Την Αστυπάλαια θα επισκεφτεί σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος από την «πεταλούδα του Αιγαίου» θα κάνει ανακοινώσεις για τα επόμενα ενεργειακά βήματα και την δημιουργία και άλλων «πράσινων και έξυπνων» νησιών στη χώρα μας.
Έξι μήνες μετά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και του γερμανικού ομίλου Volkswagen θα παραδοθούν τα πρώτα πέντε ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Για τον Δήμο προορίζεται ένα αυτοκίνητο για τη μεταφορά των εργαζομένων και ένα σκούτερ ώστε οι τεχνικοί του να έχουν άμεση πρόσβαση ακόμη και στα πιο στενά σοκάκια του Κάστρου. Επίσης, ένα όχημα θα δοθεί στο λιμενικό, ένα στην αστυνομία και ένα στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας.
Ο στόχος του προγράμματος είναι τα περίπου 1.500 συμβατικά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην Αστυπάλαια να αντικατασταθούν σταδιακά με ηλεκτρικά οχήματα. Το ειδικό σύστημα επιδοτήσεων πρόκειται να οδηγήσει σε χαμηλές τιμές για τα ηλεκτρικά οχήματα στο νησί και σε ακόμα χαμηλότερες για τους φορτιστές.
– Διαβάστε επίσης: Αστυπάλαια: Όλο το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων
Ο Πρωθυπουργός θα ανακοινώσει επίσης την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-astypalea που θα επιτρέπει στους κατοίκους και στις επιχειρήσεις του νησιού να λάβουν σημαντικές επιδοτήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων.
Με «φόντο» την Αστυπάλαια ο κ. Μητσοτάκης θα επιχειρήσει να αναδείξει τη σημασία της προσέλκυσης ξένων επενδύσεων στην χώρα μας για την ανάπτυξη της οικονομίας, θα υπογραμμίσει ότι το ενδιαφέρον που παρατηρείται αποτελεί «ψήφο εμπιστοσύνης» για την Ελλάδα και θα επισημάνει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας για το ασφαλές άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου.
Θα αναφερθεί στο πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό και στην τήρηση των μέτρων ώστε το άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου να γίνει με ασπίδες προστασίας από την πανδημία και για τους τουρίστες αλλά και τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις.
Τι αλλάζει στην Αστυπάλαια
Ο στόχος είναι προοδευτικά στο νησί:
Α) Τα συμβατικά αυτοκίνητα ΙΧ και ΔΧ στο νησί να αντικατασταθούν από ηλεκτροκίνητα
Συγκεκριμένα, τα 1.494 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αστυπάλαια προγραμματίζεται να αντικατασταθούν προοδευτικά από 982 ηλεκτρικά οχήματα: 320 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 305 ηλεκτρικά σκούτερ, 59 ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, 32 ηλεκτρικά φορτηγά και 35 ηλεκτρικά οχήματα ειδικών εφαρμογών.
Β) Νέες υπηρεσίες μετακίνησης / συγκοινωνίας κατά παραγγελία (on demand)
Στο νησί θα υπάρχουν σταθμευμένα μοιραζόμενα αυτοκίνητα (car sharing): 3 σταθμοί / 50 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν στη διάθεση τους σταθμευμένα μοιραζόμενα μέσα μικρο-κινητικότητας (micro mobility): 4 σταθμοί / 67 ηλεκτρικά ποδήλατα και 101 μοτοσικλέτες
Επιπλέον προβλέπεται εξυπηρέτηση με μίνι-βαν κατά παραγγελία: 1 σταθμός / 13 ηλεκτρικά μίνι βαν
Για κάθε διαδρομή θα μπορεί να γίνει κράτηση, απλά και γρήγορα, ανά πάσα στιγμή, μέσω του app κινητικότητας.
Οι νέες καινοτόμες υπηρεσίες κινητικότητας είναι ένας από τους βασικούς στόχους του έργου.
Τώρα οι κάτοικοι βασίζονται κατά βάση για τις μετακινήσεις τους σε ιδιόκτητα οχήματα. Άμεσα τα παραδοσιακά δημόσια μέσα μεταφοράς θα μετατραπούν σε μια υπηρεσία μοιραζόμενων οχημάτων, η οποία θα χρησιμοποιεί 100% ηλεκτρικά μίνι-βαν κατά παραγγελία. Αυτά τα ηλεκτρικά μίνι-βαν θα κυκλοφορούν στο νησί ανάλογα με τις ανάγκες τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών ολόκληρο το 24ωρο.
Επιπλέον μέρος του υπάρχοντος δικτύου εποχιακής ενοικίασης οχημάτων θα μετατραπεί σε ένα δίκτυο μοιραζόμενων οχημάτων που θα λειτουργεί όλο τον χρόνο για κατοίκους και επισκέπτες. Έτσι θα περιοριστεί κάθετα η ανάγκη για ιδιόκτητα μέσα μεταφοράς.
Γ) Πράσινη ενέργεια και φόρτιση
Ο στόχος είναι η Αστυπάλαια σταδιακά να απεξαρτηθεί από τα ορυκτά καύσιμα μέσω υβριδικού συστήματος παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Για να ικανοποιηθούν οι ενεργειακές απαιτήσεις του στόλου των ηλεκτρικών οχημάτων, θα υλοποιηθεί δίκτυο υποδομής φόρτισης.
Σήμερα στην Αστυπάλαια μένουν μόνιμα περίπου 1.300 κάτοικοι, και ετησίως δέχεται περίπου 72.000 τουρίστες.
Αυτό το μικρό νησί έκτασης μήκους 18 km και πλάτους 13 km γίνεται το πρώτο στη Μεσόγειο στο οποίο προωθείται η βιώσιμη κινητικότητα.
Latest News
Στα βήματα του Τραμπ.... Ο Μιλέι «αποχαιρετά» τη Συμφωνία του Παρισιού
Η κυβέρνηση στην Αργεντινή διερευνά την πρόταση να ακολουθήσει τις ΗΠΑ στην αποχώρηση από τη συμφωνία ορόσημο
Από το σβήσιμο του λιγνίτη στο «drill baby drill» - Γιατί ο Μητσοτάκης φρενάρει την πράσινη μετάβαση
Οι ρυθμοί για την πράσινη μετάβαση της Ελλάδας χαμηλώνουν - Η δημόσια μεταστροφή του πρωθυπουργού – Τα μηνύματα και σε Βρυξέλλες
Πώς ο κλάδος οικοδομών χρησιμοποιεί την τεχνολογία για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής
Ο κλάδος οικοδομών παράγει «με διαφορά» τη μεγαλύτερη εκπομπή αερίων του θερμοκηπίου από οποιονδήποτε τομέα, σύμφωνα με τον ΟΗΕ.
«Συναγερμός» από την πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη [γραφήματα]
Οι εταιρείες ζητούν παρέμβαση Βρυξελλών για τους νέους κανονισμούς ρύπων - Φοβίζει ο ανταγωνισμός από Κίνα και τυχόν εμπορικές εντάσεις με ΗΠΑ
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση