
Ικανοποιητική πρόοδο στον «φάκελο» των αποκρατικοποιήσεων το 2021 καταγράφει η νέα έκθεση εποπτείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δημοσιεύθηκε σήμερα. Το πρότζεκτ του Ελληνικού μπαίνει στην κορυφή των επιτυχιών για το 2021, μιας και η συναλλαγή αναμένεται να κλείσει μέσα στο επόμενο διάστημα, ολοκληρώνοντας έναν κύκλο αναμονής 7 ετών για το έργο που θα αλλάξει την εικόνα της Αττικής. Αντίστοιχα, καλή πορεία κατέγραψαν τα πρότζεκτς των περιφερειακών λιμανιών, της αξιοποίησης ακινήτων και της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου στη Νότια Καβάλα.
Στον αντίποδα, σημαντικά assets του ΤΑΙΠΕΔ, όπως το 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) και τα ΕΛΠΕ, παραμένουν σε αναμονή, καθώς η πανδημία έφερε αναταράξεις στη διεθνή οικονομία, ενώ οι έκτακτες συνθήκες είχαν άμεσο αντίκτυπο στην αποτίμησή τους. Παράλληλα, η έκθεση υπογραμμίζει ότι η πρόοδος που σημειώθηκε στις υπόλοιπες εκκρεμείς δράσεις για την παραχώρηση της Εγνατίας ήταν περιορισμένη και οι εργασίες έχουν καθυστερήσει.
Πλησιάζει στο τέρμα το Ελληνικό
Στη γραμμή του τερματισμού βάζει η έκθεση της Κομισιόν την αξιοποίηση του Ελληνικού, που μετά από σαράντα κύματα, φαίνεται πως πλησιάζει προς την ολοκλήρωσή της. Σύμφωνα με την έκθεση, μες τον Ιούνιο αναμένεται η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο της σύμβασης για το καζίνο. Αναφορά γίνεται και στις δύο εκκρεμείς αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), που όμως θεωρούνται μικρότερης σημασίας, σε σχέση με τις δύο που έχουν ήδη εκδοθεί από το Ανώτατο Δικαστήριο δίνοντας το πράσινο φως στη συνέχιση της επένδυσης. Το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής αναμένεται τους επόμενους μήνες.
Σε καλό δρόμο βρίσκεται, όπως σημειώνεται και η Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου Νότιας Καβάλας, για την οποία αναμένεται, τις επόμενες εβδομάδες, η απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας για τον κανονισμό τιμολόγησης. Στα ενεργειακά πρότζεκτς, σημαντική εκκρεμότητα για τη ΔΕΠΑ Υποδομών αποτελεί η έγκριση από το Κοινοβούλιο των απαραίτητων ρυθμίσεων που θα ξεκαθαρίσουν το πλαίσιο λειτουργίας των διαχειριστών συστημάτων διανομής. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών έχει προγραμματιστεί για τις 15 Ιουλίου 2021. Αντιθέτως, ο διαγωνισμός για τη ΔΕΠΑ Εμπορίας έχει παγώσει τουλάχιστον ως τον Σεπτέμβριο εξαιτίας της δικαστικής εκκρεμότητας για την τιμολόγηση της ELFE.
Η καθυστέρηση στην Εγνατία
Παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί στο διάστημα από την προηγούμενη έκθεση εποπτείας της Κομισιόν, οι δικαστικές εμπλοκές που συνεχίστηκαν και στη φάση υποβολής των δεσμευτικών προσφορών για την 35ετή παραχώρηση της Εγνατίας έβαλαν και πάλι αστερίσκο στην έκθεση των Θεσμών. Τελικά, η απόρριψη από το ΣτΕ του αιτήματος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις για παράταση της καταληκτικής ημερομηνίας, άνοιξε τον δρόμο για την αξιολόγηση πια των φακέλων. Οι τεχνικοί φάκελοι έχουν ήδη ανοιχθεί και η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών αναμένεται εν ευθέτω χρόνω.
Εν τω μεταξύ, η πρόοδος στις υπόλοιπες εκκρεμείς ενέργειες, όπως επισημαίνεται ήταν περιορισμένη. Οι εργασίες που αφορούν στους σταθμούς διοδίων και στην αδειοδότηση των σηράγγων έχουν καθυστερήσει. Ένας σταθμός μετωπικών διοδίων τέθηκε σε λειτουργία στα μέσα Μαρτίου, ενώ ένα τρίτο σύμπλεγμα 8 πλευρικών σταθμών διοδίων τέθηκε σε λειτουργία στις 18 Μαΐου (έξι σταθμοί διοδίων) και στις 20 Μαΐου (2 σταθμοί διοδίων). Οι εκκρεμείς εργασίες για τις περισσότερες από τις σήραγγες ολοκληρώθηκαν μέχρι τα τέλη Απριλίου 2021.


Latest News

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA

Αλμα 4,4% στα οικοδομικά υλικά τον Ιανουάριο - Ποια ακρίβυναν έως και 10%
Ο μέσος δείκτης τιμών του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, στα οικοδομικά υλικά παρουσίασε αύξηση 5,5% σε ετήσια βάσηγ