H διακυβέρνηση της Volkswage μοιάζει με τον κύβο του Ρούμπικ. Η αυτοκινητοβιομηχανία των 135 δισ ευρώ μετράει την οικογένεια Πόρσε-Πιχ, τα αφεντικά της VW και θεσμικούς μετόχους όπως το γερμανικό κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας ως βασικούς εταίρους, με αποτέλεσμα κάθε βελτίωση για ένα μέλος να μπερδεύει τα πράγματα για τους άλλους. Μια πιθανή εισαγωγή της Porsche στο χρηματιστήριο μπορεί να βοηθήσει στο να ξεκαθαρίσει λίγο η κατάσταση.
Τα αφεντικά της VW έχουν υιοθετήσει κάποιου είδους συνειδητή αποσύνδεση από την Porsche AG, την οποία αγόρασαν πριν από μία δεκαετία όταν η εταιρεία συμμετοχών της οικογένειας Πόρσε, Porsche Automobil Holding, αντιμετώπισε δυσκολίες. Δεδομένου ότι η πολυτελής αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να αξίζει 150 δισ. ευρώ, όταν αποτιμάται ισοδύναμα με τις 33 φορές τα λειτουργικά κέρδη ως προς την επιχειρηματική αξία της Ferrari, μια διάσπαση ή εισαγωγή στο χρηματιστήριο θα μπορούσε να ξεκλειδώσει αξία. Κι όμως εγείρει ακανθώδη ζητήματα για το κατά πόσο μια τέτοια κίνηση θα επηρεάσει την οικογένεια Πόρσε-Πιχ, η οποία ελέγχει το 31% της VW και το 53% των δικαιωμάτων ψήφου, αλλά και το κρατίδιο της Κάτω Σαξονίας που έχει μερίδιο 12% στην εταιρεία.
Το μεγαλύτερο στοίχημα της οικογένειας, όπως μετέδωσε το Reuters τη Δευτέρα, είναι ότι θα ήταν έτοιμη να αγοράσει άμεσο μερίδιο σε μια πιθανή διάσπαση της Porsche AG. Δεν είναι σαφές πώς προτίθενται να κάνουν κάτι τέτοιο, όμως υπάρχουν αρκετοί τρόποι για να συμβεί μια διάσπαση ή μια εισαγωγή σε χρηματιστήριο.
Ο επικεφαλής της Volkswagen Χέρμπερτ Ντις θα μπορούσε να αρχίσει με την εισαγωγή μικρού μεριδίου της Porsche, ας πούμε 25%. Κάτι τέτοιο θα αντλούσε κεφάλαια για τη χρηματοδότηση της μετάβασης της VW στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως δεδομένου ότι ο όμιλος εκτιμάται ότι θα έχει 31 δισ ευρώ σε καθαρά μετρητά στο τέλος του έτους, αυτό μάλλον δεν είναι ισχυρό σενάριο. Το πραγματικό όφελος για τους μετόχους της VW θα ερχόταν από μια πλήρη αντιστροφή της συγχώνευσης, στην οποία κάθε ένας από τους επενδυτές της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας θα ελάμβανε ένα νέο μερίδιο στην Porsche.
Κάτι τέτοιο ίσως ήταν περισσότερο ελκυστικό στα μέλη της οικογένειας Πόρσε-Πιχ. Με μια τιμή για το μετοχικό κεφάλαιο της Porsche AG, θα μπορούσαν να ανταλλάξουν μέρος του 31% που έχουν στην VW για μερικό ή όλο το μερίδιο της Κάτω Σαξονίας στην Porsche AG. Χωρίς να ξοδέψει δεκάρα, η οικογένεια θα μπορούσε να καταλήξει έχοντας μεγαλύτερο μερίδιο στην Porsche και να περιορίσει τις συναλλαγές τους με άλλους μετόχους του δημόσιου τομέα, όπως ήταν δηλαδή πριν την συγχώνευση με την VW.
Η δυσκολία σ΄ αυτό είναι ότι μια τέτοια συμφωνία θα άφηνε τον Ντίς περισσότερο οφειλέτη απέναντι στους επενδυτές του δημόσιου τομέα. Ομως τα σωματεία ήδη ελέγχουν τη στρατηγική της VW, αφού αυτοί και η Κάτω Σαξονία έχουν 12 από τις 20 θέσεις στο εποπτικό συμβούλιο. Μια συμφωνία μπορεί να γίνει, όμως μην στοιχηματίζετε ότι όλες οι πλευρές έχουν την δυνατότητα να συμφωνήσουν.
Latest News
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της