λειτουργίας του ελικοδρομίου. Η έγκριση της επέκτασης εγκατάστασης του ελικοδρομίου γίνεται με απόφαση του Υπουργού ΠΕΝ και «γνώμη της Εκτελεστικής Επιτροπής του Οργανισμού Αθήνας» (σύμφωνα με το από 13.01.92 π.δ. – ΦΕΚ Δ΄ 80/30.01.1992, με το οποίο τροποποιήθηκε το από 5/13.12.1979 π.δ. – ΦΕΚ Δ΄ 707).
Δήμος Χαλκηδόνας – Σημειακή τροποποίηση Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Δημοτικής Ενότητας Αγίου Αθανασίου Δήμου Χαλκηδόνας ΠΕ Θεσσαλονίκης, σε τμήμα του Αγροκτήματος Γέφυρας με χρήση: «Χονδρεμπόριο με περιορισμούς».
Η σημειακή τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της ΔΕ Αγίου Αθανασίου προωθείται για να υλοποιηθεί ρύθμιση των χρήσεων γης επί έκτασης 334 στρ. περίπου που βρίσκεται στην εκτός σχεδίου περιοχή της Δ.Ε. Αγίου Αθανασίου του Δήμου Χαλκηδόνος στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης.
Στόχος είναι να καταστεί εφικτή η επέκταση υφιστάμενων αλλά και η εγκατάσταση νέων επιχειρήσεων χονδρεμπορίου, συμβάλλοντας στην τόνωση της οικονομικής ανάπτυξης σε μια περιοχή πλεονεκτική για τη χρήση χονδρεμπορίου, δεδομένου ότι διαθέτει καλή προσβασιμότητα σε ένα βασικό σύστημα μεταφορικών αξόνων (σιδηροδρομικών και οδικών) που διέρχονται από την περιοχή, προϋπόθεση ιδιαιτέρως σημαντική για την προσέλκυση αρχικά επιχειρηματικών παραγωγικών δραστηριοτήτων και εν συνεχεία για τη βιώσιμη λειτουργία τους.
Ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Νίκος Ταγαράς δήλωσε:
«Με τη σημερινή συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων & Αμφισβητήσεων επιταχύνεται η σημαντική τουριστική επένδυση στα Αστέρια Γλυφάδας και γίνεται ένα ακόμη βήμα προς τη διαμόρφωση της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Ταυτόχρονα, με το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο στην περιοχή του Αγ. Διονυσίου, ο Πειραιάς αποκτά ένα αναβαθμισμένο κέντρο αναφοράς για όλη την πόλη.
Οι αποφάσεις του ΚΕΣΥΠΟΘΑ έχουν και περιβαλλοντικό και αναπτυξιακό πρόσημο».


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA