Η Nokia και η αυτοκινητοβιομηχανία Daimler κατέληξαν σε συμφωνία χρήσης ευρεσιτεχνιών, δίνοντας έτσι τέλος σε μία πολυεπίπεδη δικαστική διαμάχη ανάμεσα στις δύο εταιρείες που αφορούσε τη χρήση τεχνολογιών διασύνδεσης σε οχήματα.
Σε κοινή ανακοίνωσή τους οι δύο πλευρές διευκρινίζουν ότι η Daimler θα πληρώνει τη Nokia για τη χρήση τεχνολογιών συνδεσιμότητας στα οχήματά της, αν και δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα περισσότερες λεπτομέρειες της συμφωνίας.
Σαν μέρος της συμφωνίας, όλες οι δικαστικές εκκρεμότητες ανάμεσα στις δύο πλευρές θεωρείται ότι έχουν διακανονισθεί. Υπενθυμίζεται ότι η Nokia κατηγορούσε την Daimler ότι δεν είχε καταβάλλει το ανάλογο τίμημα για τη χρήση λογισμικού και τεχνολογιών ασύρματης διασύνδεσης που έχει χρησιμοποιηθεί εντός των οχημάτων που κατασκευάζει.
Από τη δική της πλευρά η Daimler υποστήριζε ότι το κόστος των ευρεσιτεχνιών δεν θα έπρεπε να βαρύνει την ίδια αλλά τους διάφορους προμηθευτές της που της παρέχουν τα διάφορα επιμέρους συστήματα που χρησιμοποιεί στα οχήματά της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Nokia, άλλοτε κραταιά δύναμη στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας, κερδίζει κάθε χρόνο περίπου 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ από άδειες χρήσης ευρεσιτεχνιών. Μόλις τον Απρίλιο η Nokia είχε ανακοινώσει ανάλογη συμφωνία με την κινεζική Lenovo (ο μεγαλύτερος κατασκευαστής PC παγκοσμίως), ενώ ακολούθησε συμφωνία και με τη Samsung για πληρωμές σχετικά με τη χρήση τεχνολογιών αρχείων βίντεο.
Μετά τη συμφωνία Nokia-Daimler, υπήρξε αναφορά του Reuters χωρίς να επιβεβαιωθεί, από πηγή που γνωρίζει το θέμα, ότι η Nokia θα λαμβάνει πάνω από δύο δολάρια ανά όχημα για τη χρήση σε αυτό των επίμαχων τεχνολογιών.
Η συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές θα σημάνει επίσης και την παύση της υπόθεσης στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, μετά από την προσφυγή εκεί των γερμανικών δικαστηρίων για την παροχή οδηγιών για τον χειρισμό της υπόθεσης.
Παρόλα αυτά, η γερμανική κατασκευάστρια μερών αυτοκινήτου Continental, που μαζί με τις Daimler, Bury Technologies, Valeo και Gemalto (ιδιοκτησίας Thales) έχουν καταθέσει προσφυγή από το 2019 για τις πληρωμές δικαιωμάτων που ζητά η Nokia θεωρώντας ότι αυτές είναι αντίθετες με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, δηλώνει ότι δεν αποσύρει την προσφυγή της ενώ θα συνεχίσει τη δικαστική διαμάχη στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Θα πρέπει, τέλος, να σημειωθεί ότι πολλές άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως οι Audi, Bentley, BMW, Mini, Porsche, Rolls Royce, Seat, Skoda, Volkswagen και Volvo ήδη πληρώνουν για τη χρήση των ίδιων τεχνολογιών τη Nokia.
Latest News
Η μεγάλη αποτυχία του στοιχήματος των Shell και BP στην ηλεκτρική ενέργεια
Η ηλεκτρική ενέργεια ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα για πολλές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου, όμως γύρισε μπούμερανγκ
Ποιες είναι προτεραιότητες Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες
Οι πέντε κορυφαίες προτεραιότητές του Ντόναλντ Τραμπ για τις πρώτες 100 ημέρες στο Οβάλ γραφείο
Ο Τραμπ δίνει «γη και ύδωρ» κινήτρων για να φέρει μεγάλες επενδύσεις πίσω στις ΗΠΑ
Ο Τραμπ αποσκοπεί σε μια κοσμογονία εγχώριων επενδύσεων στις ΗΠΑ - Η πρόταση για διευκολύνσεις στις επενδύσεις άνω του 1 δισ.
Η Ινδία κατασκευάζει το δικό της «Χόνγκ Κονγκ» - Το φαραωνικό project των 9 δισ.
Ανησυχία ότι το σχέδιο θα εξαλείψει μερικές από τις απομονωμένες φυλές που ζουν στα νησιά του αρχιπελάγους Νικομπάρ - Τι λέει η Ινδία
Από ένα KFC στην αυτοκρατορία των 3 δισ. - Ποιος είναι ο Αυστραλός επιχειρηματίας Τζακ Κάουιν
Σήμερα, ο Τζακ Κάουιν κατέχει το 98% της εταιρείας του, ενώ το υπόλοιπο 2% ανήκει σε ορισμένους από τους αρχικούς επενδυτές και μετόχους του
Οι τρεις αδύναμοι κρίκοι της ευρωοικονομίας το 2025
Θα παλέψουν με την ύφεση τη νέα χρονιά οι μεγαλύτερες οικονομίες της ΕΕ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία
Ενοίκια σοκ για τους φοιτητές στο Λονδίνο μετά τις νέες αυξήσεις [γράφημα]
Τι αποκαλύπτει έρευνα για τους φοιτητές στη Βρετανία
Η πλειοψηφία των startups δεν μακροημερεύει - Η ωμή αλήθεια είναι ότι κανείς δεν νοιάζεται
Γιατί αποτυγχάνουν τόσες πολλές startups; Φυσικά, δεν υπάρχει μόνο ένας λόγος
Safran: Με το βλέμμα στις συμβάσεις του αμερικανικού στρατού
Η γαλλική εταιρεία αναμένει αύξηση των πωλήσεων κατά περίπου 10% το 2025, καθώς και τρέχοντα λειτουργικά κέρδη μεταξύ 4,7 και 4,8 δισ. ευρώ σε συγκρίσιμη βάση
Έφοδος τελωνιακών και της ευρωπαικής εισαγγελίας στα γραφεια της Adidas
Tο ένταλμα έρευνας για την Adidas ανέφερε την (ύποπτη) σωρευτική φορολογική ζημία σε περισσότερα από 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ