
Μονόδρομος είναι οι συνεργασίες για τις μικρότερες ναυτιλιακές εταιρείες για να επιβιώσουν επισημαίνει σε μία ανάλυση της η Intermodal εκτιμώντας ότι οι τάσεις ενοποίησης στην ελληνική ναυτιλία είναι επίκαιρη παρά ποτέ..
Με αφορμή την επιτυχημένη έκδοση του πρώτου ναυτιλιακού ομολόγου στο Χρηματιστήριο Αθηνών από την Costamare, ο κ. Γιώργος Λάιος, Deputy CEO της Intermodal αναφέρει σε μία ανάλυση του ότι η επίτευξη οικονομιών κλίμακος για μία ναυτιλιακή εταιρεία είναι τώρα πιο σημαντική.
Με τις τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να επικεντρώνονται πλέον σε επιχειρήσεις με συγκροτημένες εταιρικές δομές που συμμορφώνονται με τα κριτήρια ESG (Περιβαλλοντικά Environmental, Κοινωνικά-Social και Εταιρικής Διακυβέρνησης -Governance) οι οικονομίες κλίμακος είναι η μόνη διέξοδος, συνεχίζει ο κ. Λάϊος.
Οι οικονομίες κλίμακος κλίμακος επιτυγχάνονται είτε μέσω στρατηγικών συμμαχιών, ή με συμμετοχή σε pool ή ακόμη πιο καλά μέσω joint venture αλλά και των εξαγορών και συγχωνεύσεων.
Είναι οι πιο προφανείς μέθοδοι που ένας πλοιοκτήτης θα μπορούσε να εξετάσει για να προσελκύσει κεφάλαια και να «μεγαλώσει», τονίζει ο αναλυτής και εκτιμά ότι η τάση ενοποίησης θα έρθει στο προσκήνιο τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι το 45% του ελληνικού στόλου σε αριθμό πλοίων ελέγχεται από 50 εταιρείες, ενώ περίπου το 15,0% του στόλου είναι κατακερματισμένο σε περισσότερες από 450 εταιρείες που κατέχουν έως και 4 πλοία το καθένα.
Όλα τα παραπάνω εργαλεία έχουν έναν κοινό παρονομαστή: «ενώνουμε τις δυνάμεις μας και μεγαλώνουμε μαζί». Υπάρχουν εκατοντάδες μικρές ναυτιλιακές εταιρείες που θα μπορούσαν να συνεργαστούν με ομότιμες και να επωφεληθούν από τα οφέλη της συνεργασίας και της μεγαλύτερης κλίμακας. Η βελτίωση των όρων χρηματοδότησης είναι ένα από τα πιο εμφανή οφέλη.
Ωστόσο υπάρχουν και άλλες προκλήσεις που αντιμετωπίζονται καλύτερα «εν τη ενώσει» όπως είναι της τεχνολογίας, των ESG και των ναυτιλιακών κανονισμών. Οι ναυτιλιακές εταιρείες, πόσο μάλλον οι μικρές, δεν έχουν την πολυτέλεια να μείνουν πίσω, καταλήγει ο αναλυτής.


Latest News

Βαγγέλης Μαρινάκης: Εποχή αλλαγών από την οποία μπορεί να επωφεληθεί η ναυτιλία
Μιλώντας στο 19ο Ετήσιο Διεθνές Ναυτιλιακό Φόρουμ της Capital Link o Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η ναυτιλία

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά