Το 2020 αποτέλεσε μια από τις πιο ασυνήθιστες χρονιές για τα παιδιά του σήμερα. Η πανδημία μετέβαλλε πολλές περιστάσεις της καθημερινότητας σε όλον το πλανήτη, από την εκπαίδευση και την αναψυχή μέχρι τη διασκέδαση και την αλληλεπίδραση με συγγενείς και φίλους.

Η Kaspersky ανέλυσε ανωνυμοποιημένα δεδομένα που παραχωρήθηκαν εθελοντικά από χρήστες του Kaspersky Safe Kids, όπως αναζητήσεις, τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές για Android και κατηγορίες ιστοσελίδων προκειμένου να διερευνηθεί το πως τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες των παιδιών άλλαξαν κάτω από τις νέες συνθήκες.

Οι πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες

Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες ιστοσελίδων μεταξύ των παιδιών ήταν η κατηγορία «λογισμικό, μουσική και video» (44,38%), τα διαδικτυακά Μέσα επικοινωνίας (22,08%) και τα videogames (13,67%). Μεταξύ των πιο δημοφιλών εφαρμογών, το Youtube ηγείται με μεγάλο περιθώριο – η υπηρεσία παραμένει η πιο δημοφιλής εφαρμογή video streaming μεταξύ των παιδιών σε όλο τον κόσμο. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η εφαρμογή ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων WhatsApp, ενώ τρίτο έρχεται το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης TikTok. Στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται επίσης τέσσερα παιχνίδια: Brawl Stars, Roblox, Among US και Minecraft.

Αναζητήσεις βίντεο στο YouTube

Τα παιδιά είναι πολύ ενεργά στην ακρόαση και την προβολή μουσικών video στο Youtube, με το μερίδιο τους στις αναζητήσεις μουσικών ειδών και video να ανέρχεται στο 17,35%. Ένας αριθμός video με υψηλή θέση στις «τάσεις» εμφανίστηκε στα στατιστικά, όπως το «pop it and simple dimple» ή η κατηγορία video «ASMR», που αντιπροσωπεύει το 4,43% των αναζητήσεων. Αυτή τη χρονιά αιτήματα που σχετίζονται με το videogame Gacha Life ξεχώρισαν στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων των παιδιών από ολόκληρο τον κόσμο, αγγίζοντας το 4%.

Όσον αφορά το μουσικό γούστο των παιδιών, πέραν των προτιμήσεων που παραδοσιακά βρίσκονται στην κορυφή, όπως οι K-POP μπάντες BTS και BLACKPINK ή τραγουδιστές όπως η Ariana Grande, η Billie Eilish και ο Travis Scott, ένα νέο μουσικό είδος έχει αποκτήσει δημοτικότητα, το «phonk». Παρατηρείται επίσης μια τάση προς τα «δημιουργικά» βίντεο – όλο και περισσότεροι πλέον αναζητούν ρυθμούς, δείγματα κομματιών και μαθήματα παραγωγής μουσικής σε διάφορα προγράμματα, τοποθετώντας στις πρώτες θέσεις της λίστας τα αντίστοιχα video. Την ίδια στιγμή, το TikTok παραμένει το κύριο Μέσο διαμόρφωσης μουσικών τάσεων για τα παιδιά.

Τα cartoons αντιπροσωπεύουν τις μισές (50,21%) αναζητήσεις video από παιδιά σε όλο τον κόσμο. Τα πιο δημοφιλή από αυτά είναι το Lady Bug and Super Cat, το Gravity Falls και το Peppa Pig.

Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τηλεοπτικά προγράμματα διαφορών ειδών, μεταξύ των οποίων το πιο δημοφιλές αγγλόφωνο πρόγραμμα αποτέλεσε το «The Voice Kids». Στις ταινίες και τις τηλεοπτικές σειρές, τα πιο δημοφιλή trailers ήταν το Godzilla vs Kong, το Justice League του Zach Snyder που κυκλοφόρησε πρόσφατα και η σειρά της Disney+, WandaVision. Το Netflix συνεχίζει επίσης να προσελκύει την προσοχή περισσότερων παιδιών – τα πιο συχνά αιτήματα μέσω της πλατφόρμας ήταν για τη σειρά Cobra Kai και το πλέον εμβληματικό Stranger Things.

Το δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης

Το TikTok εξακολουθεί να πρωτοστατεί μεταξύ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν περισσότερο τα παιδιά, την ίδια στιγμή όμως η αντίληψη για το εν λόγω μέσο έχει αρχίσει να μετασχηματίζεται. Πλέον δεν αποτελεί απλώς ένα κοινωνικό δίκτυο για video μικρής διάρκειας, καθώς όλο και περισσότερο εμφανίζεται στην πλατφόρμα δημιουργικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Για να δημιουργήσει ένα άτομο video για το TikTok, πρέπει να λειτουργήσει ταυτόχρονα ως χειριστής, ηθοποιός, σκηνοθέτης, δηλαδή ως ένα ολόκληρο κινηματογραφικό πλήρωμα. Μέσω αυτής της δραστηριότητας τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες που όχι μόνο μπορεί να αποδειχθούν χρήσιμες για το μέλλον, αλλά ταυτόχρονα ενδέχεται να τα καθοδηγήσει στην επιλογή ενός παρεμφερούς επαγγέλματος.

Τα δημοφιλέστερα video games

Στην κατηγορία των videogames, πιο δημοφιλή μεταξύ των παιδιών είναι το Minecraft (22,84%), το Fortnite (6,73%), το Among Us (3,80%), το Brawl Stars (6,34%) – τα οποία προσφάτως τράβηξαν την προσοχή των παιδιών και είναι εξαιρετικά δημοφιλή – καθώς και το πολυαγαπημένο παιχνίδι Roblox (3,82%). Είναι ενδιαφέρον πως το πιο συχνά παιγμένο παιχνίδι που βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα σχεδόν για όλες τις χώρες είναι το Roblox. Στο σύνολο των χωρών, παιδιά από το Καζακστάν προηγούνται στην επισκεψιμότητα ιστοσελίδων με παιχνίδια υπολογιστή, κατέχοντας το 26,01%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο με 19,40%. Στην Ινδία ωστόσο καταγράφεται μια αρκετά διαφορετική κατάσταση, με παιδιά να επισκέπτονται σπάνια από τον υπολογιστή τους ιστοσελίδες που φιλοξενούν παιχνίδια (μόλις το 5,08%).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
ThreatScene Greece: Ανακοίνωση νέου εξειδικευμένου τμήματος για την ναυτιλία
Τεχνολογία |

«Ασπίδα» από τις κυβερνοεπιθέσεις και στη ναυτιλία στήνει η ThreatScene Greece

«Στην ThreatScene, η αποστολή μας δεν σταματά μόνο στη ναυτιλία. Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το σύνολο των επιχειρήσεων απέναντι στις κυβερνοαπειλές», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος, Κατερίνα Τασιοπούλου

Τεχνητή Νοημοσύνη: Τα οφέλη, το υψηλό κόστος και οι κίνδυνοι κυβερνοασφάλειας
Tεχνητή νοημοσύνη |

Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο

Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»

Επιχειρήσεις: Αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Tεχνητή νοημοσύνη |

Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή

Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη