Το 2020 αποτέλεσε μια από τις πιο ασυνήθιστες χρονιές για τα παιδιά του σήμερα. Η πανδημία μετέβαλλε πολλές περιστάσεις της καθημερινότητας σε όλον το πλανήτη, από την εκπαίδευση και την αναψυχή μέχρι τη διασκέδαση και την αλληλεπίδραση με συγγενείς και φίλους.
Η Kaspersky ανέλυσε ανωνυμοποιημένα δεδομένα που παραχωρήθηκαν εθελοντικά από χρήστες του Kaspersky Safe Kids, όπως αναζητήσεις, τις πιο δημοφιλείς εφαρμογές για Android και κατηγορίες ιστοσελίδων προκειμένου να διερευνηθεί το πως τα ενδιαφέροντα και οι ανάγκες των παιδιών άλλαξαν κάτω από τις νέες συνθήκες.
Οι πιο δημοφιλείς ιστοσελίδες
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες ιστοσελίδων μεταξύ των παιδιών ήταν η κατηγορία «λογισμικό, μουσική και video» (44,38%), τα διαδικτυακά Μέσα επικοινωνίας (22,08%) και τα videogames (13,67%). Μεταξύ των πιο δημοφιλών εφαρμογών, το Youtube ηγείται με μεγάλο περιθώριο – η υπηρεσία παραμένει η πιο δημοφιλής εφαρμογή video streaming μεταξύ των παιδιών σε όλο τον κόσμο. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η εφαρμογή ανταλλαγής άμεσων μηνυμάτων WhatsApp, ενώ τρίτο έρχεται το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης TikTok. Στην πρώτη δεκάδα βρίσκονται επίσης τέσσερα παιχνίδια: Brawl Stars, Roblox, Among US και Minecraft.
Αναζητήσεις βίντεο στο YouTube
Τα παιδιά είναι πολύ ενεργά στην ακρόαση και την προβολή μουσικών video στο Youtube, με το μερίδιο τους στις αναζητήσεις μουσικών ειδών και video να ανέρχεται στο 17,35%. Ένας αριθμός video με υψηλή θέση στις «τάσεις» εμφανίστηκε στα στατιστικά, όπως το «pop it and simple dimple» ή η κατηγορία video «ASMR», που αντιπροσωπεύει το 4,43% των αναζητήσεων. Αυτή τη χρονιά αιτήματα που σχετίζονται με το videogame Gacha Life ξεχώρισαν στις πρώτες θέσεις των αναζητήσεων των παιδιών από ολόκληρο τον κόσμο, αγγίζοντας το 4%.
Όσον αφορά το μουσικό γούστο των παιδιών, πέραν των προτιμήσεων που παραδοσιακά βρίσκονται στην κορυφή, όπως οι K-POP μπάντες BTS και BLACKPINK ή τραγουδιστές όπως η Ariana Grande, η Billie Eilish και ο Travis Scott, ένα νέο μουσικό είδος έχει αποκτήσει δημοτικότητα, το «phonk». Παρατηρείται επίσης μια τάση προς τα «δημιουργικά» βίντεο – όλο και περισσότεροι πλέον αναζητούν ρυθμούς, δείγματα κομματιών και μαθήματα παραγωγής μουσικής σε διάφορα προγράμματα, τοποθετώντας στις πρώτες θέσεις της λίστας τα αντίστοιχα video. Την ίδια στιγμή, το TikTok παραμένει το κύριο Μέσο διαμόρφωσης μουσικών τάσεων για τα παιδιά.
Τα cartoons αντιπροσωπεύουν τις μισές (50,21%) αναζητήσεις video από παιδιά σε όλο τον κόσμο. Τα πιο δημοφιλή από αυτά είναι το Lady Bug and Super Cat, το Gravity Falls και το Peppa Pig.
Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τηλεοπτικά προγράμματα διαφορών ειδών, μεταξύ των οποίων το πιο δημοφιλές αγγλόφωνο πρόγραμμα αποτέλεσε το «The Voice Kids». Στις ταινίες και τις τηλεοπτικές σειρές, τα πιο δημοφιλή trailers ήταν το Godzilla vs Kong, το Justice League του Zach Snyder που κυκλοφόρησε πρόσφατα και η σειρά της Disney+, WandaVision. Το Netflix συνεχίζει επίσης να προσελκύει την προσοχή περισσότερων παιδιών – τα πιο συχνά αιτήματα μέσω της πλατφόρμας ήταν για τη σειρά Cobra Kai και το πλέον εμβληματικό Stranger Things.
Το δημοφιλέστερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης
Το TikTok εξακολουθεί να πρωτοστατεί μεταξύ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που χρησιμοποιούν περισσότερο τα παιδιά, την ίδια στιγμή όμως η αντίληψη για το εν λόγω μέσο έχει αρχίσει να μετασχηματίζεται. Πλέον δεν αποτελεί απλώς ένα κοινωνικό δίκτυο για video μικρής διάρκειας, καθώς όλο και περισσότερο εμφανίζεται στην πλατφόρμα δημιουργικό και εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Για να δημιουργήσει ένα άτομο video για το TikTok, πρέπει να λειτουργήσει ταυτόχρονα ως χειριστής, ηθοποιός, σκηνοθέτης, δηλαδή ως ένα ολόκληρο κινηματογραφικό πλήρωμα. Μέσω αυτής της δραστηριότητας τα παιδιά αναπτύσσουν δεξιότητες που όχι μόνο μπορεί να αποδειχθούν χρήσιμες για το μέλλον, αλλά ταυτόχρονα ενδέχεται να τα καθοδηγήσει στην επιλογή ενός παρεμφερούς επαγγέλματος.
Τα δημοφιλέστερα video games
Στην κατηγορία των videogames, πιο δημοφιλή μεταξύ των παιδιών είναι το Minecraft (22,84%), το Fortnite (6,73%), το Among Us (3,80%), το Brawl Stars (6,34%) – τα οποία προσφάτως τράβηξαν την προσοχή των παιδιών και είναι εξαιρετικά δημοφιλή – καθώς και το πολυαγαπημένο παιχνίδι Roblox (3,82%). Είναι ενδιαφέρον πως το πιο συχνά παιγμένο παιχνίδι που βρίσκεται στην πρώτη δεκάδα σχεδόν για όλες τις χώρες είναι το Roblox. Στο σύνολο των χωρών, παιδιά από το Καζακστάν προηγούνται στην επισκεψιμότητα ιστοσελίδων με παιχνίδια υπολογιστή, κατέχοντας το 26,01%. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται το Ηνωμένο Βασίλειο με 19,40%. Στην Ινδία ωστόσο καταγράφεται μια αρκετά διαφορετική κατάσταση, με παιδιά να επισκέπτονται σπάνια από τον υπολογιστή τους ιστοσελίδες που φιλοξενούν παιχνίδια (μόλις το 5,08%).
Latest News
Γάλλος μεγιστάνας τεχνολογίας προειδοποιεί ότι η Ευρώπη κινδυνεύει να γίνει παγκόσμιος ουραγός
Ο Ξαβιέ Νιέλ θεωρεί ότι η Ευρώπη θα μείνει πίσω εάν χάσει αυτή την κρίσιμη ευκαιρία
Προειδοποίηση Google: Μαζί με τον χειμώνα, στην Ευρώπη έρχεται και η ελίτ των ρώσων χάκερ
Η διαβόητη ομάδα hacking «Sandworm» που στοχεύει τα ευρωπαϊκά ενεργειακά δίκτυα σύμφωνα με τη Google
Ο πρωτοπόρος της AI Γιόσουα Μπένγκιο προειδοποιεί: Μπορεί να στραφεί κατά των ανθρώπων
Υπάρχει κίνδυνος η τεχνητή νοημοσύνη να βρεθεί στα χέρια λίγων, λόγω τους κόστους της προειδοποιεί ο Γιόσουα Μπένγκιο
Διπλασιάστηκαν οι κυβερνοεπιθέσεις στον ενεργειακό τομέα - Οι συστάσεις της Eurelectric
Από όλους τους γεωγραφικούς στόχους, οι επιθέσεις σε χώρες της ΕΕ αυξήθηκαν από 9,8% σε 46,5% κατά τους πρώτους έξι μήνες το 2023
H Amazon ανεβάζει στα 8 δισ. δολάρια την επένδυσή της στην Anthropic
H Anthropic αποτελεί τον μεγαλύτερο αντίπαλο της OpenAI στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ συνολικά η Amazon έχει επενδύσει σε αυτή 8 δισ. δολάρια
Πώς να κρατήσετε τα προσωπικά σας δεδομένα μακριά από το dark web
Σε αντίθεση με την κοινή πεποίθηση, το dark web, δηλαδή το «σκοτεινό διαδίκτυο», δεν είναι παράνομο και δεν είναι γεμάτο μόνο από κυβερνοεγκληματίες
Προσοχή στις ψεύτικες προσφορές της Black Friday - Προστατέψτε το πορτοφόλι και τα δεδομένα σας
Οι χάκερ αντιγράφουν νόμιμους ιστότοπους και επαναχρησιμοποιούν πρότυπα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου phishing - υποσχόμενοι «είδη πολυτελείας» όπως ρολόγια Rolex και τσάντες Louis Vuitton σε απίστευτες εκπτώσεις
Η Microsoft αποκαλύπτει τις νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες της AI στο Ignite 2024
Έως και 10 φορές πιο αποδοτικές για τις σύγχρονες επιχειρήσεις οι επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη
Εκκληση Microsoft σε Τραμπ να «πιέσει πιο σκληρά» κατά των χάκερ από Ρωσία-Κίνα
Η Microsoft κάνει λόγο για κύμα «κρατικών κυβερνοεπιθέσεων» με στόχο αξιωματούχους της κυβέρνησης των ΗΠΑ και προεκλογικές καμπάνιες
Γιατί τα υποθαλάσσια καλώδια είναι «πειρασμός» για τους σαμποτέρ
Επιχειρήσεις και κυβερνήσεις βασίζονται στα υποθαλάσσια καλώδια για κρίσιμες δραστηριότητες - Πόσο ασφαλή είναι και πώς προκαλούνται φθορές