![Ναυτιλία: Η τάση ενοποίησης επίκαιρη παρά ποτέ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/naytil.jpg)
Μονόδρομος είναι οι συνεργασίες για τις μικρότερες ναυτιλιακές εταιρείες για να επιβιώσουν επισημαίνει σε μία ανάλυση της η Intermodal εκτιμώντας ότι οι τάσεις ενοποίησης στην ελληνική ναυτιλία είναι επίκαιρη παρά ποτέ..
Με αφορμή την επιτυχημένη έκδοση του πρώτου ναυτιλιακού ομολόγου στο Χρηματιστήριο Αθηνών από την Costamare, ο κ. Γιώργος Λάιος, Deputy CEO της Intermodal αναφέρει σε μία ανάλυση του ότι η επίτευξη οικονομιών κλίμακος για μία ναυτιλιακή εταιρεία είναι τώρα πιο σημαντική.
Με τις τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να επικεντρώνονται πλέον σε επιχειρήσεις με συγκροτημένες εταιρικές δομές που συμμορφώνονται με τα κριτήρια ESG (Περιβαλλοντικά Environmental, Κοινωνικά-Social και Εταιρικής Διακυβέρνησης -Governance) οι οικονομίες κλίμακος είναι η μόνη διέξοδος, συνεχίζει ο κ. Λάϊος.
Οι οικονομίες κλίμακος κλίμακος επιτυγχάνονται είτε μέσω στρατηγικών συμμαχιών, ή με συμμετοχή σε pool ή ακόμη πιο καλά μέσω joint venture αλλά και των εξαγορών και συγχωνεύσεων.
Είναι οι πιο προφανείς μέθοδοι που ένας πλοιοκτήτης θα μπορούσε να εξετάσει για να προσελκύσει κεφάλαια και να «μεγαλώσει», τονίζει ο αναλυτής και εκτιμά ότι η τάση ενοποίησης θα έρθει στο προσκήνιο τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι το 45% του ελληνικού στόλου σε αριθμό πλοίων ελέγχεται από 50 εταιρείες, ενώ περίπου το 15,0% του στόλου είναι κατακερματισμένο σε περισσότερες από 450 εταιρείες που κατέχουν έως και 4 πλοία το καθένα.
Όλα τα παραπάνω εργαλεία έχουν έναν κοινό παρονομαστή: «ενώνουμε τις δυνάμεις μας και μεγαλώνουμε μαζί». Υπάρχουν εκατοντάδες μικρές ναυτιλιακές εταιρείες που θα μπορούσαν να συνεργαστούν με ομότιμες και να επωφεληθούν από τα οφέλη της συνεργασίας και της μεγαλύτερης κλίμακας. Η βελτίωση των όρων χρηματοδότησης είναι ένα από τα πιο εμφανή οφέλη.
Ωστόσο υπάρχουν και άλλες προκλήσεις που αντιμετωπίζονται καλύτερα «εν τη ενώσει» όπως είναι της τεχνολογίας, των ESG και των ναυτιλιακών κανονισμών. Οι ναυτιλιακές εταιρείες, πόσο μάλλον οι μικρές, δεν έχουν την πολυτέλεια να μείνουν πίσω, καταλήγει ο αναλυτής.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023