Την Αστυπάλαια θα επισκεφτεί σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο οποίος από την «πεταλούδα του Αιγαίου» θα κάνει ανακοινώσεις για τα επόμενα ενεργειακά βήματα και την δημιουργία και άλλων «πράσινων και έξυπνων» νησιών στη χώρα μας.
Έξι μήνες μετά την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδας και του γερμανικού ομίλου Volkswagen θα παραδοθούν τα πρώτα πέντε ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Για τον Δήμο προορίζεται ένα αυτοκίνητο για τη μεταφορά των εργαζομένων και ένα σκούτερ ώστε οι τεχνικοί του να έχουν άμεση πρόσβαση ακόμη και στα πιο στενά σοκάκια του Κάστρου. Επίσης, ένα όχημα θα δοθεί στο λιμενικό, ένα στην αστυνομία και ένα στην υπηρεσία πολιτικής αεροπορίας.
Ο στόχος του προγράμματος είναι τα περίπου 1.500 συμβατικά οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα στην Αστυπάλαια να αντικατασταθούν σταδιακά με ηλεκτρικά οχήματα. Το ειδικό σύστημα επιδοτήσεων πρόκειται να οδηγήσει σε χαμηλές τιμές για τα ηλεκτρικά οχήματα στο νησί και σε ακόμα χαμηλότερες για τους φορτιστές.
– Διαβάστε επίσης: Αστυπάλαια: Όλο το πρόγραμμα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων
Ο Πρωθυπουργός θα ανακοινώσει επίσης την έναρξη λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-astypalea που θα επιτρέπει στους κατοίκους και στις επιχειρήσεις του νησιού να λάβουν σημαντικές επιδοτήσεις για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων.
Με «φόντο» την Αστυπάλαια ο κ. Μητσοτάκης θα επιχειρήσει να αναδείξει τη σημασία της προσέλκυσης ξένων επενδύσεων στην χώρα μας για την ανάπτυξη της οικονομίας, θα υπογραμμίσει ότι το ενδιαφέρον που παρατηρείται αποτελεί «ψήφο εμπιστοσύνης» για την Ελλάδα και θα επισημάνει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας για το ασφαλές άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου.
Θα αναφερθεί στο πράσινο ψηφιακό πιστοποιητικό και στην τήρηση των μέτρων ώστε το άνοιγμα της φετινής τουριστικής περιόδου να γίνει με ασπίδες προστασίας από την πανδημία και για τους τουρίστες αλλά και τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις.
Τι αλλάζει στην Αστυπάλαια
Ο στόχος είναι προοδευτικά στο νησί:
Α) Τα συμβατικά αυτοκίνητα ΙΧ και ΔΧ στο νησί να αντικατασταθούν από ηλεκτροκίνητα
Συγκεκριμένα, τα 1.494 αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Αστυπάλαια προγραμματίζεται να αντικατασταθούν προοδευτικά από 982 ηλεκτρικά οχήματα: 320 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, 305 ηλεκτρικά σκούτερ, 59 ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, 32 ηλεκτρικά φορτηγά και 35 ηλεκτρικά οχήματα ειδικών εφαρμογών.
Β) Νέες υπηρεσίες μετακίνησης / συγκοινωνίας κατά παραγγελία (on demand)
Στο νησί θα υπάρχουν σταθμευμένα μοιραζόμενα αυτοκίνητα (car sharing): 3 σταθμοί / 50 ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Κάτοικοι και επισκέπτες θα έχουν στη διάθεση τους σταθμευμένα μοιραζόμενα μέσα μικρο-κινητικότητας (micro mobility): 4 σταθμοί / 67 ηλεκτρικά ποδήλατα και 101 μοτοσικλέτες
Επιπλέον προβλέπεται εξυπηρέτηση με μίνι-βαν κατά παραγγελία: 1 σταθμός / 13 ηλεκτρικά μίνι βαν
Για κάθε διαδρομή θα μπορεί να γίνει κράτηση, απλά και γρήγορα, ανά πάσα στιγμή, μέσω του app κινητικότητας.
Οι νέες καινοτόμες υπηρεσίες κινητικότητας είναι ένας από τους βασικούς στόχους του έργου.
Τώρα οι κάτοικοι βασίζονται κατά βάση για τις μετακινήσεις τους σε ιδιόκτητα οχήματα. Άμεσα τα παραδοσιακά δημόσια μέσα μεταφοράς θα μετατραπούν σε μια υπηρεσία μοιραζόμενων οχημάτων, η οποία θα χρησιμοποιεί 100% ηλεκτρικά μίνι-βαν κατά παραγγελία. Αυτά τα ηλεκτρικά μίνι-βαν θα κυκλοφορούν στο νησί ανάλογα με τις ανάγκες τόσο των μόνιμων κατοίκων όσο και των επισκεπτών ολόκληρο το 24ωρο.
Επιπλέον μέρος του υπάρχοντος δικτύου εποχιακής ενοικίασης οχημάτων θα μετατραπεί σε ένα δίκτυο μοιραζόμενων οχημάτων που θα λειτουργεί όλο τον χρόνο για κατοίκους και επισκέπτες. Έτσι θα περιοριστεί κάθετα η ανάγκη για ιδιόκτητα μέσα μεταφοράς.
Γ) Πράσινη ενέργεια και φόρτιση
Ο στόχος είναι η Αστυπάλαια σταδιακά να απεξαρτηθεί από τα ορυκτά καύσιμα μέσω υβριδικού συστήματος παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Για να ικανοποιηθούν οι ενεργειακές απαιτήσεις του στόλου των ηλεκτρικών οχημάτων, θα υλοποιηθεί δίκτυο υποδομής φόρτισης.
Σήμερα στην Αστυπάλαια μένουν μόνιμα περίπου 1.300 κάτοικοι, και ετησίως δέχεται περίπου 72.000 τουρίστες.
Αυτό το μικρό νησί έκτασης μήκους 18 km και πλάτους 13 km γίνεται το πρώτο στη Μεσόγειο στο οποίο προωθείται η βιώσιμη κινητικότητα.
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας