Μονόδρομος είναι οι συνεργασίες για τις μικρότερες ναυτιλιακές εταιρείες για να επιβιώσουν επισημαίνει σε μία ανάλυση της η Intermodal εκτιμώντας ότι οι τάσεις ενοποίησης στην ελληνική ναυτιλία είναι επίκαιρη παρά ποτέ..
Με αφορμή την επιτυχημένη έκδοση του πρώτου ναυτιλιακού ομολόγου στο Χρηματιστήριο Αθηνών από την Costamare, ο κ. Γιώργος Λάιος, Deputy CEO της Intermodal αναφέρει σε μία ανάλυση του ότι η επίτευξη οικονομιών κλίμακος για μία ναυτιλιακή εταιρεία είναι τώρα πιο σημαντική.
Με τις τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να επικεντρώνονται πλέον σε επιχειρήσεις με συγκροτημένες εταιρικές δομές που συμμορφώνονται με τα κριτήρια ESG (Περιβαλλοντικά Environmental, Κοινωνικά-Social και Εταιρικής Διακυβέρνησης -Governance) οι οικονομίες κλίμακος είναι η μόνη διέξοδος, συνεχίζει ο κ. Λάϊος.
Οι οικονομίες κλίμακος κλίμακος επιτυγχάνονται είτε μέσω στρατηγικών συμμαχιών, ή με συμμετοχή σε pool ή ακόμη πιο καλά μέσω joint venture αλλά και των εξαγορών και συγχωνεύσεων.
Είναι οι πιο προφανείς μέθοδοι που ένας πλοιοκτήτης θα μπορούσε να εξετάσει για να προσελκύσει κεφάλαια και να «μεγαλώσει», τονίζει ο αναλυτής και εκτιμά ότι η τάση ενοποίησης θα έρθει στο προσκήνιο τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι το 45% του ελληνικού στόλου σε αριθμό πλοίων ελέγχεται από 50 εταιρείες, ενώ περίπου το 15,0% του στόλου είναι κατακερματισμένο σε περισσότερες από 450 εταιρείες που κατέχουν έως και 4 πλοία το καθένα.
Όλα τα παραπάνω εργαλεία έχουν έναν κοινό παρονομαστή: «ενώνουμε τις δυνάμεις μας και μεγαλώνουμε μαζί». Υπάρχουν εκατοντάδες μικρές ναυτιλιακές εταιρείες που θα μπορούσαν να συνεργαστούν με ομότιμες και να επωφεληθούν από τα οφέλη της συνεργασίας και της μεγαλύτερης κλίμακας. Η βελτίωση των όρων χρηματοδότησης είναι ένα από τα πιο εμφανή οφέλη.
Ωστόσο υπάρχουν και άλλες προκλήσεις που αντιμετωπίζονται καλύτερα «εν τη ενώσει» όπως είναι της τεχνολογίας, των ESG και των ναυτιλιακών κανονισμών. Οι ναυτιλιακές εταιρείες, πόσο μάλλον οι μικρές, δεν έχουν την πολυτέλεια να μείνουν πίσω, καταλήγει ο αναλυτής.
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
ΟΛΘ: Απορρίφθηκε από την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων η προσφυγή της Goldair
H Goldair έχει δικαίωμα δέκα ημερών να προσφύγει στο ΣτΕ για τον ΟΛΘ
Εκλογές ΗΠΑ: Ανησυχία για τα «εμπόδια που σηκώνονται στα σύνορα»
Με βάση το τι υπόσχονται οι δύο μονομάχοι η ναυτιλία αναμένεται να επηρεαστεί από οποιοδήποτε αποτέλεσμα, αλλού θετικά και αλλού αρνητικά
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων