Μονόδρομος είναι οι συνεργασίες για τις μικρότερες ναυτιλιακές εταιρείες για να επιβιώσουν επισημαίνει σε μία ανάλυση της η Intermodal εκτιμώντας ότι οι τάσεις ενοποίησης στην ελληνική ναυτιλία είναι επίκαιρη παρά ποτέ..
Με αφορμή την επιτυχημένη έκδοση του πρώτου ναυτιλιακού ομολόγου στο Χρηματιστήριο Αθηνών από την Costamare, ο κ. Γιώργος Λάιος, Deputy CEO της Intermodal αναφέρει σε μία ανάλυση του ότι η επίτευξη οικονομιών κλίμακος για μία ναυτιλιακή εταιρεία είναι τώρα πιο σημαντική.
Με τις τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα να επικεντρώνονται πλέον σε επιχειρήσεις με συγκροτημένες εταιρικές δομές που συμμορφώνονται με τα κριτήρια ESG (Περιβαλλοντικά Environmental, Κοινωνικά-Social και Εταιρικής Διακυβέρνησης -Governance) οι οικονομίες κλίμακος είναι η μόνη διέξοδος, συνεχίζει ο κ. Λάϊος.
Οι οικονομίες κλίμακος κλίμακος επιτυγχάνονται είτε μέσω στρατηγικών συμμαχιών, ή με συμμετοχή σε pool ή ακόμη πιο καλά μέσω joint venture αλλά και των εξαγορών και συγχωνεύσεων.
Είναι οι πιο προφανείς μέθοδοι που ένας πλοιοκτήτης θα μπορούσε να εξετάσει για να προσελκύσει κεφάλαια και να «μεγαλώσει», τονίζει ο αναλυτής και εκτιμά ότι η τάση ενοποίησης θα έρθει στο προσκήνιο τα επόμενα χρόνια, δεδομένου ότι το 45% του ελληνικού στόλου σε αριθμό πλοίων ελέγχεται από 50 εταιρείες, ενώ περίπου το 15,0% του στόλου είναι κατακερματισμένο σε περισσότερες από 450 εταιρείες που κατέχουν έως και 4 πλοία το καθένα.
Όλα τα παραπάνω εργαλεία έχουν έναν κοινό παρονομαστή: «ενώνουμε τις δυνάμεις μας και μεγαλώνουμε μαζί». Υπάρχουν εκατοντάδες μικρές ναυτιλιακές εταιρείες που θα μπορούσαν να συνεργαστούν με ομότιμες και να επωφεληθούν από τα οφέλη της συνεργασίας και της μεγαλύτερης κλίμακας. Η βελτίωση των όρων χρηματοδότησης είναι ένα από τα πιο εμφανή οφέλη.
Ωστόσο υπάρχουν και άλλες προκλήσεις που αντιμετωπίζονται καλύτερα «εν τη ενώσει» όπως είναι της τεχνολογίας, των ESG και των ναυτιλιακών κανονισμών. Οι ναυτιλιακές εταιρείες, πόσο μάλλον οι μικρές, δεν έχουν την πολυτέλεια να μείνουν πίσω, καταλήγει ο αναλυτής.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου