Μονόδρομος είναι οι συνεργασίες για τις μικρότερες ναυτιλιακές εταιρείες για να επιβιώσουν επισημαίνει σε μία ανάλυση της η Intermodal εκτιμώντας ότι οι τάσεις ενοποίησης στην ελληνική ναυτιλία είναι επίκαιρη παρά ποτέ..
Με αφορμή την επιτυχημένη έκδοση του πρώτου ναυτιλιακού ομολόγου στο Χρηματιστήριο Αθηνών από την Costamare, ο κ. Γιώργος Λάιος, Deputy CEO της Intermodal αναφέρει σε μία ανάλυση του ότι η επίτευξη οικονομιών κλίμακος για μία ναυτιλιακή εταιρεία είναι τώρα πιο σημαντική.
Με τις τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να επικεντρώνονται πλέον σε επιχειρήσεις με συγκροτημένες εταιρικές δομές που συμμορφώνονται με τα κριτήρια ESG (Περιβαλλοντικά Environmental, Κοινωνικά-Social και Εταιρικής Διακυβέρνησης -Governance) οι οικονομίες κλίμακος είναι η μόνη διέξοδος, συνεχίζει ο κ. Λάϊος.
Οι οικονομίες κλίμακος κλίμακος επιτυγχάνονται είτε μέσω στρατηγικών συμμαχιών, ή με συμμετοχή σε pool ή ακόμη πιο καλά μέσω joint venture αλλά και των εξαγορών και συγχωνεύσεων.
Είναι οι πιο προφανείς μέθοδοι που ένας πλοιοκτήτης θα μπορούσε να εξετάσει για να προσελκύσει κεφάλαια και να «μεγαλώσει», τονίζει ο αναλυτής και εκτιμά ότι η τάση ενοποίησης θα έρθει στο προσκήνιο τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι το 45% του ελληνικού στόλου σε αριθμό πλοίων ελέγχεται από 50 εταιρείες, ενώ περίπου το 15,0% του στόλου είναι κατακερματισμένο σε περισσότερες από 450 εταιρείες που κατέχουν έως και 4 πλοία το καθένα.
Όλα τα παραπάνω εργαλεία έχουν έναν κοινό παρονομαστή: «ενώνουμε τις δυνάμεις μας και μεγαλώνουμε μαζί». Υπάρχουν εκατοντάδες μικρές ναυτιλιακές εταιρείες που θα μπορούσαν να συνεργαστούν με ομότιμες και να επωφεληθούν από τα οφέλη της συνεργασίας και της μεγαλύτερης κλίμακας. Η βελτίωση των όρων χρηματοδότησης είναι ένα από τα πιο εμφανή οφέλη.
Ωστόσο υπάρχουν και άλλες προκλήσεις που αντιμετωπίζονται καλύτερα «εν τη ενώσει» όπως είναι της τεχνολογίας, των ESG και των ναυτιλιακών κανονισμών. Οι ναυτιλιακές εταιρείες, πόσο μάλλον οι μικρές, δεν έχουν την πολυτέλεια να μείνουν πίσω, καταλήγει ο αναλυτής.
Latest News
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος