
Την Αστυπάλαια θα επισκεφτεί σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος από την «πεταλούδα του Αιγαίου» θα κάνει ανακοινώσεις για τα επόμενα ενεργειακά βήματα και την δημιουργία και άλλων «πράσινων και έξυπνων» νησιών στη χώρα μας.
Έξι μήνες μετά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και του γερμανικού ομίλου Volkswagen θα παραδοθούν τα πρώτα πέντε ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Για τον Δήμο προορίζεται ένα αυτοκίνητο για τη μεταφορά των εργαζομένων και ένα σκούτερ ώστε οι τεχνικοί του να έχουν άμεση πρόσβαση ακόμη και στα πιο στενά σοκάκια του Κάστρου. Επίσης, ένα όχημα θα δοθεί στο λιμενικό, ένα στην αστυνομία και ένα στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας.
Ο στόχος του προγράμματος είναι τα περίπου 1.500 συμβατικά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην Αστυπάλαια να αντικατασταθούν σταδιακά με ηλεκτρικά οχήματα. Το ειδικό σύστημα επιδοτήσεων πρόκειται να οδηγήσει σε χαμηλές τιμές για τα ηλεκτρικά οχήματα στο νησί και σε ακόμα χαμηλότερες για τους φορτιστές.
– Διαβάστε επίσης: Αστυπάλαια: Όλο το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων
Ο Πρωθυπουργός θα ανακοινώσει επίσης την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-astypalea που θα επιτρέπει στους κατοίκους και στις επιχειρήσεις του νησιού να λάβουν σημαντικές επιδοτήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων.
Με «φόντο» την Αστυπάλαια ο κ. Μητσοτάκης θα επιχειρήσει να αναδείξει τη σημασία της προσέλκυσης ξένων επενδύσεων στην χώρα μας για την ανάπτυξη της οικονομίας, θα υπογραμμίσει ότι το ενδιαφέρον που παρατηρείται αποτελεί «ψήφο εμπιστοσύνης» για την Ελλάδα και θα επισημάνει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας για το ασφαλές άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου.
Θα αναφερθεί στο πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό και στην τήρηση των μέτρων ώστε το άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου να γίνει με ασπίδες προστασίας από την πανδημία και για τους τουρίστες αλλά και τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις.
Τι αλλάζει στην Αστυπάλαια
Ο στόχος είναι προοδευτικά στο νησί:
Α) Τα συμβατικά αυτοκίνητα ΙΧ και ΔΧ στο νησί να αντικατασταθούν από ηλεκτροκίνητα
Συγκεκριμένα, τα 1.494 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αστυπάλαια προγραμματίζεται να αντικατασταθούν προοδευτικά από 982 ηλεκτρικά οχήματα: 320 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 305 ηλεκτρικά σκούτερ, 59 ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, 32 ηλεκτρικά φορτηγά και 35 ηλεκτρικά οχήματα ειδικών εφαρμογών.
Β) Νέες υπηρεσίες μετακίνησης / συγκοινωνίας κατά παραγγελία (on demand)
Στο νησί θα υπάρχουν σταθμευμένα μοιραζόμενα αυτοκίνητα (car sharing): 3 σταθμοί / 50 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν στη διάθεση τους σταθμευμένα μοιραζόμενα μέσα μικρο-κινητικότητας (micro mobility): 4 σταθμοί / 67 ηλεκτρικά ποδήλατα και 101 μοτοσικλέτες
Επιπλέον προβλέπεται εξυπηρέτηση με μίνι-βαν κατά παραγγελία: 1 σταθμός / 13 ηλεκτρικά μίνι βαν
Για κάθε διαδρομή θα μπορεί να γίνει κράτηση, απλά και γρήγορα, ανά πάσα στιγμή, μέσω του app κινητικότητας.
Οι νέες καινοτόμες υπηρεσίες κινητικότητας είναι ένας από τους βασικούς στόχους του έργου.
Τώρα οι κάτοικοι βασίζονται κατά βάση για τις μετακινήσεις τους σε ιδιόκτητα οχήματα. Άμεσα τα παραδοσιακά δημόσια μέσα μεταφοράς θα μετατραπούν σε μια υπηρεσία μοιραζόμενων οχημάτων, η οποία θα χρησιμοποιεί 100% ηλεκτρικά μίνι-βαν κατά παραγγελία. Αυτά τα ηλεκτρικά μίνι-βαν θα κυκλοφορούν στο νησί ανάλογα με τις ανάγκες τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών ολόκληρο το 24ωρο.
Επιπλέον μέρος του υπάρχοντος δικτύου εποχιακής ενοικίασης οχημάτων θα μετατραπεί σε ένα δίκτυο μοιραζόμενων οχημάτων που θα λειτουργεί όλο τον χρόνο για κατοίκους και επισκέπτες. Έτσι θα περιοριστεί κάθετα η ανάγκη για ιδιόκτητα μέσα μεταφοράς.
Γ) Πράσινη ενέργεια και φόρτιση
Ο στόχος είναι η Αστυπάλαια σταδιακά να απεξαρτηθεί από τα ορυκτά καύσιμα μέσω υβριδικού συστήματος παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Για να ικανοποιηθούν οι ενεργειακές απαιτήσεις του στόλου των ηλεκτρικών οχημάτων, θα υλοποιηθεί δίκτυο υποδομής φόρτισης.
Σήμερα στην Αστυπάλαια μένουν μόνιμα περίπου 1.300 κάτοικοι, και ετησίως δέχεται περίπου 72.000 τουρίστες.
Αυτό το μικρό νησί έκτασης μήκους 18 km και πλάτους 13 km γίνεται το πρώτο στη Μεσόγειο στο οποίο προωθείται η βιώσιμη κινητικότητα.


Latest News

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία